Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kun kiva, la&su eli äitienpäiväkin menee lapsen harrastuksen parissa

Vierailija
09.05.2012 |

Se siitä ulkona syömisestä tms, turnauksessa ollaan klo12.30-18

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tosiaan ei-turnausäideille tarkentaa, että ei siellä kentän laidalla tosiaan mitään mukavia tunnelmallisia piknikkejä pidetä...

Pitää huolehtia siitä että pelaaja on oikeaan aikaan oikeassa paikassa (pelien paikat yleensä vaihtelee), ryhmät lämmittelevät ja suunnittelevat peliä eri paikoissa. Valmentajat eivät ole lapsenvahteja.

Pelien välillä voi pelaaja syödä ja juoda jotain pientä, mutta se ei tosiaan tarkoita mitään kakkua ja mehua piknik-viltillä...

Ja yleensä aina turnauksissa sataa ja tuulee, heh. Eli siellä täristään sadeviitan alla ja yritetään pysyä tajuissaan. Kuusi tuntia kentän laidalla norkoillen on oikeasti pitkä aika. Ja ei se oma lapsi kuitenkaan äidin helmoissa ole, lähinnä käy vaihdattamassa kuivat vaatteet ja tankkaamassa jotain. Eli se siitä "lasten kanssa ajanvietosta".

Ja jos on pakko ottaa muita lapsia mukaan niin se on haastavaa. Vilkas taapero keskellä ei mitään ilman mitään kummempia virikkeitä, jepulis jee! Ainoa riemu on buffa, mutta et voi viettää kuutta tuntia tuupaten mokkapalaa taaperon kiduksiin...

Se turnaus johon me menemme, on keskellä ei-mitään. Eli sieltä ei edes voi minnekään mennä. Ja milloin menisit? Pelien aikaan? Ei, koska se on se kiva juttu. Tauolla? Ei, koska silloin huolletaan pelaajat.

Ja kyllä ne anopit ja mummot tulee kylään sitten turnauspäivän (päivien) jälkeen. Eli kaikki jää siivoamatta, kaikki laittamatta. Itse olet vain ihan loppu koska olet herännyt klo 5.30 keittämään kaakaot ja tekemään leivät evääksi.

Mutta sinne mennään kun lapsi siitä nauttii. Toki voisihan ne turnaukset jättää tällaisena vkl väliin, siis ihan järjestämättä kokonaan.

Mutta miesvalmentajat varmaan haluavat ne juuri tällöin, jotta voivat hyvällä omallatunnolla jättää siivoukset ja äitienpäivähössötykset väliin :)

Vierailija
2/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tosiaan ei-turnausäideille tarkentaa, että ei siellä kentän laidalla tosiaan mitään mukavia tunnelmallisia piknikkejä pidetä...

Pitää huolehtia siitä että pelaaja on oikeaan aikaan oikeassa paikassa (pelien paikat yleensä vaihtelee), ryhmät lämmittelevät ja suunnittelevat peliä eri paikoissa. Valmentajat eivät ole lapsenvahteja.

Pelien välillä voi pelaaja syödä ja juoda jotain pientä, mutta se ei tosiaan tarkoita mitään kakkua ja mehua piknik-viltillä...

Ja yleensä aina turnauksissa sataa ja tuulee, heh. Eli siellä täristään sadeviitan alla ja yritetään pysyä tajuissaan. Kuusi tuntia kentän laidalla norkoillen on oikeasti pitkä aika. Ja ei se oma lapsi kuitenkaan äidin helmoissa ole, lähinnä käy vaihdattamassa kuivat vaatteet ja tankkaamassa jotain. Eli se siitä "lasten kanssa ajanvietosta".

Ja jos on pakko ottaa muita lapsia mukaan niin se on haastavaa. Vilkas taapero keskellä ei mitään ilman mitään kummempia virikkeitä, jepulis jee! Ainoa riemu on buffa, mutta et voi viettää kuutta tuntia tuupaten mokkapalaa taaperon kiduksiin...

Se turnaus johon me menemme, on keskellä ei-mitään. Eli sieltä ei edes voi minnekään mennä. Ja milloin menisit? Pelien aikaan? Ei, koska se on se kiva juttu. Tauolla? Ei, koska silloin huolletaan pelaajat.

Ja kyllä ne anopit ja mummot tulee kylään sitten turnauspäivän (päivien) jälkeen. Eli kaikki jää siivoamatta, kaikki laittamatta. Itse olet vain ihan loppu koska olet herännyt klo 5.30 keittämään kaakaot ja tekemään leivät evääksi.

Mutta sinne mennään kun lapsi siitä nauttii. Toki voisihan ne turnaukset jättää tällaisena vkl väliin, siis ihan järjestämättä kokonaan.

Mutta miesvalmentajat varmaan haluavat ne juuri tällöin, jotta voivat hyvällä omallatunnolla jättää siivoukset ja äitienpäivähössötykset väliin :)

Nyt pitää varmaan olla kiitollinen siitä, että poika ei ole koskaa innostunut joukkuelajeista. =) Täytyy varmaan vähän toppuutella tuota tyttöäkin, joka kovasti odottaa pallokoulun alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noi sun jutut ole ihan normia. Nyt on kyse siitä, että äitienpäivänä on jotain erityistä äidille, vaikka rakkautta osoitetaankin joka päivä. Eihän kyse ole siitä, että kentällä pelaavalle lapselle on tärkeintä, että äiti on läsnä kentän laidalla. Kyse on siitä, mitä äiti haluaisi tehdä. Jos haluaa olla kentän laidalla, ei ole ongelmaa, mutta äiti saattaisi kerrankin haluta tehdä jotain muuta, jos on siellä kentän laidalla jo muutenkin lähes joka viikonloppu. Ja meillä ei todellakaan enää useamman vuoden pelaamisen jälkeen ne 3 muuta lasta halua lähteä kentän laidalle piknikille. Siinä sitten kiva päivä äidille, kun istuu kenties kohmeisena tuntikausia kentänlaidalla, isä raahaa muut lapset mukahauskalle piknikille, (johon tietty äiti kai sitten on tehnyt eväätkin, eikö niin), kitisevät ja valittavat koko sen ajan, kun isä pakottaa olemaan äidin luona, ja hokee, että olkaa nyt kiltisti, että äidillä olisi hauskaa... Jee, voin vaan kuvitella, kuinka ihanat äitienpäivämuistot siitä jää. Vaikka arki olisi kuinka ihanaa, se on kuitenkin arkea ja moni äiti saattaa haluta, että äitienpäivänä saa luvalla nousta arjen yläpuolelle.

Vierailija
4/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on iskä, joka jakaa innnon poikamme harrustuksesta. Me saadaan pienempien, kanssa nukkua pitkään ja käydä mummollassa, hemmottelemassa omaa äitiäni. Joka on minulle se päivänsankari, itseäni tärkeämpi.

Minun päivääni vietetään sitten ensiviikonloppuna.

Vierailija
5/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksei sitä äitienpäivää voi sitten viettää seuraavana sunnuntaina? Kun ei se edes ole mikään kansallinen vapaapäivä (vaikka toki kaupat taitaa olla kiinni).

Vierailija
6/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartaan kiitoksen siitä, ettei mun lapset ole koskaan kiinnostuneet joukkuelajeista.

Pitää tosiaan ei-turnausäideille tarkentaa, että ei siellä kentän laidalla tosiaan mitään mukavia tunnelmallisia piknikkejä pidetä... Pitää huolehtia siitä että pelaaja on oikeaan aikaan oikeassa paikassa (pelien paikat yleensä vaihtelee), ryhmät lämmittelevät ja suunnittelevat peliä eri paikoissa. Valmentajat eivät ole lapsenvahteja. Pelien välillä voi pelaaja syödä ja juoda jotain pientä, mutta se ei tosiaan tarkoita mitään kakkua ja mehua piknik-viltillä... Ja yleensä aina turnauksissa sataa ja tuulee, heh. Eli siellä täristään sadeviitan alla ja yritetään pysyä tajuissaan. Kuusi tuntia kentän laidalla norkoillen on oikeasti pitkä aika. Ja ei se oma lapsi kuitenkaan äidin helmoissa ole, lähinnä käy vaihdattamassa kuivat vaatteet ja tankkaamassa jotain. Eli se siitä "lasten kanssa ajanvietosta". Ja jos on pakko ottaa muita lapsia mukaan niin se on haastavaa. Vilkas taapero keskellä ei mitään ilman mitään kummempia virikkeitä, jepulis jee! Ainoa riemu on buffa, mutta et voi viettää kuutta tuntia tuupaten mokkapalaa taaperon kiduksiin... Se turnaus johon me menemme, on keskellä ei-mitään. Eli sieltä ei edes voi minnekään mennä. Ja milloin menisit? Pelien aikaan? Ei, koska se on se kiva juttu. Tauolla? Ei, koska silloin huolletaan pelaajat. Ja kyllä ne anopit ja mummot tulee kylään sitten turnauspäivän (päivien) jälkeen. Eli kaikki jää siivoamatta, kaikki laittamatta. Itse olet vain ihan loppu koska olet herännyt klo 5.30 keittämään kaakaot ja tekemään leivät evääksi. Mutta sinne mennään kun lapsi siitä nauttii. Toki voisihan ne turnaukset jättää tällaisena vkl väliin, siis ihan järjestämättä kokonaan. Mutta miesvalmentajat varmaan haluavat ne juuri tällöin, jotta voivat hyvällä omallatunnolla jättää siivoukset ja äitienpäivähössötykset väliin :)

Nyt pitää varmaan olla kiitollinen siitä, että poika ei ole koskaa innostunut joukkuelajeista. =) Täytyy varmaan vähän toppuutella tuota tyttöäkin, joka kovasti odottaa pallokoulun alkua.

Vierailija
7/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään läsnäolopakkoa ole.

Minä vietän äitienpäivän ihan mieluusti lasten harrastusten parissa.

Vierailija
8/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omahyväinen toisia haukkuva ap saisi olla itse lapseton. Kehtaakin nauraa lapsettomalle.

IKävää että olet lapseton mutta ehkä siihenkin on syynsä...ja pakkoa sano, puuttuu enää että joku YH tulee tähän osaansa valittamaan, sitten olisi minun, läpipaskon äidin, mollitus täydellinen*reps*.

Olette te aika akkoja, kiitos nauruista ja mukavaa illanjatkoa, tämä paskamutsi poistuu nyt katsomaan lempparisarjaansa.

ap

No voi nyyh joo, joudut katselemaan kun lapsesi harrastaa, ompa hirveetä. Buhuu.

T: tahtomattaan lapseton

Vierailija
9/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seison IHAN MIELELLÄNI ÄITIENPÄIVÄNÄ jääkiekkokaukalo yläpuolella kannustamassa pikkupoikiani. Se on jopa mukavaa kannustaa omaa lastaaan. Eikait siellä mikään pakko ole olla, mutta minä olen ihan mielelläni.

Mummujen muistoon menee meillä päivän aikana max tunti. Menään kahdelle eri haudalle, sieltä löytyvät mummi,mummo ja isomummut. Valitaan yhdessä kukat ja käydään istuttamassa. Samall jätän jonkun kukan lapselleni.

Juu ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että siitä saa kun vanhana tekee lapset, olen hieman päälle 30 vuotias. Vanhempamme ovat vain kuolleet tosi nuorina.

Vierailija
10/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitän lapsille vaatteita koko ensi viikoksi ja naputan omia rästitöitä.

Ja ostan ja pakkaan kuudet kaverilahjat ja neljät opettajalahjat.

Vierailija
11/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kuljettaa lapsia jossain pallon perässä juoksemassa.

Vierailija
12/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamaan tätä määrättyä peliä. Itse te olette ne sinne työntäneet.

Ei koko maailma pyöri teidän navan ympärillä. On muita äitejä, jotka ihan mielellään seisoo siellä kentän laidalla äitienpäivänä, eikä teennäisesti vietä äidin hemmottelupäivää.

Alkaa olla valmentajilla melkoisesti ongelmia kun pitää muistaa, että tän Nico-Petterin äiti haluaa äitienpäivänä aamukahvin sänkyyn ja hemmottelua ja juuri sitä ruokaa kun hän haluaa eli Nico-petteri ei pelaa.

Elämä on valintoja. Ottakaa kersanne pois näistä harrastuksista.

joiden lapsi pelaa jotain peliä niin seisoo sit siellä kentän laidalla. Eikö teillä oo omaa elämää? Menisitte vaikka lenkille sillä välin, valmentaja saa vahtia penskoja kun se on ne pelit keksinytkin. Esimerkiksi tuossa kello 12 ap voisi viedä lapsen peliin, lähteä kotiin laittautumaan, käydä lounaalla ja kahvilla miehen kanssa, ottaa päikkärit ja hakea lapsen sitten kello 18. En tajua mikä vitun järki näillä kaikilla kiekko- ja futismutseilla on itsetehostaa siellä kentän laidalla. Kyllä ne pelit kulkee ilman teitäkin. Vai onko noissa joku läsnäolopakko?

Ja jatkoa ajatellen - antakaa palautetta että ette halua esim äitienpäivää ja joulua viettää turnauksissa, jos maksajat ilmoittaa tuollaista niin ei niitä pelejä sitten laiteta äitienpäivälle tai muulle pyhälle. Ihan typerää että tuollainen turhanaikainen harrastus sotkee koko elämän.

Vierailija
13/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin tiistaina töissä että lähden su-aamuna koko ensi viikoksi työreissuun.

Vierailija
14/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos pojalla olisi yksi futispeli, niin se olisi vielä ok. Mutta kahden päivän turnaus EI OLE LAATUAIKAA PERHEEN KANSSA!!!

Pelien välissä ei ehdi minnekään syömään, joten 2 päivää mennään eväsleivillä ja kanttiinin grillimakkaroilla. Pikkusisarukset (toinen vauvaikäinen) joutuu roikkumaan nuo päivät mukana, helkkarin rasittavaa koittaa viihdyttää vauvaa siellä kentän laidalla ja samalla vahtia leikki-ikäisen perään. Ei kunnon vessoja, jonnekin bajamajaan saa sitten mennä asioimaan. Helppoa myös se vauvanhoito noissa olosuhteissa!

Ja ei, en voi jättä 7-vuotiasta yksin päiväksi turnaukseen. Ei valmentajat ota vastuulleen 15 poikaa koko päiväksi, he vamentaa kyllä pelit, mutta ei tietenkään ole muuten velvollisia lasten perään katsomaan.

Juu, se on kiva että on lapsia ja on kiva kun on harrastuksia. Mutta nuo turnaukset on helvetistä ja pitäisi kieltää lailla. Silti lapsi sinne pääsee, koska kyse on hänen rakkaasta harrastuksestaan. Mutta ei, en nauttisi jos mun pitäisi tuota kestää äitienpäivänä.

Joten ap saa mun sympatiat täysin.

t. paska futismutsi

Vierailija
15/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsillasi ole kahta vanhempaa? Kummeja? Setiä, tätejä, isovanhempia? Eikö voisi jakaa noita kahta päivää jonkun toisen pojan vanhemman kanssa?

Ok, jos pojalla olisi yksi futispeli, niin se olisi vielä ok. Mutta kahden päivän turnaus EI OLE LAATUAIKAA PERHEEN KANSSA!!! Pelien välissä ei ehdi minnekään syömään, joten 2 päivää mennään eväsleivillä ja kanttiinin grillimakkaroilla. Pikkusisarukset (toinen vauvaikäinen) joutuu roikkumaan nuo päivät mukana, helkkarin rasittavaa koittaa viihdyttää vauvaa siellä kentän laidalla ja samalla vahtia leikki-ikäisen perään. Ei kunnon vessoja, jonnekin bajamajaan saa sitten mennä asioimaan. Helppoa myös se vauvanhoito noissa olosuhteissa! Ja ei, en voi jättä 7-vuotiasta yksin päiväksi turnaukseen. Ei valmentajat ota vastuulleen 15 poikaa koko päiväksi, he vamentaa kyllä pelit, mutta ei tietenkään ole muuten velvollisia lasten perään katsomaan. Juu, se on kiva että on lapsia ja on kiva kun on harrastuksia. Mutta nuo turnaukset on helvetistä ja pitäisi kieltää lailla. Silti lapsi sinne pääsee, koska kyse on hänen rakkaasta harrastuksestaan. Mutta ei, en nauttisi jos mun pitäisi tuota kestää äitienpäivänä. Joten ap saa mun sympatiat täysin. t. paska futismutsi

Vierailija
16/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmat lapsetkin tulevat syyttämään myöhemmin vanhempiaan järjettömästä harrastusrumbasta.

Vierailija
17/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitiyteen tarvitaan, niin tosiaan ne lapset. Heidän ehdolla mennään. Terveisin yh-äiti, joka sai eilen viestin pojaltaan, että töistä suoraan kotiin. Joka vei minun mopollaa ravintolaan, jossa jo tyttäreni odotti, sanoivat vaan että tänään on äitienpäivä.

Vierailija
18/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan ymmärtänyt sellaista uhrautumista,että omat vapaapäivät vietetään jonkunsortin kentänlaidalla. Olen muutamat pelit käynyt katsomassa ja se riittää mulle.Lapset olen kuskannut peleihin ja harjoituksiin ja sieltä hakenut takaisin.

En ikinä viettäisi äitienpäivää kentänlaidalla seisten. Sanoisin lapsille että tänään ei pelata,tänään on äitienpäivä ja se vietetään oman perheen kesken.

Onneksi pelejä ym eiole äitienpäivänä ollutkaan.Joissakin seuroissa siis ymmärretään pointti ja annetaan perheille rauha äitienpäivänä.

Ap eiole paska äiti,vaan ihan tavallinen äiti joka haluaa viettää äitienpäivää lasten ja miehensä kanssa,eikä kentän laidalla toisten osittain outojen aikuisten kanssa jotka huutaa lapsille sinne kaukaloon. Pää hajoais sellaisessa.

t toinen huono äiti,joka sympatiseeraa aloittajaa

Vierailija
19/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kestän nuo turnaukset (niitä ei onneksi ole kuin pari kesässä!), mutta kuten sanoin, EN NAUTI niistä enkä koe niitä perheen laatuaikana, kuten jonkun mielestä pitäisi.

En siis ole ap eikä meillä ole äitienpäivänä (luoja kiitos!) turnausta. Mutta YMMÄRRÄN ap:n tuskan.

Eikö lapsillasi ole kahta vanhempaa? Kummeja? Setiä, tätejä, isovanhempia? Eikö voisi jakaa noita kahta päivää jonkun toisen pojan vanhemman kanssa?

Ok, jos pojalla olisi yksi futispeli, niin se olisi vielä ok. Mutta kahden päivän turnaus EI OLE LAATUAIKAA PERHEEN KANSSA!!! Pelien välissä ei ehdi minnekään syömään, joten 2 päivää mennään eväsleivillä ja kanttiinin grillimakkaroilla. Pikkusisarukset (toinen vauvaikäinen) joutuu roikkumaan nuo päivät mukana, helkkarin rasittavaa koittaa viihdyttää vauvaa siellä kentän laidalla ja samalla vahtia leikki-ikäisen perään. Ei kunnon vessoja, jonnekin bajamajaan saa sitten mennä asioimaan. Helppoa myös se vauvanhoito noissa olosuhteissa! Ja ei, en voi jättä 7-vuotiasta yksin päiväksi turnaukseen. Ei valmentajat ota vastuulleen 15 poikaa koko päiväksi, he vamentaa kyllä pelit, mutta ei tietenkään ole muuten velvollisia lasten perään katsomaan. Juu, se on kiva että on lapsia ja on kiva kun on harrastuksia. Mutta nuo turnaukset on helvetistä ja pitäisi kieltää lailla. Silti lapsi sinne pääsee, koska kyse on hänen rakkaasta harrastuksestaan. Mutta ei, en nauttisi jos mun pitäisi tuota kestää äitienpäivänä. Joten ap saa mun sympatiat täysin. t. paska futismutsi

Vierailija
20/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei ole mikään pakko osallistua joka peliin ja turnaukseen.

Joukkueilla on aina jojo + huoltaja, mamman ei ole pakko olla koko päivää siellä kentän laidalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme