Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa antaa perintö rahana

Vanhus
08.05.2023 |

Lapsilleen. Minä olen jo muutaman vuoden nostellut suuria summia ja antanut ne lapsilleni joita on kaksi. Säästyy sitten 200 000 euron perintöverot lapsiltani kun aika koittaa. Teen tämän siksi ettei valtio saisi rahojani josta olen jo verot maksanut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistähän korkki kiinni.

Vierailija
2/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200k perintövero edellyttäisi n. 1 miljoonan perintöä. Sen verran kun laittelet rahulia lasten tileille, niin perintöveron sijaan menee lahjaverot. 

Pankit ilmoittavat verottajalle nämä epänormaalit siirtelyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200k perintövero edellyttäisi n. 1 miljoonan perintöä. Sen verran kun laittelet rahulia lasten tileille, niin perintöveron sijaan menee lahjaverot. 

4999 saa lahjoittaa/ vuosi ilman veroja

Vierailija
4/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi?

Vierailija
5/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh,  alle 5 000 euron arvoisen lahjoituksen voi tehdä samalle henkilölle 3 vuoden välein.

Vierailija
6/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen määrää ei kysy kukaan niin kauan kuin käteinen on käytössä.

Vierailija
7/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis pitäisi tilille laittaa kun voi antaa käteistä tai kultalaattoina, tulevaisuudessa ei välttämättä ole kuin digiraha mikä yleensä on jäljitettävissä

Vierailija
8/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen vuoden välein, pahvi!

Vierailija
9/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoin fantasiassaan nostaneensa rahaa. Mä ainakin käsitän rahan nostamisen ihan käteiseksi ja se annetaan lapsille. Ei mitään tilisiirtoja. Mistä kukaan tietäisi jostakin käteisen antamisesta?

Vierailija
10/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse juoda rahat, mitä sitä muille antamaan

Vierailija
11/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettekö käteisen pankkiin aina. En minä vaan vie. Sain isältä 60 tonnia. Olen niitä säilyttänyt kotona pitkään.

Vierailija
12/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa käskee siirtää suomalaisen pankin tilisiirtona suomalaiseen pankkiin, ja ison määrän kerrallaan. 

Lisäksi, pankit eivät rutiininomaisesti seuraa kaikkea yksityishenkilöiden välistä rahaliikennettä, vain rahanpesusäädösten mukaisten tunnusmerkkien seulaan jäävää.  Jos laitat alle minimisumman joka päivä tilisiirtona, pankki ei reagoi. 

Lisäksi, lahjaveroahan tarvitsee maksaa vain jos omatunto kolkuttaa. Maksamatta jäänyt lahjavero ilmenee verottajalle vain, jos joku asiasta tietävä lähipiirin jäsen kateellisena siitä valittaa.

Vierailija
13/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisessä ei ole nimeä joten sen siirtely on verovapaata. Pankki ei voi estää ketään nostamasta omia rahojaan. Voivathan he kysellä että mitäs aiot niillä tehdä mutta vastata voi ihan mitä vain. Jos minä vaikka annan sinulle käteistä ja sinä et talleta sitä pankkiin niin kukaan ei tule kyselemään niiden perään.

Vierailija
14/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi?

Ei, vaan kolmen vuoden välein verovapaasti.

Vierailija
15/15 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisessä ei ole nimeä joten sen siirtely on verovapaata. Pankki ei voi estää ketään nostamasta omia rahojaan. Voivathan he kysellä että mitäs aiot niillä tehdä mutta vastata voi ihan mitä vain. Jos minä vaikka annan sinulle käteistä ja sinä et talleta sitä pankkiin niin kukaan ei tule kyselemään niiden perään.

Aloituksen esimerkin miljoona on kyllä melko turskea summa säilöä kotona sängyn alla.

Sillä ei sitten voi ostaa asuntoja eikä ajoneuvoja eikä mitään isompaa, niin ostellaanko miljoonalla nyt sitten ruokakasseja Prismasta seuraavat 50 vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan