Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuvaring ehkäisyrengas

Vierailija
10.05.2012 |

Tänään lääkäri määräsi nuvaring ehkäisyrenkaan käyttöön. Haluaisin kuulla käyttöön liittyviä kokemuksia (hyviä ja huonoja) sekä ylipäätään kyseiseen tuotteeseen liittyviä asioita. Koko ehkäisyrengas on minulle uusi juttu?

Onko asettamisen kanssa ollu vaikeuksia kellään? Entä onko rengas häirinnyt yhdyntää?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli renkaan kanssa koko ajan hiivatulehdus. Eli ehkäisyteho oli 100 %...

Vierailija
22/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä vuoden alusta. Olen pitänyt yhtä rengasta kerrallaan 4 viikkoa, alussa käytin kaksi rengasta putkeen. Nyt ajattelin kokeilla pystyykö laittamaan kolme peräkkäin ilman välivuotoja.

Alussa valkovuoto lisääntyi runsaasti, mutta nyt jo tasoittunut. Asettuu hyvin eikä tunnu. Yhdynnän aikana en itse tykkää sitä pitää.

Loistava keksintö siksi, ettei sitä tarvitse muistaa joka päivä kuten pillereitä. Pillereillä kärsin pahoinvointikohtauksista ja migreeneistä usein, Nuvaringin kanssa en.

Ainoa haittapuoli renkaassa oli alun painonnousu/turvotus (3 kg alle kahdessa kuukaudessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä vuoden alusta. Olen pitänyt yhtä rengasta kerrallaan 4 viikkoa, alussa käytin kaksi rengasta putkeen. Nyt ajattelin kokeilla pystyykö laittamaan kolme peräkkäin ilman välivuotoja.

Alussa valkovuoto lisääntyi runsaasti, mutta nyt jo tasoittunut. Asettuu hyvin eikä tunnu. Yhdynnän aikana en itse tykkää sitä pitää.

Loistava keksintö siksi, ettei sitä tarvitse muistaa joka päivä kuten pillereitä. Pillereillä kärsin pahoinvointikohtauksista ja migreeneistä usein, Nuvaringin kanssa en.

Ainoa haittapuoli renkaassa oli alun painonnousu/turvotus (3 kg alle kahdessa kuukaudessa).

Vierailija
24/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli erittäin hyvä ehkäisymenetelmä, kun ei tehnyt mieli seksiä ollenkaan, ei omalla kädellä tai miehen kanssa. Vaihdoin sitten takaisin pillereihin. Sääli, nimittäin se oli niin helppokäyttöinen. Ei tarvinnut pelätä unohduksia. Mies tosin piti sitä epämukavana seksissä (sillon harvoin kun meillä sitä oli) ja otettiin aina yhdynnän ajaksi pois.

Vierailija
25/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti puolen vuoden kokeilun aikana jatkuvia hiivatulehduksia. Muuten ihan hyvä värkki.

ja kuivatti limakalvot kipeiksi (en tiedä kumpi oli ensin, kuivat limakalvot vai hiiva, mutta kumpikin aiheutti kumpaakin --> kierre). Hyvin ehkäisi siis kun ei tehnyt seksiä mieli.

Vierailija
26/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti puolen vuoden kokeilun aikana jatkuvia hiivatulehduksia. Muuten ihan hyvä värkki.

ja kuivatti limakalvot kipeiksi (en tiedä kumpi oli ensin, kuivat limakalvot vai hiiva, mutta kumpikin aiheutti kumpaakin --> kierre). Hyvin ehkäisi siis kun ei tehnyt seksiä mieli.

että mulla toimi kyllä erittäin hyvin varmaan vuoden verran ainakin ennen kuin ongelmat alkoivat.

Vierailija
27/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin matalahormonisilla pillereillä ei tullu mitään, vaikka söin kaks liuskaa jdcatkuvasti peräkkäin. Se oli kyllä ennen lapsia. Nyt renkaan kanssa alkaa vuoto jo ennen kun ehdin ottaa sen pois. Johtuiskos että hormoneja on siinä vielä vähemmän tai sitten olen vaan tulossa vanhaks tai jotain.

Vierailija
28/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla toimi kyllä erittäin hyvin varmaan vuoden verran ainakin ennen kuin ongelmat alkoivat.

Paitsi että puolitoista vuotta meni, ennen kuin tuli ongelmia. Tilanteen normalisointiin meni varmaan vuosi:( Muuten olis ollut kiva ja helppo.

Vierailija
29/81 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangas ollut käytössä nyt 3päivää ja oireet hiivasta. Kauanko te joilla aiheutti hiivaa käytitte rengasta ekan hiivan jälkeen? Hain nyt hiivaläkkeen, toivottaavsti ei ala kierre :(

Entäs mihin olette siirtyneet seuraavaksi jos pillerit ja rengas ei sovi?

Muuten olen ollut tyyväinen renkaaseen, asettaminen tuntuu helpolta (mikäli se sitten on oikein laitettu). Pari kertaa tuli pois kuukupin aikana,mutta eipä tuo haitannut. Seksissä isäntä sanoi sen tuntevansa ja osoitti epämieltymystä, ehkäpä ensi kerran otan pois (vaikka luulen että osoittain oli henkistä epämieltymystä).

-Ap-

Vierailija
30/81 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt rengasta vuosia. Pelkkääpositiivista sanottavaa. Käytän aina 3 viikkoa ja vaihdan uuden 3 viikkoa taas, sitten viikon tauko kuukatisille. Eli 6 viikon välein kuukautiset. 4 viikkoa yhdellä renkaalla ei sovi mulle ollenkaan. Kannattaa siis kokeilla jotta löytää itselleen sopivan ratkaisu. Gynekologi tosiaan mullekkin todennut ettei ole hyvä päästää kuukautisia läpi liian usein ja jenkeissä yleinen käytäntö renkaalla päästää kuukautiset kerran 6kk:ssa.

Vierailija
31/81 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myös oikein ymmärrä tuota käytön venyttämistä neljään viikkoon ja sitten taukoviikko, koska siinä teho laskee sen 3 viikon jälkeen.

Mulla on nyt kolmas rengas menossa ja pelkkää positiivista sanottavaa. Ainoa miinus on suht kallis hinta, mutta mikään hormoniehkäisy ei ole mulle sopinut näin hyvin. Katsotaan miten sitten pidemmässä juoksussa. Mä käytän kuukuppia yhtä aikaa renkaan kanssa ihan ilman ongelmia. Rengas on yhdynnässäkin paikallaan, koska kumpikaan meistä ei tunne sitä. Ihanan huoleton, samoin kuin kuppikin. Ekat kaks rengasta käytin putkeen, nyt ajattelin kolme seuraavaa käyttää putkeen. Lääkäri sanoi että hyvin voi menkat tulla vain kolmekin kertaa vuodessa, kunhan ne nyt muutaman kuukauden välein toimittaa. Mutta etenkin mulla joka kärsii muutenkin anemiasta ja pitkistä vuodoista (nytkin kahdeksatta päivää menkat menossa) niin ei ole järkeä joka kuukausi antaa menkkojen tulla.

Vierailija
32/81 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Nuvaringiä täysin ohjeen mukaan ja tulin raskaaksi, siitä on nyt 7-v tyttö

Vierailija
33/81 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin ihan totaaliseksi raivottareksi. Mies sanoi että rengas pois tai ero. 

Vierailija
34/81 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 09:40"]

Tän ketjun käyttäjät taitaa raskautua nopsaan.  Rengas saa olla paikallaan 3vko ja sitten 1vko tauko. Näin gynekin sano! Ei missään nimessä 4vko

[/quote]

No itse asiassa renkaan mukana tulevissa ohjeissa lukee, että ehkäisyteho säilyy 4 vkoa... Ks. ohjeissa ne kohdat, missä neuvotaan, miten toimia, jos rengas unohtuu poistaa tai jää liian pitkäksi aikaa tai et muista laittaa sitä takaisin seksin jälkeen ajoissa...

Vierailija
35/81 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkäisyteho säilyy siis taukoviikon ajan joka on neljäs viikko. Neljän viikon käytöllä taukoviikko on viides, eikä ehkäisyteho ole enää voimassa.

Vierailija
36/81 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti välillä korjailla sen asentoa, jos nuvaring meni liian syvälle, mun tuli käsittämättömän huono olo; oksetti, koko ajan oli paineen tunne kaulalla. 

Ja välillä se oli liukunut vähän liian alas, otin pois, huuhtelin ja laitoin takaisin paikoilleen.

Koin Nuvaringin hankalaksi myös siksi että limakalvoni kuivuivat ja seksihaluni hävisivät kokonaan.

Vierailija
37/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia tälläisestä, käytin nuvaringia n.2 vuotta ja olin erittäin tyytyväinen.  läskiä kylläkin alkoi kertyä tiuhempaan tahtiin kehoon, lantioon,pyllyyn ja tisseihin. tissit olivat välillä melko arat. noh.. lopetin käytön ja n. 4 kk jälkeen halusin aloittaa sen uudestaan. menkat minulla oli tullut kerran tämän 4kk aikana. gynekologi neuvoi odottamaan seuraaviin menkkoihin ja asettamaan vasta sitten renkaan, mutta menkkojen odotus tuntui pitkältä joten päätin laittaa sen ennen aikoja. pitäisikö minun odottaa 3 viikkoa, ottaa rengas pois odottaa jos menkat tulisi ja asettaa uusi paikoilleen. sitten vasta uskaltaa harrastaa seksiä ilman kondomia? vai voisinko ottaa renkaan jo parin viikon käytön jälkeen pois? ja katsoa jos menkat tulisi. mitä teen?

Vierailija
38/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:28"]

Onko kellään kokemuksia tälläisestä, käytin nuvaringia n.2 vuotta ja olin erittäin tyytyväinen.  läskiä kylläkin alkoi kertyä tiuhempaan tahtiin kehoon, lantioon,pyllyyn ja tisseihin. tissit olivat välillä melko arat. noh.. lopetin käytön ja n. 4 kk jälkeen halusin aloittaa sen uudestaan. menkat minulla oli tullut kerran tämän 4kk aikana. gynekologi neuvoi odottamaan seuraaviin menkkoihin ja asettamaan vasta sitten renkaan, mutta menkkojen odotus tuntui pitkältä joten päätin laittaa sen ennen aikoja. pitäisikö minun odottaa 3 viikkoa, ottaa rengas pois odottaa jos menkat tulisi ja asettaa uusi paikoilleen. sitten vasta uskaltaa harrastaa seksiä ilman kondomia? vai voisinko ottaa renkaan jo parin viikon käytön jälkeen pois? ja katsoa jos menkat tulisi. mitä teen?

[/quote]

Käytä nyt kondomia sen ekan renkaan ajan eli kolme viikkoa. Sitten pidät viikon tauon ja jos tuona aikana tulee menkat, voit jättää kumin pois samana päivänä kun laitat uuden renkaan. (ja jos ne menkat ei tule, olet todennäköisesti raskaana eli siitä kumista ei ole siinä vaiheessa enää hyötyä..)

Vierailija
39/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta! Käytin viisi vuotta ja olin tyytyväinen. Kuukautiset loppuivat käytännössä kokonaan( pienen pientä tiputtelua taukoviikolla) Puolivuotta sitten sairastuin keuhkoveritulpaan ja nyt on hormonaalinen ehkäisy mun kohdalta loppuelämäksi kielletty! No hengissä ollaan ja kumeihin totutellaan...

Vierailija
40/81 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt, hiivatulehduksia tavallista enemmän ja naama kukki ekat kuukaudet mut muuten jees.

Aiemmin kun käytin, niin olin kuiva ja haluton, mutta nyt kun uudestaan kokeilin niin ei oo toistaiseksi ilmestynyt samoja ongelmia. Kiva, kun sitä ei tartte muistaa kun kahdesti kuukaudessa :) Pillerit unohdin AINA.

Miinuksena jalkoja pakottaa tavallista enemmän (alkoi kun aloitin e-renkaan ja viimeks ku käytin niin oli samoja ongelmia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi