Minkälainen oli äitienpäivän aamupalanne?
Kertokaas tänne äitienpäivänne aamupalojanne :)
Oma mieheni ja 4.v tyttö olivat tehneet toas-leipiä, tuoreita mansikoita, croissantteja ja smoothieta (heräsin 7.30 aamulla kun mies ja lapsi huudattaa blenderiä :D) ja lisäksi kahvia ja tuoremehua. Tyttö tosin vetas tuoremehun omaan suuhunsa samalla kun avasin lahjoja ;)
Kaiken kruunasi tytön tekemä taulu päiväkodissa ja miehen ostama kello :) Ihana äitienpäivän aloitus!
Toivottavasti teilläkin on sujunut onnellisissa merkeissä äitienpäivä (:
Kommentit (64)
Meillä on aina tälläistä: mieheni ei jostain syystä kykene ennakoimaan, vaan tekee asiat aina mm. näin, että lähti kauppaan nyt, kun tämän äitienpäiväisen aamupalan "pitäisi" olla jo valmis.
Lapset toivat kyllä kortteja ja jotain askartelujaan(ei voi olla mitään hellyyttävämpää!).
Aamiaisesta tulee varmasti aivan ihana, mutta nyt kun täällä nälkäisenä makaan sängyssä ja odotan, niin tulee mieleen, et olis mulle kelvannut ihan vaan sekin, mitä kotoa löytyy.
Normaalisti tälläiset synttäri/äitien-ja isäinpäivä-aamiaiset eivät meillä eroa perus sunnuntaibrunssista, eli hyvää leipää, juustoa, avocadoa, rucolaa, kinkkua, tomaatteja, kurkkua, greippiä, munakasta, luomumehua, maitokahvia jne.
Meillä on yleensä niin, että kun aamupala/brunssi on syöty, ei aikuinen päivänsankari saa enää mitään "erityiskohtelua" - paitsi sen, ettei tarvitse siivota pöytää:)
Ihanaa päivää kaikille!
Pancakes ja vaahterasiirappi, munakas, pekoni, appelsiinimehu ja tee.
en ole kuulemma jumalasta seuraava joten minua ei tarvitse palvoa. Olisin ollut tyytyväinen valmiiksi ladattuun keittimeen aamulla mutta ei. Lapsetkin korttinsa vasta kun mies lähti töihin.
Jotenkin suloinen tuo mies, kun nyt lähtee kauppaan hakemaan aamupalatarpeita, kello on kuitenkin kohta kymmenen :D
Toivotaan että saat hyvän aamupalan (:
Ap
Juusto-paprikamunakasta Jaffa-keksejä ja maitokahvia.
Mulle ei aamulla maista ruoka, vain pelkkä kahvi.
Kertokaas tänne äitienpäivänne aamupalojanne :)
Oma mieheni ja 4.v tyttö olivat tehneet toas-leipiä, tuoreita mansikoita, croissantteja ja smoothieta (heräsin 7.30 aamulla kun mies ja lapsi huudattaa blenderiä :D) ja lisäksi kahvia ja tuoremehua. Tyttö tosin vetas tuoremehun omaan suuhunsa samalla kun avasin lahjoja ;)
Kaiken kruunasi tytön tekemä taulu päiväkodissa ja miehen ostama kello :) Ihana äitienpäivän aloitus!
Toivottavasti teilläkin on sujunut onnellisissa merkeissä äitienpäivä (:
Kaiken tein itse kun mies nukkui.Ja oli ihanaa ja rauhallista.
ja kermavaahdon kanssa, pressattua appelsiinimehua ja marjasmoothien:) Ja psljon kahvia
Ison kupin teetä ja kaksi voileipää. Pienen kupin kahvia. Lapsi toi vielä pyynnöstäni ison kupin vettä.
Sain myös aamulla ihania lahjoja laulun kera, lapset olivat itse askarrelleet ja myös mies muisti minua lahjakortilla kauneushoitolaan.
Aurinko paistaa, ja kohta lähdetään ulkoilemaan.
Onni on ihana perhe.
