Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuvaring ehkäisyrengas

Vierailija
10.05.2012 |

Tänään lääkäri määräsi nuvaring ehkäisyrenkaan käyttöön. Haluaisin kuulla käyttöön liittyviä kokemuksia (hyviä ja huonoja) sekä ylipäätään kyseiseen tuotteeseen liittyviä asioita. Koko ehkäisyrengas on minulle uusi juttu?

Onko asettamisen kanssa ollu vaikeuksia kellään? Entä onko rengas häirinnyt yhdyntää?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en muista miten noitten menkkojen alkamisen kanssa meni, mut mun kuukautiset ei kyllä muuttuneet mitenkään kun siirryin renkaaseen.

aiemmin tuolla kysyit, onko kellään katkennut rengas, mut aika epätodennäköistä se kyllä on. se on niin joustavaa materiaalia. ja joo, kyllä mä joskus tarkistin onko se paikallaan. aluksi ehkä useammin mutta kun se siellä tuntui pysyvän, niin lopulta aloin tarkistamaan ehkä kerran viikossa suihkussa käydessäni. uskon kyllä, että sen huomaisi jos se sieltä omia aikojaan tipahtais.

Vierailija
2/81 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tuntui kuin emättimessä olisi ollut jotain mitä hankaa. Emätin muuttui ihan kuivaksi ja kaikki kosteus hävisi. Tuli haavaumia ym. Vaikka tunki purkillisen liukkaria, ne imeytyi johonkin ja hetken päästä taas ihan rutikuiva. Miehelle tuli peniksen päähän näppylöitä ja ihottumaa renkaasta.

3kk ajan testasin ja se oli yhtä helvettiä. Sitten oli pakko luovuttaa. Ystäviltä taas olen kuullut vain positiivia kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkästään hyviä kokemuksia. Asettaminen oli aluksi hiukan outoa, mutta nopsaan tottui, eikä sen olemassaoloa edes huomannut. Meillä se ei häirinnyt seksin aikana, mutta jos näin käy, sen voi ottaa yhdynnän ajaksi pois, eikä vaikuta ehkäisytehoon millään lailla. En muista sanottiinko siitä käyttöohjeissa, mut ainakin gyne mulle näin vakuutti. Ihan kelpo kapine, suosittelen :)

Vierailija
4/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ennen yhdyntää haluaa käyttää hetken siihen, että poistaa renkaan ja laittaa sen sitten yhdynnän jälkeen takaisin. Itse käytin rengasta n. vuoden joitakin vuosia sitten. Mutta siirryin sitten takaisin pillereihin. Hyvä puoli renkaan käytössä on se ettei tarvitse muistaa päivittäin pillerin ottamista, mutta mulla oli välillä muistelemista milloin ottaa rengas pois taukoa varten :)

Vierailija
5/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä paketissa tulee tarroja joita voi liimata kalenteriin muistutukseksi. jos ei ole kalenterityyppiä, niin muistutus kännyyn.

Vierailija
6/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni kokemuksia kahden renkaan peräkkäisestä käytöstä. Kaunko käytit yhtä rengasta ennen kahden peräkkäisen renkaan käyttöä?

-Ap-

Vierailija
7/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti puolen vuoden kokeilun aikana jatkuvia hiivatulehduksia. Muuten ihan hyvä värkki.

Vierailija
8/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se paikoilleen asettaminen mitenkään vaikeaa ollut, eikä rengas tuntunut paikoillaan ollessaan. Muutaman kuukauden rengasta käytin ja sain siitä aivan uskomattoman vahvoja migreenikohtauksia, jotka yleensä päättyivät oksentamiseen. Kuulemma erittäin harvinaista.

Vierailija
9/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni kokemuksia kahden renkaan peräkkäisestä käytöstä. Kaunko käytit yhtä rengasta ennen kahden peräkkäisen renkaan käyttöä?

-Ap-

Alkoi vuodot kesken toisen. Näin mulla käy myös matalahormonisilla pillereillä.

Vierailija
10/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana määrä kommentteja, lisää toki saa laittaa.

Saas nähdä, kuinka mun käy kun aloitan käytön. Migreeni taipumusta ei ole, hiivaa kylläkin ollut pari kertaa.

Toivottavasti joskus pystyisin siirtymään ilman ongelmia kahden peräkkäisen renkaan käyttöön.

-Ap-

Vierailija
11/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten poistan ja noin viikon päästä siitä alkaa kuukautiset. Tämä ihan sen takia, kska en koskaan muista milloin olen sen laittanut.

Vierailija
12/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välivuotoja. mutta en niin tee mielelläni, sillä mielestäni kuukautisten on hyvä tulla kerran kuukaudessa, näin ihan gynekologinkin sanojen mukaan.

Vierailija
13/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välivuotoja. mutta en niin tee mielelläni, sillä mielestäni kuukautisten on hyvä tulla kerran kuukaudessa, näin ihan gynekologinkin sanojen mukaan.

Mä olen taas kuullut usein gynekologien sanovan, ettei kuukautisia tarvitse olla. Jääväthän ne usein pois kokonaan hormonikierukan takia jopa vuosiksi. Täytyy kyllä sanoa, ettei se tuntunut itsestä hyvältä.

Nuvaring suht jees. Pian uuden renkaan laitettua hormoni saattaa vähän tulvahtaa kroppaan. Mulla ainakin ekoilla kerroilla tuli kuumia aaltoja ja omituista oloa. Meni nopsaan ohi.

Vierailija
14/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kolme vuotta. Pelkästään hyvää sanottavaa, rengasta ei huomaa/tunne, mutta seksin ajaksi otin sen aina pois. Rengas saa olla 3h pois emmättimestä ennekuin ehkäisyteho heikentyy. :) Omasta mielestä rengas on helppo laittaa paikalleen.

Olen ottanut viimeisen renkaan pois pari viikkoa sitten tarkoituksenani elää nyt ilman hormoneja. Rinnat ovat tuhottoman arat ja vuotoa pukkaa tulemaan vähän väliä. Saa nähä tasaantuuko tää tästä tai alotan uudestaan :D

Vierailija
15/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle rengas sopii hormoniehkäisyistä kaikkein parhaiten. Helppo asettaa paikalleen ja sen voi sinne unohtaa sitten neljäksi viikoksi! Ainoa haittapuoli taisi olla valkovuodon lisääntyminen mutta sekin tottumisen jälkeen väheni.

Äskettäis minulla oli todettu korkea verenpaine ja joudun olla ilman hormonaalista ehkäisyä, ne kuulemma kohottavat verenpainetta jonkin verran. Eli ties vaikka yllätysvauveli tulisi, ei paljoa haittaisi :).

Vierailija
16/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan mahdollisuudesta syödä kaksiliuskaa pillereitä ja nytkin kertoi mahdollisuudesta toimia renkaan kanssa samoin.Eikä sanonut sen olevan haitallista. Toki nyt aluksi pitää seurata tilannetta ja käyttää yksi rengas kerrallaan, kauankohan tulisi seurata?

Voiko renkaan asettamista verrata mitenkään kuukupinlaittoon? Mistä tiedän, että rengas on paikoillaan? Onko renkaan ja kupin yhteiskäyttö mahdollista tai hankalaa?

-Ap-

Vierailija
17/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä rengasta voi käyttää kaksikin putkeen, samoin kuin pillereillä.

Rengas pitää vain työntää mahdollisimman syvälle ja se asettaa itsensä oikeaan asentoon. Tuskin kellään on se sieltä tippunut.

Vierailija
18/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas ja kuppi.. tjaah. molempia oon käyttänyt, mutta en osaa yhteiskäytöstä sanoa, koska löysin kupin vasta renkaan käytön lopettamisen jälkeen. kokeilemalla selviää, mutta uskon että yhteiskäyttö onnistuu.

ja renkaanlaitto on helppoa, kunhan on pari kertaa kokeillut. se plumpsahtaa paikalleen melkein itsestään.

Vierailija
19/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään rengas katkennut? Oletteko säännöllisesti tarkasteneet sen olevan paikoillaan?

-Ap- joka *selailee käyttöohjetta*

Vierailija
20/81 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kuvias paikat saharaksi ja vei halut kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi