Toukomasut uuteen viikkoon
Kommentit (81)
Nyyh, lumet sulaa:´(
Jäi sitten joulukorttikuvat ottamatta kun eilinen aamupäivä meni nukkuessa ennen töihin menoa.
Varasin jo talvilomankin pomolta heti tammikuun alkuun. Onneksi pomo myönsi sen ei tarvinnut vielä paljastaa muita " lomasuunnitelmia" . Täytyy vaihtaa neuvola-aika kun en viitsi töistä lähteä kesken päivän ja harmittaa kun mieskään ei pääse kuulemaan ensimmäisiä sydän ääniä.
Minulla maha ei vielä näy vaatteet päällä, on tuota pelastusrengasta ollut joten kukaan ole hoksannut vatsan kasvua. Ja töissä työtakki on sellainen puolijoukkueteltta joka peittää hyvin:) Työparille olen asian kertonut kun joudun pyytämään apua raskaissa nostoissa. Pomolle ajattelin kertoa vasta joulukuussa.
Pyykin odottaa koneessa ulos pääsyä joten siirryn sen koneen ääreen.
t. Nasu 14+2 (LA 21.5)
Mä olin laiska tänään... kello oli seiskalta soimassa kun kasilta piti hypätä bussiin ja suunnata kouluun, mutta niinpä vaan sitä vasta heränneenä syön kotona aamupalaa. No, kouluun täytyy mennä sitten neljäksi.
Mulla on tänään ollut alavatsa vähän kipeä. Oikealta puolelta tavallaan vähän polttaa, mutta en sitten kuitenkaan tiedä onko se vatsa vaiko selkä mikä renkkaa. Selkä ainakin on ihan jumissa ja se on mulla ennenkin heijastellut vatsan puolelle... ja toinen syy voi olla se, että ei meinaa vatsa toimia.
Hui, viikko enää rakenneultraan!!
[color=red]pikku-milli & paco 17+4[/color]
Energistä aamua..
Mies meni taas iltavuoroon niin puuhailtiin aamulla vaikka mitä, hän kävi parturissa ja mä paistoin lettuja aamiaisen jälkeen. Tyttökin oli innoissaan kun sai herkutella! =)
Masu voi hyvin, mutta on jo aikasta iso, eli ei toiveitakaan mahtua omiin housuihin enää. Onneks nää Lindexin mammafarkut on nuorekkaita ja mukavia päällä! =) Joulukuun 19. on rakenneultra ja astmakontrolli jota odotellaan..
Viisurit vaan vaivaa ja tuntuu siltä että edessä on vielä erittäin tuskaiset ajat noiden hampaiden kanssa. VOi kun menis helpolla!
Mutta nyt ulkoilemaan, siellä on mahtava ilma.
pidelipom 15+3
PS: Akvaariossa näyttää olevan " muutama" pikku omenakotilo, pitää saada niitä jollain konstilla pois.. Yäks..
Aika monella näyttäisi olevan aika rakenneultraan... Kustantaako teidän kunnat ne vai menettekö ihan yksityiselle? Meillä on vain tuo np-ultra, joten mietin vähän yksityiselle menoa (siinä tapauksessa jos selviän sokerirasituksesta puhtain paperein, kun silloin ei tule enää yhtään ultraa!)
Nyt on ihan pakko vähän valittaa, ottaa nimittäin ihan sairaasti päähän! Sain potkittua miehen ylös joskus kolmen maissa ja ajattelin, että no nyt pääsen itse vähän torkkumaan. Eipä mitä mies lähti kaupungille!!! Eikä v..tu suostunut ottamaan esikkoa mukaan, että olisin voinut parannella pään särkyä sängyn pohjalla. Illaksi on varmaan luvassa oikein mahtitappelu, kun en kuitenkaan jaksa olla aiheesta hiljaa ja sen verran väsynytkin olen.
No, tämmönen pieni purkaus, että saan pahimmat höyryt pihalle..
Parempaa illan jatkoa muille!
pricilla
tervehdys kaikille tasapuolisesti!
päätä särkee ja selkää jomottaa, oikeastaan muita vaivoja ei ole ollut koko raskauden aikana. onnekas? ai niin kärsin kyllä siitä että korvat saattavat olla lukossa päivänkin kerrallaan. kaikki on mennyt hyvin tähän asti vaikka alussa pelkäsin hirveästi keskenmenoa ja tuulimunaa. näytti ultrassa kuitenkin kaikki olevan hyvin! paitsi joudun kontrolli/rakenneultraan joulukuussa sillä istukka on väärässä paikassa. sunnuntaina käytiin miehen kans mammavaateostoksilla. oli kivaa! masu jo sen verran kasvanu että on mukavampi kulkea äitiysvaatteissa. ei muuta kuin iloista odotusta kaikille!
meppe81 ja ruoto17+1
Pricilla: me mennään yksityiselle rakenneultraan kun täällä kunnan puolesta pääsee vaan np-ultraan.
meppe: tervetuloa joukkoon! Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -pinoon niin lisäilen sut listalle :)
Omaa napaa... kyllä nuo aamuiset vatsakivut johtui selästä. Selkä on ihan tolkuttoman jumissa. Ja enemmän nuo vatsakivutkin tuntui sellaiselta lihaspistolta. Meniköhän selkä jumiin kun viime yönä yritin opetella kyljellään nukkumista =D Mä oon aina nukkunut selällään mutta nyt viime yönä nukuin vaihtelevalla menestyksellä koko yön kyljellä. Siitä ilmeisesti tämä selän jumitus.
Ihmetytti eilen kun oksetti koko päivän ihan tolkuttomasti ja tänä aamunakin vielä meni yökkäilyksi. No eipä tarvi ihmetellä miksi vielä oksettaa kun tajusin, että vatsa ei ollut toiminut perjantain jälkeen ollenkaan... voi kehveli. Tänään sain kyllä ainakin osittain toimimaan. Taisin kyllä tuostakin jotain valittaa jo aamulla täällä... ei voi muistaa.
[color=red]pikku-milli & paco 17+4[/color]
Ultra on sit takana päin ja samalla viikkoja hurjasti lisää!! Eli mennessä oli 12+5 ja tullessa 14+1
la siirtyi 11 pv, onko muilla ollut noin hurjia muutoksia??
Eli kai se maha saa jo alkaa näkymään, mie vain pähkäilen että onkohan se vaan rasvakerros joka tuossa hyllyy, on nimittäin aika mahtava ruokahalu joa iltaa kohti vaan kasvaa
Meillä tänään tytöllä kuume päivä aja olo on molemmilla aika ryytynyt. Joten lähdetään saman tien lääkkeen ottoon ja pesulle. ja ootellaan että isäntä tulis töistä!
moikka
t mimminäiti
täällä kunta tarjoaa rakenneultrankin. Lisäksi on vielä yksi ultra noin viikolla 32. Tosi kiva että näinkin monta on ilmaista ultraa!!
Muksut lotraa kylvyssä niin on hyvää aikaa kirjotella =)
Kiva kuulla että muutkin on siirtyny mammavaatteisiin! Mun lemppari on sellanen Lindexin polveen yltävä farkkuhame missä on trikoinen yläosa. On vaan jo nyt suurimmalla säädöllä ja ei ehkä parin viikon päästä enää mahdu... Parit mammafarkut on oottamassa mut oon vielä sinnitelly entisillä matalavyötäröisillä mitkä jää masun alle.
Eilen sain rakenneultraan ajan ja on jo parin viikon päästä! Ihana päästä näkemään taas pikkunen =) Meillä kunta tarjoaa joko np-ultran tai rakenneultran. Itse pääsen kumpaankin kun vaavelia seurataan tarkemmin keskimmäisen lapsen sydänvian takia. Kun ei tiedetä onko periytyvä vika...
Nyt pähkäilen haluankos tietää ultrassa sukupuolen jos sattuis näkymään. Mites muut toukoiset, haluutteko tietää kumman värisiä nuttuja voi alkaa keräilemään?
Pitääpä lähteä onkimaan muksut ammeesta ennekuin muuttuu ihan rusinoiksi =)
Ja ainiin, en muista kuka täällä valitteli inhottavasti käyttäytyvästä miehestä... Oikeesti kuulostaa tosi kauheellta kun toinen ei ota yhtään huomioon sun oloja ja tilannetta. Ite ainakin oon ollu välillä niin poikki että mies käytännöllisesti katsoen tekee kaiken kotona (siivoaa, pyykkää, kokkaa...) Ja illalla vielä tekee mulle iltapalaa kun en jaksa sohvalta liikahtaa = ) Sitten tietty vastavuoroisesti minä hemmottelen jos toinen on kipee tai väsyny.
En voi muuten sua neuvoa kuin että pistä se ukko ruotuun ! =) Ja sulle jaksamisia =)
Iisamaari + Taimi 16+3
Nyt tulee kirjoteltua aika usein, kun en oo tavannut kavereitani toosi pitkään aikaan ja päässyt juttelemaan kenenkään kanssa. Mulla kun melkein kaikki kamut ovat eri puolilla suomea opiskelemassa:(
No, kotiutuihan se mieskin kaupungilta ja laitoin hänet heti hommiin. Sai hoidella esikoisen iltatoimet, kun tämä mamma lepäsi telkkarin ääressä;)
Toi vielä hyvittely lahjankin, kun halusi saada paremmalle päälle, eli kaikki hyvin taas. Ei näitä kiistoja ole aiemmin oikein ollutkaan, mutta jotenkin nyt tuntuu, että on itselläkin pinna niin kireellä koko ajan! Varsinkin kun esikoinen on aika vauhdikkaassa iässä ja kotityöt kaatuu mun päälle, kun miehellä on aika paljon nyt ennen joulua töitä.
Jee, huomenna vihdoinkin np-ultraan (jonne ei mies pääse taaskaan v-mäisen pomon takia!).
Niin ja joku kysyi siitä, onko la siirtynyt paljoa.. No mullahan se siirtyi 10 päivää ja vielä taaksepäin!!!
Pricilla (taas)
Jipiiii, tänään päästään neuvolalääkärille!!! Ainakin sydänäänet kuunnellaan ja muut tsekkaukset tehdään. mulla on rakenne-ultra 27.12, mutta ihmettelin tuota käytäntöä, että ne on ilmaisia. Täällä Seinäjoella otetaan joka kerrasta 22 ekua poliklinikkamaksu. Ja jos joutuu käymään useammin joissan tarkastuksissa jossa ultrataan, niin aina menee tuo 22 e.
Vielä miehistä...meillä mies on ollut TODELLA ihana nyt alkuraskauden aikana, ku se on nähnyt miten väsynyt mä olen ollut, niin on autellut parhaansa mukaan kotitöissä, ruuanlaitossa ja esikoisen hoidossa. Siis silloin ku on ollu kotona, ajaa nähkääs työkseen rekkaa, joten voi olla poissa 3-4:kin päivää yhteen mittaan.
Ja nyt aamupalalle...
Aamulla ei olisi millään jaksanut herätä. Eilen meni töissä kahteentoista ja viideltä oli jo aamulla kello soimassa, nyt taas ollaan virkeänä töissä. Koko raskaudenaikana ei ole ollut oikeastaan mitään oireita. Ainut nyt on tullut se että kun yritän hampaita pestä, niin kamalasti yökötyttää. En voi yhtään pestä kunnolla hampaita. Muuten kun ei oo oireita, niin sitä aina ajattelee että olenkohan minä raskaana vai itä tämä on. Viikon päästä neuvola....aika oikein matelee... Silloin aletaan ottamaan kaikkia kokeita ja verensokeri arvoja ja yms... =)
Heidi rv 12+1
Heippa kaikki,
en ole tänne paljoa kirjoitellut, mutta uskallanpa mukaan:) Mulla on la toukokuun puolivälissä, eli nyt mennään viikoilla 15+2. Mulla on ollut tällä viikolla vähän oudot fiilikset - pahimmat alkuraskauden oireet ovat helpottamassa (mikä on IHANAA), mutta samalla olen vähän " tottunut" raskaana olemiseen...nyt kun kaikki aika ei mene fyysisen pahan olon manaamiseen ja raskauden villein alkuviehätys on koettu, olo onkin kumman " tavallinen" . Ja kun mahan koko ei ole hääppöinen, eikä vauvelin liikkeitä voi vielä tuntea, niin välillä melkein unohtaa olevansa raskaana. Eilen jo vähän ahdistuin, että onkohan tuolla masussa enää mitään elämää.
Mutta, hauskaa päivänjatkoa kaikille ja tulisi nyt se toukokuu jo nopeasti!
Voi elämän kevät että voi olla huonot ilmat!!!! Kohta on joulukuu ja täällä pohjoisessa tulee vettä, lumet sulaa pois =( Jospa sitten viikonloppuna tulisi kunnon pakkaset...
Joku kyseli että haluaako tietää sukupuolen etukäteen. Me ainakin halutaan =) Ihan jo käytännön syistä, kaikki vauvan vaatteet on vaaleanpunaista ja punaista, ja jos masuvaavi onkin poika niin ehtiipähän hankkia poikien värisiä tamineita =)
Mulla täytyy käydä Oysin Äitipolilla noin rv 24 verenpaineen seurannan takia, joten siellä sen sukupuolen varmaan jo näkee. Viimeraskaudessakin kysyivät siellä että haluatteko tietää kumpi täällä on, mut silloin ei haluttu.
Taas aamupala kutsuu...
Kristiina rv 15
Morjens toukokuiset,
täällä vielä yksi ilmoittautuisi mukaan joukkoonne. Olen kyllä lukenut kuulumisianne salaa jo monta viikkoa...
Tänä aamuna oli vihdoin kauan odotettu np-ultra. Kaikki oli hyvin eikä la:kaan ennakkoaavistuksista huolimatta siirtynyt eli niukinnaukin toukokuulla ollaan (29.5.). Esikoisen la siirtyi aikanaan muistaakseni 6 päivää. Olo on nyt varovaisen helpottunut ja lupasin kätilölle pyhästi, että seuraavassa ultrassa olen kuin viilipytty (joojoo...). Tänään en tehnyt suurtakaan vaikutusta rauhallisuudellani, kun tärisin lavitsalla kuin horkassa. Sain keskenmenon viime kesänä ja jännitys on tässä raskaudessa ylittänyt kaikki mahdolliset rajat turhankin usein, mutta ehkäpä tämä tästä pikkuhiljaa.
Olo on pääosan ajasta oikein hyvä. Pahoinvointikin on ollut koko raskausajan vain satunnaista. Vatsa on kasvanut vähän, mutta tavalliset housut, lukuun ottamatta kaikista tiukimpia farkkuja menee vielä päälle. Mulla myös on taaksepäin kallistunut kohtu, joten mammavaatteet saavat vielä odottaa ostajaansa jonkin aikaa. Jotain on vielä esikoisen odotuksesta tallellakin, toivottavasti.
Mukavaa keskiviikkoa koko poppoolle,
Gweniver
Savostakin sulahti lumet pois ja on taas ihan typerää tuo ulkonaolo..
Jospa sitä saatais nyt jouluksi sentäs!
Olisi jo kova hinku paketoimaan niitä joululahjoja!
Raskaus menee mukavasti ja potkuja tuntuu silloin tällöin, mutta kovin herkkä olen mieleltäni.. Itku tulee tosi helposti ja tuntuu ettei tuo puhelinmyyntityö tunnu nyt yhtään kivalta - oikeastaan on ihan kärsimystä käydä töissä!!!!!! Voiskohan neuvolassa mainita sellaisesta pahasta olosta kun mieli tahtoo olla maassa.. =.(
Mutta nyt syömään makaroonilaatikkoa joka ihanasti tuoksuu uunista, " nähdään" taas..
pid 15+4
Nyt on käyty np-ultrassa toistamiseen ja siellähän se vauveli mellasti kovasti. Ultra päätti nyt sittenkin la:ksi 6.6.06 :) Eli päivällä aikaistui:)
Niskapoimu turvotuskin oli ok. jotain millin luokkaa.
Kylläpä oli ihana nähdä taas vauva ja nyt oli jo niin paljon kehittyneemmän näköinen! Ja jalkojen välissä oli selvästi jokin uloke! (varmaan kyllä napanuora...)
Hirveästi mellasti vatsassa, heitteli volttia ja " taputteli" käsiä. Jes, ja nyt on sit se 12 viikon raja VIHDOINKIN ylitetty.
Kaikki raskausoireet närästystä lukuunottamatta ovat jo hävinneet ja väsymyskin pikkuhiljaa alkaa väistyä joulun tieltä:) Tosin eipä nuo ilmat kovin jouluiselta näytä!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
pricilla 12+1
Kävin tänään np-ultrassa jossa löytyi sikiö mutta ei sykettä..
Pää oli píeni viikkoihin nähden ja arvioivat että on menehtynyt noin kaksi viikkoa sitten.
Perjantaina lääkkeelliseen keskeytykseen,huokaa..
Hyvää odotusta teille kaikille !
Jas
Jas, olen puolestasi todella pahoillani=( Voimia sinulle tulevaan toimenpiteeseen. Ja voimia uuteen huomiseen!
Täällä aika on mennyt niin, ettei tiedä missä päivässä mennään. Esikoisen kanssa oltiin eilen putkitus ja kitarisaleikkauksessa ja nyt siis vietämme aikaa kotona. Itsellä kamala flunssa ja selkä ihan sökönä, yöt tulee nukuttua kuin koiran unta, joten päivät todella väsynyt. Mutta tätähän tämä kuuluukin olla=) Odottelen vaan jo malttamattomana sitä energistä aikaa, koskas sen pitäsi alkaa??? Sillä tekemättömiä töitä alkaa olla pinossa=)
Talvea ja lunta taas odotellessa, kaikille mukavia joulunodotus aikoja!
H-R rv...hetkinen, siis....täytyy olla 14+2=)
Tänä aamuna en olisi millään jaksanut nousta. Aamulla kello oli viideltä soimassa, mutta pakko. Töissä kun eivät odota. Tänään on vielä pitkä päivä. Vatsa turpoaa päivä päivältä. Millainen valas sitä on kuukauden päästä. Ostin viikonloppuna mammahousut, tosi hyvät jalassa. Löysin pikkujoulu vaatteetkin... sen kun käy ostamassa. Viikkoja tänään tasan 12+0... Jes =) Malttamattomana odotan että tunnen ensimmäiset liikkeet. Sitten sen vasta voi uskoa todeksi. Olo on muuten hyvä. Viikon päästä on neuvola. Jännittää jo, tuntuu että sitä aina odottaa kun kuuta nousevaa ja ei aika kulu millään. No täytyy jatkaa töitä. Nälkäkin on kyllä ihan kamala ja mullakin meinaa nuo aika kamalat hajupommit vaivata, mutta olen huomannut että ne tulee illalla, miehen iloksi.... heh...
Heidi 12+0