Helmikuiset 2013
En malttanu enää oottaa, ja päätin alottaa uuden ketjun!:) Tuota 2013 vuotta kyllä hätkähtää, tuntuu et siihen on vielä niin kauan.
Elikkäs ite lopetin imetyksen 1,5 kk sitte lopullisesti, ja nyt oli ensimmäinen normipituinen kierto (32 päivää). Nyt alkamassa toinen kunnollinen yrityskerta, ja en millää malttais oottaa että saisin taas pikkuisen!:) Menkat loppu just ja noin viikon päästä pääsis taas yrittään...
Eli tänne vaa kaikki jotka toivoo pääsevänsä ens helmikuussa synnyttään!
Terveisin ToivotonM kp 7/32
Kommentit (246)
äipsykkä: Jospa ovis oli myöhemmin? Tsempit anyways, on tosi ärsyttävää jos menkat ei ala jos toivoa plussasta ei ole!
liisuli: Voimia ja intoa seuraavaan kieroon!
kesäkeiju: Toi sun tilanne on kyllä sitten vihoviimeinen =/! Mites sä oot käyny lääkärissä...? Onko mahiksia päästä jo kohtapuoleen tutkimaan mikä siellä mättää...? Tai sitte se onki plussa =D? Voimia!
ON: Mulla oli siis melkoinen viikonloppu. Hyvä ystävä oli kylässä ja parannettiin maailmaa ihan huolella. Perjantaina ja lauantaina mulla oli todelliset vatsakrampit, juilintaa ja viiltelyä ja olo oli niin turvonnut, että melkein hävetti. Näytin vatsan kohdalta ihan pallolta =). Otin sitten lauantai-iltana lasin punkkua.
Sunnuntaiaamuna mä heräsin joskus viiden korvilla ja närästi se yksi viinilasillinen, vatsaa nipisteli ja oli ihan omituinen olo. Niinpä mä tavoistani poiketen tein raskaustestin, sillon oli kp25/28. Ja tadaa, testiinpä pärähti haalea, mutta ihan selkeästi näkyvä plussa.
Siinä meni aamu ihan sekaisin. Istuin pöntöllä miettien, että tää tunne ei kuitenkaan ole sellainen, mitä oli kolmesta lapsesta aikanaan alussa, koska rinnoissa ei tunnu mitään vaikka testi on plussa. Menin sitten köllöttelemään ja olin toisaalta iloinen, toisaalta jotenkin peloissani.
Ysin aikaan noustiin sitten ylös ja menin vessaan ja siinähän sitä oltiin, täti kurvasi paikalle oikein niagaratyyppisenä. Ihan puskista ja noin aikaisin!!! Eli täällä on kp2/25-30 ja vatsakrampit jatkuu. Lienee joku kiinnittymisyritys oli ja meni kesken ihan alkuunsa. En toki ois tienny edes tästä ellen jostain syystä ois testannu sillon sunnuntaina aikaisin... Kummaa!
No, ihan hyvillä mielin uuteen viikkoon ja kiertoon. Siirryn maaliskuisiin =).
Roxymama
On muuten ihan mennyt ohi, ketä täällä vielä onkaan :) Täytyisi varmaan tuo lista päivitellä.. :)
Liisuli: Voihan harmi :( Onnea kuitenkin maaliskuisiin. Täältä tullaan perässä heti kun se tätsy tulee kylään..
Kesäkeiju: Voihan mälsää :( Todella inhottavaa noin pitkä kierto. Koskas oletkaan viimeksi testannut?
ON: Ei vieläkään menkkoja.. Rupeaa pelottaan, josko sitä aloitti liian toiveikkaana, että kierrot olisivat normaalit, jämptit kierrot heti tuon raskaus-keskenmeno-kaavinta-hässäkän jälkeen. Vedän sellaset raivarit tolle luontoäitille jos ne ei pikkuhiljaa (eli heti) tasaannu! Mur! :) Eli tänään menossa kp 30/28 eikä vielä näy ei kuulu. Perjantaina siis raskaustesti niin puhdas nega etten usko sen muuttuvan tässä kierrossa. Kotoa löytyy yksi testi vielä, niin ajattelin sen testata huomenna tai keskiviikkona, jos ei kuulu mitään.. Lauantaina on ystäväni häät, joihin hommasin viikonlopun aikana kyydit ja kaikkea, mutta haluaisin varmuuden tästä asiasta ennen sitä.. Aargh!
Voi ei!! Mälsää, että ehti tehdä sen testin :( Mutta, toisaalta tämähän tarkoittaa, että hedelmöitys on tapahtunut, kiinnittyminen ei vain tällä kertaa onnistunut!! :) Eli toivoa on :D Onnea sinulle paljon tuonne maaliskuisiin!!! Toivotaan, että tarrat on kohdillaan ensi kierrossa :) Tulen perässä jahka täti kurvailee tännekin.. Kiitos tsempeistä myös!! :)
KP 31->
Kesäkeiju kp 56/30-55, yk11
Lisabella kp 52/38?, yk2
Ansku kp 34/35-60, yk3+kkm+yk1+kkm+1
Toiveissa kp 31/28-34, yk5
KP 21-30
Äipsykkä kp 30/28, yk1+km+yk1
Ele kp 26/30
Lucija kp 25/23-?, yk7
82 kp 24/48-78, yk 6
KP 11-20
Netta kp 19/23-29 yk 3
Onkohan tässä nyt kaikki jäljellä olevat? Ja kiertopäivät ok?
!!Plussanneet!!
Onnimuuli
Hilma3
Töönis
Tinde
Joo, aika helmi tilanne oli eilen. En siis _koskaan_ ole testannut noin aikaisin ja nyt mietinkin, että mistä se ajatus sitten lähti? Toki olo oli erilainen, jotenkin sellainen väsy ja herkkä ja tosiaan se yksi lasillinen viiniä sai mut irvistelemään. Kai ne kaikki yhdessä vatsan juilintoineen sai mut sit testaamaan.
Noh, elämä on!
Mut sun tilannehan voi olla vielä vaikka mikä! Onko sulla miten pitkästi nyt aikaa oviksesta? Tiedätkö koska se oli? Jos katos pitkä kierto niin eihän tuo peli vältsisti oo vielä olleskaan pelattu!!! Sori nyt jos vaahtoon turhaan, mutta pitää kato jonkun muun puolesta tässä rehkiä kun oma olo on nyt mikä on. Tosiasiahan sekin toki on, että tuon kaavinta-prosessin jälkeen elimistöllä voi mennä toipumiseen vähän aikaa. Itsekin olen läpikäynyt parit kaavinnat (toinen km:n jälkeen ja toinen pitkittyneen synnytyksen jälkivuodon jälkeen).
Voimaa jokatapauksessa.
RM
Ja muut potaskat, mitä olen suoltanut lähiaikoina :D
RM: Siis oikeasti en kyllä tiedä, koska on ovis ollut.. Silloin yksi torstai (olisko ollut 31.5)oli järkyttävä alamahakipuilu, että jos se olisi ollut ovis, olisi ollut myöhemmin kuin piti.. Hmmph, taidan sen testin tehdä huomenna, jos ei ole täti kurvannut tänne osoitteeseen! Ilmottelen, miten käy! :)
Olen kyllä käynyt kuulumisia lukemassa mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan mutta nyt oli pakko!!
On niin omituinen kierto taas menossa. Tänä aamuna alkoi menkat (ja tosi aikasin taas!) kuitenin hyvin niukat ja rusehtavaa vuotoa vaan tulee. Rinnat on olleet oletetusta oviksesta asti arat ja olenkin ollut varma ettei tästä kierrosta mitään tärppiä tullut. Kai se keskenmeno on vaan sekoittanut tämän naisen kropan kokonaan taas jälleen kerran :(
Ele kp1?
ja RM: Piti sanoa että itsellä ollut myös pari tuollaista kiinnittymisyritystä kun olen mennyt jostain syystä ajoissa testailemaan. Harmittavaa mutta se todellakin kertoo siitä että hedelmöitys on tapahtunut ja antaa toivoa tulevaan että sellainen on vielä mahdollista!
Roxymama: En oo käynyt lääkärissä kun reilu vuosi sitten kun ruvettiin yrittämään, syksyllä ajattelin mennä, kauhean mieluusti ei taideta tutkimuksia ruveta tekemään kun on kuitenkin jo yksi ihana lapsi tullut ihan luomusti.
Ompas sinulla inhottava tilanne, mutta kiinnittymisyritys on jo sinällään parempi kun ei ovulaatiota ollenkaan, maaliskuisiin paljon plussaonnea ja tsemmpiä! Muuten viikonloppusi kuulosti mukavalta.
äipsykkä: Testasin viimeksi reilu viikko sitten perjantaina. Inhottava tilanne sinulla toivottavasti täti vierailee ennen lauantaita tai testiin ilmestyy plussa. Toivon, että tulet huomenna kertomaan iloisia uutisia.
ON: Ei ole minkäänlaista oloa suuntaan tai toiseen, epäilen vahvasti, että täti vain on eksynyt. Mut ehkäpä mä huomen teen sen testin ja pyydän si jotain muuta lukeen tuloksen.
Plussatuulia ystävät rakkaat
kesäkeiju 56/30-55 yk11
Hitsi, kun rupeaa oikein vaivaan mieltä tämä. Tein testi aamulla ja aivan selkeä nega edelleen. Eli eiköhän se ole nyt siloteltu juttu tältä kuulta. En vain ymmärrä, missä ne kuukautiset luuraa. Näinköhän tämä on kroppa sekasin, ettei tiedä millon pitäs tapahtua ja mitä :( Pikkasen masentaa koko tilanne. Alkaisi nyt kerrankin ne vuodot, niin tietäisi taas missä mennään! Jos pe mennessä ei ole alkanut, niin teen vielä yhden testin (jotta lauantaina voi rauhassa nauttia siellä häissä..) Sen jälkeen en tee yhtä ainutta testia. Aargh.. On kyllä mieli vähän maassa :(
Tulipas tekstiä.. noo, ehkä tämä tästä..
Ele: Tsemppiä! Inhottava tilanne sielläkin :(
Kesäkeiju86: Toivotaan, että sinulla pärähtää plussa testiin! Täällä kun se täti jätti vaan tulematta, tai tulee toooosi myöhässä. Toivotaan, että sinulla toisin!!
roxymama, kokeile aloittaa greippimehutankkaus? sanovat että parantais ovislimoja ja vahvistaisivat kohdunseinämiä(?)..
kesäkeiju86, mitä ovistesti näyttää? jostain täältä palstalta luin että jos munasolu vielä hengissä (=hedelmöitynyt), niin erittäisi LH...
äipsykkä: elimistö reagoi kovin herkästi, kierto voi olla pidempi ihan silkasta vauvakuumejännityksestä.. :/
ON: piinapäivät täällä menossa, joten olen siksi hieman ottanut etäisyyttä ettei tulisi hypetettyä ja kuviteltua kaikkia mahdottomiakin oireita..pitäisi sitä elämääkin elää kun voi tulla pitkäkin projekti..
Olen siinä kiikun kaakun että kuulunko helmikuisiin vaiko maaliskuisiin, kiertoni ei ole päivälleen säännöllinen, vaan on vaihdellut 23-29 ja keskiarvona on 27..mutta ajattelin nyt toistaiseksi pysyä helmikuisissa kun kerran siihen on mahis.. aamulämmön mittauksen taidan jättää kokonaan pois, lämpö vaihtelee niin kovasti joka aamu, ettei mittaamisessa ole mitään järkeä.
Elelle ja Kesäkeijulle iso tsemppaus vaan näin virtuaalisesti. Joteski taas osaa muuta sanoa...
Äipsykkä: Tuo on niin syvältä tuo odottaminen -ja nega =/! Mä muistan kun aikanaan halutessani sitä ihka ekaa omaa vauvaa mun kierrot vaihteli noin 15-60 vrk. Ei koskaan tiennyt miten menee, venyi ja paukkui. Siinä meni niin monet hermot, ettei tosikaan. Toivon nyt tietty, että alkaa menkat hetihetiheti, jotta pääset nollaamaan ajatukset ja keskittymään seuraavaan kiertoon.
