Voisiko joku vielä selittää, kuinka hunnutettuna kulkeminen on vapauttanut naisen?
Kommentit (143)
Nimetkääpäs muutama muslimimaan naispuolinen ulkoministeri, pliis.
Hillarylla on niin paljon valtaa, että hyeenat hyökkäilee ihan mistä hyvänsä syystä, ulkonäkö on niistä kevyimpiä.
Voi kulkea ulkosalla eikä tarvitse neljän seinän sisällä nököttää.
huivin alta tai, ettei sääri sopimattomasti vilahda?
torvi, jota suuresti kiinnostaa tämä asia- joten nyt kaapuihmiset faktaa kehiin!
meidät on vapautettu inhoamaan tavallista, ei supertimmiä naisen kehoamme. Laihduttamaan, survomaan sitä epämukaviin vaatteisiin, nyppimään karvoja, leikkelemään itseämme... Sama mekanismi, kaksi eri toteutusta. Kumpikin valitsee vankilansa "vapaaehtoisesti".
tavalla vapauta. Haluaisin kyllä nähdä sen argumenttiyrityksen, jolla näin yritetään väittää :D
meidät on vapautettu inhoamaan tavallista, ei supertimmiä naisen kehoamme. Laihduttamaan, survomaan sitä epämukaviin vaatteisiin, nyppimään karvoja, leikkelemään itseämme... Sama mekanismi, kaksi eri toteutusta. Kumpikin valitsee vankilansa "vapaaehtoisesti".
Mietinkin jo avatessani avausta, että hoh, sovinistia ja patriarkaalisia uskontojahan ovat molemmat, sekä islam että kristinusko.
Ei hunnutus tietenkään naista vapauta. Sen ajatus on peittää nainen, että MIES - tuo luomakunnan kruunu - ei vaan joudu houkutukseen. Eli suojellaan miestä, ettei hänen mielensä turmellu eikä hän ikävästi joudu rajoittamaan itse mielihalujaan, johan siitä nyt päivä jo pilalle menisi...
Mutta tosiaan, lieneekö siinä kamalasti ajatuksellista eroa siihen, että kaksinaismoralistinen länsimainen kulttuuri pakottaa naista SEKÄ miellyttämään miestä seksikkäällä ja edustavalla ulkonäöllä ETTÄ vastuuttaa naista, jos mies häntä käyttää seksuaalisesti hyväkseen. Samaan aikaan pitäisi houkuttaa ja pitää etäisyyttä.
hunnutetuille naisille?
Me länsimaalaiset naiset ollaan niin erilaisia ettei meillä riitä ymmärrys toisia kohtaan.
Suomessa kun on ihan yleinen oletus että kaikki muslimien tavat on naista alentavia. Ja mistä tämä tiedetään? Moniko näin sanova tuntee yhtään muslimia? Se on vaan ja ainoastaan se oletus että tuo on se syy.
minä voin kertoa:
on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"
Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.
Olen ihan tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen ja vieläpä kirkosta eronnut. Minusta olisi helpottavaa kulkea peittävä kaapu päällä ulkona, niin ettei kasvoja tai hiuksia tai vartalon muotoja näkyisi. Tietenkin vain siinä tapauksessa, että kaikki muutkin naiset (miksei miehetkin?) pitäisivät samanlaisia kaapuja, koska sehän herättäisi myös huomiota, jos olisin ainoa. Ei tarvitsisi laittaa hiuksia eikä ajella sääriä eikä kukaan teini-idiootti pääsisi huutelemaan kommentteja rintojen koosta tai perseen muodosta.
"Apinaa koijataan, apinaa koijataan...." :DDD
minä voin kertoa:
on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.
Huntu suojelee naista
http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/files/2012/04/1.jpg
ja antaa persoonan
http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/files/2012/04/1.jpg
minun suhde itseeni on täysin kunnossa :)
Olen hyvävartaloinen, käyn kuntosalilla (hui niitä on vain naisillekin!), ajelen karvojani, värjään ja laitan hiuksiani, meikkaan, käytän kotona lyhyitä hameita mieheni iloksi... Mutta se suurin pointti on tässä, että minun vartaloni on vain minun ja mieheni iloksi! Ei kaikkien Suomen miesten! Eikä Suomen naisten arvosteltavaksi!
Ette varmaan ikinä ymmärrä tätä, mutta eipä se haittaa! Ei ole minulta pois. Miettikääpäs seuraavan kerran kun tuskailette jonkin ruumiinosanne kanssa, että miltä tuntuisikin jos muut eivät näkisi sitä kun olette ulkona?
Jos voisitkin laittaa mukavat pehmeät rintaliivit niiden push-uppien sijaan? Tai ei tarvitse miettiä näkyykö siteesi housujen läpi. Tai onko ne säärikarvat nyt varmasti ajeltu ettei kukaan huomaa bussissa että unohdit ne.... Muistathan istua siveästi minihameessasi ettei kaikki näe onko pimpulisi ajeltu vai ei... ;)
Huntu suojelee naista
http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/files/2012/04/148923_32555682…
mitään oikeutta arvostella. Ei minun tarvitse suojautua kenenkään katseilta, koska jos joku katsoo minua arvostellen tai väärällä tavalla, se on hänen vikansa ja häpeänsä, ei minun.
Ei kukaan ole täydellinen, ja on minusta aivan sairas ajatus, että naisen pitäisi peittää itsensä kaapuun mieluummin kuin hyväksyä itsensä sellaisenaan, tai pelätä miehiä.
Sellaiset ihmiset vankilaan, jotka ovat oikeasti uhka naiselle, joka ei pukeudu kaapuun, ja menkää terapiaan, jos teidän pitää pukeutua kaapuun siksi, että mietitte, mitä muut teistä ajattelevat.
Todellista vapautta naiselle on oikeasti olla oma itsensä miettimättä muiden mielipiteitä. Ja jos kaapuun pukeutuminen oikeasti olisi hyvä juttu, varmasti islamilaisessa kulttuurissa miehetkin sitä kaapua sitten käyttäisivät.
push-upit ja minihameet.
Ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen.
Olen hyvävartaloinen, käyn kuntosalilla (hui niitä on vain naisillekin!), ajelen karvojani, värjään ja laitan hiuksiani, meikkaan, käytän kotona lyhyitä hameita mieheni iloksi... Mutta se suurin pointti on tässä, että minun vartaloni on vain minun ja mieheni iloksi! Ei kaikkien Suomen miesten! Eikä Suomen naisten arvosteltavaksi!
Ette varmaan ikinä ymmärrä tätä, mutta eipä se haittaa! Ei ole minulta pois. Miettikääpäs seuraavan kerran kun tuskailette jonkin ruumiinosanne kanssa, että miltä tuntuisikin jos muut eivät näkisi sitä kun olette ulkona?
Jos voisitkin laittaa mukavat pehmeät rintaliivit niiden push-uppien sijaan? Tai ei tarvitse miettiä näkyykö siteesi housujen läpi. Tai onko ne säärikarvat nyt varmasti ajeltu ettei kukaan huomaa bussissa että unohdit ne.... Muistathan istua siveästi minihameessasi ettei kaikki näe onko pimpulisi ajeltu vai ei... ;)
suhteelta vartaloon. Ei minun vartaloni ole mikään seksisymboli, se on minun vartaloni, enkä todellakaan mieti ulkonäköäni noin hirveän paljon. Enkä usko kenenkään muunkaan minun ulkonäköäni pohtivan.
Ensimmäinen kerta, kun SINÄ kuulet, joten kukaan muu ei ole voinut kuulla ;-) Hyvä, hyvä, tapu-tapu!