Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä mitä juhlimista yo-tutkinnossa on

Vierailija
12.05.2012 |

Siitä et valmistu veilä yhtään miksikään ja nykyään se on niin helppo saavuttaakin. On kaiken maailman mahdollsisuuset kirjoittaa useamman vuoden aikana jne...jo vuonna 1993 se oli jotenkin typerää juhlia koko lakkia ja sitten vielä jotkut kantavat niitä vappuna päässään...

t. yo 1993

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinnä juhlitun päässä olla muutakin kuin uusi lakki, joka kaupasta ostettu.

Ihmetyttää tosiaan, kun pidetään paljon melua ylppärijuhlista ja tyypillä ei ole mahdollisuuksia enää mihinkään jatkoon.

Taitaa olla vain näiden korpi-asukkien suvussa uusi asia, että suvun vesa on vihdoin saanut päähänsä ihan valkolakin!

Vierailija
2/39 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsaa!

Jokaisella on oikeus juhlia sita, mita haluaa.

Jos ammattiin valmistunutta ei juhlita, voi katsoa peiliin tai narista omille vanhemmille. Vai mita? Kutsut matkaan Ja taytekakkua ostamaan

Suomi tarvitsee kaikenlaisia valmistuneita. Toisesta tulee taitava automekaanikko, toisesta lukion Ja laakiksen jalkeen sydankirurgi. Molemmat saattavat tarvita toisen ammattitaitoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinnä juhlitun päässä olla muutakin kuin uusi lakki, joka kaupasta ostettu.

Ihmetyttää tosiaan, kun pidetään paljon melua ylppärijuhlista ja tyypillä ei ole mahdollisuuksia enää mihinkään jatkoon.

Taitaa olla vain näiden korpi-asukkien suvussa uusi asia, että suvun vesa on vihdoin saanut päähänsä ihan valkolakin!

Opiskelemaan voi paasta ylioppilaskin pelkastaan paasykoepisteilla.

Vierailija
4/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä yo-tutkinto oli arvostetumpi ja tutkinto suoritettiin parin viikon aikana. Saa nähdä milloin juhlinnasta luovutuaan. En kyllä usko, että luovutaan, markkinavoimat pitävät huolen siitä, että juhlinnan tarpeet luodaan. Onhan tämä melkoinen business. Ihan hyvä tietysit,e ttä onnoita juhlinnan mahdollisuuksia, mutta sellainen pakkojuhlimisen maku minua tässä hieman häiritsee.

Vierailija
5/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä voi siinä suhteessa verrata rippijuhliin.

Vierailija
6/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on aikakauden päätös. Siinä muuttuu äidin helmoissa elävästä koululaisesta opiskelijaksi, joka lähtee maailmalle, muuttaa opiskelemaan, ja alkaa elämään omaa elämäänsä. Ainakin minulle se oli sitä, sen lisäksi, että itse olin ainakin tyytyväinen hyvästä suorituksestani, vaikka en koskaa ollut läpipääsyäni edes epäillytkään. Ja joillekin se läpipääsykin on ilon aihe, eikä sitä ulkopuolisten kannata vähätellä.

Opena tiedän myös sen, ettei ne kirjoituskertojen lisäykset oikeasti sitä läpipääsyä hirveästi helpota, jos ei pääse läpi ekalla yrityksellä, niin luuletko oikeasti, että se helpottaa, että on taas puoli vuotta/vuosi kulunut siitä, että ne kurssit on käyty?

Vierailija
7/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin 2006 ja samaan aikaan ammattikoulusta valmistuneet ovat paljon "pidemmällä elämässä" tällä hetkellä.

Yo-tutkinnolla ei tee yhtään mitään jos ei aio yliopistoon opiskelemaan ja silloinkin sen läpyskän täytyy olla hyvä! Ei tälläisellä keskinkertaisella opiskelijalla olisi ollut mitään tekemistä lukiossa, mutta sinne oli pakko mennä koko suvun painostuksesta.

Ottaa oikein päähän kun ammattiin valmistuneita ei juhlita samanlailla kuin ylioppilaaksi valmistuineita.

Vierailija
8/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kyllä paljoa ulkona käy kavereiden kanssa, opiskelee illat kun haluaa hyvät paperit sitten kun urakka on ohi.

Vierailija
9/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään virstanpylväitä nuoren elämässä, siinähän vaan ylpistyy, kun kekkaloi keskipisteenä. Mä en myöskään oo ymmärtänyt sitä, miksi juhlistaa synttäreitä. Kaikkihan on syntyneet, ei se ole mikään saavutus, so what's the big deal? Kaikki perinteet on typeriä, ne pitäisi unohtaa ja elää koko ajan tiukasti arkea.

Vierailija
10/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo suorittaa,

kaikki suorittaa,

ei erottele kunnolla jyviä akanoista.

Sanokaa niille naiiveille ylioppilaille, ettei lääkikseen, oikikseen, kauppakorkeaan, polille ym. "mennä" niin vain ja jos/kun pääsee, ei töitä välttämättä löydä omalta alalta. Kannattaa varautua akateemiseksi siivoojaksi, puhelinmyyjäksi, ravintolatyöntekijäksi, vaatemyyjäksi. Tai alansa ilmaisharjoittelijaksi julkishallintoon, yrityksiin ym.

Koulutus ei kannata. Kannattaa lukea se ammattitutkinto, niin saa oikeista töistä oikeaa palkkaa ja vielä löytää alansa töitäkin.

t. Akateeminen työtön, jolle yhteiskunta joskus uskotteli alan töitä löytyvän

Vierailija
11/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elävät nykyään 50-vuotiaiksi, joten voisitte lakata juhlimasta. Ei se ole mikään saavutus niin kuin joskus luolamiesaikaan.

Vierailija
12/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- miksi juhlia ristiäisiä, nimen voi antaa hiljaisuudessakin. Miksi edes ilmoittaa, että vauva on syntynyt? Selviäähän se läheisille myöhemminkin!

- 1 vuotis synttärit, mitä juhlan aihetta? Saman riemun se lapsi saa, kun antaa sille läjän paperia revittäväksi!

- samoin seuraavat vuodet, vuoden päästä tulee juhlia kuitenkin!

- ripari, mitä juhlan aihetta? Tuleehan ne häätkin jossain vaiheessa.

- ylioppilas, ammattikoulupäätös, ei mitään syytä juhlaan, kun voihan se olla, että nuori joutuu kouluttautumaan uudelleen

- Häät, miksi juhlia, kun niin moni liitto päättyy kuitenkin eroon ja häitä tanssitaan uudellleen???

EIKÖ JOKAINEN SAA JUHLIA MITÄ HALUAA JA KUINKA HALUAA, SE SITTEN ON KUTSUTUN ASIA MENEEKÖ VAI EI.

Vierailija
13/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa varmasti raa'alta, mutta ei mahda mitään. Eli ymmärrän kyllä, että ne jotka suorittavat yo-tutkinnon erinomaisin arvosanoin ja pääsevät yliopistoon tai AMKiin, niin totta kai heille on siitä hyötyä jne. Mieletäni hyvin tehtyä työtä tulee juhlia.

Mutta sitten on näitä neljän A:n kirjoittajia, jotka päätyvät sossun asiakkaiksi, siivoojiksi tai ammattikouluun. Mitä kolmen vuoden opiskelusta oli hyötyä?

Vihat niskaan, mutta olen puhunut.

Vierailija
14/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa varmasti raa'alta, mutta ei mahda mitään. Eli ymmärrän kyllä, että ne jotka suorittavat yo-tutkinnon erinomaisin arvosanoin ja pääsevät yliopistoon tai AMKiin, niin totta kai heille on siitä hyötyä jne. Mieletäni hyvin tehtyä työtä tulee juhlia.

Mutta sitten on näitä neljän A:n kirjoittajia, jotka päätyvät sossun asiakkaiksi, siivoojiksi tai ammattikouluun. Mitä kolmen vuoden opiskelusta oli hyötyä?

Vihat niskaan, mutta olen puhunut.

kirjoittaisi paskat paperit, et järjestäisi hänelle juhlia?

Vierailija
15/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on merkki siitä, että on suorittanut tietyt hommat menestyksekkäästi ja saanut paperin kouraan ja ostanut tapahtumaa symboloivan lakin – onhan se sentään jotain.

Nykyaikaisista ylioppilaskirjoituksista en tiedä. Itse kirjoitin vuonna 1987, mutta sen jälkeen en ole lakkia päähäni laittanut. Ei siinä sen kummempaa juhlimisen aihetta silloin ollut kuin että tulipa tämäkin tehdyksi.

Vierailija
16/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yo-tutkinnon suorittanut. Siinä on todella joutunut itseään tsemppaamaan, että on jaksanut lukea niinkin paljon ja yleissivistys on parantunut. Se on tavallaan myös aikuisuuteen siirtymisajankohta, kun monet muuttavat muualle opiskelija-asuntoon.

Tosin sikäli on kokenut inflaation, että nykyään ylioppilaaksi pääsee aika helpostikin halutessaan. Ei ole enää pakollista matikkaa, pitkää kieltä, äidinkieltä ja ruotsia. Eli voi valita mieltymystensä mukaan.

Itse luin pitkän kaavan kautta pitkän matikan, pitkän fysiikan ja pitkän kemian. Oli siinä tekemistä saada niistä asialliset arvosanat.

Vierailija
17/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole saavutettu mitään. Oltu viikko leirillä ryyppäämässä ja sitten valkea kaapu päällä ryypätty kirkossa lisää. Mikä antaa aiheen juhlia?

Vierailija
18/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin samana päivänä, jolloin nuori saa ylioppilastodistuksensa. Minusta on saavutus olla sen noin 4% joukossa, joka on päässyt kyseiseen tiedekuntaan.

Toisaalta yo-lakki kertoo siitä, että on kyennyt suorittamaan valtakunnallisen tutkinnon hyväksytysti. Amiksilla ei ole olemassa mitään paperia siitä, mitä tasoa heidän osaamisensa on valtakunnallisesti. Tätä on yritetty saada aikaan (siis samanlaisia päättökokeita kaikkiin keskiasteen kouluihin), mutta amikset ei uskalla mukaan, koska selviäisi, että osa heistä ei osaa edes lukea.

Vierailija
19/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän siis mielelläni rakkaalle pojalleni yo-juhlat.

Vierailija
20/39 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa juhla, mitä mun mielestä kannattaa juhlia on anopin hautajaiset. JIPPIII, VIIMEINKIN SIITÄ RIIVINRAUDASTA PÄÄSTIIN!! Se on nimittäin jo saavutus se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän