Minkälainen oli äitienpäivän aamupalanne?
Kertokaas tänne äitienpäivänne aamupalojanne :)
Oma mieheni ja 4.v tyttö olivat tehneet toas-leipiä, tuoreita mansikoita, croissantteja ja smoothieta (heräsin 7.30 aamulla kun mies ja lapsi huudattaa blenderiä :D) ja lisäksi kahvia ja tuoremehua. Tyttö tosin vetas tuoremehun omaan suuhunsa samalla kun avasin lahjoja ;)
Kaiken kruunasi tytön tekemä taulu päiväkodissa ja miehen ostama kello :) Ihana äitienpäivän aloitus!
Toivottavasti teilläkin on sujunut onnellisissa merkeissä äitienpäivä (:
Kommentit (64)
Eikä enää nukahtanut, joten nousimme ylös. Isommat lapset onneksi nukkuivat klo.8 asti. Join vettä ja klo.6 lähdin 5,5km juoksulenkille. Lenkin ja suihkun jälkeen oli kahvia ja mansikkakakkua aamiaiseksi.
Ihan mukava aamu. :)
tämä oli ehdottomasti tämän päivän paras hetki... Aiemmin viikolla sain jo kukan hoitopaikasta, joten olen tosi tyytyväinen siitä että hoitopaikka näkee vaivaa äitienpäivälahjoja miettiessä ja askarrellessa, kun oma mies ei varmasti olisi tehnyt mitään lapsen kanssa.
Myöhemmin luvassa pakastekakkua (oma toive, mies ei leivo enkä itsekään jaksanut leipoa ja tykkään noista), tosin itse piti ottaa se sulamaan kun mies lähti päiväksi harrastelemaan eikä varmasti miettinyt sitä että sen kakun pitää sulaakin.
Aikalailla sellainen aamu kuin odotinkin. Mies kysyi jopa tänä vuonna mitä toivon äitienpäivältä, kerroin toivovani saavani nukkua pitkään ja että haluan kakun ja nämä sain. Toki olisin voinut lisätä toiveikseni kukkia, lahjan tmv. mutta en halunnut sitä tehdä, koska mies olisi sitten ostanut ne vain velvollisuudesta, ei siksi että niillä olisi ollut mitään merkitystä.
Tarjottimella oli kaksi munakinkkuvoileipää, kuppi kahvia, kuppi tuoremehua, vaaleanpunaista kuohuvaa ja sydämenmuotoisia tuoreita mansikoita.
Kortteja, lahjoja, haleja, pusuja. Mulla on niin paras perhe!
pestoa, juustoa (mozzarella oli unohtunut kauppaan), tomaattia ja tuoretta basilikaa. Kahvia ja viinirypäleitä. Toivoin, ettei aamiaisella olisi kakkua tms kun syödään sitä kuitenkin myöhemmin tänään mummulassa.
Sain kahvin, leivoksen ja ruusupuskan sänkyyn. Tosin jouduin nousemaan minuutin päästä keittiöön kun 1 vee tyttö ei suostunut syömään aamupuuroa isänsä kanssa kun näki äidin mussuttavan leivosta makkarissa.. :) mutta ihana mies kun noin huomioi! :)
kahvia, luomumehua, sämpylää täytteineen, jogurttia (jonka lopulta lapsi söi parempiin suihin :D), omenalohkoja, suklaamuffinssi ja zero cokista. Lisäksi oli paketteja. Olivat myös käyneet keräämässä valkovuokkoja pieneen maljakkoon tarjottimelle koristukseksi. :)
mut mies oli syöny sen yöllä, niinpä tyydyin kahviin ja lapsen haleihin ja pusuihin
croisantteja ja kahvia, suolainen lettu ihanalla täytteellä, mansikoita ja mehua. Croisanteista olin vihjannut etukäteen, tosin veikkaan että olisin niitä saanut joka tapauksessa.
Esikoisen tekemä hieno nuppineulatyyny ja kortti tuli lahjaksi sekä kukkakimppu oman pihan kukista. Kuopus on vasta 10kk.
Tänä vuonna ei sen kalliimpia lahjoja kun olen tässä kevään aikana jo saanut kaikenlaista mm. antiikkisen kahviastiaston 21 hengelle ja hienon kristallilasisarjan. Yhteisiähän nämä ovat mutta sanoin miehelle että niissä on ihan tarpeeksi äitienpäivälahjoja :-)
itselleni sumpit, söin palan ruisleipää ja viipaleen pullaa samalla kun luin Hesarin. Ai niin, ja lasillinen Tropicana-appelsiinimehua. Mies ja lapset heräsi noin 2 tuntia myöhemmin kuin minä.
lasten itse (tarhassa) leipomia sydänkeksejä. Mies oli ostanut minulle punaisen ruusun ja laittanut lasten kanssa ihanan aamupalan: Croissantteja, sämpylöitä, hilloa, juustoa, leiukkeleitä, tuoretta appelsiinimehua ja kahvia :)
Lapset lausuivat myös äitienpäivä runon miehen avustuksella.
ihan itse tein. Kortin sain perjantaina ennen kuin tyttö lähti isälleen.
Pieni lapseni joutu loppuviikosta sairaalaan, oli nyt minun vuoro valvoa yö Isä oli muiden lasten kanssa kotona vuorostaan lepäämässä.
Paras äitiepäivälahja olisi, kun vihdoin selviäisi, mikä pientäni vaivaa :(
Hyvää äitienpäivää kaikille, eläkää hetkessä rakkaintenne kanssa, sillä tilanne voi muuttua salamannopeasti !
tekaisin meille molemmille aamupalaksi leipää juustolla ja kasviksilla. Poika sai lisäksi jugurttia ja juotiin kimpassa aamukaakaot. Jokainen äiti ehkä ansaitsee passaamista yhtenä päivänä, mutta minulle se ei ole äitienpäivässä tärkeää (eikä tosin ole ketään joka passaisikaan). Tärkein lahja juoksee juuri ilkosen alasti (pipo päässä ja rukkanen kädessä) mailan kanssa palloa hakemaan eteisestä
Toivat päiväkodissa tekemänsä lahjat. Pyysin vanhempaa laittamaan illalla valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle ja nuorimmaisen tuomaan jääkaapista illalla sulamaan ottamani prinsessakakun ja kolme lusikkaa. Tekivät innoissaan työtä käskettyä, ja kahvin tiputtua vanhempi toi vielä kahvinkin sänkyyn.
Siinä sitten syötiin kakkua suoraan kakkulautaselta, minä join kahvia ja höpöteltiin mukavia, kunnes lapset halusivat alkaa katsoa lastenohjelmia. Ihan parasta, väittäisin. :)
Vähän myöhemmin miesystävältäni tuli tekstiviesti, jossa toivotti hyvää äitienpäivää parhaalle tuntemalleen äidille.
Itse tein, ja ruokin samalla lapsetkin. Mies heräsi klo 11 ja teki oman aamupalansa.
nousin itse keittämään kahvin kun mies jatkoi uniaan. lapsi vielä niin pieni, ettei häneltä mitään voi vielä odottaakaan.
Olisin halunnut: kahvin sänkyyn (en syö yleensä aamupalaa heti herättyäni) ja ehkä kukkia. Seksiä (onhan edellisestä kerrasta jo 4 kk ??)
Ei tippunut.
Kaikkea en kyllä jaksanut syödä... :-)
Mies toi kahvin ja pari voileipää aamulla sängyn viereen ja toivotteli hyvää äitienpäivää lapsi ja kukat sylissään :) Toinen äitienpäiväni, mutta vasta ensimmäinen "kunnon" sellainen.
Meillä mies ja 5-vuotias tytär olivat kattaneet pöytään yhdessä paistamiaan vohveleita, tuoreita mansikoita ja kuohuviiniä. Juuri sellainen aamiainen mitä toivoinkin. :) Lisäksi sain tytöltä ihanan kortin ja itse tehdyn silkkihuivin. Mieskin oli niin liikuttava, kun oli ostanut sydänkorvakorut ja hieman tärisevin käsin ne korviini laittoi. Aivan ihana aamu! Ihanaa päivää teille muillekin!
tämän päivän paras hetki