Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kun kiva, la&su eli äitienpäiväkin menee lapsen harrastuksen parissa

Vierailija
09.05.2012 |

Se siitä ulkona syömisestä tms, turnauksessa ollaan klo12.30-18

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei ole mikään pakko osallistua joka peliin ja turnaukseen. Joukkueilla on aina jojo + huoltaja, mamman ei ole pakko olla koko päivää siellä kentän laidalla.

Minä olen lapsen joukkueen jojo. Mulle kuuluu monia käytännön tehtäviä, mutta lastenhoito ei kuulu niihin. Teen oman joukkueen turnausjärjestelyitä, hommaan verkkarit, peliasut jne. Mutta mä en ota vastuulleni kenenkään muun poikaa turnauksissa. EN.

Huoltajaa meidän joukkueella ei kyllä erikseen ole. On kaksi valmentajaa, jotka valmentaa ja ohjaa peliä. Ei niidenkään hommiin kuulu toisten lapsista PELIEN ULKOPUOLELLA huolehtia.

Teillä on hiukan vääristyneet käsitykset talkooperiaatteilla toimivista urheiluseuroista... Ei ne muutamat aktiivit (jotka ei saa mitään korvausta työstään) kaikkeen pysty. Tai edes halua.

Vierailija
22/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollainen ei edes onnistuisi. Me käydään aina mummoilla kylässä. Nautitaan kiireettömyydestä, syödään, nauretaan jne. Käydään keräämässä valkovuokkoja metsästä jne. Kyllä olisi typerää seistä jossain kentällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos ylihintaisille äitienpäivä lounaillle. Tulen aina muistamaan noita lounaita paremmin, äitienpäivän parin vuoden takaa, kun 10v. poikani toi sen turnausmakkaran hymy huulilla ja toivotti hyvää äitienpäivää!

Harmi, että enää ei osata nauttia arjen pikkuiloista vaan kaiken pitää olla niin suurpiirteistä.

Vierailija
24/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei ole mikään pakko osallistua joka peliin ja turnaukseen. Joukkueilla on aina jojo + huoltaja, mamman ei ole pakko olla koko päivää siellä kentän laidalla.

Minä olen lapsen joukkueen jojo. Mulle kuuluu monia käytännön tehtäviä, mutta lastenhoito ei kuulu niihin. Teen oman joukkueen turnausjärjestelyitä, hommaan verkkarit, peliasut jne. Mutta mä en ota vastuulleni kenenkään muun poikaa turnauksissa. EN. Huoltajaa meidän joukkueella ei kyllä erikseen ole. On kaksi valmentajaa, jotka valmentaa ja ohjaa peliä. Ei niidenkään hommiin kuulu toisten lapsista PELIEN ULKOPUOLELLA huolehtia. Teillä on hiukan vääristyneet käsitykset talkooperiaatteilla toimivista urheiluseuroista... Ei ne muutamat aktiivit (jotka ei saa mitään korvausta työstään) kaikkeen pysty. Tai edes halua.

tiedän, ettei valkkujen tarvii kenenkään perään katsoa pelien ulkopuolella, mutta huoltajat ovat juuri sitä varten, teillä siis eri, kun teillä ei ole huoltajia. Eli faktaa on, ei väristynyttä tietoa. Ja on ihan jokaisen joukkueen oma asia, miten hoitaa, mutta parin seuran osalta meillä tämä tilanne.

Vierailija
25/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olen yh, niin turha varmaan tulla vitisemään, vai kuinka? Mutta itse asiasta: ei se tosiaan ole laatuaikaa perheen kanssa, etenkään jos just on muitakin lapsia. Ei toi mun taapero ainakaan isoveljen turnauksissa mukana kulje, ei olis mahdollista, en saisi häntä päikkäreille, ei riittäis tekemistä, haluis mukaan peliin... Ja sitte taas esikoinen haluais että seuraan peliä. Eli ei kyllä mikään unelmien äitienpäivä munkaan mielestä olis.

Vierailija
26/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelejä tai harjoituksia tai mitä vaan. Meilläkin olisi lapsella harjoitukset silloin, mutta väliin jää, koska me juhlitaan äitienpäivää. Ensin kotona ja sitten mummolasssa.

Tuntuu, ettei mitään juhlapäiviä enää arvosteta samalla tavalla kuin ennen. Mielestäni ihan käsittämätöntä, että joku turnaus on äitienpäivänä ja jos olisin ap., niin emme menisi.

Vierailija
27/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään läsnäolopakkoa ole.

Minä vietän äitienpäivän ihan mieluusti lasten harrastusten parissa.

Vierailija
28/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että enää ei osata nauttia arjen pikkuiloista vaan kaiken pitää olla niin suurpiirteistä.

Kirjoittaja on kyllä ymmärtänyt sanan suurpiirteinen merkityksen täysin. :)

Suurpiirteinen tarkoittaa "jotain sinne päin", ei tarkkaa. Ja kirjoittaja taisi tarkoittaa että "kaiken pitää olla niin suuria kokemuksia / jotain ihmeellistä tms.".

Vierailija
29/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnaukset ja harrastukset ovatkin niitä lastenkenneleitä, johon voi vaan lykätä sen lapsen koko päiväksi.

Jalkapallo on joukkuelaji ja lasten aloittaessa kyseisen harrastukset, onkin syytä miettiä niitä omia arvovalintojaan. Joukkuelaji vaatii kokonaisvaltaista sitoutumista, silloin on oltava valmis myös tinkimään äitienpäivistä yms.

Lasten harrastusten on oltava lasten tahdon asioita, jotain heidän omaa. Mitä ei vanhemmat ohjaa ja säätele, vaan tukee ja kannustaa. Raamit toki pitää luoda, että lapsi ei rasitu liikaa.

Vierailija
30/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan koko viikonloppu jalkapalloturnauksessa. Musta on ihan ok seisoskella siellä kentän laidalla mutta sateessa se ei ole mukavaa, joten toivotaan ennusteista huolimatta sateetonta viikonloppua!

Vierailija
31/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta. Valmentajat eivät ole lastenhoitajia.. riippuu tietenkin lapsen iästä mutta kovin nuoria ei kyllä saa vaan jättää harkkoihin, turnauksiin valmentajan riesaksi, varsinkin jos eivät ole oikeasti innostuneita. Sitä näkee liian paljon että lapsi tuodaan harkkoihin, lasta ei kiinnosta ja trendikkäät äidit ja isät hilpaisee lenkille, asioille sillä aikaa. Siinä menee valmentajan kokoaika kaitsemiseen. eri asia on jos lapsi on oikeasti innostunut ja osallistuu ihan oikeasti ja innolla harkkoihin.

Minä vietän äitienpäivän poikani turnauksessa. Poika on odottanut turnausta ja monta viikkoa ihan innoissaan ja minusta on hauskaa mennä sinne! Siellä on muitakin äitejä kannustamassa, kiva jutella ja vaihtaa kuulumisia ja ennen kaikkea katsoa kun sen oman pojan silmät loistaa kun sillä on hauskaa! Turnauksen jälkeen sitten syödään jotain yhdessä tms. Äitienpäivä on minulle sitä että saan olla äiti ja missä se parhaiten onnistuu kun kannustamassa omaa poikaa!

Vierailija
32/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta oikein hyvin, sama tilanne täällä. Poikien harrastusten ehdoilla mennään pitkälti ympäri vuoden,joten toivoisin, että äitienpäivänä tehtäisiin just sitä, mitä MINÄ haluan, eikä silloinkin sitä, mitä poikien harrastukset määrittelee. Mutta minäkin varmaan olen paska äiti tämän palstan standardien mukaan.. Ja haluan kyllä viettää perheeni kanssa äitienpäivää, mutta omilla ehdoillani: vaativan työn, perhe-elämän, lasten ja miehen harrastusten lomassa on todella vähän hetkiä, jolloin tehdään sitä, mitä minä haluan. Se ei tee muusta tekemisestä sen huonompaa, mutta kaipaan sitä, että edes joskus mentäisiin mun ehdoilla. Mutta koska teen paljon töitä, pyrin vapaa-ajan pyhittämään perheelle, ja esim. omat harrastukset on tosi kortilla. Kait tää vaan on tätä

Ja seuraavaan lauseeseen kirjoitat heti perään, että "Mutta koska teen paljon töitä...". Eikös se juuri ole sun ehdoilla menoa? Teet paljon töitä eli olet itse valinnut tekeväsi paljon töitä. Se kaikki on pois perheeltäsi. Ja sen vuoksi lapset ei saa harrastaa, koska äiti tekee paljon töitä eikä muuten ehtisi nähdä perhettään...

Vierailija
33/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiahan hankitaan aidosta halusta olla vanhempi, eikä halusta viettää äitienpäivää.

Lapsenne kasvaa väistämätttäkin aikuisiksi, sitten on heidän aikansa hemmoitella heitä.

Nyt on teidän aikanne tukea ja kannustaa heitä, heille tärkeissä asioissa.

Mitä teillä on ensiviikonloppuna?! Siirtäkää äitienpäivää, ja vetäkää se lippusalkoon, ei lapset ja ravintolat viikossa katoa.

Vierailija
34/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla monella sama ”kohtalo”, mutta ei se mua kyllä noin paljon haittaa. Tosi kurja AP:n lapselle, kun varmasti vaistoaa, että äitiä ottaa tämä päähän.

Lapset harrastaa ja varmasti parempiakin päiviä olisi turnauksia pitää kuin äitienpäivä, mutta kun se turnaus silloin on, niin se on, ei sille mitään voi. Ennemmin mä katson peliä (=jonkun mielestä siis seison vaan kentän laidalla) kun jätän lapsen yksin sinne kentälle.

Ensin itketään, että lapsen pitää harrastaa, sitten itketään, että harrastukset on väärään aikaan, väärässä paikassa ja maksavatkin liikaa. Kysäiskää jatkossa, jos ne valmentajat tulisivat hakemaan lapset kotoa niin pääsisitte vielä helpommalla?

Vierailija
35/60 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitä lasten riemua siellä kentällä on seurata, kun esim. verrataan ylitäyteen ahdatussa ravintollassa hampaita kiristeleviin äiteihin, kun kaikki ei menekkään käsikirjoituksen mukaan.

Ylihintainen ruoka on huonoa ja eivät ne omat lapset osaakkaan käyttäytyä, puhumattakaan naapurin pöydän kakaroista.

Odotan jo maanantaita, kun av täytyy, valituksia ruuasta, toisten lasten käytöksestä ja päättipä se naapuripöydän perakin vetää kunnon kännit, ihan vaan äitienpäivän kunniaksi.

Ennen kaikkea odotan päivän päätähtien ANOPPIEN haukkumisia. Ainakin kaikki turnausäidit säästyy heiltä.

Vierailija
36/60 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hämärtyny äitienpäivän idea jos harmittelee sitä että joutuu lapsen turnauksessa silloin olemaan.

Vierailija
37/60 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi noinkaan, yhdessäoloahan se sekin olisi tottajoo mutta minä nyt vain olisin toivonut jotakin muuta kuin kentän laidalla seisomista liki 6h ajan ja niin ettei edes sinne ulos päästä syömään.

ap*ilmeisen huono äiti joojoojoo*

Kyllä on hämärtyny äitienpäivän idea jos harmittelee sitä että joutuu lapsen turnauksessa silloin olemaan.

Vierailija
38/60 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnaus on ollut jo monena vuotena juuri tänä viikonloppuna. Minusta tuntuu erityisen hyvältä juuri äitienpäivänä tököttää kentän laidalla:)

Vierailija
39/60 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi harmi, saat sentää olla lapses kanssa molemmat päivät.

Minä, äiti myös, oikeastaan ainut äiti työpaikallani pomon lisäksi olen ainut joka on töissä koko v*tun viikonlopun..pääsen viettämään laatuaikaa lapseni ja mieheni sekä meidän äitien kanssa vasta sunnuntaina klo.18.

Että voi harmi ku joudut olee koko hemmetin viikonlopun lapses kanssa.

Vierailija
40/60 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi vittu tosiaan, harmi ettet katkeruudeltasi osannut poimia purnaukseni pointtia joka *ratakiskon vääntöä* EI ollut se että SAAN, en joudu, olla lapseni kanssa.

KilinVITTU miten tyhmiä akkoja täällä TAAS pyörii!!!!!!!

ap

voi harmi, saat sentää olla lapses kanssa molemmat päivät.

Minä, äiti myös, oikeastaan ainut äiti työpaikallani pomon lisäksi olen ainut joka on töissä koko v*tun viikonlopun..pääsen viettämään laatuaikaa lapseni ja mieheni sekä meidän äitien kanssa vasta sunnuntaina klo.18.

Että voi harmi ku joudut olee koko hemmetin viikonlopun lapses kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi