Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vielä selittää, kuinka hunnutettuna kulkeminen on vapauttanut naisen?

Vierailija
09.05.2012 |

Sitä minä en vain tajua.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta, kun SINÄ kuulet, joten kukaan muu ei ole voinut kuulla ;-) Hyvä, hyvä, tapu-tapu!

Sinä et sitten varmaan tiedä Hillary Clintonin taustoja?

Silloin miljoonia vuosia sitten, kun Bill oli pyrkimässä presidentiksi kohistiin siitä, että Hillary olisi laitattanut itsensä edustusvaimokuntoon varsin mittavilla, kalliilla ja kivuliailla kauneusleikkauksilla. Vertailukohtana oli nuoruudenkuvat.

Hillary on siis vuosien mittaan nimenomaan ollut tunnettu myös ulkonäköön liittyvistä asioista. Eli Hillary ei ole ihan kuka tahansa ja hänen ulkonäkönsä uutisointi ei ole uusi asia.

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen mitään Hillaryn ulkonäöstä. Ja herrajumala, nainen on 65-vuotias ja käyttää "vain" huulipunaa rankkojen neuvottelujen jälkeen? Ja tämä on kansallisen tason uutinen. Bill Clinton pyrki presidentiksi 90-luvun alussa. Että kyllä on pitkä vankeustuomio Hillarylla tässä suhteessa, jos puolivälissä seitsemääkymmentä olevan naisen ulkonäköä kytätään se perusteella.

Vierailija
22/143 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetkääpäs muutama muslimimaan naispuolinen ulkoministeri, pliis.

Hillarylla on niin paljon valtaa, että hyeenat hyökkäilee ihan mistä hyvänsä syystä, ulkonäkö on niistä kevyimpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulkea ulkosalla eikä tarvitse neljän seinän sisällä nököttää.

Vierailija
24/143 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huivin alta tai, ettei sääri sopimattomasti vilahda?

Vierailija
25/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

torvi, jota suuresti kiinnostaa tämä asia- joten nyt kaapuihmiset faktaa kehiin!

Vierailija
26/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät on vapautettu inhoamaan tavallista, ei supertimmiä naisen kehoamme. Laihduttamaan, survomaan sitä epämukaviin vaatteisiin, nyppimään karvoja, leikkelemään itseämme... Sama mekanismi, kaksi eri toteutusta. Kumpikin valitsee vankilansa "vapaaehtoisesti".

Vierailija
27/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla vapauta. Haluaisin kyllä nähdä sen argumenttiyrityksen, jolla näin yritetään väittää :D

Vierailija
28/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät on vapautettu inhoamaan tavallista, ei supertimmiä naisen kehoamme. Laihduttamaan, survomaan sitä epämukaviin vaatteisiin, nyppimään karvoja, leikkelemään itseämme... Sama mekanismi, kaksi eri toteutusta. Kumpikin valitsee vankilansa "vapaaehtoisesti".

Mietinkin jo avatessani avausta, että hoh, sovinistia ja patriarkaalisia uskontojahan ovat molemmat, sekä islam että kristinusko.

Ei hunnutus tietenkään naista vapauta. Sen ajatus on peittää nainen, että MIES - tuo luomakunnan kruunu - ei vaan joudu houkutukseen. Eli suojellaan miestä, ettei hänen mielensä turmellu eikä hän ikävästi joudu rajoittamaan itse mielihalujaan, johan siitä nyt päivä jo pilalle menisi...

Mutta tosiaan, lieneekö siinä kamalasti ajatuksellista eroa siihen, että kaksinaismoralistinen länsimainen kulttuuri pakottaa naista SEKÄ miellyttämään miestä seksikkäällä ja edustavalla ulkonäöllä ETTÄ vastuuttaa naista, jos mies häntä käyttää seksuaalisesti hyväkseen. Samaan aikaan pitäisi houkuttaa ja pitää etäisyyttä.

Vierailija
30/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunnutetuille naisille?

Me länsimaalaiset naiset ollaan niin erilaisia ettei meillä riitä ymmärrys toisia kohtaan.

Suomessa kun on ihan yleinen oletus että kaikki muslimien tavat on naista alentavia. Ja mistä tämä tiedetään? Moniko näin sanova tuntee yhtään muslimia? Se on vaan ja ainoastaan se oletus että tuo on se syy.

Vierailija
31/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin kertoa:

on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"

Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.

Vierailija
32/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen ja vieläpä kirkosta eronnut. Minusta olisi helpottavaa kulkea peittävä kaapu päällä ulkona, niin ettei kasvoja tai hiuksia tai vartalon muotoja näkyisi. Tietenkin vain siinä tapauksessa, että kaikki muutkin naiset (miksei miehetkin?) pitäisivät samanlaisia kaapuja, koska sehän herättäisi myös huomiota, jos olisin ainoa. Ei tarvitsisi laittaa hiuksia eikä ajella sääriä eikä kukaan teini-idiootti pääsisi huutelemaan kommentteja rintojen koosta tai perseen muodosta.

Vierailija
33/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Apinaa koijataan, apinaa koijataan...." :DDD

Vierailija
34/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin kertoa:

on niin vapaa ja rento olo sillä kukaan ei voi arvostella kuppikokoasi, jenkkakahvojasi, selluliittiasi, ovatko jalkasi liian paksut, polvet liian alhaalla, onko lantiosi liian leveä, onko perseesi liian paksu, onko hiustenväri tai kampaus ruma tai nolo.... niin usein kevyesti pukeutuvat naiset päivittelevät näitä asioita. "en kehtaa mennä ulos kun toinen rinta on isompi kuin toinen tai perseeni näyttää niin isoilta näissä housuissa!"

Peittävästi pukeutuneella naisella ei ole näitä mietteitä. Kaikki on piilossa. Kukaan ei voi arvostella vartaloasi eikä saa mitään kiksejä ihanasta vartalostasi. Minua ällöttäisi, jos joku vieras mies katselisi rintojani tai muita osiani. Hyi! Kyllä kaikki tietävät, että hunnutetuillakin naisilla on rinnat ja pylly mutta kukaan ei kiihotu heistä kun niitä ei esitellä muille. Se on vapautta se kun saa olla rauhassa eikä kukaan arvostele ruumistasi tai katsele sitä limaisin ajatuksin.

Vierailija
36/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun suhde itseeni on täysin kunnossa :)

Olen hyvävartaloinen, käyn kuntosalilla (hui niitä on vain naisillekin!), ajelen karvojani, värjään ja laitan hiuksiani, meikkaan, käytän kotona lyhyitä hameita mieheni iloksi... Mutta se suurin pointti on tässä, että minun vartaloni on vain minun ja mieheni iloksi! Ei kaikkien Suomen miesten! Eikä Suomen naisten arvosteltavaksi!

Ette varmaan ikinä ymmärrä tätä, mutta eipä se haittaa! Ei ole minulta pois. Miettikääpäs seuraavan kerran kun tuskailette jonkin ruumiinosanne kanssa, että miltä tuntuisikin jos muut eivät näkisi sitä kun olette ulkona?

Jos voisitkin laittaa mukavat pehmeät rintaliivit niiden push-uppien sijaan? Tai ei tarvitse miettiä näkyykö siteesi housujen läpi. Tai onko ne säärikarvat nyt varmasti ajeltu ettei kukaan huomaa bussissa että unohdit ne.... Muistathan istua siveästi minihameessasi ettei kaikki näe onko pimpulisi ajeltu vai ei... ;)

Vierailija
37/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään oikeutta arvostella. Ei minun tarvitse suojautua kenenkään katseilta, koska jos joku katsoo minua arvostellen tai väärällä tavalla, se on hänen vikansa ja häpeänsä, ei minun.

Ei kukaan ole täydellinen, ja on minusta aivan sairas ajatus, että naisen pitäisi peittää itsensä kaapuun mieluummin kuin hyväksyä itsensä sellaisenaan, tai pelätä miehiä.

Sellaiset ihmiset vankilaan, jotka ovat oikeasti uhka naiselle, joka ei pukeudu kaapuun, ja menkää terapiaan, jos teidän pitää pukeutua kaapuun siksi, että mietitte, mitä muut teistä ajattelevat.

Todellista vapautta naiselle on oikeasti olla oma itsensä miettimättä muiden mielipiteitä. Ja jos kaapuun pukeutuminen oikeasti olisi hyvä juttu, varmasti islamilaisessa kulttuurissa miehetkin sitä kaapua sitten käyttäisivät.

Vierailija
39/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

push-upit ja minihameet.

Ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen.

Olen hyvävartaloinen, käyn kuntosalilla (hui niitä on vain naisillekin!), ajelen karvojani, värjään ja laitan hiuksiani, meikkaan, käytän kotona lyhyitä hameita mieheni iloksi... Mutta se suurin pointti on tässä, että minun vartaloni on vain minun ja mieheni iloksi! Ei kaikkien Suomen miesten! Eikä Suomen naisten arvosteltavaksi!

Ette varmaan ikinä ymmärrä tätä, mutta eipä se haittaa! Ei ole minulta pois. Miettikääpäs seuraavan kerran kun tuskailette jonkin ruumiinosanne kanssa, että miltä tuntuisikin jos muut eivät näkisi sitä kun olette ulkona?

Jos voisitkin laittaa mukavat pehmeät rintaliivit niiden push-uppien sijaan? Tai ei tarvitse miettiä näkyykö siteesi housujen läpi. Tai onko ne säärikarvat nyt varmasti ajeltu ettei kukaan huomaa bussissa että unohdit ne.... Muistathan istua siveästi minihameessasi ettei kaikki näe onko pimpulisi ajeltu vai ei... ;)

Vierailija
40/143 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteelta vartaloon. Ei minun vartaloni ole mikään seksisymboli, se on minun vartaloni, enkä todellakaan mieti ulkonäköäni noin hirveän paljon. Enkä usko kenenkään muunkaan minun ulkonäköäni pohtivan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi