Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko jätätte hedelmät kokonaan ostamatta kalleuden takia?

Vierailija
12.05.2012 |

Banaanit, omenat, sesonkihedelmät; aivan kaikki? Mitä kilohinnan pitäisi olla, jotta ostaisitte hedelmiä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska rahat eivät ole riittäneet. Aina niitä heti ostettiin, jos rahaa riitti ja oli hyvä tarjous.

Se oli markka-aikaan meillä se tilanne.

Etkö osaa ajatella, että kaikilla ei ole vaan varaa?

Vierailija
2/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitruksia, banaania, omenaa ja viinirypäleitä. Niitä saa edulisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin ostamme sellaisia, jotka ovat edullisia kilohinnaltaan, jos on tiukempi aika. Mutta on onneksi varaa aina jotain ostaa.

Mutta en voi ostella aina sitä mitä tekis mieli. Jos maksvata yli 3 euroa kilo, ei niitä osteta.

Meillä on 5-6 hengen sakki syömässä, joskus 7.

Vierailija
4/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle ostan mutta itse en tykkää eli aika vähän tulee ostettua

Vierailija
5/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaaniin eikä omenaan ole varaa, niin mitä ihmettä syötte?

Vierailija
6/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä mä en osta, kun niissä on niin paljon jäämiä. Ei suomalainen tarvi toiselta puolelta palloa rahdattuja hedelmiä.

Vierailija
7/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaaniin eikä omenaan ole varaa, niin mitä ihmettä syötte?

Vierailija
8/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 12.5.2012 22:31 (7/8)

Meillä ei osteta kun niitä ei kukaan syö

Vierailija
9/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 12.5.2012 22:31 (7/8)

Meillä ei osteta kun niitä ei kukaan syö

Vierailija
10/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä hedelmiä, koska ne on myrkyillä kyllästettyjä ja oon allerginen niille myrkyille. Ainoat hedelmät mitä meillä menee on kotimaiset omenat (omasta puusta)ja viinirypäleet. Jos kuorin mandariinin tai appelsiinin, saan aivan järkyttävän kutinan käsiin, jos syön, kutisee kurkku ja silmät. Sama koskee ulkomaista omenaa, kiivejä, banaaneja, ihan kaikkea.

Vierailija
11/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe syö hedelmiä, minä en juurikaan. En ole varsinkaan jatkuvaa banaanin mussutusta ymmärtänyt, ei siinä juuri ravintoaineitakaan ole. Rypäleissä on lähinnä myrkkyä ja sokeria. Pidän siis hedelmiä kelpo ravintona ja parempana kuin monia muita ruoka-aineita, mutta ilmankin pärjään.

Minä syön kasviksia reilusti puoli kiloa päivässä, joskus kilonkin. Raakana ja kypsennettynä. Marjojakin syön monipuolisesti ja joka päivä. Kotimaisia omenia syön syksyisin.

Vierailija
12/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin erikoinen palsta. Täällä suhtaudutaan negatiivisesti aivan kaikkeen, jopa hedelmiin! Seuraavaksi varmaan aletaan haukkumaan pieniä pörröisiä pupuja ja aurinkoisia kevätpäiviä.

Vierailija
13/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin erikoinen palsta. Täällä suhtaudutaan negatiivisesti aivan kaikkeen, jopa hedelmiin! Seuraavaksi varmaan aletaan haukkumaan pieniä pörröisiä pupuja ja aurinkoisia kevätpäiviä.

Joo, mä suhtaudun kyllä negatiivisesti hedelmiin juuri niiden sisältämien säilöntä-aineiden ja mykkyjen takia. Ne hedelmät roudataan tänne toiselta puolelta maapalloa, jolloin ne ei todellakaan oo tuoreita. Ne ruiskutetaan säilöntäaineilla ja kaikenmaailman kiiltävillä pinta-käsittelyaineilla, jotta näyttäisivät herkullisemmilta. Suomessa saatavat hedelmät on ihan hirveän makuisia, jos vertaa vaikka tuoreeseen suoraan puusta poimittuun appelsiiniin. Kaupan hedelmiä voisi verrata huonoon kopioon alkuperäisestä. Hedelmiä pitäisi muutenkin syödä maltillisesti niiden sisältämän sokerin takia. Itse valitsen Suomessa kasvatettuja kasviksia ja salaatteja, jotka monin kerroin terveellisempiä kuin kemikaalihedelmät...

Vierailija
14/29 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei ole mitään hedelmien puputtajia. Ja syitä on monia, kotimaisilla kasviksilla ja marjoilla voi hyvinkin korvata eteläiset hedelmät.

Vierailija
15/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: eilen paprikat olivat tarjouksessa 1,99 eur/kg. Ostin heti 5 kpl ja pakastan viipaloituna loput, mitä en nyt tuoreena syö. Kun paprika on 5,89 eur/kg, en todellakaan osta yhtäkään.

Sama pätee hedelmiin, lihaan ja kaikkiin, missä kilohinnat vaihtelevat. Pakko vaan seurata ja katsoa hintaa, mitä ostaa, ei kerta kaikkiaan ole varaa mättää kärryjä täyteen mitä huvittaa, se on vaan niin.

Vierailija
16/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsimme näitä

Vierailija
17/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä hedelmistä enkä marjoista. En syö koskaan mitään niistä. Esim jos lounaaseen kuuluisi hintaan sisältyvä appelsiini tai banaani, en ota niitä. Yöks

Vierailija
18/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin suosin kotimaan tuotteita, ja ylipäätään sesonkituotteita. Mä en oikein arvosta sitä ajatusta, että tänne raahataan tuoretta ruokaa lentokoneella...

Vierailija
19/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan luomuna melkein kaiken. Pyrimme syömään sitä mikä on sesongissa, koska ne on yleensä parhaimmillaan. Lapset tykkää melkein kaikista hedelmistä, ehkä siksi että niitä on aina tarjolla.

En tajua sitä että jotkut ei syö hedelmiä!

Vierailija
20/29 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmänsyöjää alkoi naurattaa...

Iloista viikonloppua sulle!