Helmikuiset 2013
En malttanu enää oottaa, ja päätin alottaa uuden ketjun!:) Tuota 2013 vuotta kyllä hätkähtää, tuntuu et siihen on vielä niin kauan.
Elikkäs ite lopetin imetyksen 1,5 kk sitte lopullisesti, ja nyt oli ensimmäinen normipituinen kierto (32 päivää). Nyt alkamassa toinen kunnollinen yrityskerta, ja en millää malttais oottaa että saisin taas pikkuisen!:) Menkat loppu just ja noin viikon päästä pääsis taas yrittään...
Eli tänne vaa kaikki jotka toivoo pääsevänsä ens helmikuussa synnyttään!
Terveisin ToivotonM kp 7/32
Kommentit (246)
Ihanaa päästä vihdoinkin kuumeilemaan!
Meillä siis yritetään toista kullanmurua, esikoispoika täyttää parin viikon päästä vuoden ja toivottaisiin että toinen tärppäisi luomusti. Esikoinen sai alkunsa ekassa inseminaatiossa; mentiin suoraan hoitoihin, kun ei oltu koskaan oviksen aikoihin kotona yhtäaikaa :)
Molemmat ollaan siis 37-vuotiaita, eli aikaa ei ole tuhrattavaksi :)
Kuumeilin jo loka- ja marraskuisissa, mutta kroppa teki temput, eikä kuukautisia tullut neljään kuukauteen. Nyt siis ensimmäinen varsinainen yrityskerta. Oviskin on siis bongattu hymynaamatestillä ja tosiaan talletuksia tehty parikin kappaletta.
Marjana: voi harmi, että sä olet vielä täällä! Peukutan sulle tosi kovaa!!
Nyt vaan plussailemaan joukolla ja nauttimaan auringosta!
satu kp 17/28-36 dpo 3 yk 1
KP 31->
KP 21-30
Lisabella kp 23/38? yk2
Tinuppi kp 21/?? yk3+km+yk1
KP 11-20
Satu kp 17/28-36 dpo 3 yk 1
Marjana kp 16/29-33 yk 26
Tiikerililja`92 kp 14/28
Minnihiiri kp 13/30 yk6
KP 1-10
ToivotonM kp 10/32
Tuikkunen kp7/28-29 yk2
Alicia 5/28-35 yk5
Toiveissa83 kp 2/28-34 yk5
Auringonkukkanen kp 1/28-? yk5
Claudia kp 1/27-30, yk1+km+yk7
Ansku kp ?/35-60 yk3+kkm+yk1+kkm+1
KP:t??
Liisuli
Äh, mitä peliä Suomelta, mutta käännetään ajatukset taas positiivisempiin ajatuksiin eli helmikuuhun... Minä kohta 28 mies kohta 30 ja esikoista yritelllään, taitaa olla viides kierto yritystä. Elämäntilanne olis mallillaan kaikin puolin, oma pieni tuhisija vain puuttuu.
Naiset, tässä kuussa laitetaan plussat rytisemään ;-)
t.Alicia 5/28-35 yk5
ja vähä muokkasin tuota listaa aikani kuluks :)
Sielä oli pari kysymysmerkkiä muuttunu kakkosiks ;D
Mutta siinä voi kyllä vieläki olla jotan virheitä, että huomauttakaa tai korjatkaa ite :)
Tervetulo toivotukset uusille! :)
Ja ihanaa äitienpäivää kaikille, jotka sitä tänään viettää! Toivottavasti myös muutkin, viettävät sitä ens vuonna!! :)
ON: Kaikenlaisia tuntemuksia on, mut empäs nuista oikein selvää ota :) 23.5 päivä mulla on verikoe, josa mitataan, että onko HCG-hormoni poistunu kehosta, mut mää kyllä toivon, että sitä ois tullu lisää ;) Turhauttaa kyllä mennä käymään siinä kokeesa, kun testasin erittäin herkällä raskaustestillä viime viikolla ja se näytti negaa, eikä sitä jälkivuotoakaan kestäny ku se neljä päivää. Että tuskin on vanhoja hormoneja enää kehossa!! :) Mutta niitä uusia sais tosiaan tulla! :D
Tinuppi kp21/??
Minnihiiri: No onpas erikoinen järjestely, että tällaisissa tilanteissa ei ole varattu sitä gynen aikaa muualle, jos ensimmäisen kerran kokeilee Clomifenia. Mukavaa olisi havaita sitten myöhemmin odottavansa kolmosia ihan vain sen takia, ettei kontrolliultraa ole järjestetty ajallaan. Kritisoin kyllä aika vahvasti tätä nykyistä terveydenhuoltojärjestelmää, kun niin monessa kohtaa tunnutaan oikaisevan ja potilas on kuitenkin sitten aina se, joka siitä kärsii. Himputti sanon minä!
Claudia: Kerrohan sitten tuliko minkälaisia haittavaikutuksia tuosta lääkeyhdistelmästä. Metformiinihan ei tee muuta kuin mahakipuja, mutta lähinnä tuo Femar kiinnostaa. Minne päin Kreikkaa olet suuntaamassa? Matka kuulostaa mahtavalta joka tapauksessa. :)
Satu: Sinullakin piinaviikot siis menossa samassa tahdissa kuin minullakin. Toivottavasti molempia onnistaa tällä kertaa! :)
Alicia, tervetuloa mukaan!
ON: Täällä yritetään nyt ajatella ihan kaikkea muuta kuin vauvakuumeilua, ettei piinaviikot kävisi turhan pitkiksi. Tämä kierto on kyllä mennyt melko leppoisasti ja nopeasti. Yritän nyt pitää saman mielialan kierron loppuun asti ja jättää turhat testailut väliin.
Välillä aina mieleen puskee ajatus siitä, että entäs jos meille ei suodakaan sitä vauvaa koskaan. Olen sen ajatuksen sulkenut tiukasti pois, mutta samalla olen laskenut IVF-hoidolle niin suuret odotukset, että oikeasti pelottaa. Jos siihen asti täytyy mennä ja jos se hoito ei tuo tulosta, niin en tiedä miten kestän sen olotilan kanssa sitten. Pelkään, että silloin tämä ikuisen lapsettomuuden pelko konkretisoituu. Turhahan sitä on tietenkään etukäteen miettiä, mutta pelottaa se ajatus, kun olen niin varma siitä, että tulen raskaaksi IVF-hoidosta... Ja mitään varmaahan se ei ole.
Marjana kp 17/29-30 Dpo 2 yk 26
tulen tänne. Miehen kanssa molemmat ollaan 3-kymppisiä. Neljäs vauva olisi tervetullut:) Esikoinen jo koululainen. 3/5 meiän perheestä on syntynyt helmikuussa, että se olisi ihan hyvä kuukausi. Laskettu aika osuisi mun synttäreille:)
ON: Eilen alkoivat menkat äitienpäivän kunniaksi täällä. Ihan kiva päivä oli kyllä muuten. Nyt sitten vaan odotellaan ja aletaan harjoitella, kunhan vuoto loppuu;)
töönis 2/26 yk 3
Olenkin käynyt lukemassa juttujanne aiemmin, mutten ole uskaltanut mukaan. Pakko vaan päästä purkamaan tuntojaan jonnekin!
Eli olemme miehen kanssa lähes kolmekymppisiä yhden 4-vuotiaan pojan vanhemmat ja yritystä toisesta lapsesta on tammikuulta lähtien. Heti nappasikin mutta np-ultrassa maaliskuun lopulla ei löytynytkään ketään mahasta. Oli siis joko varhainen keskenmeno 6+3 tai tuulimuna (tämä jäi epäselväksi, kumpi oli). Kaavintaan jouduin huhtikuun alussa ja eilen alkoi ensimmäiset menkat tämän toimenpiteen jälkeen. Kiva sinänsä, että kroppa on palautunut. Nyt odotellaan, josko onnistuisi uusi yritys heti tästä kierrosta ja nyytti saataisiin helmikuulla :)
Onnea kaikille kiertoon! :)
KP 31->
KP 21-30
Lisabella kp 24/38? yk2
Tinuppi kp 22/?? yk3+km+yk1
KP 11-20
Satu kp 18/28-36 dpo 3 yk 1
Marjana kp 17/29-33 yk 26
Tiikerililja kp 15/28
Minnihiiri kp 14/30 yk6
ToivotonM kp 11/32
KP 1-10
Tuikkunen kp8/28-29 yk2
Alicia 6/28-35 yk5
Toiveissa kp 3/28-34 yk5
Auringonkukkanen kp 2/28-? yk5
Claudia kp 2/27-30, yk1+km+yk7
Töönis 2/26 yk 3
Äipsykkä kp 2/28 ja yk 1, km, yk1
Ansku kp ?/35-60 yk3+kkm+yk1+kkm+1
Liisuli
Tuutin täydeltä omaa napaa:
Soittelin tänään klinikalle, koska huomenna oli tarkoitus aloittaa hormonit, ja kp11 ultraan, mutta satun olemaan kp11 edelleen Kreikassa (Marjana, mennään Kossille :)), joten tietysti lääkäri sanoi, että älä aloita lääkkeitä nyt, vaan sitten seuraavassa kierossa. Voi hanuri sanon minä, taas vaan siirtyy ja siirtyy, ja kohta on kesä, ja lomat alkaa rullaamaan tuolla ja..plaah, en tiedä..tämä tuntuu olevan nyt niin turhauttavaa ja vaikeaa, koko ajan lentää takasi perseelleen, kun juuri tuntuu siltä, että kaikki olisi loksahtamassa paikalleen. Onneksi tulee tuo loma tuossa, niin aika nyt menee hieman nopeammin.
Verikokeet tosiaan maksaa klinikalla otettuna 330eur, mutta menen nyt yksityisen lähetteellä ottamaan ne julkiselle puolelle, ja maksan niistä 150eur, kannatti siis soittaa, ja kysellä onnistuuko :)
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mistäpäin suomea täältä kuumeilijat on..olisi hauska tietää. Ei nyt tarvitse paikkakuntaa sanoa, mutta etelä-, itä-, pohjoinensuomi jne. :)
Pahoittelut omasta navasta, mutta alkoi niin ottamaan päähän puhelun jälkeen.
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille !! :)
Claudia
Niin aivan, eli kp 2/28 ja yk 1, km, yk1
Tervetuloa uudet ja vanhat uudet ja kaikki! :))
Claudia: Sattupa huono tsäkä! :/ Kysyin, että mistä päin? Mä oon Kokkola-Kalajoki väliltä :) Mulla ei oo niin väliä vaikka henkilöllisyys paljastuis :D Kerroin kaikille avoimesti keskenmenosta, jotenka nyt kaikki tietää myös meijän vauvatekohommasta :D Eikä mulla muutenkaan oo mitään salattavaa! ;)
ON: Paleltaa tosiaan ihan vietävästi, eli ovulaation on siis ollu ja menny. Nyt vain jännäillään!! ^^
Tinuppi 22/??
Täälä alkaa vuodot hiljalleen loppumaan, onneksi! Toivottavasti ei nyt tule mitään takapakkia asian kanssa.
tinuppi: Mä en ajatellut sen enempiä mitään poppakonseja kokeilla. Käytössä on raskausajan multivitat ja se saa riittää.
Moni on kysellyt alkoholista, kyllä mä olen yhden siiderin tai lasin-kaksi viiniä juonut. Tosin viime raskaudessa huomasin olevani raskaana ilman testiä, koska siideri vain ei mennyt alas. :D Näin kävi myös esikoisen kohdalla.
Ja se on kyllä totta, että sellaiset ihmisets saavat lapsia, jotka ei niitä todella ansaitse! Se on niin EPÄREILUA! Kun olin ensimmäisen keskenmenon takia lääkärissä, niin vieressä oleva nainen puhui kovaan ääneen puhelimeen, kuinka hän on tullut tekemään abortin, eikä se herättänyt mitään tunteita hänessä. Silloin kyllä toivoin ,että kunpa hän olisi saanut sen keskenmenon ja mä sen terveen lapsen..
Mä laitan kans tyhjennyspäivän KP 1:ksi. Mulla on niin pitkä ja epäsäännöllinen kierto, että vaikka se heittäisikin johonkin suuntaan päivällä tai muutamalla, niin se ei haittaa.
Ansku kp8-35/60 yk3+1kkm+yk1+1kkm+yk1
KP 31->
KP 21-30
Lisabella kp 25/38? yk2
Tinuppi kp 23/?? yk3+km+yk1
KP 11-20
Satu kp 19/28-36 yk 1
Marjana kp 18/29-33 yk 26
Tiikerililja kp 16/28
Minnihiiri kp 15/30 yk6
ToivotonM kp 12/32
KP 1-10
Tuikkunen kp 9/28-29 yk2
Ansku kp 8/35-60 yk3+kkm+yk1+kkm+1
Alicia kp 7/28-35 yk5
Toiveissa kp 4/28-34 yk5
Auringonkukkanen kp 3/28-? yk5
Claudia kp 3/27-30, yk1+km+yk7
Töönis kp 3/26 yk 3
Äipsykkä kp 3/28 ja yk 1, km, yk1
Liisuli
Mitähän sitä keksisi koko kuukaudeksi eteenpäin, jottei joka päivä tarvitsisi haaveilla plussasta.. Oikein ärsyttää, kun ei voi vaan odotella ja antaa asian olla taka-alalla.. Pitkä aika voi yksi neliviikkoakin olla. Esikoinen kun napsahti ensimmäisestä yrityksestä, niin naiivina kuvittelin toisenkin näin käyvän. En edes miettinyt mitään keskenmenon mahdollisuutta. Nyt puolestaan pelottaa ja jännittää koko homma, eikä oikein muut ajatukset pysy päässä :)
Ansku: itse odottaessani kaavinta-aikaani sairaalan odotushuoneessa meni yksi tyttö ennen minua samaiseen toimenpiteeseen tekemään abortin. Kyllä meinaan tippa tuli linssiin, että miksi näin..
Käyttävätkö kaikki muuten jotain vitamiineja jo raskautumisvaiheessa? Tai siis yritysvaiheessa? Ei ole tullut tuollaista mieleenkään. Jostain luin foolihapostakin, mutten koskaan sitäkään ole nappaillut. Muuten syön kyllä terveellisesti ja puoli kiloa vihanneksia tulee täyteen päivittäin. Onko nämä vitamiinit "pakollisia"? En syönyt esikoista odottaessanikaan mitään ylimääräistä, paitsi kalsiumia. :)
Joku kyseli myös, mistä päin ollaan. Eli pirkanmaalla täällä jänskäillään.
Täällä sitten ollaan lentsun vietävissä..huoh.. Ja jälleen ensimmäinen tero päiväkin.. Masentavaa! Kyllä tää maailma on niin epäreilu! Viime viikolla näin kauppakeskusksessa nuoren narkkari tytön juomassa siideriä ja hänellä oli iso masu, korkeintaan LA:han oli muutama kuukausi..että millähän logiigalla tuo luoja suo lapsia ja kenelle.. Vitamiini keskusteluun että olen myös lukenut niistä, mutta en ainakaan vielä ole alkanut niitä popsia..voishan sitä ensi apteekki kerralla vaikka ostaakkin..kaikki keinot olisivat hyväksi jos vain sen plussa tuulen sais kääntymään..
Tinupille suurkiitokset nuista listoista!!:)
Äipsykkä: Ihna samaa oon miettiny et miten pystyis olla ajattelematta koko ajan vain vauvayritystä! Nää on niiin pitkiä päiviä ja viikkoja et hohhoijaa!:) Mut meillä alkaa nyt pihan teko ni jospas jonku aikaa menis vähä muitten jutskien parissa!:)
Itellä on aikasemmin saanu vauva alkunsa melkeen ekasta mahollisuudesta, ni nyt jostain syystä hirviästi pelottaa et joutuu oottaan kauan tai jos ei enää tuliskaan! Hävettää ees sanoa noin ku tietää että täällä on niiin moni yrittäny tosi kauan (Marjanalle suurhalaukset ja tsempit, koko sydämestäni toivon että teillä tärppäis!)
Ja kaikille muilleki tasapuolisesti tsemppiä ja plussatuulia!!:)
Ompas täälä vielä hiljasta, mut eiköhän tämä juttu tästä ala luistaa ku kuumeilijat vain pääsee piinaviikoille! :)
Perun muuten puheeni siitä, että ovulaatio ois ollu ja menny :D Tai voihan se olla jo mennykki, mut mää oon niin vauvakuumeen kourisa, et kuvittelen ovulaation melkein joka päivälle ;)
Tinuppi 23/??
Ompas täälä vielä hiljasta, mut eiköhän tämä juttu tästä ala luistaa ku kuumeilijat vain pääsee piinaviikoille! :)
Perun muuten puheeni siitä, että ovulaatio ois ollu ja menny :D Tai voihan se olla jo mennykki, mut mää oon niin vauvakuumeen kourisa, et kuvittelen ovulaation melkein joka päivälle ;)
Tinuppi 23/??
Tänne tipahdin minäkin. Voiko siihen taas muuta sanoa... Ottaa päähän.. :(
kp 1/28-? yk5