Niin ja sydämenmuotoinen suklaarasia tuli myös Hesarin kaverina sänkyyn :)
Mies ja kolme alle kouluikäistä lasta järjestäjinä. Hyvää äitienpäivää kaikille!
tekaisin meille molemmille aamupalaksi leipää juustolla ja kasviksilla. Poika sai lisäksi jugurttia ja juotiin kimpassa aamukaakaot. Jokainen äiti ehkä ansaitsee passaamista yhtenä päivänä, mutta minulle se ei ole äitienpäivässä tärkeää (eikä tosin ole ketään joka passaisikaan). Tärkein lahja juoksee juuri ilkosen alasti (pipo päässä ja rukkanen kädessä) mailan kanssa palloa hakemaan eteisestä
täytetty croisantti, pekonia ja munakokkelia, puuroa, mehua, smoothie ja teetä.. mies teki sillä aikaa kun minä ja 4-v. esikoinen köllöteltiin sängyssä "ihailemassa" lahjoja: lapsen tekemä taulu ja kortti + miehen ostama retroradio :)
tekemä perinteinen kermatäytekakku (minä leivoin eilen 6munan kakkupohjan jonka mies sitte täytti ja koristeli, suloisesti oli pursottanu kermat kakun reunoille :) ) Lisäksi hän teki rieskavoileipiä joissa päällä salaattia, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Suklaapiirakkaa, teetä kahvia ja tuoremehua. Niin ihana aamiainen ja mies hemmotellut koko aamun minua. Lapset 2v ja 10kk:tta.
Mä heräsin siihen kun vauva herätti. Syötin sen ja mies heräili. Otti kainaloon ja toivotti hyvät äitienpäivät.
Noustiin tekemään aamupalaa ja vanhemmat lapset könysi alas kortteineen. Poika oli tehnyt kortin itse ja pienen lahjan. Tyttö oli ostanut mulle kortin ja korvakorut. Ojensi ne ja meni takaisin nukkumaan :)
Syötiin aamupala ja kun vauva herää niin lähdetään ostamaan terassikukkia koko perheen iloksi.
Ihana aamu, ihana kaunis ilma. Voiko enempää toivoa?!
...itse tein aamiaisen:
- paahdettua sämpylää avokadolla ja tomaatilla
- lempimakuani soijajukurttia
- rypäleitä
- tuoremehua
- keksi
Kakkua saa myöhemmin mummilassa.
Esikoisen piti tehdä minulle aamiaista mutta nukkuu vielä (teini...).
En pidä äitienpäivää kovin merkittävänä juhlapäivänä, omat synttärit on se milloin oikeasti toivon erityishuomiota.
on vähä outo aloitus.. Miksi jotain kiinnostaa mitä kukanenkin aamupalaksi sai..?
No kun kerran kysyitte, niin minä sain sänkyyn 8v tytön tuomana tarjottimen jossa oli kuppi kahvia, lasi ananas-porkkanamehua, jyväsämpylä jossa oli välissä juustoa ja naudan paistileikettä, appelsiiniviili ja pala kakkua. Oli hyvää!
Eilen kaupassa valitsin itse karjalanpiirakoita ja patonkia aamupalaksi, ei mies olisi edes hoksannut ajatella että voisi ostaa jotain erikoisempaa aamupalaksi.
Mies keitti aamulla kahvit, teki valmiiksi patongit ja karjalanpiirakat, kattoi pöydän ja siivosi kaiken poiskin. Jäin kaipaamaan tuoremehua, mutta en sitä kyllä itsekään muistanut eilen kaupassa. Sänkyyn en olisi halunnutkaan aamupalaa, se on niin hankalaa!
Herätessä mies pakeni tupakalle, ei siis mitään toivotuksia äitienpäivästä. Lapsi ryntäsi innoissaan kun halusi näyttää päiväkodissa tekemänsä kortin ja lahjan ja tämä oli ehdottomasti tämän päivän paras hetki
Eilen kaupassa valitsin itse karjalanpiirakoita ja patonkia aamupalaksi, ei mies olisi edes hoksannut ajatella että voisi ostaa jotain erikoisempaa aamupalaksi.
Mies keitti aamulla kahvit, teki valmiiksi patongit ja karjalanpiirakat, kattoi pöydän ja siivosi kaiken poiskin. Jäin kaipaamaan tuoremehua, mutta en sitä kyllä itsekään muistanut eilen kaupassa. Sänkyyn en olisi halunnutkaan aamupalaa, se on niin hankalaa!
Herätessä mies pakeni tupakalle, ei siis mitään toivotuksia äitienpäivästä. Lapsi ryntäsi innoissaan kun halusi näyttää päiväkodissa tekemänsä kortin ja lahjan ja tämä oli ehdottomasti tämän päivän paras hetki
ja puron päällä oli mustikoita ja sokeria. Vähän piti äidin sängystä ohjeistaa. ;-D