Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuvaring ehkäisyrengas

Vierailija
10.05.2012 |

Tänään lääkäri määräsi nuvaring ehkäisyrenkaan käyttöön. Haluaisin kuulla käyttöön liittyviä kokemuksia (hyviä ja huonoja) sekä ylipäätään kyseiseen tuotteeseen liittyviä asioita. Koko ehkäisyrengas on minulle uusi juttu?

Onko asettamisen kanssa ollu vaikeuksia kellään? Entä onko rengas häirinnyt yhdyntää?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selluliitti lisääntyi muuten kans! t. 52

Vierailija
42/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kuukauden, tuloksena puoleksi vuodeksi kaiken maailman pillutulehduksia ja hiivaa. Meni mukavasti rahaa lääkäri/gynekäynteihin ja tietysti lääkkeisiin. Sekä parisuhdekin oli koetuksella. Ei pystyny seksiäkään harrastamaan tuona aikana. Mitään muuta ylimääräästä en pilluuni enää ikinä tunge, mulkku saa silloin tällöin vierailla! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2012 klo 16:06"]

Eipä se paikoilleen asettaminen mitenkään vaikeaa ollut, eikä rengas tuntunut paikoillaan ollessaan. Muutaman kuukauden rengasta käytin ja sain siitä aivan uskomattoman vahvoja migreenikohtauksia, jotka yleensä päättyivät oksentamiseen. Kuulemma erittäin harvinaista.

[/quote]

Mulla on migreeniä muutenkin kuukautisia ennen, ja Nuvaringin aikana ne muuttui helvetillisiksi.

Vierailija
44/81 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin rengasta useamman vuoden. ei sen paikoilleen laitoista ym tarvitse huoleti, ei se sieltä tipu jos sen sisälle saa.

aiheutti mulla kuivuutta jahaluttomuutta kuten pilleritkin. silti olin ihan tyytyväinen pari vuotta kunnes tulehdukset (BV) alkoi lisääntyä eikä meinanut päästä eroon ollenkaan, kaikki lääkkeet kokeiltiin ja lääkäri ultras ja vaikka mitä. sit keksin vaan kokeilla olla ilman rengas, ja kas, yhtäkkiä värkki oli ihan ok. edelleen mulla on taipumusta saada tulehdus mutta nuvaring selvästi pahensi tilannetta. ja toimi ehkäisynä silleen loistavasti kun tosiaan vei halut ja kosteudenkin eli jos olis halunnu antaa miehelle ihan muuten vaan ni olis tarvinu silti liukkaria.

monille nuvaring sopii kuitenkin ihan hyvin. ei häirinny yhdyntääkään vaikka voisi kuvitella niin.

Vierailija
45/81 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät pms-oireet tuli. Pohdin sen vuoksi käytön lopettamista parhaillaan.

Vierailija
46/81 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pillereitä kaksi vuotta tauottaen välillä pidemmäksikin aikaa, eli saatoin syödä kolme liuskaa ja olla kaksi kuukautta ilman, jonka jälkeen jatkoin. Olivat muuten ihanteelliset, sillä eivät aiheuttaneet mitään muutoksia kropassa. Tai niin luulin, kunnes kävin äitini kanssa keskustelua kaulassa olevista maksaläiskistä. Hormoneistahan ne johtuivat. Siinä vaiheessa ärsytti. Vaihtoin renkaaseen ja pidän nyt kolmatta rengastani.

Ensimmäiseen renkaaseen kroppa ei oikein tottunut. Viikon oli hyvä mutta toisella viikolla kosteustasapaino häiriintyi ja eritteistä tuli paakkuista. Tuotti ällötyksen ja hämmästelyn tunteita kumppanin kanssa. Yhdynnän jälkeen kirveli ja poltteli kun kuivahti paakkujen takia. Otin muutamaa päivää myöhemmin pois ja ajattelin että nyt iski hiiva. Meni kuitenkin ohi, menkat tuli ja tämän jälkeen laitoin uuden renkaan, kroppa ei enää häiriintynyt ja nyt käytän hyvin mielin. Kumppania ajatellen otan yhdynnän ajaksi pois, sillä hän tuntee renkaan. Muuten loistokapistus. Maksaläiskät alkaneet haalistua, toivottavasti lähtevät kokonaan. 

Vierailija
47/81 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2012 klo 18:43"]

Mulla oli renkaan kanssa koko ajan hiivatulehdus. Eli ehkäisyteho oli 100 %...

[/quote]

minä lopetin käytön myös tuon takia. Muuten toki hyvä. Kerran jäi miehen kalun varteen yhdynnässä :)

Vierailija
48/81 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas toimi ihan hyvin, ehdin käyttää sitä puolisen vuotta. Kätevä laittaa, ei painonnousua tai mitään muita fyysisiä oireita. Yhdynnän aikana saatettiin joskus ottaa pois, kun tuntui molemmista ikävältä.

Ainoaksi negatiiviseksi puoleksi nousi jatkuva ärtyisyys ja itkuisuus, jotka laittoivat parisuhteen ja omat hermot koetukselle. Lopulta päätettiin jättää rengas pois ja jatkaa kumeilla.

Vierailija
49/81 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut tosi hyvä ehkäisykeino meillä. Pillerit aiheuttivat haluttomuutta ja kuivuutta, mutta renkaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Multa on jäänyt yksi rengas yli. Otettava käyttöön viim. 19.11.14 ja säilytetty koko ajan jääkaapissa.

Vierailija
50/81 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös aiheutti kuivuutta, haluttomuutta sekä jotenkin ikävän olon henkisesti. Muuten kyllä kätevä. Rengasta ei muuten kannata säilyttää jääkaapissa, ellet asu aivan apteekin vieressä. Minulle apteekin täti kuvaili rengasta jäätelönä, jos se kerran on päässyt "sulamaan" tulisi sitä sen jälkeen säilyttää huoneenlämmössä.

Vierailija
51/81 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:28"]

Minulla myös aiheutti kuivuutta, haluttomuutta sekä jotenkin ikävän olon henkisesti. Muuten kyllä kätevä. Rengasta ei muuten kannata säilyttää jääkaapissa, ellet asu aivan apteekin vieressä. Minulle apteekin täti kuvaili rengasta jäätelönä, jos se kerran on päässyt "sulamaan" tulisi sitä sen jälkeen säilyttää huoneenlämmössä.

[/quote]

Minulle taas juuri apteekissa neuvottiin säilyttämään pakkaus jääkaapissa.

Vierailija
52/81 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin säilynyt huoneessa onko kokemuksia siitä että rengas on poissa vuorokauden ennen väli viikkoa nyt käytin rengasta pois yhdynnän ajaksi niin siinä oli verta

Vierailija
53/81 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla Nuvaring vaikuttanut positiivisesti kasvojen ihon kuntoon? Pyysin lääkäriltä yasmineja, mutta suositteli rengasta ja sanoi että "ajaa saman asian." Julkisen puolen tohtori, eikä vaikuttanut kovin luotettavalta mutta ajattelin nyt kokeilla.

Vierailija
54/81 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa useille haluttomuutta ja altistaa myös hiivalle. Käytin viitisen vuotta tajuamatta tätä ongelmaa alkuunkaan, kun otin pois valkeni moni asia ja silmät aukesi! Mietin jopa olenko ollut vuosiin oma itseni Nyt raskaana ja raskauden jälkeen en mistään hinnasta ottaisi takaisin.

Vierailija
55/81 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä valitti joskus et tuntuu munaan seksissä. Itsekään en halua että siellä on sillon mitään ylimääräistä joten otin pois seksin ajaksi. Ei tullut samoja hormonioireita kuin esim pillereistä on tullut aina.

Vierailija
56/81 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska kuppiin ei saa alipaineimua, kun rengas on vieressä. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Se ei kuitenkaan haittaa, koska ainakin minulla välivuoto tulee taukoviikon aikana.

Vierailija
57/81 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli peräpukamia kun yritin käyttää nuvaringiä. Jostain syystä ne hormoonit aiheuttaa mulle noita samoja oireita kuin raskaus.

Vierailija
58/81 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein kätevä, ei tippunut, katkennut eikä sitä huomannut mitenkään. Käytin aina 4 viikkoa putkeen ja sitten viikon tauko väliin, ei mitään tiputtelua.

Sitten rupesi jossain vaiheessa limakalvot kuivumaan ja lopulta ihan jatkuva hiivatulehduskierre jonka johdosta lopetin renkaiden käytön. Nyt syön taas pillereitä ja hiivatulehdukset loppuivat kuin seinään renkaan lopettamisen jälkeen.

Vierailija
59/81 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti puolen vuoden kokeilun aikana jatkuvia hiivatulehduksia. Muuten ihan hyvä värkki.

ja kuivatti limakalvot kipeiksi (en tiedä kumpi oli ensin, kuivat limakalvot vai hiiva, mutta kumpikin aiheutti kumpaakin --> kierre). Hyvin ehkäisi siis kun ei tehnyt seksiä mieli.

Sama täällä. Mulla kesti joku puoli vuotta käytön jälkeen, ennenkuin limakalvot oli kunnossa taas. Seksihalut taas katosi ihan totaalisesti, ei mitään "elämää" enää alakerrassa, vois siis sanoa että tuo rengas teki musta ihan totaalisen impotentin.

Siinä renkaan asettamisessa ei ollut mitään erityistä. Helposti sen sai paikalleen ihan ekalla yrittämällä ja siellä pysyi, helposti sai poiskin. Ei siis yhtään sellaista sohlaamista kuin kuukautiskupin käytön opettelu. Kännykkään muistutus, milloin rengas piti vaihtaa. Yhdynnässä tuntui vähän joissain asennoissa, mutta helposti sen sai pois ja takaisin yhdynnän jälkeen. Sinällään tosi kätevä ehkäisymenetelmä, jos en olisi saanut siitä niin pahoja sivuvaikutuksia.

Mulla siis tuon kuivumisen, jatkuvan hiivan, totaalihaluttomuuden lisäksi aiheutti myös todella pahoja mielialaoireita ja niin järkyttävää ahdistusta, etten sellaista ole koskaan ennen kokenut. Hormoniehkäisy ei vaan taida sopia mulle.

Vierailija
60/81 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuvaring käytössä reilun vuoden. Helppo oli laittaa paikoilleen mutta se pois ottaminen oli mulla jotenki hankalaa kun piti sitä syvältä kaivella.. Otin joskus pois seksin ajaksi kun tuntui epämiellyttävältä ja hänkin sanoi että se tuntuu mun sisällä. Kerran tuli yhdynnässä pois itsestään, löytyi lattialta! :) helpompi kuitenkin kuin pillerit. Niin ja ekat pari kk vessassa käydessäni mulla pelotti että se tippuu pönttöön. No ei tippunu. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän