Uskaltaako vielä 35 vuotiaana alkaa lasta yrittämään? Onko liian vanha?
Kommentit (26)
Kuten itse sanoit, kirjoituksesi oli todella kärjistetty. Kyllä niitä tiuskivia äitejä on ihan joka ikäluokassa saman verran...jopa mummoissa!
t. EX-kaupan kassa, paljon äitejä nähnyt :D
Eli ei todellakaan ole liian vanha.
Itse aloitin kolmoseni hankinnan paria kuukautta ennen kuin täyin 36v. Onnistui ekasta kierrosta ja hyvin on mennyt. En tunne itseäni tippaakaan vanhaksi äidiksi hänelle ja vaikka itse sen nyt tässä sanonkin, niin olen kyllä nuorekas sekä henkisesti että ulkoisesti.
Tuttavani aloitti lasten tekemisen 36-vuotiaana ja 42-vuotiaana hänellä oli 3 lasta.
Oma äitini oli 33v. kun sai minut - ja voi valtava miten vanhoillinen hän on!! Itse olen taatusti avaramielisempi nyt ja tulevaisuudessakin. En pelkää jaksamistani pätkääkään. Kun täytän 50v. on nuorinkin 14v. ja vanhin jo 20v. Vielähän olen vähintään 10v. työssäkin tuon jälkeen. Miksi en jaksaisi 16v. ja 14v. lapseni kanssa??
Miettikää nyt, parikymmentä vuotta sitten n.35 v ensisynnyttäjä oli vanha mutta se oli silloin!
Nykyään vauvoja saadaan kaiken ikäisinä, ei lasta kiusata vanhempien iästä johtuen koska ' iäkkäämpiä' vanhempia on paljon.
Minusta yhtä hassu on 25 vuotias ekaluokkalaisen äiti (tai nuorempi).
Vierailija:
Ajateltiin just miehen kanssa, että onneksi on jo sisaruksia, ettei lapsi jää itsekseen parikymmppisinä kun meitä ei enään ole
kuinka nuoret äidit tiuskivat taaperoisilleen. Pinna on lyhyt, ja lapsi kärsii. Vanhemmilla ihmisillä on jo enemmän kärsivällisyyttä ja lapset yleensä hartaasti toivottuja. Sitä paitsi lapsen kolme ensimmäistä ikävuotta ovat kaikkein tärkeimmät. Eli onko parempi päreensä pottava, lapsellinen äiti vai elämänkokemusta kerännyt vanhempi äiti? Toki en tällä kärjistyksellä halua leimata kaikkia nuoria äitejä, heissä on aivan ihaniakin. Täällä on taas vaan naiivin pöyhkeitä kirjoituksia, että en voi olla kommentoimatta.