Netta: Kiitti greippivinkistä. Mä olen kans sen kuullut joskus vuosia sitten. Ehkäpä kokeilenkin, eihän se poiskaan keltään ole jos kokeilen. Siinä se raja sitten meneekin, mitään ovistikutteluja en ala tai muita...
Itsellä nuo aamulämmöt eivät myöskään kerro mitään. Tai no, sen verran kyllä, että tärppikierroissani olen aina palellut ihan hulluna, ollut kuumeinen olo.
Tsemppiä Netta sulle, jospa nyt taas ois plussan -sellaisen kunnollisen ja pysyvän vuoro!!!
ON: Ihan perusaamu, tässä lasten kanssa aamupala ja sitten puistoon. Huomaan olevani ihan cool sen kanssa, että en tullut raskaaksi kuitenkaan, koska ensi viikonloppuna on kahdet ihanat juhlat ja edessä on myös viikko mökkeilyä ja kuitenkin pidän siitä saunaoluesta =). Eli ihan rennosti saapi viettää loman rippeitä.
Ihanata tiistaita kaikille,
RM
Pikainen päivitys vain,
Testi oli nega ja tätistä ei näyt merkkejä, seuraavan testin ajattelin tehdä sitten kp75 en yhtää aikaisemmin. Toivon tosin, että täti tajuaisi pian tulla kylään, että saisi ruveta haaveilemaan pikkunyytistä tosissaan.
kesäkeiju 57/30-55 yk11
Porukka senkun vähenee ja minä pysyn.. Odottelua vaan!
Netta: näinpä! Luulen, että kyseessä on tämä mieli, joka tekee tepposet. Tai sitten jälkeenpäin ajateltuna, kukaan ei sanonut eikä kroppakaan missään vaiheessa ehtinyt ilmoittaa, millainen kierto minulla on nyt. Eli kaavinnan jälkeen meni melkein se 6 vkoa ennen ensimmäisiä menkkoja, joten voi olla että tässä on nyt kyseessä vielä pitkä kiertokin? Eli kait tässä 2 viikkoa voi vielä odotella.. Ja mikä tämä greippijuttu on??Siis pitäisi juoda greippimehua auttaakseen kiinnittymisessä?? En olekaan kuullut tälläistä :)
Roxymama: Jep, täällä odotellaan. Kiitos ajatuksista! Luulen, että kyseessä on tosiaan pitkä kierto. Luulen, että kuukautiset alkavat 2 viikon päästä viimeistään. Jos ei tuolloin kuulu mitään, käyn vilasemassa gynellä, että missä mennään.(ehkä turhaa, tiedän, mutta saanpahan itselle rauhallisen mielen :) ) Hyvä, että olet sinut tilanteen kanssa ja pääset nauttimaan lomasta :)
Kesäkeiju86: Voihan nenä :( Noi negat on aina niin inhottavia ja masentavat! Voi kun naisen kroppa toimisi kuin kello (näin siis luulin jokin aika sitten vielä...) niin tietäisi aina missä mennään! Toivottavasti tätsy tulee paikalle ja lähetä se tavattuasi tännekin päin :)
ON: Eli odotellaan, odotellaan. Yksi testi täytyy tehdä viikonlopun häiden juhlintatavan varmistamiseksi :) Sen jälkeen odottelen juhannuksen yli ennen kuin teen mitään (testejä tai gyne käyntiä..) Toivotaan että täti tulee tänne kylään pian :)
äipsykkä kp 32/(28)-42??
Huomenet täältäkin. Vaikka tuonne maaliskuisiin tie veikin, en mää voi lähtee täältä minnekään ennenkuin teidän tilanteet selviää.
Nythän tässä toivotaan siis vaan menkkoja kummallekin, kesäkeijulle ja äipsykälle. Lähettelen kaikki mahdolliset tätituuloset puhaltelemaan sinne teille =)!
