Helmikuiset 2013
En malttanu enää oottaa, ja päätin alottaa uuden ketjun!:) Tuota 2013 vuotta kyllä hätkähtää, tuntuu et siihen on vielä niin kauan.
Elikkäs ite lopetin imetyksen 1,5 kk sitte lopullisesti, ja nyt oli ensimmäinen normipituinen kierto (32 päivää). Nyt alkamassa toinen kunnollinen yrityskerta, ja en millää malttais oottaa että saisin taas pikkuisen!:) Menkat loppu just ja noin viikon päästä pääsis taas yrittään...
Eli tänne vaa kaikki jotka toivoo pääsevänsä ens helmikuussa synnyttään!
Terveisin ToivotonM kp 7/32
Kommentit (246)
Tulikohan tuo lista nyt oikein.. No, korjailkaa, jos sekoilin!
Töönis: ahaa, nyt selvisi :)
Tinuppi: Uskon myös, että ruokavalio on tärkeä. Olen jo pitemmän aikaa panostanut proteiininsaantiin, kasvikset&marjat on otettu lautaselle päivittäin ja vettäkin tulee juotua muutama litra päivässä. En puolestaan usko, että kohdallani näistä km johtui..vaikkei sitä koskaan tiedä. Mutta nyt otan noita vitamiineja lisäksi ja toivon parasta :)
Minnihiiri81: Huonoja päiviä tulee ja parempi ne tänne on purkaa, kun ihmisiin, jotka eivät välttämättä ymmärrä. Ikävää tuollaiset kivut! En itse tiedä noista lääkkeistä, mutta toivotaan, että kivut katoavat!! Tsemppiä!
82: Tuli mieleen ”ajoittamisesta”, että teet/teette ihan niin kuin teille sopii ja silloin, kun teistä siltä tuntuu! Kukaan muu ei oikein pysty sanomaan muuta kuin omia mielipiteitään. Voihan olla, että talostressi on pahempi, jos omat tunteet myllertää vielä toisenkin asian johdosta. Mutta toisaalta, tiedän perheen, joka asui yli puoli vuotta naisen vanhemmilla, remppasivat taloa ja pääsivät juuri ja juuri muuttamaan ennen vauvan syntymää. He ovat aika rentoja ja tuntui, ettei suurempia ongelmia tässä tullut. Kaikki riippuu ihan siitä, mitä haluaa :) Eikös ollut hyviä neuvoja :D
Itse odottelen seuraavia päiviä ja seuraavia viikkoja jännityksellä ? Saas nähdä onnaako! Pieni flunssa on tosin nostamassa päätään.. toivottavasti ei haittaa menoa :D
Äipsykkä 11/28
töönis: Valitettavasti tässä ei ole kyse kiinnittymisvuodosta. Sen verran paljon sitä verta tuli kuitenkin ja niin tuttua tämä vuoto on, vaikka sitä ei puoleen vuoteen ole ollutkaan. Sitä ennen oli kuitenkin joka kuukausi kierron lopussa melkein puolen vuoden ajan... Toivon vaan, ettei sieltä löydy oikeasti mitään ikävää, kun parin viikon päästä tutkivat.
Tuo TJOT-meininki on hyvä, jos sen pystyy säilyttämään. Sinulla on niin hyvät mahdollisuudet raskautua, että ei kannatakaan stressata asialla.
Tinuppi: Täällä peukutetaan, että tuntemuksesi ovat kiinnittymiskipuiluja!
Minnihiiri: Jos kovin paljon alkaa siihen mahaan koskea, niin kannattaa kyllä hakeutua lääkäriin. Eikös se ollut niin, että sinulla oli Clomit ensimmäistä kertaa käytössä, eikä kontrolliultraa tehty?
Äipsykkä: Nuha lähtee nussimalla. ;)
ON: Minulla on ollut nyt hieman stressaavaa aikaa tässä viimeinen viikko. Tuo seksin jälkeinen vuoto laukaisi sellainen ikävän fiiliksen, joka roikkuu koko ajan taustalla, vaikka yrittää olla ajattelematta sitä. Aurinkoinen keli onneksi piristää mieltä ja on tullut ulkoiltua tuplasti enemmän kuin yleensä, vaikka ulkoinen ja urheilen muutenkin paljon. :)
Kierto alkaa olla lopuillaan, mutta valitettavasti ei tosiaan lainkaan tunnu siltä, että olisi raskaana. Enemmänkin ajatukset on siinä, että kahden viikon päästä pääsisi tuohon kontrolliin tuon vuodon takia ja saisi tietää onko kaikki ok.
Ja aloin itseasiassa miettiä, että paljonko meidän tarvitsee saada rahaa vielä kasaan tuota syksyn IVF-hoitoa varten. Onhan sitä tottakai säästötilillä, mutta jos yrittäisi parista seuraavasta palkasta pistää suoraan sivuun hieman rahaa sitä varten. En toki tiedä mitä lääkkeitä tulee käyttöön, mutta arviolta 650-700e siihen tulee menemään kuitenkin. Ja varmaanhan ne laskuttaa jokaisesta ultrasta ja lääkärikäynnistäkin sen polimaksun noin 30e...
Marjana kp 26/29-30 Dpo 11 yk 26
Ai kauheeta ku oon iha kalkkis vieläki kirjottelemaa tänne :(
Kyllä se kesäki meinaa oikein rytinällä tulla! Niin hienoja ilmoja on ollu että kyllä kelpaa :)
Mutta siis kysymykseen, tossa reilu viikko-puoltoista sitten oli ovis ja 18-21 pv oli päivittäin pieniä ohimeneviä vatsakipuja tai oikeastaan vihlaisuja, tuli ja lähti melkeimpä samoin tein. Ja piruuttani katsoin 21.pv jostain netin raskauslaskurista että sillon olis ollu mahd. kiinnittyminen niin onko mahdollista että olis voinu tärpätä? Tai no tottakai viimeistään sillon sen näkee ku menkat alkaa/pitäis alkaa :)
Kuulostaapa hölmöltä, mutta kun oon ihan tietämätön näistä eikä oo oikein muita keneltä kysyä :DD
Aurinkoista kesää kaikille ja paljon plussatuulia :)
Tiikerililja'92 kp 24/28
Tiikerililja: Nuo mahan nippailut on siitä keljuja, että ne voivat kertoa alkaneesta raskaudesta tai olla ihan normaaleja kuukautiskiertoon liittyviä nippailuja. Minulla ainakin tulee noita nippailuja joka kierrossa, vaikka vielä ei ole raskaus alkanutkaan. :/ Mutta toivotaan parasta, että sinun nippailusi kertovat juuri tuosta kiinnittymisestä! :)
Ihan ekana pakko kysyä mitä sinne "alkupäähän" kuuluu? Joko on testejä kaapissa oottamassa?:)
Itellä on toiveet tämän kierron osalta menny ja oon nyt keskittyny kaikkiin muihin projekteihin:) Lämmöt edelleen normaalit tai ehkä jopa vähä alle, en tiiä onko ovista ollu vai ei! Tylsää, mut yrityksen puutteeseen ei tämäkää kierto kaadu!:) Tilasin jo kasan ovistestejä seuraavaa kiertoa varten... ma ja ti oli semmosta mahakipua et ois voinu olla ovis mut miks nuo lämmöt ei nouse??
Tulipas taas vaan negatiivista, mut onneksi on ollu niin mahtavat ilmat et on voinu hukuttautua ulos hommiin ja saanu vauvajutskat välillä vähä taka-alalle!:)
Tsemppiä kaikille loppukiertoon ja toivotaan niitä plussia!!
onnimuuli: Meillä kans mies valittelee, että poden vauvakuumetta liikaa. Mutta se on niin vaikeaa olla innostumatta liikaa. Tsemppiä teille.
Marjana: Toivottavasti kaikki on kontrollissa ok, yhtään enempää murheita en sinulle toivoisi.
äipsykkä: Päivät ovat kyllä kuluneet liiankin nopeaan, kiertojen kannalta se on kyllä hyvä.
tuikkunen: Pääasia on, että ovuloi ja on mahdollisuus tulla raskaaksi, vaikka yrittäminen raskasta onkin.
Minnihiiri81: Flunssa ja kuume on niin kauhee yhdistelmä ja jos sitten vielä pitäisi vauvaakin yrittää, tsemppiä!
82: Mä tunteilen liikaa aina vauvojen teko prosessissa olisi tosi ihanaa kun voisi ajatella järjelläkin. Tsemppiä sinulle vaikeaan päätökseen. Meillä on kanssa 6-vuotias se pahin painostaja, vaikkei tosin vielä tiedä edes äidin vauvahaaveesta.
toivotonM: Oon kans huomannut, että on hiljaista, mutta kesä tekee tuloaan ja itsellä ainakin jäänyt kirjoittelu niin vähällä, töissä on kiirettä ja iltaisin on ulkona ja tytön normaalit iltatoimet ja sitten jo haluaa keskittyä tuohon mieheen.
Mulla ei esimerkiksi lämmöt nouse yhtään ovulaation aikana. Älä vielä menetä toivoa.
tinuppi: Hauskaa shoppailureissua, kuulostaa hauskalta. Noi on aina vaikeita tilanteita kun ei halua jäädä kiinni juomattumuudestaan. Vedellä täytetyt siideripullot kuulostaa ihan hyvältä idealta ;) Olipan hyvä tuo ruokajuttu, yritän itse hiukan syödä vähemmän karkkia ja enemmän proteiinia.
töönis: TJOT meininki on hyvä, sillä itsekin menen nyt jatkossa kun oviksen bongasin tässä kierrossa. Täytyykin muistaaa loppuraskaudesta (kunhan ensiksi se alkuraskauskin alkaisi) nuo vadelmanlehdet.
Minnihiiri: Kauheaa tuo mahakipu, toivottavasti loppuu ja mielikin paranee.
ON: Ensimmäistä kertaa tämän melkein 2vuoden yrittämisen aikana minulla on olo, etten ole raskaana. Eli ei mitään tuntemuksia ei mitään, vaikka oviskin hyödynnettiin. Eli nyt odotellaan kp44 ja päästään aloittamaan uusi kierto. Ajattelin Kp46 testata varmuudeksi jos nyt niin hyvä tuuri kävisi ja menkat ei tuolloin kp44 alkaisi.
Plussatuulia kaikille, veturia kaipaa helmikuu.
-kesäkeiju86 kp38/44 (30-55) Yk11
tänne tänään! Olisihan se ollut todellinen ihme, jos heti ekasta olisi napsahtanut jo toistamiseen. Meillä vaan tuo seuraava yk menee elokuulle, mies on nimittäin seuraavat ovikset komennuksella!! VOI EI!! No mulle jää aikaa tiputella painoa, mitä on ihan vaikka muille jakaa tällä hetkellä :)
PLUSSA-tsemppiä kaikille ja toivottavasti ei tavata enää, kun hyppään seuraavan kerran mukaan kuumeilemaan :)
satu
Esikoinen rupesi oksentamaan illasta, ihan yhtäkkiä. Ilta on kulunut siis aivan muissa merkeissä, mitä olin suunnitellut.. Ja että kun voisi vain ottaa toiselta pahan olon pois :( Lapsella kun olisi ollut kaikkea kivaa tiedossa huomiselle ja lauantaille (niinkuin äidillä ja isälläkin). Nyt parannellaan sitten kotosalla. Ja toivottavasti ei tartu meihin, kun olisi se ovulaatiokin käsillä vaikkakin vastaa viikonloppuna kaiketi.(onkohan kuinka itsekästä ajatella tästäkin näin..hyi minua =( ) No, toivotaan, että tauti menee näinkin helpolla ohi.
Tuntuu vain, että kaikki menee aina pilalle kun jotain kovasti suunnittelee. Kun saimme selville, että raskaus viimeksi oli mennyt jo aikaisin kesken, olimme lähdössä Lappiin talvilomalle.No, siinä vaihtui laskettelu kaavintaan ja paranteluun. Nyt pelkään, että tämä kierto menee penkin alle, jos tämä tauti nyt villiintyy ja iskee muihinkin.. :( Toivotaan nyt kuitenkin parasta.. Ja eihän se taas ole "kuin" kuukausi etiäpäin, jos näin käy.. Harmittaa koko tilanne!
äipsykkä kp 12/28
Reissuun lähtö olisi käsillä, mutta en maltanut olla vielä kirjoittelematta. Pakko siis tulla tänne jakamaan viime hetken kuulumisia.
Äipsykkä: Viime kierrossa itselläni oli kova kuume ja flunssaa ja jouduin pitkään syömään lääkkeitä siihen vaivaan. Harmitti aivan samperisti. Odottavan aika on muutenkin niin pitkä niin sitten vielä tällaisia kurjuuksia. Toivotaan, ettet saa tautia!
Satu: Aloitin itsekin painonpudotus kuurin. Innostuin jopa vähän lenkkeilystä, kun ystäväni joka on samassa tilanteessa rupesi lenkkikaveriksi. Nyt tämä vikko lenkkeilty ja kesäjumpat katsottu valmiiksi kalenteriin ;) Mulla on tosi hyvä ruokavalio-ohje, jossa on rasva ja proteiini arvot laskettu kohdilleen. Laihdutin tälä ruokavaliolla ilman nälkää noin 10 kiloa viime vuoden puolella. Jos siis olet kiinnostunut voin sen täällä jakaa.
Nyt kohti maaseudun rauhaa. Mies lähtee talkoisiin kotipaikkakunnalleen ja minä tähtään siskoineni kohti maaseutua. Ihanaa päästä vähän pois tästä kaupunkihölinästä ja töistä! Pitäisi vaan aloittaa tuo pakkaus... jää mulla aina viime tippaan.
Viime kuussa tähän aikaan olin väsynyt ja pahoinvoiva. Nyt tuntemuksia ei ole juuri ollenkaan. Outo tunne sekin.
tuikkunen 19/28-29 yk2
No niin, täällä on esikoinen jo hieman parempi. Sai syödäkseen vähän jäätelöäkin ja tämä on pessyt pyykkiä sitten kooko yön! Pikkasen on väsy olo. Ja vatsassa tuntuu jomotusta, että josko se oviskin tekee tuloaan.. huoh. toivottavasti tänään onnistuisi peitonheittelyt (sanan eritarkoituksessa kuin viime yönä :) ) Toivotaan, ettei tauti iske muihin!
tuikkunen: Laita ihmeessä ruokavalio jakoon :) Täälläkin olisi tarvetta, jos ei tärppää.. Hauskaa reissua! Nauti kesäisestä fiiliksestä :)
Taidanpa mennä myös lepäämään, kun lapsikin nukkuu väsyään pois.
äipsykkä 13/28
Heippa taas kaikki vanhat ja tervehdys kaikille uusille kuumeilijoille!
Pikaesittely: 30v&34v, eka toiveissa, taustalla eas rv27+2 -03, km 21+4 -07, km rv10+ -09. Nyt marraskuun lopussa ehkäisystä luovuttiin yk2+ ja siitä km rv4+5/6.
Ikävää, että teitä vanhoja tuttuja nimiä täällä vielä pyörii.
Ele: *Halirutistus* Vieläkö meinaatte?
Satu: Hienoa, että täti on vihdoin ja viimein jo tullut siulle, mutta ikävää, että seuraavat ovikset menee sivu suun. :/ Paljonkos oot tiputtanut? Meinaat tiputtaa vielä?? Itellä samankaltaisia ajatuksia ja onhan tuota painoa tippunutkin ihan kivasti jo...
Ansku: *haleja sinnekin*
Marjana: Teille nyt paljon luomuplussatuulia puhaltelen!
Auringonkukkanen: Teille myös plussatuulia!
Sit vähän omaa napaa. :)
Eli tosiaan nyt ois sit taas kakkoskierto menossa, josko jo tulis tulosta ja pysyis mukana. En laske kiertopäiviä, koska tunnen oireet ovikseen ja tädin kyläilyyn, niin en stressaa itseäni laskuilla. Luomuna tässä puksutellaan ja syksyllä ihmetellään lisää, jollei mitään sitä ennen ala tapahtumaan.
Aurinkoisin terkuin Nasulais noin kp 15-16/28 ja yk2
Joko kohta ekat pääsee testailee? :) Toivottavasti saatas niitä plussia piakkoin!
82: Ei kannata sitä kalenteria niin kytätä, mun ohje on, että kannattaa antaa tulla, jos on tullakseen, kun kerta molemmat sitä lasta haluavat. :) Kyllä se talokin (ehkä :D) valmistuu, vaikka remonttihommissa olisi mukana pieni tuhisija.
Toivoton: Oletko käyttänyt koskaan ovistikkuja?
Marjana: täälä on kyllä peukut teille pystyssä koko ajan! Toivottavasti kaikki on kunnossa. :)
Nasulais: Tervetuloa mukaan, todella ikävän kuulonen historia teillä. :( Tsemppiä teille kans!
ON: Oon pitänyt hiukan taukoa palstalle kirjoittelusta, olen kyllä käynyt lukemassa juttuja, mutta en ole itse kirjoittanut mitään. Jos kaikki olisi mennyt hyvin ekalla kerralla, niin mun pitäs nyt olla viimesilläni raskaana ja valittaa näistä keleistä. Koska en ole, niin mulla on nenän edessä pullo lemppari siideriä lämpimän päivän kunniaksi. :)
Maanantaina oli pienen hetken sellanen olo, että menkat voisivat alkaa.. Mietin hetken, että olikohan ovis, jos oli, niin se tietäisi superlyhyttä kiertoa näillä meikäläisen kiertopäivillä.. Oli ovis tai ei, niin peittoja on heiluteltu säännöllisen epäsäännllöisesti ja samalla tavalla jatketaan menkkoihin saakka tai positiiviseen r-testiin. :)
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Ansku kp 17/35-60, yk3+kkm+yk1+kkm+yk1
Elikkäs täälläkin on yksi ensimmäisen lapsen kuumeilija.Itse olen 19 ja mies 27. Taloudellinen tilanne ok. Nyt on menossa toinen yrityskierto. Jokainen kierto on tuntunut ikuisuudelta. Viime kierroksi ostin jopa näitä ovulaatiotestejä. Clearblue- tikku systeemi ei ainakaan minulla ole tuottanut tulosta. Ovulaation aikoihin minulla on pistävää alavatsakipua mutta silti ovulaatiotesti on näyttänyt negatiivista, muita kokemuksia ? Katsoin aikaisemmasta ketjusta, että on olemassa joitain ovulaatiotestejä, jotka toimivat syljen avulla. Mietin, että ehkä nämä voisivat toimia minulla, onko kellään kokemuksia? Onnea muillekkin yrittäjille ! plussia odotellen !
Uusille tervetuloa, Nasulais: Toivottavasti seuraava pysyisi matkassa loppuun asti!
Mitäpä kuuluu alkupään porukalle?
ON: rennolla asenteella tämä kierto otettu. Kiirettä on pitänyt ja to onneks ehdittiin ässäillä kun eilen ip:llä oli ovis, muuten on aika hiljaista tuolla petipuolella ollu(kiireiden vuoksi siis..) :) kuitenkaan toiveita en kovin korkealle nostattele!
veturinkuljettajaa odotellessa
hilma kp 17/25-32 yk 4
zenik: mulla on kanssa taas tässä kierrossa noi clearblue ovulaatiotestit. Tosin pelkään, että ovis meni jo kun olin reissussa, että olis ollutkin jo aikaisemmin täs kierrossa.... Nyt torstaista lähtien olen testaillut ja odotellut. Jospa se hymynaama huomenna tulisi???? :) Niin mulla on toiminut ihan hyvin noi clearbluet, silloin kun niitä olen kokeillut.
tässä nyt mietin että taidan olla raskaana.. ooo..
kp 27 (to 24.5) kuvittelin, että kuukautiset alkoi.. no ne loppuikin sitten jo perjantaina.. tein sitten raskaustestin tänään ja ihan selvä plussa sieltä sitten tuli. Mulla oli niin kuukautisten alkamisolo, söin särkylääkkeitä, pakkasin siteet mukaan joka paikkaan jne.. kuvittelin jo tiistaina, että en oo raskaana, höh.. nyt onkin vaikea ajatella että oonkin. mut kai ne raskaustestit on aika luotettavia?
onko muilla tullut vuotoa, joka sitten loppuukin?
Vähän harmi, etten oikein seuraillut tätä, kun niin intoilin tuolla tammikuisissa, että sain jo miehen hermostumaan.. nyt on jäänyt vähän etäiseksi tää ryhmä..
ehkä sitten "tutustutaan" paremmin tuolla helmikuisten odotusryhmässä, eikös juu!!
Plussatuulia kaikille ja kai mäkin jossain vaiheessa oikeasti uskon tähän plussaan
-onnimuuli
En ole kauheadti ehtinyt täällä kirjoitella. Kuulumiset on kyllä tullut luettua.
Nasulais: Kyllä tässä ihan ilman ehkäisyä mennään mutten laske kiertopäiviätai muutakaan, saa tulla jos/kun on tullakseen:) Onneksi nyt on niin paljon tehtävää ettei mitään vauvaprojekteja ehdi ajatellakaa. Ihana kesä! Ja tervetuloa takaisin!
Onnimuuli: Onnea! Mulla oli vuotoa viime raskaudessa joka päättyi keskenmenoon MUTTA jos sulla se vuotelu jo loppui niin ota rennoinmielin vaan:) Mulla sitä vuotoa oli kokoajan ja monestihan naisilla saattaa tulla valekuukautiset vaikka onkin raskaana. Onnea hirveästi sinne ja tarrasukkia matkaan!
ON: Kiirettä on hirmuisesti joten ei ehdi mitään raskausasioita edes ajatella ja hyvä niin!
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Ele
Ihanaa kuulla, että jaksat olla noin positiivisellä mielellä kaikesta huolimatta.
Ei meilläkään enää lasketa yhtään mitään. Tulee ja menee jos on tullakseen tai mennäkseen. Kesä on siitä hyvää aikaa, ku on niiin kiirettä, niin ykskaks sitä huomaa taas olevan syksy ja tilanteet samat... Mutta jaksamisia ja kesätuulen puhalluksia sinne!
Nasulais
Paljon onnea onnimuuli!! Toivotaan että kaikki menee hyvin jatkossa:)
Ite menin tänää tekemään ekan testin ja selkeä negahan se oli. En tiiä oisko se misään tapauksessa voinu olla positiivinen? mut kokeilin kuitenki. Ja nyt harmittaa ku tein, taas alko vähä masentaan tää homma:)
Mut eipäs tässä kummosempia, aurinkoista jatkoa kaikille:)
ToivotonM kp 24/32
KP 31->
Kesäkeiju kp 37/30-55, yk11
Lisabella kp 33/38?, yk2
Tinuppi kp 31/??, yk3+km+yk1
KP 21-30
Satu kp 27/28-36, yk1
Marjana kp 26/29-33, yk26
Onnimuuli kp 26/27-28, yk2
Tiikerililja kp 24/28
Minnihiiri kp 22/30, yk6
KP 11-20