~~Puolukkaiset mukavaan maanantaihin~~
Kommentit (35)
Mä aina suorastaan hengästyn kun luen teidän juttuja;) Tosi pitkiä pinoja ainakin ollut nyt jokaisena päivänä mun mukaan tulemisen jälkeen. Voi olla, että koska en vielä oikein muista kuka kukin oli ja missä vaiheessa kuumelussa/vauvailussa mennään, niin on vähän hankalaa, mutta ehkä tässä pikkuhiljaa alan päästä edes vähän kärryille...Ja pystyn sitten paremmin kommentoimaan ym. ihan henk.koht. ihmisille, nyt olette vielä yhtä suurta perhettä:)
Mulla on nyt tosi paha kyselykausi päällä, toivottavasti joku teistä jaksaa vastata mun uteluihin....Osa liittyy tähän yhteisöön ja osa meitä yhdistävään tekijään. Sen luinkin viikonloppuna, että Puolukat on alunperin perustettu jostain toisesta yhteisöstä " eronneille" . koskas se tapahtui? Onko alkuperäisiä jäseniä vielä mukana? Ja mitä tapahtuu raskautuvalle jäsenelle, kirjoitteleeko hän edelleen täällä vai siirtyykö odotuspalstalle vai mitä? Entäs ne, jotka jo yrittävät vauvaa, jatkatteko täällä vai alatteko pinoutumaan noihin " kuukausipinoihin" ? Anteeksi kyselytulva...
Sitten mua kiinnostaa noi ovistestit, joita ilmeisesti aika moni täällä tekee. Periaatteessa tiedän mitä ne on, mutta käytännössä en eli haluisko joku briiffata mua? Missä vaiheessa tehdään, millä tavalla jne. Mulla oli ennen raskautta erittäin tarkka kierto, tunsin selvästi milloin ovuloin (ja kummalta puolelta munasolu irtosi...) ja menkat alkoi aina päivän tarkkudella. Nyt mulla on ollut synnytyksen jälkeen vasta kahdet menkat ja kierto enemmän tai vähemmän hakusessa. Viimeksi kun luulin että nyt alkaa vuoto, niin tosiasissa mulla olikin vasta ovis ja menkat alkoi siitä kahden viikon kuluttua! Mikään raskaustestien suurkuluttaja en koskaan ole ollut, mutta tossa välissä oli kyllä pakko testata. Miehelle en edes maininnut, koska meillä ei toistaiseksi ole yritys päällä ja yllärihän se olisi ollut. Siis jos ei olisi ollut nega;) Mutta jos mies joskus maailmassa suostuu toiselle kierrokselle lähtemään ja kierto edelleen sekoilee, niin voishan sitä joskus kokeilla noita ovistestejä, jos niistä vaikka olis apua.
Ääh, nyt en enää saa rauhassa kirjoittaa, palaan paremmalla ajalla!
-Lillis-
[color=purple][b]GALTSU:[/b]Juu, kyllä me käytiin rakenneultrassa ja siellä siis kysyttiin näkyykö vielä onko poika vai tyttö. Ja täti meinas, että kyllä pojalta näyttää :)
[b]HANNELE:[/b] Mulla alkaa tammikuun alusta äippäloma, mutta joululoma alkaa siis 23. joulukuuta, joten siitä siis jään jo pois.
En oo varma oonko jo sanonu tämän, mutta mies ehdotteli tuossa taannoin, että haluaisinko käydä vielä kolmannessa ultrassa. Olisi siis valmis tilaamaan ajan yksityiselle jos vielä haluisin käydä. En oo oikeen vielä päättäny, mutta veikkaan, ettei mennä enää. Eiköhän nuo 2 ultraa jo piisaa.
Ruokaa, kiitos nam!
Äkkiä laitan viestin ennen ku täydelliset naiset alkaa
eli innokkaat joulukoristeiden laittajat:
Käytiin äsken kaupassa ja katselin ikkunoita sillä-silmällä ja muutamalla näkyi jo olevan esillä, myös pari partsia oli koristeltu joluvaloilla eli eiköhän se alkaa oleen jo " luvallista" touhua.. ;O)
Nyt TV:n ääreen
[color=blue]Hannele täällä ihan maassa... Miksikäs tämä tilanne tästä muuttuis...? MInä vaan oon tossun alla ja se on hyväksyttävä... Musta tuntuu niin kurjalta, ikinä ei saa mihinkään vaikuttaa ja taas miehen mielestä ens kesän aikataulu on päätetty yhdessä... Täällä on taas itketty koko hemmetin ilta... Ei kai se auta kun koittaa koota ittensä ja jatkaa ens kesän oottelua... Eihän siihen enää oo ku reilu puoli vuotta! :,o(
Jos jotain hyvää hakee niin tuskin tästä ainakaan alemmas pääsee... Ja puolukkanakin pysyn siis pitempään!
Se täsmäherkku vauvakuumeisille-kirja jää lukematta. Ei siitäkään tullut kun paha mieli kun oli vauvoja ja isoja mahoja...
[color=darkorchild] [b]Luumuhillo:[/b]Tuosta ei ollut mitään vaivaa, tiesin suoraan miltä sivulta noi yhteystiedot löytyy.. joten copy pastella noi siirtyi tänne pikaisesti.. :)
[b]JJ:[/b]Riippuu varmaan vähän miten paljon se lapanen on kittana. Pientä säätöä voi kokeilla höyryttämällä silitysraudan kanssa tai sitten kastelet ja sitten venyttelet.
[b]Lillis[/b] Kesällä oli hiljaisempaa. Tosin tässä syksyn aikana mukaan on tullut monia uusia ja viimeaikoina on keskustelu ollut vilkkaampaa kuin koskaan.
[b]Puolukoista[/b] Alkuperäsistä taitaa aktiivisina olla jäljellä JJ. Miitsu ja minä. Itse en ainakaan koe että me oltais erityisesti " erottu" jostain joukosta. Tosin palstan luonne on tässä viimeisen vuoden puolentoista aikana muuttunut kun on tullut nämä eri osiot ja toisaalta esim vauvakuumepuolelle muotoutunut monia erilaisia pinoja. Alunperinhän on ollut olemassa triplat ja tuplat ja odottajat. Itse en ainakaan kirjoitellut mihinkään triplapinoon ennen puolukoiden perustamista. Toisaalta siinä vaiheessa purin lähinnä muilla palstoilla keskenmenon surua. Toiset alkuperäiset voivat valottaa asiaa mikäli ovat eri mieltä asiasta.
Ryhmästä raskautuneet Miitsu ja JJ kirjoittelevat edelleen täällä. Sehän on sitten oman harkinnan varassa haluaako siirtyä odotuspuolelle pinoihin kirjoittelemaan, me olemme pitäneet kaikki mukana.
Ja se, että haluaako kirjotelle tuplausaikana kuukausipinoon on sitten kanssa omasta halusta kiinni, tai sitten kirjottaa molempiin jos aikaa ja halua on.
Toivottavasti tämä sepustus valotti edes hiukan. Kysyvä ei tieltä eksy. :)
[b]Ovulaatiotestit[/b] Mittaavat luteinisoivat hormonin pitoisuustta elimistössä. Lh-huippu on noin 24-36 h ennen munasolun irtoamista.
Ja laskennallisestihan ovulaatio on noin 2 viikkoa ennen kuukautisia mutta koska olet ailkaisemmmin tuntenut ovulaatiosi osannet aavistella koska se suunnilleen on. Itse aloittaisin hiukan ennemmin testaamisen kun olettaisin ovulaaion olevan. Ovulaatiotestit ovat samanlaisia toimintaperiaatteeltaan kuin raskaustestitkin. Tosin ovulaatiotestiä EI tehdä aamun ensimmäisestä virtsasta.
Joku Galtsu?!?! (sori, en nyt sitten muista millään kuka ja en jaksa kahlata kaikkai pinoja läpi) suunnitteli sitä kortsun puhkomista. Toivottavasti et sitä tee! Minustä tuo ei ole oikea ratkaisu, tai siis ainakin minä olen rehellisyyden kannattaja. Ja teillähän se vauvan yrittäminenkin alkaa ihan justiinsa.
[b]Oma napa:[b] Lauantaina käytiin katsomassa hääjuhlapaikkaa sisältä ja tehtiin sopimus eli nyt on sitten juhlapaikkakin olemassa. :)
Seuraavaksi vaan sitten pitäisi keksiä ruoka. Ja tänä aamuna mies kävi matkatoimistossa ja honeymoon on nyt sitten varattu 2 vkoa Kreetalla. :)
Lauantaina räväytin ja ostin lakkasetin ranskalaista manikyyriä varten. ja niitä tarroja joilla se lakattava alue pitäisi rajata. Täytyy tunnustaa, ettei eka kokeilu onnistunut ollenkaan. :(
Oliskohan tässä jo tarpeeksi jorinoita tälle iltaa.
merineito [/color]
Ajattelin, että täytyy näin heti kärkeen kysyä kaikki " tyhmät kysymykset" , niin pääsee paremmin mukaan tähän poppooseen ja turinoihin. Ja jos olen myöhemmin taas tyhmä, niin kysyn uudelleen;)
Kurja kuulla, Hannele, että mieli on maassa:( Muuta en osaa lohdutukseksi sanoa, kuin että tiedän kuinka pahalta susta nyt tuntuu. Ei se varmaan mitään auta, mutta sanoinpa kuitenkin...Voimia sinulle!
Olen muuten Merineidon kanssa samaa mieltä, että miehen huijaaminen vauva-asiassa on tosi epäreilua. Vauva-projekti on yhteinen juttu ja epärehellinen alku ei varmastikaan ole hyväksi jatkoa ajatellen. Tunnustan, että aikoinani suunnittelin pillereiden lopettamista salaa mieheltä, mutta olen onnellinen etten niin tehnyt. En uskaltanut ja hyvä niin. Ikävältähän se tuntui, kun toinen ei meinannut millään lämmetä ajatukselle ja itse kävin jo ihan kuumana, mutta kun mies lopultakin oli valmis, niin tuntui hyvältä, että hän sai tehdä päätöksensä itse. Päätöksen aikataulusta, päätöksen siitä että meille yritetään vauvaa, tein minä;) Saa nähdä kuinka kauan tällä kertaa menee...
Tunnustan myös olevani satunnaistupakoitsija. Ennen raskautta poltin päivittäin, joskaan en kovin paljoa. Nykyisin tupakoin jos otan ja silloin tällöin saatan illalla polttaa tupakan tai pari. Lopetin saatuani plussan raskaustestistä ja kuvittelin kyllä, että en enää ikinä aloita uudelleen:| Huono tapa, mutta taidan olla vähän heikko luonne.
Mutta nyt nukkumaan, niin jaksaa taas huomenna.
-L-
ajattelin vähän korjata: siis olen kyllä suunnitellut kaikenlaisia huijaamiskeinoja, olen joskus ollut erittäin epätoivoinen.. Mutta tiesin kyllä aina ettei se onnistu. Joskus pilleri-aikaan kun oikeasti unohtui pilleri joku aamu niin kerroin siitä aina miehelle, halusin pitää häntä ajan tasalla. Samoin raportoin alkon käytöstä ja antibioottikuureista yms. Ku lopetin pillerit kokonaan, ehdotin hänelle kortsuja, hän ehdotti minulle varmoja päiviä. Ensin olen kertonut hänelle kaikista riskeistä ja kertonut esimerkkejä kaveripiiristä varmojen-päivien-vauvoista.. Vasta sitten hyväksyin hänen ehdotuksen, kun näin että hän tietää mihin ryhtyy. Tuli vaan vähän paha mieli siitä miten Merineito ilmaisti asian. :)
Meidän suhteen A&O on juuri luottamuksessa.
Hannele: voi että, kyllä sinunkin asiat järjestyy, vaikea tässä ruveta neuvomaan etkä varmana sitä hae. Ihan oikeasti toivon että piristyt *iso hali* ja *otsapusu* Kyllä me kaikki ollaan vissiin oltu tossun alla. Kyllähän sitä sanotaan ettei sais painostaa ym mutta aika KOHTUUTONTA on tää odottaminenkin. Ymmärrän itkusi..
Mulle ei tullut tänään ovistestejä, joten ehkä säästän ne suraavaa kiertoa varten. Luulen että ovis on ollut jo su, joten ehkä menee rahat hukkaan jos alan nyt testaileen Anteeksi jos mun uutiset on julman iloisia, mutta olen nyt kyllä pe ja la lukuunottamatta puuhaillut päivittäin ja tänäänkin sain kaks kertaa (!!) ilman mitään ja mies oli ihan tyytyväinen ja kysyi että jos tuut nyt raskaaksi niin milloin vauva syntyy?? Herttaista. Pidän nyt matalmpaa profiilia ja odotan tädin eksyvän matkalla tänne parin viikon päästä.
lillis: sulle on tainut jo selvitä kaikki ja itsekin vasta kyselin tosta historiasta ym. Ja joskus kun alusta muistaa jonkun sanoneen jtk niin nyt ei välttämättä pysty enää yhdistään henkilöitä. Ja mullakin on edelleen joskus asiat/tilanteet hakusessa. Mutta hiljaa hyvää tulee, uskon että opin tuntemaan kohta kaikkia..
Nyt ei nukuta yhtään kun heräsin vasta kolmelta.. Pitäis mennä ehkä lukemaan, muutettiin tänään vähän järjestystä ja sain oman " työhuoneen" joka on nyt sopivasti nurkassa, verhojen takana.. Nyt innostaakin vähän enempi. Mies kävi ostamassa mulle uuden pöytälampunkin. Ehkä pikkupiru sais inspiraatiota tosta.. omien tehtävien tekemiseen. vai saitko jo kaikki valmiiksi??
Hannelelle piristystä ja +++VAHINKOTÄRPPIONNEA+++ & muista ettei se mies ikuisesti voi jarruttaa ja viimeistään kesällä pääset " hommiin" Voimia ja jaksamista
Haluaisin itse kaksosia. Se olisi ihanaa. Mun äidillä oli kyllä rankkaakin kun oltiin pikkuisia (siis itse olen kaksonen) mutta sanoi että toisaalta kun ei ollut ikäeroa saatiin kävellä kaikki koulumatkat yhessä ja muutenkin oli toisista paljon seuraa.. Ja sitten saa synnytyksenkin hoitaa vähän niin kuin 2 yhden hinnalla- periaattella.. Se on kyllä sivuasiat. Pääpontti on ettei useampi kuulosta pahalta (miehenkään mielestä)
Lillis: Varmaan suunnilleen kaikille vauvakuumeisille on joskus tullut mieleen pillerin unohtaminen jne. Kyllä, kyllä mullakin on moinen asia joskus pyörinyt mielessä ja paljon, varsinkin silloin kun vauvakuume riehui pahimmillaan. Mutta tiesin, ettei sellainen huijaaminen minun luonteellani onnistu.
merineito
kyllähän mä olen haaveillut kaksosista joskus hulluuksissani kolmosistakin. Nyt kun olen katsonut miten siskolla on kädet täynnä kaksosten kanssa en ole vakuuttunut selviäväni ekalla kerralla kahdesta...
Ja siskolla sentään on jo esikoisesta kokemusta hoitamisesta.
Mutta sinällään en pistäsi hanttiin vaikka kerralla siten tulis usempikin.. ;)
juu, en epäillyt että halusit pahoittaa mielen. Se on totta että kirjoitettuna asiat voi vaikuttaa erilaisilta. Mutta oli sellainen tarve oikaista ;O) Niin ja minähän se olin joka puhui niistä kortsuista ja nuppineuloista..
Ai sun siskolla on kaksoset. Mikä ikäero sit esikoiseen on? Minkä ikäiset ne kaksoset on? Mulla ei oo nimittäin kaveripiirissäkään kellään kaksosia..
[color=008000]Iso lohdutushali! Toivon sulle kovasti voimia ja sitä, että aika kuluis nopeesti ensi kesään, jolloin viimeistään pääset aloittamaan tuplailun (sanon viimeistään, koska toivon tosiaan, että sun miehen mieli vielä muuttuu). Tiedän, että asioita on tällä hetkellä vaikea nähdä hyvässä valossa. Tuntuu, etten oikein osaa muuta lohdutukseksi sanoa.
[b]Kaksos/kolmos-G:[/b] Tietty kaikki otetaan vastaan mitä tulee, mutta mä luulen, että yhdessäkin riittää tekemistä ekalla kerralla. Vaikka oishan siinä tosiaan tuo kaks yhden hinnalla ¿hyöty. Tästä G:stä tulikin mieleen laittaa pystyyn toinen G, eli [b]montako lasta haluaisitte kaikkiaan?[/b] Me on miehen kanssa puhuttu, että kaksi olis sopivasti. Niistä olis seuraa toisilleen, jos tulee riittävän lyhyellä aikavälillä ja toisaalta ehtii vanhemmatkin sitten vielä tehdä kaikenlaista, kun lapset lentää pesästä. Ettei mee koko ikä ¿vaippoja vaihtaessa¿.
[b]Omaa napaa:[/b] Mies kysyi multa tänään, että pitääkö hänenkin sitten lopettaa viinin juominen iltaisin, kun minä oon raskaana (täällä Italiassa on tullut tavaksi juoda lasillinen viiniä aina silloin tällöin viikollakin). Sanoin sille, että ei tarvii. Sitten se mietti hetken ja kysyi seuraavaksi, että mitä luulen, miten meidän elämä muuttuu sitten kun oon raskaana, että tuleeko musta vihainen. Sanoin, että tuskin vihainen, mutta väsynyt, tunteellisesti herkempi ja ehkä pahoinvoiva. Se vitsaili siihen sitten, että pahoinvoivahan sä et vielä oo. ;) Mites [b]JennaJanette ja Miitsu[/b] tunnette muuttuneenne raskauden myötä? Onko teistä tullu väsyneempiä ja ehkä sitä mukaa ¿vihaisia¿? Siis että ärsyttääkö esim. miehen sanomiset ja tekemiset enemmän kuin ennen? Vai onko nuo oireet tulossa ehkä vasta edessä päin?[/color]
Eli systerin tuplat ovat tällä hetkellä 1v 7kk. Ja ikä eroa esikoiseen on 1v 9kk. Eli esikoinen on 3v 6kk. Olipas paljon numeroita.
Hannele:Jaksamisia!
Plussia piinailijoille!
JJ:lle ja Miitsulle hyviä vointeja!
JA nyt Hyvää yötä kaikille!
merineito
meillä oli sama ikäero lapsilla eli veli mua ja sikoani 2v vanhempi. Ei sun sisko varmaan tekemisen puutteesta kärsi ;O)
G lapsiluvusta: mä haluan 5-6 lasta.. Suurperheen. Suunnitelmissa olis nyt pari kolme ja sitten joskus kun on opinnot saatu loppuun ja on työpaikka jne.. seuraavat pari-kolme. Tuntuu kyllä että harvemmin tässä on mikään mennyt suunnitelmien mukaisesti, joten.. saas nähhä. Tunnen kyllä pariskuntia joilla on se 5-6 kpl (eikä ne oo somaleita) ja hyvin menee.. Vanhemmat ja lapset on onnellisia. Ja kyllä väsymyt ym ongelmat varmaan kuuluu siihen arkeen.
Kohta käyn nukkumaan. Öitä kaikille
[color=dodgerblue]Tervehdystä Puolukkaiset!
Mulla ei nyt oikeen ole mitään kirjotettavaa, mutta aattelin kuitenkin jotain pientä kirjotella.
Omassa navassa ei edistystä, eikä mitään ilouutista miehen suusta =(
Täällä oli kyllä tosi vilkas viikonloppu. En enää ees muista kirjottelinko vkl aikana itte mitää, ainakin likemassa kävin =)
Minäkin sillon ihmettelin tuota Hannelen pikavisiittiä, se oli niin hassu =) Ja mä kans pidän sulle [b]Hannele[/b]paljon peukutusta, että mies vihdoin pehmenee!!!!! =)
Onpas vaikeeta keksiä kirjotettavaa... No käyn miettimässä lisää kirjotettavaa ja sitten palaan =)
-Thunderi-