Tuo greippimehu-juttu on ikivanha metodi, johon jotkut ovat tosissaan vannoneet. Itse en ole koskaan ikinä aiemmin lähtenyt näihin hullutuksiin MUTTA eilen sitten ostin greippimehupurkin. Kokeillaan nyt sitä, minä kun tykkään greipistä niin ei tuota tuskaa. Luonnonmukaista hommaa. Greipissä puhutaan siis olevan ovulaatioaikaisia limoja vahvistavia/lisääviä ominaisuuksia kuten myös kohdun limakalvoa vahvistavia. Tiedän yhden tytön onnistuneen raskautumaan _viiden_ ihan alkuraskauden km:n jälkeen heti seuraavasta kierrosta hänen alettuaan juoda greippimehua (=vahvisti limakalvoa ja kiinnittyminen onnistui??). Mitään tieteellistä todistetta ei toki ole, mutta uskoahan saa mihin lystää =)!
Nyt sitten vaan m a l t t i a, vaikka se onkin ihan ahterista.
Omassa navassa ei raportoitavaa. Mies ei tiedä juuri mitään tästä kuumeilun sekopäisyydestä, joten kun kerroin uhrautuvani puolestamme juomalla greippimehua, hän kysyi ihan vakavalla naamalla, että mitä hän voisi tehdä asioiden edistämiseksi? Tuo ihana mies... Sanoin, että kunhan heiluttelee peittoa tarpeen mukaan ja yli tarpeenkin niin mä olen tyytyväinen. Mies hymyili suupielet korvissa, että onnistuu!!
Aurinkoa päiviinne!
RM
äipsykkä: Odotellaan yhdessä, toivottavasti molemmat saa pian tädin vierailulle. On tää odottaminen vaan tylsää ja ehdottomasti potkin tädin sun tykö jos sattuu tulemaan tänne ennen kun sulle, potki sä kans tänne se täti jos tulee sun tykö ensin. Harvemmin sitä tätiä näin innokkaasti odottaa.
Roxymama: Kiitos eiköhän se täti pian tajua aloittaa vierailunsa kun sitä kerrankin kaivataan. Ihana mies sulla toivon sulle paljon tsemppiä maaliskuisiin ja pian varmaan hyppään mukaan sinne kans.
ON: Ei siis edelleenkään mitään uutta, ei oireita mihinkään suuntaan, paitsi eilen vaihdoin verhot ja pesin ikkunat koko kämpästä usein pari päivää ennen tätin tuloa mulle tulee siivousvimma. Loppuviikko onkin vapaata ja lähden tyttöni ja ystävän ja hänen tyttönsä kanssa särkänniemeen, jos uskaltautuisi käydä Motogeessä kun ei raskaana ole, siinä en olekaan vielä ikinä käynyt. Mutta muuten mennään pitkälti lasten latteita ja niitä mihin 110cm tyttö nyt pääseekin.
Eli loppuviikon otan rennosti ja nautin, peittojakin vois varmuudeksi heilutella kun tyttöni lähtee isälleen lauantaina.
Plussatuulia ja täti tuulia ja mitä vaan tuulia kuka ikinä kaipaakin.
kesäkeiju86 kp57/30-55 yk11
Mulle kelpaa plussatuulet kiitos. Toki tätikin tarvittaessa niin sais taas alottaa uuden yrityksen. Mun tämän kierron kp:t ovat listan mukaan vielä aika vähissä, mut todellisuudessa ne on paljon enemmän. Alon niitä laskemaan liian pienestä vuodosta joka ei koskaan muuttunut kunnon kuukautisiksi. Sellasta samanlaista on itseasiassa taas. Heinäkuussa sitten oon alottamassa vihdoin ne Terolutit. Enkä aio sitä suunnitelmaan enää sitten viivästyttää!
Taas katosi tekstit.. :/
RM: Katos vaan, taidan kanssa ostaa greippimehua :D Ei siitä varmaan haittaakaan ole ;) Ihana mies sinulla!!!!!!!!!!!! Hymy nousi huulille, kun luin tekstisi :) Voi niitä miehiä
Taas katosi tekstit.. :/
RM: Katos vaan, taidan kanssa ostaa greippimehua :D Ei siitä varmaan haittaakaan ole ;) Ihana mies sinulla!!!!!!!!!!!! Hymy nousi huulille, kun luin tekstisi :) Voi niitä miehiä
Hei
Täti ei ole vieläkään tullut ja jo kp56 menossa...
Testit oli loppu kun piti tänään tehdä, mut epäilen vahvasti etten ole raskaana niin ei ole hinkua tehdäkkään.
kesäkeiju 56/30-55 yk11