Kuinka kukaan voi lihoa karkista? Eihän karkki lihota.
Vai syöttekö sitä kilokaupalla? Minä syön joskus pikkupussillisen irtokarkkeja eikä sen jälkeen tee mielikään tavallista ruokaa. Hyvin olen pysynyt hoikkana.
Kommentit (42)
En siis syö aina karkkia, vaan joskus suklaata tai esimerkiksi jätskiä. Tällä viikolla tähän mennessä olen syönyt herkutteluina 2 Fazerin isoa suklaalevyä, 1 Lidlin suklaajäätelön ja muutaman irtokarkin. Nuo suklaalevyt jakautuivat muutamalle päivälle.
ap
eikä ruoka enää sitten maistu ja seuraavissa viesteissä syöt karkkia päivittäin normaaliruuan lisäksi. Koitas nyt päättää...
Usein on tosiaan niin, että karkin jälkeen jää varsinainen ruoka vähemmälle, joskus jopa kokonaan pois.
ap
Syön mielestäni normaalia kotiruokaa ja lisäksi noita herkkuja. Teen kevyttä sisätyötä. En ole joutunut varomaan lihomista koskaan. Mutta ehkä olen jonkun mielestä ylipainoinen? ap
voithan sä laskea sun päivän syömisten kalorit ja sit vertaat peruskulutukseesi. Luultavasti syöt yhtä paljon kuin kulutat, joten et lihoa tai laihdu. Esim. kalorilaskuri.fi-sivustolla voi laskea.
Voiko karkilla tosiaankin korvata ruoan?
Syö vain rauhassa ja pysy hoikkana:)
lopetin karkinsyönnin reilu 10vuotta sitten...ja paino tippui itsekseen yli 10kg!! enkä edes syönyt sitä karkkia kovin paljoa!
kun ei siinä oo ees rasvaa. hampaita reikiinnyttää korkeintaan.
täällä on ihmisillä virheellisiä käsityksiä siitä, että vain rasva lihottaisi.
Niin kuin tässä on jo aiemminkin mainittu, niin jos syöt enemmän kuin kulutat niin lihoat, Kroppamme ei välitä tuleeko energia rasvasta, proteiinista vai hiilihydraateista.
Mutta toki esim. 100 grammaa voita sisältää enemmän kaloreita kuin 100 grammaa sokeria. Mutta voihan sitä itsensä lihottaa vaikka porkkanoilla, mutta sitten niitä pitäisi vain syödä aikamoinen määrä.
karkki ei lihota eikä mikään muukaan ruoka-aine itsessään, ylimääräinen energia jota ei kuluta lihottaa.
Päivittäin karkkia vaikka 200g syövä lihoo kyllä helposti. Varmasti ap ymmärrät itsekin vastauksen kysymykseesi, tahdoit vain ärsyttää :)
Hiilarit ovat energiaa siinä missä rasvakin, ja muuttuu kehossa rasvaksi jos jää käyttämättä. Varsinkin nopeat hiilarit kuten sokeri ja vaaleat jauhot. Täysjyvän keho pystyy käyttämään paremmin hyödyksi.
ja viikossa syön niitä ainakin 1kg, joskus menee 2kg!! En ainakaan vielä ole niistä lihonut!
T: Kuuden pienen lapsen 40v sokerihiirimutsi, jolla mitat 156cm/45kg
Olen vain yllättynyt, kun moni kirjoittaa lihovansa karkista. Olen itse kaiken makean ystävä, mutta en liho siitä.
ap
karkki ei lihota eikä mikään muukaan ruoka-aine itsessään, ylimääräinen energia jota ei kuluta lihottaa.
Päivittäin karkkia vaikka 200g syövä lihoo kyllä helposti. Varmasti ap ymmärrät itsekin vastauksen kysymykseesi, tahdoit vain ärsyttää :)
Syön karkkia terveellisen, kasvispainotteisen ruokavalion lisäksi. Ihan totta, että jos syön karkkia ensin, terveellinen ruoka jää syömättä enkä liho, mutta pian on veto täysin pois. Itsekuria on juuri sen verran, että pystyn syömään ensin terveellisen ruoan ja ostan 200-300 gramman mässypussin vasta illalla. Paino nousee vähitellen ja alkaa olla ongelma.
niin mikset siirry sokerittomiin karkkeihin?
ap
Syön karkkia terveellisen, kasvispainotteisen ruokavalion lisäksi. Ihan totta, että jos syön karkkia ensin, terveellinen ruoka jää syömättä enkä liho, mutta pian on veto täysin pois. Itsekuria on juuri sen verran, että pystyn syömään ensin terveellisen ruoan ja ostan 200-300 gramman mässypussin vasta illalla. Paino nousee vähitellen ja alkaa olla ongelma.
Kullä huomaa, ettet ole koskaan ollut koukussa karkkeihin. Sokeri on se syy karkkien syöntiin. Sokeri tuon hyvän mielen. Sokeriton karkki on kuin alkoholiton olut: ei vaikutusta.
Sokerittomia karkkeja ei muuten voi syödä kovin suurta määrää. Jonkun muumirasian ehkä, muttei 300 g pussia. Niistä menisi vatsa sekaisin.
jos todella on koukussa. Tosin itse olen koukussa Pepsi Maxiin enkä edes halua päästä siitä irti. Vastaava juoma sokerillisena ei maistu minulle lainkaan.
ap
Kullä huomaa, ettet ole koskaan ollut koukussa karkkeihin. Sokeri on se syy karkkien syöntiin. Sokeri tuon hyvän mielen. Sokeriton karkki on kuin alkoholiton olut: ei vaikutusta.
Sokerittomia karkkeja ei muuten voi syödä kovin suurta määrää. Jonkun muumirasian ehkä, muttei 300 g pussia. Niistä menisi vatsa sekaisin.
Pystyn vierottamaan itseni karkeista ja jopa laihdun hiukan, mutta aloitan aina uudelleen. Ilman karkkipussia ei ole oikein mitään iloa tavalliseen iltaan. Ahdistus lähtee, kun käy kioskilla. Selitän itselleni, että se on terveellisempää kuin alkoholi ja lihottaa vähemmän kuin mielialalääkkeet.
Olen 165cm ja painan nyt 66kg. Normaalipainoinen siis, mutta pulskahko. Viime syksynä painoin 64kg (syyskuussa). Marras-joulukuun aikana söin ("joulusuklaiden" tultua kauppoihin) suklaata arviolta 5kg (voi olla että enemmänkin. Tämä enimmäkseen tavallisen ruuan lisäksi. Muuten syön terveellisesti, melko pieniä ruoka-annoksia, tavallista terveellistä kotiruokaa. Salaattia lautasellani on aina vähintään puolet. Liikun 3-5 krt viikossa. Tammikuun alussa painoin 67kg. Toki söin muutakin ylimääräistä kaloripitoista (kuten muutamia joulutorttuja, sipdejä uudenvuoden aikaan, erinäisiä leivonnaisia), mutta tuo suklaamäärä oli aika huomattava.
Monelle se riittää makeaksi. Tai sitten on tietysti myös mielialalääkkeitä. Jos olet (piilo)masentunut, niin oikeanlainen lääkitys voisi olla parempi hoito kuin karkit.
ap
Pystyn vierottamaan itseni karkeista ja jopa laihdun hiukan, mutta aloitan aina uudelleen. Ilman karkkipussia ei ole oikein mitään iloa tavalliseen iltaan. Ahdistus lähtee, kun käy kioskilla. Selitän itselleni, että se on terveellisempää kuin alkoholi ja lihottaa vähemmän kuin mielialalääkkeet.
mutta sitten aloin dieetillä laskea kaloreita. Huomasin kauhukseni, että rakkaassa Ässä-Mix pussissa (400 gr)on 1440 kcal ! Ja saatoin vetästä pussin illassa huomaamatta! Siis 2000 kcal päivädieetillä minulta kului 1440 kcal tuohon helvatan pussiin ja normaalille terveelliselle ruualle olisi jäänyt vain 560 kcal käytettäväksi! Silloin lensi Ässä-mixit nurkkaan ! En ollut aikaisemmin viitsinyt lukea niiden kalorimääriä pussin kyljestä - nykyään luen joka paketin suurennuslasilla !
http://www.fazer.fi/Tuotteet-ja-palvelut/Suklaa-ja-makeiset/Tuotetiedot…
kun ei siinä oo ees rasvaa. hampaita reikiinnyttää korkeintaan.