Ai kun kiva, la&su eli äitienpäiväkin menee lapsen harrastuksen parissa
Se siitä ulkona syömisestä tms, turnauksessa ollaan klo12.30-18
Kommentit (60)
aika ihmeellistä, että äiti valittaa siitä kun joutuu viettämään äitienpäivänä aikaa perheen kanssa =).
Ottakaa piknikeväät mukaan ja kun pojilla on pidempi tauko matsien välissä niin istutte perheenä äitienpäivälounaalle. Onhan se tämäkin ulkona syömistä.
Meillä myös vietetty viimeiset 6 vuotta äitienpäiväturnauksessa ja aina on kaikki äidit hyvillämielin kentänlaidalla seisseet!
No voi nyyh joo, joudut katselemaan kun lapsesi harrastaa, ompa hirveetä. Buhuu.
T: tahtomattaan lapseton
ole mitään "lapsen kanssa olemista" jos seistään kentän laidalla koko päivä. Mä ainakin miellän jonkun kanssa olemisen YHTEISEKSI tekemiseksi, jonka parissa voi sitten vaikka jutella. Se, että lapsi ilmeisesti pelaa jotain ja äiti seisoo laidalla, ei se oikein ole mitään kovin hehkeää yhdessäoloa...
Sitä paitsi äitienpäivähän on äitien hemmottelua ja muistamista varten! Mun mielestä silloin on äidin vuoro rentoutua ja tehdä, mitä huvittaa. Lapsia kuitenkin ajattelee ja heidän mukaansa elää aina muulloin.
t. paska äiti
IKävää että olet lapseton mutta ehkä siihenkin on syynsä...ja pakkoa sano, puuttuu enää että joku YH tulee tähän osaansa valittamaan, sitten olisi minun, läpipaskon äidin, mollitus täydellinen*reps*.
Olette te aika akkoja, kiitos nauruista ja mukavaa illanjatkoa, tämä paskamutsi poistuu nyt katsomaan lempparisarjaansa.
ap
No voi nyyh joo, joudut katselemaan kun lapsesi harrastaa, ompa hirveetä. Buhuu.
T: tahtomattaan lapseton
Nämä lapset joutuvat sitten kököttämään siellä kentän laidalla, jotta voivat viettää laatuaikaa äidin kanssa.
Mutta tuttua tämä on nykyaikana: jos ei ole turnauksia, niin töissä on joku supertyöviikonloppu, joka vaatii kaikkia äitejä paikalle, vaikka normaalisti tekevät ihan päivätyötä.
kun nyt rupeet toisten OMPA kirjoitusvirheille naureskelee niin katsoppa omiasi..PAKKOA SANO, LÄPIPASKON...
haluatte. Kukaan ei pakota ketään mihinkään harrastuksiin tai muuallekaan. Omia valintojanne ne ovat.
viettää äitienpäivää kalenterin mukaan?
Koska kalenteri sanoo että nyt on äitienpäivä?
Ettekö voisi sopia että seuraavana viikonloppuna menette syömään?
Ei mutku kalenterin mukaan pakko elää...
Jissus
Eikö teille oikeesti äitienpäivä merkitse mitään? Ettekö esimerkiksi muista omia äitejänne millään tavalla? Eikö äiti saisi olla edes kerran vuodessa päivän päähenkilö? Entäpä ne muut lapset, jotka haluaisivat juhlia äitienpäivää - ja koko päivä menee "pilalle" yhden lapsen pelin takia? Kyllä sillä vaan on merkitystä lapsillekin juhlitaanko sitä päivää nyt kun kuuluu vai neljän viikon päästä.
Mitenkäs synttärit? Tai hääpäivä. Jätetäänkö niitä juhlimatta, koska jollain lapsella on harrastus juuri silloin juuri siihen aikaan? Eikö mennäkään mummon 60-vuotisjuhliin silloin kun on kutsuttu, koska on peli?
Aika käsittämätöntä.
Eikö teille oikeesti äitienpäivä merkitse mitään? Ettekö esimerkiksi muista omia äitejänne millään tavalla? Eikö äiti saisi olla edes kerran vuodessa päivän päähenkilö? Entäpä ne muut lapset, jotka haluaisivat juhlia äitienpäivää - ja koko päivä menee "pilalle" yhden lapsen pelin takia? Kyllä sillä vaan on merkitystä lapsillekin juhlitaanko sitä päivää nyt kun kuuluu vai neljän viikon päästä.
Mitenkäs synttärit? Tai hääpäivä. Jätetäänkö niitä juhlimatta, koska jollain lapsella on harrastus juuri silloin juuri siihen aikaan? Eikö mennäkään mummon 60-vuotisjuhliin silloin kun on kutsuttu, koska on peli?
Aika käsittämätöntä.
MInä näen äitiäni usein, apri kertaa viikossa.
Kun käyn siellä keitän kahvit, laitan voileivät, äitini saa tehdä sitä mistä nauttii eli leikkiä lapsenlapsensa kanssa.
Minusta on jotenkin tekopyhää huomiooida äitiä erityisesti vain koska kalenteriin on merkattu päivä joka määrää näin.
JOs ap:lla on muita lapsia, voi ottaa ne mukaan piknikille.
EIköhän sille harrastavalle lapselle ole tärkeintä että äiti on läsnä, vaikkei kentän laidalla seisoisi koko ajan.
Rakastakaa vanhempianne joka päivä, eikä kalenterin käskystä, ja opettakaa lapsianne samaan!
Onneksi on se aamu aikaa olla kotona. Ja kyseessä on ensimmäinen äitienpäiväni.
Ymmärrän ap:ta oikein hyvin, sama tilanne täällä. Poikien harrastusten ehdoilla mennään pitkälti ympäri vuoden,joten toivoisin, että äitienpäivänä tehtäisiin just sitä, mitä MINÄ haluan, eikä silloinkin sitä, mitä poikien harrastukset määrittelee. Mutta minäkin varmaan olen paska äiti tämän palstan standardien mukaan.. Ja haluan kyllä viettää perheeni kanssa äitienpäivää, mutta omilla ehdoillani: vaativan työn, perhe-elämän, lasten ja miehen harrastusten lomassa on todella vähän hetkiä, jolloin tehdään sitä, mitä minä haluan. Se ei tee muusta tekemisestä sen huonompaa, mutta kaipaan sitä, että edes joskus mentäisiin mun ehdoilla. Mutta koska teen paljon töitä, pyrin vapaa-ajan pyhittämään perheelle, ja esim. omat harrastukset on tosi kortilla. Kait tää vaan on tätä
[i MInä näen äitiäni usein, apri kertaa viikossa.
Kun käyn siellä keitän kahvit, laitan voileivät, äitini saa tehdä sitä mistä nauttii eli leikkiä lapsenlapsensa kanssa.
Minusta on jotenkin tekopyhää huomiooida äitiä erityisesti vain koska kalenteriin on merkattu päivä joka määrää näin.
JOs ap:lla on muita lapsia, voi ottaa ne mukaan piknikille.
EIköhän sille harrastavalle lapselle ole tärkeintä että äiti on läsnä, vaikkei kentän laidalla seisoisi koko ajan.
Rakastakaa vanhempianne joka päivä, eikä kalenterin käskystä, ja opettakaa lapsianne samaan!
[/quote]
Eikö noi sun jutut ole ihan normia. Nyt on kyse siitä, että äitienpäivänä on jotain erityistä äidille, vaikka rakkautta osoitetaankin joka päivä. Eihän kyse ole siitä, että kentällä pelaavalle lapselle on tärkeintä, että äiti on läsnä kentän laidalla. Kyse on siitä, mitä äiti haluaisi tehdä. Jos haluaa olla kentän laidalla, ei ole ongelmaa, mutta äiti saattaisi kerrankin haluta tehdä jotain muuta, jos on siellä kentän laidalla jo muutenkin lähes joka viikonloppu.
Ja meillä ei todellakaan enää useamman vuoden pelaamisen jälkeen ne 3 muuta lasta halua lähteä kentän laidalle piknikille. Siinä sitten kiva päivä äidille, kun istuu kenties kohmeisena tuntikausia kentänlaidalla, isä raahaa muut lapset mukahauskalle piknikille, (johon tietty äiti kai sitten on tehnyt eväätkin, eikö niin), kitisevät ja valittavat koko sen ajan, kun isä pakottaa olemaan äidin luona, ja hokee, että olkaa nyt kiltisti, että äidillä olisi hauskaa...
Jee, voin vaan kuvitella, kuinka ihanat äitienpäivämuistot siitä jää.
Vaikka arki olisi kuinka ihanaa, se on kuitenkin arkea ja moni äiti saattaa haluta, että äitienpäivänä saa luvalla nousta arjen yläpuolelle.
joiden lapsi pelaa jotain peliä niin seisoo sit siellä kentän laidalla. Eikö teillä oo omaa elämää? Menisitte vaikka lenkille sillä välin, valmentaja saa vahtia penskoja kun se on ne pelit keksinytkin. Esimerkiksi tuossa kello 12 ap voisi viedä lapsen peliin, lähteä kotiin laittautumaan, käydä lounaalla ja kahvilla miehen kanssa, ottaa päikkärit ja hakea lapsen sitten kello 18. En tajua mikä vitun järki näillä kaikilla kiekko- ja futismutseilla on itsetehostaa siellä kentän laidalla. Kyllä ne pelit kulkee ilman teitäkin. Vai onko noissa joku läsnäolopakko?
Ja jatkoa ajatellen - antakaa palautetta että ette halua esim äitienpäivää ja joulua viettää turnauksissa, jos maksajat ilmoittaa tuollaista niin ei niitä pelejä sitten laiteta äitienpäivälle tai muulle pyhälle. Ihan typerää että tuollainen turhanaikainen harrastus sotkee koko elämän.
Noh, harrastukset ei ole turhanaikaisia ikinä, parempi on, että lapsi harrastaa jotain liikuntaa kuin vaikkapa istuu tietsikalla kaikki illat. Ja se on aika monelle sekä lapselle että vanhemmalle tärkeää, että lasta kannustetaan niissä peleissä kentän laidalla, osoitetaan kiinnostusta oman lapsen tekemiseen.
Se, tarviiko sitä tehdä juuri äitienpäivänä on se jutun ydin - vastasinkin tuossa edellä, että ymmärrän ap:ta, ja haluaisin viettää äitienpäivän ilman turnauksia, mutta olen kyllä onnellinen, että lapsi on liikunnallinen ja tykkää harrastaa.
joiden lapsi pelaa jotain peliä niin seisoo sit siellä kentän laidalla. Eikö teillä oo omaa elämää? Menisitte vaikka lenkille sillä välin, valmentaja saa vahtia penskoja kun se on ne pelit keksinytkin. Esimerkiksi tuossa kello 12 ap voisi viedä lapsen peliin, lähteä kotiin laittautumaan, käydä lounaalla ja kahvilla miehen kanssa, ottaa päikkärit ja hakea lapsen sitten kello 18. En tajua mikä vitun järki näillä kaikilla kiekko- ja futismutseilla on itsetehostaa siellä kentän laidalla. Kyllä ne pelit kulkee ilman teitäkin. Vai onko noissa joku läsnäolopakko? Ja jatkoa ajatellen - antakaa palautetta että ette halua esim äitienpäivää ja joulua viettää turnauksissa, jos maksajat ilmoittaa tuollaista niin ei niitä pelejä sitten laiteta äitienpäivälle tai muulle pyhälle. Ihan typerää että tuollainen turhanaikainen harrastus sotkee koko elämän.
yhdessä harrastuksen parissa, minusta unelmajuttu. Äitienpäivälounas sen sijaan on aikas imelä ja keksitty asia.
No kyynel!
On kyllä naurettavuuden huippu että aikuinen ihminen jaksaa vinkua moisesta asiasta.
Onko äitienpäivässä tosiaan tärkeintä hienot ulkonasyömiset ja lahjat? Entä yhdessäolo? Voittehan te sitä paitsi vielä illalla syödä kivan iltapalan yhdessä, vaikka äitenpäiväkakkua tms silloin.
Älkää jaksako olla tylsiä!!!!
IKävää että olet lapseton mutta ehkä siihenkin on syynsä...ja pakkoa sano, puuttuu enää että joku YH tulee tähän osaansa valittamaan, sitten olisi minun, läpipaskon äidin, mollitus täydellinen*reps*. Olette te aika akkoja, kiitos nauruista ja mukavaa illanjatkoa, tämä paskamutsi poistuu nyt katsomaan lempparisarjaansa. ap
No voi nyyh joo, joudut katselemaan kun lapsesi harrastaa, ompa hirveetä. Buhuu. T: tahtomattaan lapseton
Ensinnäkin, se oMpa ei ollut edes kirjoitusvirhe, vaan puhekieltä kirjoitettuna. Itse kirjoitat aika paljon huonommin, joten en lähtisi sinuna tarttumaan tuollaiseen.
Ja jos luulet, että saat minut jotenkin suuttumaan keksimällä, että olen lapseton, koska olen kirjoittanut yhden sanan eri tavalla kuin sinä haluaisit, kertoo se aika paljon enemmän sinusta kuin minusta.
Olet aika nolo "äiti", kun kehtaat valittaa siitä, että vietät lapsesi kanssa äitienpäivää hänen harrastuksensa parissa. Sitä ei muuta mikään tosiasia, eikä sinun epätoivoiset pilkkausyrityksesi.
... Että alan kunnon av-mammaksi ja heittäydyn työttömäksi, että ehdin olla lasteni kanssa enemmän?
Pointtini oli, että KOSKA teen paljon töitä, haluan olla vapaa-ajan perheeni kanssa. Ja nimenomaan lapseni SAAVAT harrastaa, missään ei lue, etteivät saa, päinvastoin.
Ymmärrän ap:ta oikein hyvin, sama tilanne täällä. Poikien harrastusten ehdoilla mennään pitkälti ympäri vuoden,joten toivoisin, että äitienpäivänä tehtäisiin just sitä, mitä MINÄ haluan, eikä silloinkin sitä, mitä poikien harrastukset määrittelee. Mutta minäkin varmaan olen paska äiti tämän palstan standardien mukaan.. Ja haluan kyllä viettää perheeni kanssa äitienpäivää, mutta omilla ehdoillani: vaativan työn, perhe-elämän, lasten ja miehen harrastusten lomassa on todella vähän hetkiä, jolloin tehdään sitä, mitä minä haluan. Se ei tee muusta tekemisestä sen huonompaa, mutta kaipaan sitä, että edes joskus mentäisiin mun ehdoilla. Mutta koska teen paljon töitä, pyrin vapaa-ajan pyhittämään perheelle, ja esim. omat harrastukset on tosi kortilla. Kait tää vaan on tätä
Ja seuraavaan lauseeseen kirjoitat heti perään, että "Mutta koska teen paljon töitä...". Eikös se juuri ole sun ehdoilla menoa? Teet paljon töitä eli olet itse valinnut tekeväsi paljon töitä. Se kaikki on pois perheeltäsi. Ja sen vuoksi lapset ei saa harrastaa, koska äiti tekee paljon töitä eikä muuten ehtisi nähdä perhettään...
Mä saan olla lasteni kanssa lähes 24 h/vrk, joten kyllä, mulle se äitien päivä tarkoittaa sitä, että se on se yksi päivä, jolloin asiat tehdään niin kuin mä haluan ja mulle on mukavaa... Mua hemmotellaan - mies hoitaa kaiken lapsiin liittyvän rutiinin ja ruuanlaittoon ym. liittyvän rutiinin, syödään sellaista ruokaa mistä mä tykkään vaikka lapset ei söisi jne. Jos meillä olisi turnaus äitienpäivänä niin lapsi ei osallistuisi siihen. On niitä muitakin yitä joskus olla osallistumatta, niin ei äitienpäivä suinkaan ole sieltä huonoimmasta päästä.
Kutsukaa vaan itsekkääksi, mutta näin tää meillä menee (vaikka voinkin ihan vapaasti viettää aikaa yksin ja kavereiden kanssa jne. Pitkälti se arki kuitenkin pyörii lasten "ehdoilla".)