Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukomasut uuteen viikkoon

21.11.2005 |

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuo esikko herää nykyään niin kamalan aikaseen. Siis mulle on ehdottomasti liian aikaista herätä seittemältä!

Tänään olisi tarkoitus mennä kaupungille katselemaan joulu-juttuja. Taitaa kyllä jäädä katseluksi, kun ei ylimääräistä rahaa tällä hetkellä ole:(

Jee, keskiviikkona ois uusinta np-ultra. Jospa nyt saisivat mitattua niskapoimun. Näin kyllä kauheeta painajaista viime yönä. Siinä lääkäri sanoi, että nyt sikiö onkin 20 päivää pienempi, eli ei ole kasvanut yhtään edellisestä kerrasta! Että voivatkin olla unet niin todentuntuisia!

Onkos kellään muulla tulossa sokerirasitusta?

Mulla oli viime raskaudessa paastoarvo rajalla,joten joudun taas siihen 12 tunnin syömättömyys kidutukseen. Pelottaa vaan, kun nyt testin aikana viikkoja on vasta 14 ja ainakin ekassa raskaudessa noilla viikoilla oli vielä sellanen vaihe, että oli pakko saada ruokaa HETI kun nälkä iski, muuten sai mennä oksentamaan. Silloin ekassa raskaudessa mut testattiin vasta rv 26, jolloin oli jo helpompi olla syömättä..

pricilla 11+4

Vierailija
2/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsen kirjoittelemaan piiiitkästä aikaa. Ei ole kyllä kerennyt tässä työn ja elämän touhuissa:) Olen ollut niin väsynyt ja kiukkuinen koko alkuraskauden, että ehkä sitä pikku hiljaa uskaltaisi kurkistaa esiin ja " peiton" alta ja taas jutella ihmisten kanssa:) Se on niin kauheaa kun ei enää tunnitsa itseään puheistaan ja käyttäytymisestään. On niin väsynyt koko ajan, että koko elämä tuntuu täydeltä p...ltä. VAikka niin ei ede ole! Meilläkin asiat ovat paremmin kun vuosiin eikä nainen osaa siitä edes iloita. Aivan itseäänkin hävettää!

Tänään pitäisi mennä pomon eteen kertomaan raskaudesta. Ei muuten ole kovin helppoa. VAikka on naispomo on sitten niin lapsivastainen. Itsellään on kolme aikuista jo ja tällä hetkellä tuntuu, että hänen koko elämä on työ. Saa nähdä mikä reaktio on. Olen kuvitellut tilanteen sata kertaa mielessäni. Mitä sanon ja mitä hän sanoo. TOIVON todella, että aliarvioin tämän naisen:) On mulla vakipaikka, mutta olen proejktissa. Se tarkoittaa sitä, että voipi olla, että saan jättää jäähyväiset koko projektille äitiysloman myötä. Olen tressannut tätä ihan suunnattomasti, mutta nyt olen päättänyt, että KYLLÄ ELÄMÄ KANTAA! Tuli mitä tuli..

Oikein mukavaa jouluodotusta kaikille!! Toukomammoille. Viikkoja 13+6 kasassa ja lantio senkin pyöristyy. On uskomatonta kuinka ai´kaisin uudelleen synnyttäjällä alkaa raskaus näkymään. Ihanaa toisaalta, saa konkretisoitua tämän olotilan myös mieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta prisilla ja muut touko masut. Viikonloppu menee aina yhtä nopeasti. Käytiin sukulaisten luona ja kertomassa iso mummolle raskaudesta. Oli niin iloinen että itseltäkin tuli kyynel silmään. On niin ihanan jouluista. Laitoin viikonloppuna ulos jouluvaloja. Viikon päästä neuvola, joka kerta se jännittää yhtä paljon. Sitä ajattelee että entäs jos kaikki ei olekaan hyvin. Mutta masu kasvaa päivä päivältä, millainenhan valas olen kuukauden päästä kun nyt jo näkyy aika selvästi. Viikkoja nyt 11+6, jes huomenna 12+0.!!

Heidi 11+6

Vierailija
4/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpäs se viikonloppu jälleen vierähti, en joutanut edes palstailemaan ;)

Tänää olisi lääkärineuvola, vähän jännittää..Siellä on joku aika nuori lääkäri, joka saattaa olla aika kovakourainen =/

Olo on ollut oikein hyvä, flunssaa lukuunottamatta. Mutta sekin on jo paranemaan päin. Vauvan liikkeet tuntuu jo välillä ihan selvästi, etenkin illalla nukkumaan mennessä kun vaan jaksaa kuulostella =)

Aamupalan laittoon täytyy rientää...! Hyvää maanantain jatkoa!

Kristiina rv 14+5

Vierailija
5/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä viettelen sairaslomaa, viikon ollu sellasta menkkamaista kipua ja neuvolassa tarkastuksella huomasivat et kohdunsuu oli jo alkanu vähän " kypsymään" . että nyt sit ainaki viikko pitää ottaa rennosti....jos kahen lapsen kans pystyy. Onneks niillä on nyt päivisin tarhaa, saa vähän etes relata. Tilasin just tukivyön et jos se helpottas, toivon ainaki et tää " kypsyminen" johtuu mun selkäkivuista.... toivotaan että auttaa, on se rankkaa jos joutus oleen saikulla koko loppuaika. muutenhan päivä on hyvin lähteny käyntiin....pientä pakkasta ja aurinko paistaa :)

Anselmiina2, rv 15+4

Vierailija
6/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni nopeasti puuhaillessa..

Eilen illalla herkuteltiin miehen kanssa horneteilla ja marjarahkalla, näitä herkkuja ei sit ison mahan kanssa kärsi närästyksen pelossa tehdäkään.. ;)

Tein tuossa äsken listaa ja joululahjahommat alkaa olla oikein hyvällä mallilla, muutama puuttuu vielä. Ja innolla odotan kun saan ruveta täyttämään tytön taskujoulukalenteria yllätyksillä..

Oon tänä vuonna ihanan aikaisessa!

Raskauteen ei uutta, vaatevalikoima kutistuu ja maha päinvatsoin (!) ja ois ihana shoppailla uusia vaatteita.

Pahoinvointi vaivaa vielä ajoittain, tänään taas kunnolla kun erehdyin kokeilemaan josko aamukahvi kävis.. Viisurit vaivaa vielä ja ajoittain erittäin äkäisinä, pitänee neuvolassa mainita josko passittaa hammaslääkärin pakeille.. (APUA!)

Mutta nyt ylös ulos ja leikkimään, linnuille lisää siemeniä!!

pid 15+2 (ihanaa jo 16. viikko!)

Vierailija
7/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi palstalainen ilmoittautuu toukomasujen joukkoon.

Viikkoja n. 14+2 kasassa,ja juuri aloin tuntemaan pienokaisen liikkeet,joten ehkä alan myöskin kohta ymmärtämään että todellakin vauvaa tässä odotellaan.Yli neljä vuotta " yritetty" tätä tulokasta,joten se vielä ehkä lisää tätä epäuskoisuuden määrää.

Nykyiseen kokoonpanoomme kuuluu pian 6v eskaritytöt(kaksoset siis), mies ja minä,31v.

Alkuviikkoja kaikille toivotellen:

Ville-Orvokki

Vierailija
8/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee pyykkiä aivan valtavat määrät varsinkin aina kun on lakanoiden pyykkäys, mutta nyt on taas hetkeksi rumba ohi :)

Ulkona on ollut ihana ilma ja viikonloppuna tuli mukavasti ulkoiltuakin. Lunta olisi ihana saada tänne etelä-suomeen.

Eilen oltiin katsomassa mahtava joulunavaus ilotulitus ja oli hieno!

Jouluostoksia ja valmisteluja tulee pikkuhiljaa tehtyä. Olen joutunut aloittamaan jouluvalmistelut osittain siksi ajoissa, että meillä on opiskelussa tiukka aikataulu reilusti joulukuun puoliväliin, niin aikaa ei tule olemaan liiaksi. Ajattelin tänä vuonna tehdä lanttulaatikon itse, en ole aikaisemmin tehnyt. Lapsia odottaa piparitaikinaa pakkasessa, eiköhän me niitäkin leivota jo tällä viikolla.

Muuten olo on vaihteleva, mutta usein on vieläkin väsymystä ja oksettaa, joten mitään mieletöntä joulusiivousta en aio tehdä. Muutenkin kyllä tykkään ylläpitosiivouksesta enemmän kuin suursiivouksista.

Jännä juttu, että vaikka väsyttää melkein kokoajan niin yöt nukun tosi huonosti. Pissalla joutuu juoksemaan monta kertaa yössä ja olen nähnyt kauheasti painajaisia alkuraskauden aikana.

Huomenna on vuorossa neuvolalääkäri ja ihan mukava päästä kuulemaan taas pikkuisen sydämenjyskettä :)

Vatsa on pullahtanut ihan hetkessä taas paljon selvemmin esiin ja vaatteita jää pieneksi tämän tästä. Ostin yhden äitiyspaidan lisää, kun tuntui ettei kaapista löydy mitään.

Voimia odotukseen kaikille!

Alfiina+pikkuinen(16+0)

Vierailija
9/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille!

Meillä on huomenna np-ultra ja keskiviikkona ensimmäinen neuvolalääkäri. Jännittää... Tänään nuorimmainen valitteli huonoa oloaan aamulla, lämpöäkin oli, joten jäimme kotiin huokaisemaan. Taisi 6-vuotias piristyä heti, kun sai luvan kanssa jäädä kotiin keskellä kiireistä työviikkoa. Meillä on vain isommilla ollut keuhkoputkentulehdusta ja keuhkokuumetta, joten hälytyskellot soivat tehokkaasti vaikka muuten niin ammutokkurassa olinkin. Toivottavasti menee nopeasti ohi ilman antibiootteja, jotta päästään eskarin pikkujouluun torstai-iltana.

Minäkin olin pari viikkoa sitten supistusten takia sairaslomalla pari päivää. Tuon kolmannen lapsukaisen kohdalla jäin kotiin 20. raskausviikolla supistusten ja kypsymisen takia. En tiedä miten tämän neljännen vauvan kanssa sitten käy.

Voimia ja jaksamista kaikille. Itse olen keitellyt kahviakin toisinaan, enää ei juurikaan tee pahaa, toivottavasti ei teilläkään kauaa.

Kevis 12+6

Vierailija
10/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menevät hurjaa vauhtia tämän pienen 1v 5kk pojan touhuja seuratessa. Onneksi olen hoitovapaalla, sillä raskauden kanssa on ollut jonkinverran ongelmia. Masu kasvaa silti yhtä hurjasti päivittäin. Kunnon jalkapallo töröttää jo, joten mitkään muut kuin raskaushousut eivät ole mahtuneet enää aikoihin. Hieman pienempi kasvutahti sopisi minulle hyvin, en silti valita :) Paitsi että huomasin vanhojen raskausarpien kohdalle tulleen kaksi valtavaa SUONIKOHJUA!!! Apua, tuossa nivusen ja vahan välissä. Näyttää kauhealta.

Rakastan näitä pakkasia. Ulkona on niin kaunista, kun kaikki puut ovat maksun pakkaslumen peitossa. Kauhea pimeys alkoikin jo tuntua liian synkälle. Täytyy toivoa, että saataisiin täällä etelässä nauttia tästä vielä piiitkään, vaikka kevääseen asti!

Minulla on tosiaan ollut jostain 10+ viikoilta asti rajua verivuotoa ajoittain ja jatkuvaa tuhruilua. Neuvola ei ole kiinnostunut asiasta ja pari kertaa olen juossut sairaalan päivystykseen, mutta sielläkin suhtaudutaan aika ylimalkaisesti. Syytä ei ole selvinnyt eikä selvitelty. Asia kiusaa kun välillä lorahtaa dl verta housujen läpi ja sitten taas tuhruilu vaan jatkuu. Vauvalla on toistaisesi ollut ollut kaikki kuitenkin hyvin, joten täytyy vaan kärsivällisesti sietää tätä vuotoa.

Raju närästys vaivasi viikon verran ja ilmaa kertyi mahaan inhottavasti. Suolissa pörisi koko ajan ja ikävissä paikoissa tussahteli hajupommeja ilmaan. Ja mikä löyhkä! Sellaista katkua en ole saanut aikaan kun viimeksi edellisessä raskaudessa. Ihan tuli kyyneleet silmiin siitä katkusta. Tietysti törähtelyt tulivat etenkin kaupassa tai muussa julkisessa paikassa...

Masua silittelen vähän väliä ja mieskin on ruvennut jo juttelemaan sille etenkin iltaisin. Täytyy tästä varmaan pistää pakkasvaatteet päälle ja lähteä pojan kanssa nauttimaan talvipäivästä ulkoilmaan.

unsku rv 15+1

Vierailija
11/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!!! Täällä töissä on vaihteeksi kova hässäkkä, mutta nyt näyttää vähän rauhoittuvan...kaikilla maananatina kaikki tavarat loppu ja tilauksia pitäs saada koneelle ; )

Mutta, mutta...onko tuon kypsymisen merkkeinä aina ne menkkamaiset kivut??? Mulla on ollu niitä nyt 2 päivääja selkä tosi kipeä!!!! Luulin, että ne johtuvat siitä, kun olimme pikkujoulussa ja jouduin istumaan normaalia kauemmin ja kovalla tuolilla, kivut alkoivat siis la illalla ja jatkuvat edelleen, ei nyt mitenkään kovana, mutta kuitenkin...voi että alkas vähän pelottamaan.....

Vierailija
12/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on pakkasta välillä täälläkin edes vähän...

Tänään on ollut taas välillä ihme huonovointinen päivä. Ei päivällä oikein ruokakaan maistunut kun oli vaan paha olo. Mutta vauva ilahdutti ekoilla vähän selvemmillä liikkeillä ja oikein sarjana =) Mielenkiintoisesti ajoitti ne liikkeet... katsottiin nimittäin juuri silloin koulussa synnytysvideota =D

Mies halusi eilen illalla miettiä nimiä vauvalle... ja nauramiseksihan se sitten meni. Saas nähdä mitä siitäkin touhusta sitten aikanaan tulee.

Nyt syömään...

[color=red]pikku-milli & paco 17+3[/color]

Vierailija
13/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Köpiksestä, oltiin miehen kanssa kaksistaan viikonloppumatkalla ja esikoinen oli ensimmäistä kertaa famun hoivissa kaksi päivää. Matka meni ihan mukavasti ja poika ei palatessamme ollut moksiskaan. Oli kuulemma käyttäytynyt kuin herran enkeli eikä edes kertaakaan itkenyt. Hmm... uskoako tuota ;). Onhan tuo meidän esikoinen aika vieraskorea, mutta silti...

Tolkuton väsymys vaivaa edelleen, olisi kyllä ihanaa olla välillä edes sen verran pirteä että siivota jaksaisi.

Laura03: menkkamaiset kivut ja selkäkipu ovat yleensä ihan normaaleja eivätkä liity kohdunsuun kypsymiseen. Itsellänikin on ollut niitä koko alkuraskauden, mutta silti kaikki on kunnossa. Vaikka kannattaahan noista toki mainita esim. lääkärineuvolan yhteydessä.

Pampula rv 13+jotain

Vierailija
14/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja terveiset Amsterdamista,

uusi toukolainen ilmoittautuu, sain vihdoin ja viimein aikaseks kirjoitella, väsy ja kiire on pukannut... meilläkin on kovasti ensimmäistä odoteltu. Olo on dukkoinen (pientä flunssaa iskee päälle) ja päätä särkee taas vaihteeks. Kaipa se niin on että jos ei aamupahoinvointia oo, niin sitten se on jotain muuta. Mulla on ollu aivan tajuttomat miggikset koko ajan, välillä ottaa ihan päähän (siis ei koskien vaan muuten)... lääkärin neuvosta aloitin pari viikkoa sitten akupunktion, mutta siitä ei ole vielä irronnut mitään hyötyä. Vannovat kuitenkin sen toimivan... saas nähdä. Väsyttää edelleen aivan tajuttomasti. Muutenkin vähän outoa. Mullakin on ollu menkkatyyppisiä vihlauksia ja kipuja. Sitten NP-mittauksessa kattelivat ja muuttivat laskettua aikaa yli viikolla... onneks eteenpäin, pituutta oli vaikka muille jakaa, kaikki muut mitat oli keskivertoo...

