Toimeentulotuki & säästötili
Emme ole koskaan joutuneet tukeutumaan sossuun, mutta nyt sitä meille ehdotti perheemme ulkopuolinen ihminen äkillisesti muuttuneen taloustilanteemme takia.
Minä olen kotihoidontuella hoitamassa kahta (5 ja 2v.) lasta, mies vakityössä, mutta kelan sairaspäivärahalla (joutunut olemaan sen verran pitkään sairaslomalla, että työnantaja ei enää maksa palkkaa). Tulot siis todella pienet, asuntolaina omakotitalosta ym. pakolliset menot. Meillä on miehen kanssa yhteinen säästötili jolla n. 10 000 euroa rahaa.
Kysynkin, onko edes mahdollista hakea toimeentulotukea, jos on säästöjä. Tai lähinnä, että kossahtaako tuohon, onhan tuo kuitenkin iso summa. Ihminen joka meille sossuasiointia ehdotti, ei luonnollisestikaan tiennyt että meillä on säästöjä.
Kommentit (36)
Ei kannata kertoa soskussa säästötilistä, ei ne sitä mistään näe jollet itse kerro.
Mutta mie en saanut toimeentulotukea, kun 4 vuotiaan tyttäreni tilillä oli 232 euroa... piti se käyttää ensin. kyllä sattui sydämeen....
Mutta mie en saanut toimeentulotukea, kun 4 vuotiaan tyttäreni tilillä oli 232 euroa... piti se käyttää ensin. kyllä sattui sydämeen....
lapsen perusoaan meneväksi, lapsi ei ole pakotettu elättämään vanhempiaan.
Ei voi pitää paikkansa... Lapsi ei ole tienannut itse rahojaan vaan saanut lahjaksi.
Ei voi pitää paikkansa... Lapsi ei ole tienannut itse rahojaan vaan saanut lahjaksi.
Meillä oli vuosia sitten sellainen tilanne että piti käydä sossussa itkemässä. Puolison parinsadan eläkärahasto olisi pitänyt realisoida ennen kuin olisimme voineet saada mitään. Rahastossa oli tietysti sääntö että ei saa nostaa mitään jne jne.
Jäi todella paska maku koko paikasta. Sitten revittiin itseämme niskasta ja saatiin asiat kondikseen. Koskaan emme latiakaan saaneet sossusta, vaikka hakemuksiin menikin rahaa (verotodistukset yms. eivät olleet ilmaisia).
..siinä kävi... lapsen säästöt meni, rahat, jotka mummut olivat laittaneet lapsen tulevaisuutta varten tilille. Typerä olin, kun menin näyttämään "kaikkien tiliotteiden tiedot" Sossulla ei ole lupaa pyytää pankeilta tietoa tileistä. Kelan kanssa on tiivis yhteistyö ja hyvä niin.
Olen muutenkin huomannut, että riippuu hyvin paljon virkailijasta, millaisen vastauksen saa ttt-hakemukseen. Jos löydät kunnon ja hyvän virkailijan, yritä pitää siitä kiinni kynsin ja hampain, seuraava meinaan voi evätä kaiken.
Ei ole herkkua asioisa sossussa, mutta jospa tämä olisi vain välivaihe ja kohta natsaisi töiden kanssa!
edellisessä viestissä ei näköjään lainaukset toimi....
T:31
kykenen elättämään itseäsi... Voit tietenkin koittaa onneasi, mutta syyllistyt petokseen !
miksi pitäisi? Onhan teillä rahaa?
jos teillä on kymppitonni rahaa?
Ette saa mitään.
Totta hitossa säästöt käytetään ensin!
Sitähän varten säästöt on, pahan päivän varalle.
Vaikka olisikin säästetty omakotitaloa varten, niin se on voivoi.
Se jää haaveeksi kunnes on taloudellinen tilanne taas kunnossa.
Ikävä juttu, mutta onneksi teillä on ne olemassa kuitenkin.
ajattelitte tarvitsevanne toimeentulotukea, kun teillä on rahaa?
Tuollaisessa tilanteessa hoitovapaan voi keskeyttää.
Ei kannata kertoa soskussa säästötilistä, ei ne sitä mistään näe jollet itse kerro.