Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOP 3 ärsyttävintä asiaa liikenteessä!

Vierailija
09.05.2012 |

3- Ryhmittyminen esim tien oikeaan reunaan kun on kääntymässä vasemmalle.

2- Liikenneympyräpelko. Mikä jumalauta siinä on, että sinne ei uskalleta ajaa ja sitten kun siellä ollaan niin jarrutellaan joka ulosmenoaukon kohdalla.

1- Vihreät valot palaa ja silti hidastetaan, jopa jarrutetaan niitä lähestyttäessä.

Siis mulla niin palaa hihat, jos joku alkaa mun edessä jarruttelemaan vaikka vihreät palaa. Nojaan torveen surutta ja näytän kansainvälistä jos uskaltaa muhun päin katsoa.

Näitä olis vaikka kuinka ja paljon, mutta tässä nyt mun top3.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Alinopeutta ajavat! Ja auta armias kun tulee ohituskaista niin sitä luullaan kiihdytyskaistaksi. Sitten kyllä päästään eteenpäin ja jos itse ajat ohi, ajat jo törkeää ylinopeutta. Ja kun ohituskaista päättyy, sama alinopeus jatkuu!

2. Kamerakammoiset! Nopeuskameran kohdalla (!) lyödään jarrut pohjaan ja ajetaan varmuudenvuoksi kuuttakymppiä 80alueella

3. Persiissä roikkuvat joilla ei loppuviimeksi ole aikomustakaan mennä ohi. Ajoit itse vaikka millaista nopeutta, siellä se auto roikkuu puskurissa kiinni!

Vierailija
22/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumanvaraisessa järjestyksessä

-Alinopeutta ajajat

-Järjettömiä ohituksia tekevät jotka palaavat kiireesti takaisin omalle kaistalle metrin päähän eteesi ja aiheuttavat vaaraa kaikille muille kanssa-autoilijoille

-satavuotiaat jotka eivät oikein enää ole tässä maailmassa mukana mutta silti täytyy ulkoiluttaa sitä melko tuliterää vuoden 1997 Toyota Corollaa ja kuvitella että liikennesäännöt ovat samoja kuin armon wuonna 1923.. Yksikin yli 80v pappa täräytti takapuskuriin männä talvena punaisissa valoissa, kun oli kuulemma tajuntansa menettänyt ykskaks.. onneksi törmäsi minun autooni eikä esimerkiksi pikku koululaiseen ylittämässä suojatietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suojatietä huomiomattomat.

Siis suojatien merkki meille autoilijoille on sama kuin kolmio risteyksessä.

Jos jalankulkija aikoo yli, täytyy pysähtyä/nopeus oltava sellainen, että pystyy pysähtymään.

Vielä TOP tästä on, kun pysäytät auton päästääksesi jalankulkijan suojatielle, niin vierestä, joku ohittaa tai vastaantulija ei aiokaan pysäyttää.

Ja vielä yksi suojatie moka. Meidän lähellä on "kolmioristeys" jossa tehty yksi tilaa yhden auton verran suojatien ja kadun väliin, siihen kun ajaa niin jonku törppö ajaa puskuriin kiinni ja keskelle suojatietä ettei siitä pääse kukaan kulkemaan.

Ja sitten vielä ne jotka (yleensä talvella?) pysäköivät auton suojatiehen kiinni. Siinä on pakko pysähtyä liikennesääntöjen mukaan.

2. 4-tai 6-kaistatiellä. Vasemman kaistan tunarit. Vaikka tieliikennelaissakin selkeästi sanotaan, on ajettava oikealla, niin eikö siinä vasemmalla, joku köröttele 10 - 15 km alle nopeusrajoituksen.

3. Vieterinilkat. Eli kuskit, jotka luulevat ajavansa nopeusrajoituksen mukaan, mutta todellisuudessa nopeus on välillä 8 km/h alle sallitun ja välillä 5 km/h yli. Aina kun tulee auto vastaan, vaikka olisi kuinka leveä tie, vauhti putoaa ja kun tulee ohituspaikka vauhti nousee.

Vierailija
24/48 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- se kun itse kyttää ohituspaikkaa pitkään ja kun se viimein tulee ja pistät vilkun päälle, huomaatkin että takaa lähtee joku ohittamaan.

Vilkun voi laittaa päälle jo ennenkuin viimeinen vastaantulija on mennyt. Niin takaa tulija tietää että todella aiot ohittaa. Näitä ärsyttäviä perseessä kiinni roikkujia on niin paljon tai sitten jotkut tarvitsevat lentokentän verran tyhjää tietä että uskaltavat ohitse (traktoristakin).

Vierailija
25/48 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaahaan aina BMW merkkisella henkilöautolla! Teen turhia ohituksia vain näyttääkseni autoni suorityskykyä "nelos" kuljettajille

Vierailija
26/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kotikaupunkini on kuuluisa siitä, että autoilijat eivät välitä suojateistä tuon taivaallista. Saat odotella rauhassa valottomassa risteyksessä, kukaan ei varmasti anna tietä. Ja jos antaa, viereiseltä kaista kyllä joku suhahtaa ohi.

2. Pyöräillessä edellä ajava mutkittelee käyttäen tehokkaasti koko pyörätien leveyden hyväkseen. Kellon rimputusta ei kuulla tai ainakaan noteerata. Kruisaillaan vaan hissunkissun eteenpäin.

3. Kääntyessä ryhmitytään aina vastakkaiselle puolelle jalkakäytävää/pyörätietä. Tai ainakin tehdään sellainen kiva hämäävä nopea koukkaus sitä kautta.

Kuinka vaikeaa se voi olla!?

Vierailija
27/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Turha ohittelu. Aiheuttaa vaaratilanteita eikä yleensä nopeuta ohittajan matkaakaan olennaisesti. Jossain oli joskus käytännön esimerkki tästä ja siinä muutaman kymmenen kilsan matkalla voitettu aika oli luokkaa 1-2 minuuttia.

2. Pakkomielle ajaa AINA ja JOKA PAIKASSA ylinopeutta.

3. Pysäköiminen juuri siihen mihin itseä sattuu huvittamaan, viis siitä miten se haittaa toisten kulkemista. Tästä juuri näin esimerkin toissa päivänä kun joku typerys pysäköi marketin puutarhamyymälän uloskäynnin eteen ja tukki koko kulkuväylän, jotta sai kaikki kaksi multapussia autoonsa. Ja kyse ei ollut kenestäkään heiveröisestä mummelista tai invalidista vaan ihan raavaasta miehestä.

Vierailija
28/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.mopoautot

2.mopoautot

3.mopoautot

Vierailija
29/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kotikaupunkini on kuuluisa siitä, että autoilijat eivät välitä suojateistä tuon taivaallista. Saat odotella rauhassa valottomassa risteyksessä, kukaan ei varmasti anna tietä. Ja jos antaa, viereiseltä kaista kyllä joku suhahtaa ohi.

Vierailija
30/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitetaan moottoritien rampilla samalle tielle pyrkiviä autoja sillä tavalla, että se joka on ensimmäisenä ei pääse ikinä moottoritielle kun aina joku suhahtaa takaa ohi. Sinne moottoritielle mennään siinä järjestyksessä kun rampillekin on ajettu!

Vierailija
31/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitetaan moottoritien rampilla samalle tielle pyrkiviä autoja sillä tavalla, että se joka on ensimmäisenä ei pääse ikinä moottoritielle kun aina joku suhahtaa takaa ohi. Sinne moottoritielle mennään siinä järjestyksessä kun rampillekin on ajettu!

Vierailija
32/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Persauksissa kiinni ajaminen

2. se kun risteyksen vastakkaisilla puolilla toisella on kolmio ja toisella stop-merkki, niin se tyyppi siellä kolmion takana vaan jumittaa ja jumittaa, vaikka stop on väistämisvelvollisuutta osoittavana vahvempi. Joudun ajamaan tällaisesta risteyksestä joka päivä. Ja joskus tekisi mieli huutaa auton ikkunasta, että HEI mulla on STOP-merkki!

3. Vilkun käyttämättömyys

Toisin kuin moni, en ole kertaakaan nähnyt ihmisten vilkuttavan väärin liikenneympyrässä. Joskus itse vilkutan jo mennessä ympyrään sisään, mutta se tarkoittaa pienessä ympyrässä sitä, että poistun heti siitä ekasta liittymästä.

Vierailija
33/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hitaat kuskit

2. Vilkuttomat kuskit

3. Takapuskurissa roikkujat

Vierailija
34/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Liikenneympyrässä laitetaan vilkku kun sieltä aikoo poistua, ei tullessa sinne.

Ei liikenneympyrään mennessä tarvitse käyttää vilkkua! Vain silloin pitää vilkuttaa kun lähtee ympyrästä.

Tämä eka nimenomaan juurikin kertoi ETTÄ vilkkua käytetään ympyrästä POISTUESSA!!!!!

Ja se ei ole liikenneympyrä vaan KIERTOLIITTYMÄ!

Mulla nämä:

1. perässä roikkujat!!!!

2. tyhmät pyöräilijät! Pyöräilijöitäkin koskee liikennesäännöt...

3. ylinopeutta ajavat. Eli ne keiden pitää AINA olla ekana jonossa....

Vierailija
35/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Persauksissa kiinni ajaminen

2. se kun risteyksen vastakkaisilla puolilla toisella on kolmio ja toisella stop-merkki, niin se tyyppi siellä kolmion takana vaan jumittaa ja jumittaa, vaikka stop on väistämisvelvollisuutta osoittavana vahvempi. Joudun ajamaan tällaisesta risteyksestä joka päivä. Ja joskus tekisi mieli huutaa auton ikkunasta, että HEI mulla on STOP-merkki!

3. Vilkun käyttämättömyys

Ainoastaan siinä tapauksessa, jos ehtii ensin, koska sinä joudut pysähtymään, toinen ei. Muuten olette tasavertaiset. Eli ei ihme että jumittavat.

Toisin kuin moni, en ole kertaakaan nähnyt ihmisten vilkuttavan väärin liikenneympyrässä. Joskus itse vilkutan jo mennessä ympyrään sisään, mutta se tarkoittaa pienessä ympyrässä sitä, että poistun heti siitä ekasta liittymästä.

Vierailija
36/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

Moottoritiellä ohittajat, joilla on kiire takaisin oikealle kaistalle, vaikka tilaa on edessä ja takana vaikka kuinka. Erityisesti rapa-aikaan, kun mennessään roiskauttavat loskat tuulilasiin.

2.

Kiihdytyskaistalla hidastelevat (henkilöautot). Pitäisi päästä tielle, jossa ajetaan 120km/h, ja kiihdytyskaistan lopussa nopeutta on 80km/h.

3. Hätähousut persiissä roikkujat ja mielenosoitusohittelijat.

Vierailija
37/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. nysvärit

2. päin punaista ajavat

3. mopoautot

Vierailija
38/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kännykän käyttö ajaessa. Jaa ei haittaa liikennettä...?! Ei seurata yhtään muuta liikennettä, ajetaan alinopeutta, mutkitellaan sinne tänne, ei käytetä vilkkuja, tehdään arvaamattomia siirtymisiä.

2. H-i-d-a-s liikennevaloista lähteminen, varsinkin kun on lyhyet valot.

3. Puikkiminen, varomaton ohittelu.

Vierailija
39/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Eipä tule nyt muuta mieleen.

Vierailija
40/48 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Vilkku tuntuu olevan monissa autoissa lisävaruste, sitä kuuluu käyttää ENNAKOIVASTI merkkinä kun kääntyy

3. Liikenneympyrässä laitetaan vilkku kun sieltä aikoo poistua, ei tullessa sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi