Tuosta hoitajaketjusta tuli mieleen 1 kysymys:
Onko suurimman osan mielestä todellakin oikein, ettei asiakasta viedä vessaan, siis PERUSTARPEILLEEN, kesken kahvitauon???? Uskomatonta!!! Kahvittelua voi jatkaa myöhemminkin. Mikä ilo siinä on, että annetaan ihmisen kusta tai paskoa alleen sen takia, kun se yksi kahvikupponen on niiiiin tärkeä???? Mä en todellakaan jaksa ymmärtää, en....
Kommentit (8)
Joku mummo tai pappa on käytetty vessassa noin 15 minuuttia sitten. Ja kun saat sen kahvin kuppiin soittaa tämä henkilö ja pyytää päästä vessaan kun ei ole koko aamuna käynyt.
No sinuun periaatteella jätän sen kahvin juomatta ja ruuan syömättä ja käytän henkilön vessassa ja tulen jatkamaan ruokailuani. Tämä mummo/pappa soittaa 5minuutin päästä ja kyseessä on sama asia. Parempi kun en syö enkä juo koko päivänä. Näin siis minun töissä. Ja lukematta toista keskustelua ollenkaan.
Mutta meillä ei ole kahvitaukoa eikä ruokataukoa. Syödään kun se sopiva rako tulee. Joskus se ei tule koko päivänä, ei voi mitään. Olen ainakin parhaani tehnyt hoitotyössä.
Mutta enemmän minua harmitta ne terveet omaiset jotka tulevat sillä 10 minuutin ruokatauon aikana vaatimaan suunnilleen jotain kuumeen mittaamista.
Ei työkkärissä tai sossussa hypätä ruokatunnilla mihinkään, he syövät koko tunnin ja koko pulju on kiinni.
Olen ollut sisätautiosastolla töissä eikä niitä kahvitaukoja ehtinyt pitää laikaan, ruokis hyvin pikainen tauko jolloin hotkin ruuat äkkiä naamaan.
Kun potilaskellot soivat kun olin ruokiksella niin ikävä kyllä, söin ateriani yleensä loppuun vaikka se saattoikin tarkoittaa sitä että joku joutui tekemään tarpeensa vaippaan.
Alkuun menin kiltisti kesken ruokailunkin hoitamaan potilaiden asioita, jossain vaiheessa sitten huomasin ettei lounaan syöminen 4 eri vaiheessa ole kovin mukavaa eikä sillä tavoin päivään saa pienintäkään taukoa.
Vaihdoin työpaikkaa sen vuoksi ettei osastolla saanut sen sekunnin hetkeä istua rauhassa.
Mun kahvitauko ei kauaa kestä. Käyn kahdesti vuorossani kahvilla, kerrallaan noin 5 minsaa. Sen ajan haluan istua persiilläni ja juoda kahvit. Samoin ruokataukoni 20 minuuttia syön rauhassa.
Ne tauot kuuluuvat minulle lakisääteisesti, ilman niitä ei välttämättä ole taukoja lainkaan. Olen kiireisellä osastolla.
Jos olisi kyseessä ihan oikea hätä, mitä vessahätä ei ole, kahvikuppi jäisi tietenkin jäähtymään.
Ei luulisi yhdessä vessattamisessa kauaa menevän.
kun yksin kävelytät ja autat.
En myöskään vie vessaan kesken ruokatauon tai jos olen syöttämässä tai muuten hoitamassa jotain toista potilasta. Aina ei pääse ja siihen on vaan totuttava.