Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukomasut uuteen viikkoon

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahava; mun mies ei oo ikinä ollut kauheen auttavainen (ei kiinnosta kotityöt) joten vaikee mennä sanomaan mut kyllä nytkin vähäsen tuntuu että kaikki vaan vaati juttuja multa, lapset, mies, kissat. kai se on vaan mun omassa päässä mutta kyllä ymmärrän että sulla on vähäsen yksinäinen olo.

Viikonloppu taas. lapset menee isälleen niin saa ainakin nukkua. tänään menen tapamaan kavereita joita en oo nähny pitkään aikaan.

Hyvää viikonloppua ja voikaa hyvin!

my_selene ja Remppa rv 13+4

Vierailija
62/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nälkä jo tähän aikaan, syön nykyisin koko ajan, mutta paino ei nouse. Turvotus alkaa pikkuhiljaa kadota ja jäljelle on jäänyt sellainen kaunis vauva maha..." kumpu" . Yhdessä vaiheessa turvotus ja ummetus oli ihan jotain kamalaa.... Olo on hyvä... Viikkoja nyt 12+3. Keskiviikkona neuvola aamusta, ois jo huomenna. Kyllä se tuon odottavan aika on pitkä....

Toivottavasti sitä luntakin alkaisi tulla. Tänään on meidän kylällä joulukauden avajaiset. Viime vuonna oli kamalat pakkaset tähän aikaan.

Heidi 12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä veti mielen matalaksi tuo Jas:n viesti. Luin sen miehellekin eilen illalla ja mieskin oli todella pahoillaan. Reagoi tällaisiin rajusti. Iso lohdutushali ja voimia jatkaa eteenpäin!

Itsellä väsymys jatkuu. Viime yönä nukuin 10 tuntia ja enemmänkin olisi mennyt. Pakko nousta töihin. :/

Ostin eilen kolmannet mammahousut. Niitä pitää käyttää kokoajan joten pakko olla useammat. Ihanaa kun nykyään saa nättejä mammavaatteita. Ei mitään telttoja niinkuin ennen.

Mukavaa viikonloppua toukoisille!

Red_Cat rv 13+6

Vierailija
64/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kohta hermot näiden ilmojen kanssa. Jospa huomenna jo saataisiin lunta...

Piti tänään jo vetää äitiyspaita ylle, osa puseroista käy jo niin lyhyiksi että napa näkyy =)

Tyttö menee tänään jouluavajaisten jälkeen mummolaan yöksi, me miehen kanssa huomenaamulla lähdetään Ouluun jouluostoksille. Saispa sitten lahjatkin huolesta pois... Jokos te muut olette kuinka paljon joululahjoja ostelleet? Vai oonko mä ensimmäinen =D

Kovasti jo masuvaavin liikkeet tuntuu, varsinkin illalla kun menee nukkumaan. Kun on liikkumatta, niin möyriminen alkaa heti =)

Kristiina 15+2

Vierailija
65/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakin täällä etelä-suomessa. joululahkoja olen ostanu toistaiseksi vain lapsille. pitää jakaa nää ostokset niin että koko tili ei mee samantien. karseeta olla näin köyhä että joutuu vahtia ja miettiä et mihin ne rahat menee. ja mätkytkin pitäis maksaa kohta.

my_selene ja Remppa rv 13++

Vierailija
66/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On satanut täälläkin jo muutama päivä. Vähän kerkesi olla lunta maassa mutta paljoa sitten lohdutti kun vettä alkoi tulla... Ei ole oikein minkään näköisiä joulufiiliksiä vielä. Mitään ei olla vielä osteltu. Meillä tuppaa aina muutenkin jäämään viimetippaan kaikki.

Liikkeitä tuntuu jo jonkin verran, tänään viikkoja tuli 17 täyteen. Hurjaa ajatella jotenkin että vastahan teki testin ja kohta jo puolet odotusajasta mennyt. Meillä on jatkuvasti vaan räkätautia. Just kun ajatteli että pojat alkaa olla terveitä ei menny kun pari päivää ja uudestaan alkoi räkää tulemaan. Rokko alkaa helpottamaan pienemmällä, isommalle ei tullutkaan, ettänäinköhän sitten mitään rokkoa olikaan. Omat verikokeitten tulokset saan tietää keskiviikkona, sillon ois pimeenajoki...

Viisaudenhampaista sen verran että 13.12 lähden sitten ihan suukirurgille leikkuuttamaan vihulaisen pois. Maksaahan tuo, arvio oli 300e paikkeilla. Hinnat vaihtelee kyllä aika paljon eri paikoissa. Mut kerralla on sit sekin hoidettu. Jos aattona olisi jo sen verran terve suu että uskaltais kinkkua pureskella. Pussikeittoja pitää vaan nyt varastoida kaapit täyteen. Onneks toi ruokahalu niin hirveen pieni taas tässä tilassa...

Uutta hanaa keittiöön pitäisi käydä ettimässä. Tiivisteiden vaihtokaan ei auttanut tiputteluun niin hommataan sitten kokonaan uusi. Ja kivemman näkönen.

Jas, voimia siulle!

Vierailija
67/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

morjesta vaan kaikille! jas, sulle lähetän voimia ja toivottavasti pian tärppää uudestaan.

pidin tänään puolipekkasen kun ei millään jaksanu olla töissä enää tänään, koko viikko ollu osi rankkaa. olen maalari ja huomaa ettei jaksa painaa duunia samaan tahtiin ku ennen.

tääl on muutaman päivän aikana tullu niin paljon viestejä et täytyy varmaan itekin alkaa useammin käymään, ettei tarvi kerralla lukee niin paljoa :)

tuntuu et tääl on suurin osa jo ainaski yhden lapsen synnyttäny joten itse kun ensimmäistä odottelen niin muutkin esikoista vartoovat laittakaa viestiin tieyo siitä. tää on kuitenki aivan uus asia meille ekaa odottaville ni olis kiva tietää miten on menny ja silleen.

mulla on myös itku herkässä, oikeestaan koko raskausajan ja kiukuttelen pienistäkin asioista miehelleni, ja hän kun ei oikein tahdo ymmärtää niin tappelujahan siitä syntyy. ei ole kivaa koko ajan selitellä ja anteeks pyydellä, haluaisin et mies ymmärtää oikkuiluni. muuten aivan ihana mutta uusi juttu tää on hänellekkin.

maanantaina neuvola, jippii! jospa vaikka sydänääniä kuulisi.

ei muutakun hauskaa viikonloppua. palailen astialle taas maanantaina.

meppe81 ja ruoto17+4 tai jotain... aina yhtä vaikeaa...

Vierailija
68/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, vihdoinkin rupes satelemaan lunta, tosin aika räntäistä, mutta on sekin sit parempi kun silkka vesi!

Tänään olikin esikoisen kanssa kylä-päivä. Oltiin melkein koko päivä leikkimässä tuttavaperheen luona ja sitten käytiin muskarissa. Ihan kiva välillä päästä pois kotoa ja tylsistä rutiineista.

Masuvauva rintamalla ei mitään uutta. Nyt seuraava etappi on sitten sokerirasitus joulukuun toisella viikolla. Elikkä tarkoittaa, että saan alottaa paaston synttäripäivänäni:(

Sitten seuraava neuvola on vasta jouluviikolla!

Ahava: Mun mies ei todellakaan tee ´kotitöitä, kun vasta pakon edessä, mutta siitä olen onnellinen, että viettää aikaansa kotona perheen kesken ja vielä viihtyykin! Luulisin, että sunkin mies rajoittaa menemisiään vauvan syntymän jälkeen. Meillä yritetään jakaa tasavertaisesti harrastuksiin aikaa. Jos mies menee, niin sitten toisena pivänä on lapsenvahtina, jotta minä pääsen.

pricilla ja pampula 12+3

Vierailija
69/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa täälläkin :) tosin märkää sellaista, mutta kuitenkin... Käytiin eilen katsomassa mun isoveljen 2,5 viikkoista esikoistytärtä. Voi ihanuus sitä nyyttiä. Niin pieni ja suloinen... toinen kun painaa vasta vähän alle kolme kiloa kun syntyi kuukauden etuajassa.

Käytiin eilen myös vaunukaupoilla... tosin katselemassa vasta. Päädyttiin sitten siihen tulokseen, että todennäköisesti ostetaan Brion kombit. Ne tuntuivat olevan meidän tarpeisiin kaikkein parhaat.

Tänään piti mennä kouluun, mutta olinpa aamulla tyynesti sammuttanut herätyskellon ja nukuin sitten lahjakkaasti pommiin, että vapaapäivähän siitä tuli. Lähdin sitten vanhemmillani käymään ja sain auton viikonlopuksi lainaan, että pääsin kaupassa käymään. Äiti kyseli mun mielipidettä kun ovat ajatelleet kuulemma ostaa meille joululahjaksi kuivausrummun! Voi ihanuus, kyllä tuo suuren helpotuksen. Vaikka se meillä pitääkin varmaan sijoittaa olohuoneeseen =D mutta sielläpä nykyäänkin pyykit kuivuu.

Jaahas, täytyy tästä mennä sämpylän leivontaan ja illalla mennään hohtokeilaamaan miehen työpaikalle :)

[color=red]pikku-milli & paco 18+0!!!!!!!!!!![/color]

Vierailija
70/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran täytyy korjata, että tuolla isoveikan pikkuneidillä on ikää tietenkin jo 3 viikkoa ja risat

Vierailija
71/81 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli nyt parin viikon sairasloma...Vauva ei liiku vieläkään...Tai toki liikkuu mutta ei tunne vielä mitään:(

Toissa aamuna töissä kun nostin yhtä iso kokoista ihmistä sängystä tuli kummallinen vatsakaramppi, epäilen kipeäksi supistukseksi. PArin tunnin ajan vuoti verta, ihan reippaasti tuli housuihin asti. Kävin sitten TYKSin naistenpolilla päivystyksessä ja vaavi oli kunnossa ja kaikki muutenki...Mutta kyllä miehen kanss apelästyttiin ihan kauheasti! No, jotain hyvääkin, sain yhden ilmaisen lisäultran...Hyi hyi...

Rakenne ultraa odotellaan, se tasan viikolla 20. Jännittää. AIka menee kovin nopeasti. JOnko nyt olisi aikaa taas kirjoitella kun on kotona välillä..

Neuvolan lääkäri on asioista mun kanssa vähän eri mieltä. Sen mielestä en olis tarvinnut siaraslomaa. Ei sitä kuulemma yleensä supistusten takia vielä näillä viikoilla kijroiteta. NO joo, antaa tulla ulos sitten vaan... Muutenkin oon sen lääkärin kanssa niin eri aaltopituudella että ajattelin seuraavaksi käydä kysymässä asiasta yksityisellä, josta sentään tähän asti olen aina saanut ihmisarvoista kohtelua..

Mutta hyvät viikonloput kaikille, täällä huono olo ja väsymys yhä vaan jatkuu eikä mikään auta....Oksennellutkin olen taas jonkin verran...

Br1t ja MErcedes 17+2

Vierailija
72/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas noustu ylös jo puol 6!!! Mies lähti silloin töihin ja eikös herättänyt esikoisen metelöinnillään. Ja tuota tyttöä ei saa enää millään nukkumaan, kun on kerran herännyt. Onneksi sentään menin eilen ajoissa nukkumaan, joten olo tuntuu ihan pirteältä:)

Ihanaa, kun näkyi olevan hento lumipeite tuolla ulkona! Pitää lähteä heti ulos, kun tulee vähän valoisampaa.

Aika hyvin on hävinnyt jo alun kuvotus ja väsymys, mutta närästys sen kun pahenee! Aina iltaisin on ihan kauhea närästys ja silloin on pakko ottaa rennie, tai mennä oksentamaan (no en kyllä oo oksentanut kun kerran, mutta se riitti!) Toivottavasti tämä ei nyt ainakaan pahene loppua kohden!

Mutta, siivous odottaa ja sitten ruuan laittoon...

pricilla ja pampula 12+4

Vierailija
73/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks.

Masun koosta kyselisin. Oon toukokuisia peränpitäjiä, eli viikkoja kasassa huomenna tasan 14. Masua ei näy vielä yhtään. Muut kirjottelee jo äitiyshousujen ostoista, mut mulle menee kaikki entiset farkut ja vyökin samaan reikään, kun ennen odotusta.

Hmmm. kylläpä sitä huolestuu ihme asioista, esikoista siis odottelen. Np-ultrassa oli kaikki hyvin. Kertookaa milloin vatsa alkoi näkyä esikoista odottaessa tai milloin entiset housut alkoi puristamaan?

terv. sara-neiti

Vierailija
74/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on maa valkoisena lumesta ja lisää sataa! Jokohan sitä tänään pitäis innostua laittamaan kynttelköt ikkunaan :) Näin lumisateen kunniaksi laitoin itelleni oikein talvista ruokaa... kesäkeittoa =D

Eilen oltiin illalla miehen kanssa hohtokeilaamassa ja oli kivaa kun vielä voi keilata

Omaa napaa... masu kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Ja eilen tuntui ensimmäiset ihan kunnon potkutkin. Ihanaa kun liikkeitä on alkanut tuntua päivittäin. Tiistaina sitten on rakenneultra... hui :)

Masun kasvusta joku kyseli... Mulla näkyviin masu ilmestyi tuossa 16 viikon paikkeilla, mutta omat farkut ei kyllä mahtunut jalkaan muutamaan viikkoon ennen sitä enää turvotuksen takia. Tai kiinni kyllä olisi mennyt, mutta puristi sen verran, että tuli huono olo jos niitä yritti käyttää.

Tänään olis sitten serkun tuparit illalla...

[color=red]pikku-milli & paco 18+1[/color]

Vierailija
75/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle Sara-neiti, että oot ihan turhaan huolissas! Yleensä kun ekaa odottaa, niin masu näkyy aika myöhäisillä viikoilla. Sellasta turvotustahan saattaa olla alussa, mutta sekin yleensä 12 mennessä häviää.

Mulla esikoisesta vatsa rupes näkymään vasta 20rv. Äitiyshousuhinkin siirryin vasta 23 viikolla. Niinpä nyt toista odottaessa onkin ollut melkoinen järkytys, että vatsa on todella suuri, vaikka viikkoja vasta 12+4!

Vierailija
76/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mäkin haluan sellaisen!!!! Valitettavasti mulla tuo luontainen rasvakerros on sen verran paksu että en edes uskalla odottaa milloin se sieltä näkyviin tulee....:( Housut menee ihan yhtä hyvin kiinni kuin alussa... Ei mitään ongelmia. Belly Beltin ostin just huutonetistä käytettynä, sellainen on pakko olla jos maha alkaa kasvaa kun ei mulle sitte mene mitkään housut jalkaan:( Onneks löysin yhdet suht isot farkut erikoisliikkeestä, hintaakin toki sitten oli paljon. Oon kevääksi varautunut lähinnä ostamalla valmiiksi lindexin ja kapp ahlin isojen naisten osastoilta sellasia trikoo housuja, niitä saa aina ennen jouua mut sen jälkeen yleemsä tosi kehnosti! Niillä on vaan farkkuja " mustia housuja" joista jo normaalitikin tarvitsen sen isomman koon. Se on hyvää noissa erikoisliikkeissä että vatsa osa on isompi kuin muualla, oon ite reisistä ja takapuolesta tosi iso mutta en niinkään vatsasta.

Ja kiviäkin kiinnostaa kun ryhmän ainoa läski purkaa tuntojaan kaikille:p

Hyvät pikujoulut kaikille, ite taidan mennä glögiä keittelemään...;)

Br1t ja Mercedes 17+3 nyt jo taas paremmalla mielellä vaikke vauva vielä potki:(

Vierailija
77/81 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br1t, vai ainoa läski??? Kyllä kuule mullakin on painoa vaikka muille jakaa! Varsinkin, kun edellisestä raskaudesta on joka ikinen kilo tallella!!! Onneksi niitä kiloja ei silloin tullut enempää ku 7kg, koska en uskalla ajatellakaan, kuinka sairaan iso olisin, jos ylipainooni olisi lisätty enemmänkin raskauskiloja.

Yleensä en vaan jaksa välittää ylipainostani, kun se ei ole elämääni haitannut. Aina kuitenkin olen liikunnasta pitänyt ja jossain määrin sitä myös harrastanutkin...

ja taas pricilla+pampula

Vierailija
78/81 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasiivoilut taas käynnissä kun iltapäivällä ostajat tulevat katsomaan koiranpentuja.

Jouluverhot tuossa kaivoin jo esille että laitan tänään ikkunaan. Samoin kuin ulkovalot.

Minulla masu on kasvanut tällä viikolla ihan älyttömästi. Alkuviikosta meni ihan tavalliset farkut jalkaan huoletta mutta loppuviikosta pidin ihan mammahousuja. Iltaisin on alavatsaa kummasti kiristänyt, liekö sitä kasvun tunnetta. Puserotkin meinaa käydä nyt jo lyhyeksi. Miestä kiusasin että siirryn hänen vaatteisiin sitten kun omat ei mahdu päälle:)

Eilen katseltiiin vaunujakin. Halvimmat oli 350e luokkaa, liekö ihan käyttökelpoiset? Muistaakseni olivat merkiltään Briot.

Täytyy jatkaa siivousta seuraavaan huoneeseen.

T. Nasumasu 15+0 (<-kuulostaa hyvältä!)

Vierailija
79/81 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran muille on painoa tullut lisää?

Oma paino tipahti heti 4kg enkä vieläkään ole saavuttanut sitä lähtöpainoa. Tosin ylimääräistä on ollut jo ennestään että en kuihdu kokonaan.

Vierailija
80/81 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota pitäis. ja kohta vois pistää jouluverhot, tai ainakin talviverhot. luntakin on niin kivasti että tunnelmaa ainakin on.

Painoa on tullut vähän päälle kilon lisää. syötyy on tullu kaikkee melkein mitä ei oo terveellistä. tavalliset housut vielä käytössä mutta semmoset jotka on löysät ja olivat ennen raskautta liian isot. mammahousut ei löydy edes kaapista niin ehkä parin viikon päästä pääsee ostoksille samalla kun menee joululahjoja metsästämään.

Nää viikot menee niin nopeesti että huh, huh..

my_selene ja Remppa huomenna 14!!!