Salmiakinhimo on kaamee, välillä tulee ihan huono omatunto, että mitenköhän tässä käy, oon kuitenkin yrittänyt rajoittaa mahdollisimman paljon. Suomalaisia ruokiakin tekee kauheesti mieli: karjalanpiirakoita, nakkikastiketta, kabanossia, ruisleipää, ruispuuroa, mustikka ja mansikkakeittoa ja tietty merkkareita! En malta odottaa joulua, että pääsee Suomeen (varmaan menee eka päivä jääkaapilla ravatessa). Onneks sentään Ikeasta saa hätävaraks ruokaa. Mies ihmettelee, että eikö täällä sitä ruokaa nyt kaupastakin saa, kun meikäläisen lasku Ikean ruokaosastolla on isompi kuin tavalliselta puolelta. Heh heh.

Täällä jouluvalmisteluita ei oo vielä kauheesti tehty. +8C ja sataa kaatamalla... tyypillistä.

Kauko-odottelu on aika outoo muutenkin. Pitää ottaa koko ajan kuvia ja lähetellä niitä porukoille, ettei saa ihan slaagia kun tulevat hakemaan. Onko kellään muuten nyt jo isoo massuu? Koko ajan kuulee kommenttia että laskettuaika vasta toukokuussa?? ootsä varma että sieltä tulee vaan yks.. ärsyttää. Painoo ei oo muuten tullu vielä/tai on jo 3 kg...

Jepulis. Eikun mukavaa viikkoa kaikille.

AR 15+2

Vierailija
15/81 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa porukkaan uudet toukomasut! Laittakaa esittelyä itsestänne tuonne Toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt listaan niin lisäilen teidät listalle!

Vierailija
16/81 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ensimmäinen lääkärineuvola. Lääkäri tarkisti kohdunsuun, kiinni oli. Sitten kuunneltiin sydänääniä, tasaisesti pikkuisen sydän löi. Sitten päästiin taas ultraan. Siellähän se vilkas vauveli taas esitti äitille ja isille akrobaattitemppuja. Pyöri ja heitti volttia. Asettui kuitenkin hetkeksi jotta saatiin vielä viikot tarkastettua, ja oikeaa aikaa näytti. Pikkuisella näkyi jo aivopuoliskotkin, on se hurjaa miten se on niin pieni mutta kuitenkin niin kehittynyt. Lääkäri totesi että kasvonpiirteitäkin jo näkyy, nimittäin terävä leuka. Äidiltään on perinyt sen. Kuva saatiin mukaan, siinä näkyy tuo leuka ihan selvästi, pikku kädet, pullea maha. Istukka ja napanuorakin näkyy ihan selvästi.

Kyllä oli taas ihana katsella hetki meidän vauvaa.

Maha on suorastaan suuri. Näkyy ihan selvästi, peittäminen on mahdotonta, onneksi kaikki työpaikalla jo tietävät, ei tarvitsekaan piilotella. Ilmeisesti mulla maha tulee tuohon eteen, ja kun olen hoikka sen huomaa niin selvästi.

Joko muilla on niin suuret mahat ettei peitellä voi?

Jotenkin nyt alkaa olla tunne että kaikki menee hyvin, tähän asti olen pelännyt keskenmenoa yms. Mutta nyt alkaa tuntumaan että vauvalle voi alkaa tavaroita hankkimaan. Muutaman vaatteet olen ostanut, mutta en mitään suurempia vielä.

Joko te muut olette hankintoja tehneet?

Red_Cat rv 13+3

Vierailija
17/81 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pampula " lohduttavista" sanoistasi : ) Mulla onkin huomenna lääkärineuvola ja otan asian puheeksi siellä, soitin jo tuossa aamulla hätäpäissäni neuvolatädille, mutta hän rauhoitteli ja sanoi, että katsotaan huomenna, kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, kun ei ole vuotoja. No, en vaivaa asialla sen kummemmin päätäni (joo en varmaan) pääsenhän huomenna lääkärille.

Kyllä mulla ainakin massu näkyy jo ja olen todella ylpeä siitä, täällä töissähän jouduin paljastamaan asian aika aikaisessa vaiheessa, joten kaikki tietävät jo.

Nyt aamupalalle, onkin jo kaamea nälkä....

Vierailija
18/81 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan vaan. Onpahan taas vierähtänyt aikaa, kun viimeksi olen mitään kirjoitellut. On vaan mennyt niin päin p-settä, ettei oo oikein jaksanut innostaa.

MIKSEI TÄMÄ RASKAUS VOISI OLLA HELPPOA JA TUNTUA JO IHANALTA????!!!! Koko ajan joku vaiva ja pinna on ihan pirun kireällä, kun ei tuu selvyyttä mihinkään. Joku hemmetin tulehdus tvs. vaivaa ja oon käyttänyt jo yhen Gynodaktarin -kuurin, kokeillut maitohappobakteeri- emätinpuikkoja ja nyt menossa Flagyl comp-kuuri...

Supistelut alkoi jo lähes kaksi viikkoa sitten 14+2 eli turhan aikaisin mielestäni.

Eilen sitten ihanasti lurahti limaista punaisen ja ruskean kirjavaa vuotoa pariin otteeseen ja nyt sitten aina vessakäynnin yhteydessä pyyhkiessä paperiin tarttuu ruskeaa tuhrua. Soittelen neuvolaan, kunhan siellä puhelintunti. Torstaina ois kyllä terkan vo, mutta en saa mielenrauhaa, jos en ota heti yhteyttä. Sitten lisäksi menkkamaista jomotusta alavatsassa ja -selässä.

Näinköhän tämä " ylläri" -vauva haluaa tulla pois minusta???

On kyllä tosi paskat fiilikset.

Kiitos ja anteeksi... toivottavasti masentava ruikutukseni ei pilaa muiden päivää...

Terveisin tuskainen Angelina 15+6

Vierailija
19/81 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sainkin herätä jo kuudelta, kun esikoinen herätti! JA mies herätti taas esikoisen, kun tuli vasta tuohon aikaan nukkumaan!!! Arvatkaa vaan ottaako päähän! Tänään onkin varmaan tahtojen taistelua luvassa, kun saarnaan miehelle. Eihän se nyt muuten haittaa, mutta kun joudun hoitamaan ipanaa yksin iltapäivään saakka kun ukko vaan nukkuu!

Laura: ei se mankkakipu tosiaan tarkota sitä, että kohdunsuu olisi kypsynyt. Minullakin oli viime raskaudessa vaikka kuinka paljon tollasia kipuja, mutta käynnistykseen meni ja paikat oli kiinni ihan loppuun saakka.

Mullakin on vatsa kavanut ihan tajuttomasti. Siis se on oikeesti yhtä iso ku viimeksi 7.kuulla. Silti painoa ei vielä oo tullut lisää (eikä tarvisikaan tulla:(

No nyt ulkoilemaan!

pricilla 11+6

Vierailija
20/81 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu vielä joten on hyvää aikaa kirjoitella. Eilen oli lääkärineuvola,ja kaikki oli kunnossa. Oli vaan tosi hätäinen käynti, terkalla ja lääkärillä oli johonkin tosi kiire joten mun käynti ei kestänyt kuin 15 min!! Ei edes verenpainetta mitattu ( kysyttiin et ootko kotona mittaillu), eikä hemoglobiiniakaan otettu. Aika outoa.

Sain sit jouluviikolle rakenneultra ajan, siis sitä odotellessa...=)

Mä en vieläkään huomaa ulospäin että mun masu olisi kasvanut, mutta kun on tuota rasvaa sen verran päällä niin ei sitä heti huomaakkaan =D

Luulin että paino olisi nyt kuukaudessa noussut ainakin pari kiloa ( oon syöny kuin hevonen!!) niin oliki laskenu 400g. Outoa tuokin =)

Nyt aamupalalle!

Kristiina 14+6