Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuiset 2013

10.05.2012 |

En malttanu enää oottaa, ja päätin alottaa uuden ketjun!:) Tuota 2013 vuotta kyllä hätkähtää, tuntuu et siihen on vielä niin kauan.

Elikkäs ite lopetin imetyksen 1,5 kk sitte lopullisesti, ja nyt oli ensimmäinen normipituinen kierto (32 päivää). Nyt alkamassa toinen kunnollinen yrityskerta, ja en millää malttais oottaa että saisin taas pikkuisen!:) Menkat loppu just ja noin viikon päästä pääsis taas yrittään...

Eli tänne vaa kaikki jotka toivoo pääsevänsä ens helmikuussa synnyttään!

Terveisin ToivotonM kp 7/32

Kommentit (246)

Vierailija
41/246 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasuus loppu ku palsta alko kettuileen ja heitti tuon viestin tuohon kahteen kertaa! Vai näänkö omiani... :D

Tinuppi 23/??

42/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnihiiri: Tutemattomia on nuo luojan aatokset. Kyllä ihmetyttää ihmisten itsekkyys sen suhteen, että kuinka voivat pilata lapsensa elämän jo ennen kuin lapsi on edes syntynyt. Itse alalla työskentelevänä tiedän, että alkoholilla raskausaikana on oikeasti hirvittävät seuraukset, eikä kukaan tiedä mikä on määrä jonka pystyy alkoholia käyttämään. Toivottavasti tuo lapsi tulee pelastetutksi heti syntymän jälkeen. Suomessa ollaan niiiin jäljessä verrattuna Ruotsiin, koska Ruotsissa nuo lapsoset pelastetaan jo ennen syntymää. Noh muihin aiheisiin, koska tästä aiheesta tulee vaan harmitusta.

Pistäkää vitamiinin syöjät viestejä tulemaan. Itsekään en ole mitään vitamiinejä popsinut, joten olen kiinnostunut tästä aiheesta.

Itse aloitin tuolla aiemmin keskustelua vapaa-ajan riennoista ja kiitoksia vinkeistä. Ehkä en halua vieläkään kellekkään mitään kuumeilusta sanoa, joten täytyy vaan keksiä hyviä selityksiä noiden lomamatkojen esteeksi... Kuumeilu pysyköön tällä palstalla ja teidän tiedossa ;)

Asustelen täällä Keski-Uudellamaalla, joten eteläisimmässä kolkassa tähän astisista.

Viikonloppuna on taas se ihana hetki lähellä, jolloin anoppi astelee kylään... Juu todella koko viikonlopuksi! Kaikkein parhaimmalla hetkellä koko kuukaudesta, jollon pitäisi olla tuota peittojen alla touhuumista... Täytyy pistää anoppi Ikeaan tai harhauttaa hänet jollakin muulla keinolla. Eikä tuo vierailu ainakaan stressiä vähennä, mutta onneksi pääsen itse yövuoroihin pakoon.

Mukavaa Helatorstaita kaikille, nautitaan vapaapäivästä ja toivotaan aurinkoista säätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 31->

KP 21-30

Lisabella kp 26/38?, yk2

Tinuppi kp 24/??, yk3+km+yk1

KP 11-20

Satu kp 20/28-36, yk1

Marjana kp 19/29-33, yk26

Tiikerililja kp 17/28

Minnihiiri kp 16/30, yk6

ToivotonM kp 13/32

KP 1-10

Tuikkunen kp 10/28-29, yk2

Ansku kp 9/35-60, yk3+kkm+yk1+kkm+1

Alicia kp 8/28-35, yk5

Toiveissa kp 5/28-34, yk5

Auringonkukkanen kp 4/28-?, yk5

Claudia kp 4/27-30, yk1+km+yk7

Töönis kp 4/26, yk 3

Äipsykkä kp 4/28, yk1+km+yk1

Liisuli kp 1/22-27, yk5

44/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vitamiineista muu kuin foolihappo on oleellisen tärkeää ennen raskauden alkamista. Foolihappolisä kannattaa kyllä ihan oikeasti aloittaa, koska sitä on tutkitusti liian vähän naisilla, jotka ovat juuri tulleet raskaaksi. Ja D-vitamiiniahan kukaan ei taida saada tarpeeksi ilman tablettilisää, vaikka söisi mitä. Itsekin syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta täydennän silti vitamiinitarvetta tabletilla ihan varmuuden vuoksi. Yksi monivitamiinitabletti per päivä ja lisäksi omega-3 (koska emme syö kalaa juuri koskaan) ja kalkkitabletti (koska en pysty käyttämään maitotuotteita).

Tinuppi: Onko sinulla yleensä ollut minkä mittaisia kiertoja? Voihan se ovulaatio periaatteessa olla vielä nytkin, mutta melko pitkä kierto silloin kyllä tulee. Ja pitkät kierrot on hirveitä, kun tämä kuumeilu on niin tuskallisen pitkäveteistä muutenkin. ;)

ON: Tässä vaiheessa kiertoa ei oikeastaan ole mitään kerrottavaa. Vielä ei voi edes kuvitella raskausoireita, kun kiinnittyminen ei varmasti ole vielä tapahtunut. Täytyy vaan odotella... Onneksi on nyt pari vapaapäivää, niin ehtii keskittyä kaikkeen muuhun tekemiseen. :)

Ja Itä-Suomen alueeseen täällä kuulutaan.

Marjana kp 19/29-30 Dpo 4 yk 26

Vierailija
45/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä napsin Multivita Monivitamiini- ja hivenainevalmistetta. Möller Omega-3:sta. (kalaa tulee syötyä ehkä kerran kuukauesa) Tohtori Tolosen Foli-B Strongia. (sisältää siis paljon foolihappoa ja b-vitamiinia) Kerran viikosa syön ObsidanFE -rautatabletin. Ja oon jo pari vuotta syöny Tohtori Tolosen Karpalokapseleita estääkseni virtsaputkentulehukset. :)

Esikoisen aikana, en syöny ku raskausvitamiineja ja joskus rautaa. Mutta tuon keskenmenon jälkeen oon valmis syömään ihan mitä vain, jotta seuraava raskaus onnistuis!

Siitähän on ollu aika paljo juttua, että syödään raskaana ihan liian vähä marjoja, hedelmiä ja kasviksia. Että ehkäpä ne voi myös auttaa raskaaksi tuloon.

Ja vettä mä oon alkanu 'tankata' hullunlailla :D Niinku jo aikasemmin mainihtin, että kiinalaisen lääketieteen mukaan keskenmenot johtuu munuaisten epätasapainosta. Niin se vesi auttaa munuaisia pysyyn puhtaana :) "Vesi vanhin voitehista!" ;)

Marjana: Mun kierto on ollu kutakuinki 38 päivän luokkaa ja se on ihan käsittämättömän pitkä aika kuumeilla!! :D Jos oletetaan, että kohdun tyhjennys päivä oli kp1 ja kierto ois sen 38 niin ovulaation pitäis olla vissiinki tänään. :) Muttako oli tuo keskenmeno, niin tähän kiertoon ei kyllä oo luottamista :/ Että ei auta ku ahkerasti heilutella peittoja. :) Täsä kierrosa menkatkaan ei ois niin valtava pettymys, tietäispä ainaki että keho toimii normaalisti :)

Tinuppi 24/?? yk3+kkm+yk1

46/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinuppi, tiedän sen miten tuskaisia pitkät kierrot on odottaa. Minullakin kierto oli usein 34-37 päivää ennen kuin söin puolen vuoden ajan Clomifen-kuureja, jotka lyhensi kierron 28-30 päivään. Todennäköisestihän se jossain vaiheessa pitenee taas takaisin, mutta nautitaan nyt edes hetki näistä lyhyemmistä kierroista. :)

Voi itkujen kevät tätä siitepölyaikaa! Tein tänään pihahommia muutaman tunnin ja nyt on nenä niin tukossa ja tirskututtaa! Yritän välttää, ettei tarvitsisi ottaa antihistamiinia, kun sekin voi haitata raskautumista. Kaiken maailman riesoja sitä pitää ollakin.

Marjana

Vierailija
47/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt siis käynnistyi täällä tuo yk5. Mukavaa kun pääsee taas tositoimiin eikä miehellekään onneksi ole tiedossa työreissuja tällä hetkellä.

Vitamiineista; minä olen syönyt talviaikaan D-vitamiinia - en niinkään erityisesti raskautumisen vuoksi vaikka ilmeisesti se siihenkin voi jotenkin vaikuttaa (ainakin jos on pco). Foolihappoa syön myös.

On se kyllä kummallista kuinka nuo odottavat naiset ja vauvat ja vaunut osuvat silmiin nyt aivan eri tavalla kuin ennen tämän projektin aloittamista! Toivottavasti löydämme kaikki itsemme tuosta tilanteesta mahdollisimman pian!

Liisuli kp 1/22-27, yk5

Vierailija
48/246 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen heti suoraan asiaan! Oisko kellää mitää hajua mistä voi johtua ku mulla tulee kerran pari päivässä yleensä selkään semmosia omituisia pieniä patteja. Niitä tulovaiheessa kutisee vähän mutta sitte kutina loppuu ja ne häviää parin tunnin sisällä kokonaan. Niitten koko vaihtelee, isoimmat jotai pari senttiä halkasijaltaa ja pienimmät ihan pieniä. Niitä tulee aina muutamia kerrallaan. Omituista.:)

Vauvatouhuilussa aletaa pikku hiljaa ovulaatiota, jonka luultavasti loppuviikosta onki... mutta nuo patit nyt vaivaa mieltä, voisko ne haitata vauvahaaveita!

Vierailija
49/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 31->

KP 21-30

Lisabella kp 27/38?, yk2

Tinuppi kp 25/??, yk3+km+yk1

Satu kp 21/28-36, yk1

KP 11-20

Marjana kp 20/29-33, yk26

Tiikerililja kp 18/28

Minnihiiri kp 17/30, yk6

ToivotonM kp 14/32

Tuikkunen kp 11/28-29, yk2

KP 1-10

Ansku kp 10/35-60, yk3+kkm+yk1+kkm+1

Alicia kp 9/28-35, yk5

Toiveissa kp 6/28-34, yk5

Auringonkukkanen kp 5/28-?, yk5

Claudia kp 5/27-30, yk1+km+yk7

Töönis kp 5/26, yk 3

Äipsykkä kp 5/28, yk1+km+yk1

Liisuli kp 2/22-27, yk5

Vierailija
50/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: täällä kanssa yksi, joka pärskii :) En ole moneen vuoteen reagoinut näin voimakkaasti tuohon siitepölyyn, mutta toisaalta, nythän sitä on ilmassa ennätysmäärä.

Mä syön sitä raskausmultivitaa, olen itseasiassa syönyt sitä jo esikoisen odotuksen alusta. Nyt pitäisi aloittaa varmaan vielä lisärauta, kun oon ihan hirveän väsynyt! Siis ihan kooman rajalla!

Toisaalta meillä on ollut ihan karmea kevät: ostettin omakotitalo ja sitten miehen selkä sanoi poks. Saatiin vanha asunto myytyä nopeasti ja siksi piti tehdä remppa ennätysvauhdilla, käydä töissä, pakata muuttoa varten ja hoitaa tietty poitsua ja lähes liikuntakyvytöntä miestä. Ja meidän poitsu ei siis nuku kokonaisia yöunia, vaan heräilee edelleen pari kertaa yössä. Aamullakin ukkeli kukkuu ylhäällä jo klo 6 :)

Tosiaan ei voi suositella talon ostoa ja remontointia, jos on pieni ihminen talossa :)

No kyllä mä vielä joskus saan nukkua :) Uskon siihen!Nyt vaan toivotaan ja odotellaan tärppiä, toisaalta mulla on sellainen fiilis, että kakkonen ei tärppää ihan vähään aikaan.

Meidän perhe asustelee Espoossa.

Plussatuulia puuh, PUUH!!!

satu 21/28-36 yk 1

Vierailija
51/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvelinkin niin tulihan se täti sieltä. Keskenmenon jälkeen tämä oli toinen kierto. Ensimmäinen kesti lyhyet 26 päivää, tämä oli nyt siis 30 päivää.

Koitan olla ajattelematta koko raskautumisasiaa vaikka vauvakuume välillä pomppaakin ajatuksiin. Onneksi nyt on paljon puuhaa ja lasten kanssa ajatukset pysyy muualla. Yritän ajatella niin että tulee jos (KUN!!!!!!!) on tullakseen. Raskaaksihan tässä on vuoden sisällä kahdesti tultu mutta molemmat on päättyneet keskenmenoon :( Haluan silti uskoa että vielä on mahdollista saada se vauva syliinkin asti. Kaksi muksua saaneet helposti alkunsa mutta tämä kolmas nyt tuntuu antavan odotuttaa itseään (loputtomiin?)

Ele kp1/30 yk-en jaksa laskea, yritys aloitettu lokakuu 2010 km 3/2011 km 3/2012(Toisaalta voisi ehkä laskea yk:n keskenmenon mukaan eli sillon se olisi yk2)

52/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, nyt oon vesitehokuurilla (juon ylimäärästä vettä 1-2litraa päiväsä, normaalisti ei tuu juotua paljoakaan), heti kun kaupasta löydän ostan vadelmanlehtiteetä (1/3 raskauden ajan 1kuppi pv, 2/3 ajan 2kuppia päivässä, ja 3/3 3kuppia.) Vesi ja vadelmanlehtitee on siis kiinalaisenlääketieteen suosituksia.

Vadelmanlehtiä alkaa ainakin eteläsuomessa saamaan jo metsästä, eli sinne vain keräilemään ja lehtiä kuivaamaan. Tulee teetä kotikonstein:)

Eipä ole olleet keskenmenot täällä ongelmana, tosin viimekuussa menkat alko 2päivää liian aikaisin, yleensä kellontarkat. Lieneekö ollut sitten joku alkio joka ei kiinnittynytkään kunnolla tms. -Ei voi tietää.

Vierailija
53/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää odottelu sitten niin turhauttavaa :p meillä mieskin on jo oppinut kyselemään, että koskas se aika taas olis (tarkoittaen siis ovulaatiota, heh) vaikka alkuun ei semmoista puolta näyttänyt. Niin valmiita oltais jo vanhemmiksi....

54/246 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ansiokkaan onnistumisen jälkeen tänne vuodattelemaan taas tuskaisia ajatuksia. Fiilikset tipahteli eilen, kun uskaltauduin kyselemään nuoremmalta siskoltani, kuinka kauan he yrittivät saada esikoistaan. Siskon vastaus oli 3 vuotta!!! Onneksi he ovat nyt kuitenkin onnistuneet, mutta omaan mieleen hiipi ajatuksia siitä, että onkohan näillä asioilla mitään perinnöllistä yhteyttä? Meillä ei yrittämistä ole kovin kauaa vielä takana, mutta odotukset ovat niin kovat, että tällaiset ajatukset ahdistavat. Harmittaa, että asiaa kysyin, mutta olin niin utelias vertaamaan omaa tilannettani siskoni kanssa... vastausta en vain osannut odottaa.

Huh.. tulipahan taas tilitettyä... kiitos tästä!

Eikun eteenpäin ja odottamaan... nyt olis ovis lähenemässä ainakin omien tuntojen mukaan, joten eiku puuhastelemaan ja sen jälkeen alkaa taas jännät paikat odottaessa.

tuikkunen 11/28-29 yk2

Vierailija
55/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 31->

Kesäkeiju kp 32/30-55, yk11

KP 21-30

Lisabella kp 28/38?, yk2

Tinuppi kp 26/??, yk3+km+yk1

Satu kp 22/28-36, yk1

Marjana kp 21/29-33, yk26

Onnimuuli kp 21/27-28, yk2

KP 11-20

Tiikerililja kp 19/28

Minnihiiri kp 18/30, yk6

ToivotonM kp 15/32

Tuikkunen kp 12/28-29, yk2

Ansku kp 11/35-60, yk3+kkm+yk1+kkm+1

KP 1-10

Alicia kp 10/28-35, yk5

Toiveissa kp 7/28-34, yk5

Auringonkukkanen kp 6/28-?, yk5

Claudia kp 6/27-30, yk1+km+yk7

Töönis kp 6/26, yk 3

Äipsykkä kp 6/28, yk1+km+yk1

Liisuli kp 3/22-27, yk5

Ele kp 2/30

Lucija kp 1/23-?, yk7

Vierailija
56/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis.

Minäkin tipahdin tänne, odotetusti..

Täällä jo monella alkaa olla loppukierto, jänniä piinailupäiviä teille :) eiköhän tänne pian veturi saada!

Elikkä uusille tulokkaille lyhyesti itsestäni: minä 22v, mies 23v. Pco taustalla ja nyt lähete lähdössä lapsettomuustutkimuksiin. Terolutia syöty kuuden kierron ajan ja tämä juuri alkanut kierto on nyt sitten ensimmäinen ilman teroluteja.. Kierto ollut epäsäännöllinen 23-31pvä, yleensä kuitenkin 23, kun nyt viime kierto olikin 25pvä. Noh, jos se siitä vakiintuis, muuta ei voi toivoa..

Mulla on elämässä (onneks) kaikkea muutakin tapahtumassa, joten tää vauvakuumeilu ei oo enää pääasiallinen stressin aihe.. :D Yritän elää täysillä, vaikka meille ei sitä vauvaa suotaiskaan ihan heti, viimeistään sit adoption kautta toivon pikkusen saavan :)

Listaan voi lisätä:

Lucija kp 1/23-? yk 7

Vierailija
57/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkunen: Niin jännää kuin se onkin niin yleensä ei lapsettomuus kuitenkaan ole perinnöllistä! Mun äiti ei ole kauheen helposti tullut raskaaksi mutta sisko taas on jo siitä "kun näkee miehen boxerit":D Mä olen tullut kolmesti TOSI helposti raskaaksi mutta nyt yeitetty jo lokaakuusta 2010 ja 2 keskenmenoa ollut yrityksen aikana. Toisaalta ne keskenmenot antaa toivoa siitä että joskus vielä voisi onnistaakin. Tosin ikää nyt enemmän kuin sillon kun esikoinen alkunsa sai, mnet silti tässä iässä vasta esikoistaan väkäävät joten en huoli siitä:) Ei ehkä kannata pohtia ainakaan liikaa siskosi vaikeutta tulla raskaaksi, stressillä on tapana vaikeuttaa raskaaksituloa.Kävikö siskosi jossain tutkimuksissa?

ON: Täällä kp2 ja aika älytöttömän runsaasti vuotaa!

Vierailija
58/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

05/2010: Löysin netistä niin ristiriitasta tietoa tuosta vadelmanlehtiteestä, että taidan jättää juomatta... Enkä kyllä edes pidä teestä! :D

tuikkunen: Sinuna en olis huolissaan siskosi pitkästä lapsenteosta. Monestihan "syy" voi olla myös esim miehen spermanlaadussa. Ja oletko varma, yrittikö siskosi saada lasta "varmalla" konstilla, eli harrasmalla seksiä joka toinen päivä - kolmen vuoden ajan? :)

Ele ja Lucija: Tervetuloa helmikuisiin! Näin 'rumasti' sanottuna; toivottavasti teitäkään ei näy täällä kuumeilijoissa enää tämän kuun jälkeen! ;)

ON: Tämä on kyllä niin pitkästyttävän tylsistyttävän pitkäveteistä, kun ei ole tietoa, kuinka pitkä kierto on! Ja kun se on ollu normaalistikki jo ihan tarpeeks pitkä n.38 päivää. o.O Kaiken lisäks, oon ajattelu testaavani vasta sitte ku menkat vois olla myöhässä (38-kierron mukaan, 30.5 jälkeen) mutta kun 23.5 on se keskenmenon 'jälkitarkastus' -verikoe. Joten siinä tulee pakostakin tietoon, onko raskaana vai ei :/ Mutta, jos tämä kierto on yhtä pitkä, kuin normaalistikkin niin aikasintaan testissä näkyis yhtään mitään joskus 26-27.5 - ehkä :)

Huomauttakaa, jos kuumeilijalistassa on virheitä tai haluatte lisätä/muuttaa jotain tietoja! :)

+++Plussia+++

Tinuppi kp 26/??

Vierailija
59/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minäkin tänne kuumeilemaan siirryn tammikuisista. Tein raskaustestin keskiviikkona ja se oli nega, mutta ovulaatiotestiin sain hymynaaman, eli pitkä kierto taas tulee, mutta ovuloin ainakin ja ovulaation mukaan laskettu aika osuu jo helmikuun alkuun!

Vähän taustaa: Itse 26 ja mies muutaman vuoden vanhempi, itsellä on 6vuotias tyttö edellisestä suhteesta, miehelläkin on 9vuotias poika edellisestä suhteesta ja ensimmäistä yhteistä toivottu jo kauan.

kesäkeiju86 kp32/30-55 (tässä kierrossa oviksen mukaan 44.) yk11

60/246 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin tuolla tammikuisissa, mutta nyt on ollut vähän kiireitä. Lisäksi mies valitti että minulla on liikaa vauvakuumetta, joten olen yrittänyt olla sitten vähemmän innostunut tästä vauvaprojektista.

Nyt on kp21 eli piinaviikkoon siirtymässä.. Ovulaatiota ei testattu, eikä oikein ole mitään hajua, että koska olis mahdollisesti ollut.. muutenkin on ollut vähän rauhallista miehen kanssa ja kiireistä muuten. Jospa joku olis kuitenkin osunut sopivasti.. ?

en ehtinyt vielä lukea muiden juttuja, mutta ehkä joku muukin jo odottelee sopivaa testaushetkeä?

-onnimuuli kp 21/27-28, yk2