Sairastuin sitten kohdunkaulan syöpään
On levinnyt niin, että ei ainakaan tässävaiheessa voi leikata. Olen juossut kaikki magneetti-, tt- ja PET-tutkimukset ja maanantaina alkaa sytostaattihoidot. Tähänkö se elämä sitten päättyy, näinkö sen piti mennä? Mä en ole valmis lähtemään, lapset ja mies minua vielä tarvitsevat. Ja minä heitä. Niin älyttömän paljon. Olo on turta. En itke kuin salaa. Olen 35-vuotias nainen, jolla oli kaikki mitä elämältä halusia. Ei kai toiset saa näitäkään kokea. Kipua pelkään. Ja sitten ihan sitä loppua. En sääli itseäni. En kestä ajatusta, että lapset joutuvat elämään elämänsä ilman äitiä. Nyt itken...
Kommentit (78)
Parempi varmaan että ap ei lue näitä viestejä.
Tuli hakemaan lohtua ja toivoa täältä ja tunneongelmaiset kurjoittaa vuodessa kuolleista. Kummallisia ihmisiä, myötätunto puuttuu kokonaan.
Ap:lle toivon voimia ja paljon hyviä ihmisiä ympärille.
Nimimerkki krookuksen viesti oli hieno, olet oikealla alalla kun teet hoitotyötä!
Auringonvalosta saatava D-vitamiini vähentää naisten vaaraa sairastua rintasyöpään. Tutkimukseen osallistui 3 100 naista, jotka sairastuivat rintasyöpään vuosina 2003-2004 sekä 3 500 tervettä verrokkia. Kun naisia verrattiin toisiinsa sen perusteella, kuinka paljon he viettivät aikaa auringossa, runsas aurinkoaltistus liittyi selvästi pienempään rintasyöpäriskiin.
Verrattuna alle 6 tuntia viikoittain auringossa viettäneisiin yli 21 tuntia aurinkoa viikoittain saaneiden sairastumisriski oli noin puolet pienempi. Yhteydet pysyivät ennallaan riippumatta ruokavaliosta, liikunnasta tai vaihdevuosista. Tulokset julkaistiin American Journal of Epidemiology -lehdessä.
D-vitamiinia muodostuu ihossa auringonvalon (UVB-säteilyn) vaikutuksesta. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16. Aurinkorasvat estävät lähes kokonaan D-vitamiinin muodostuksen ihossa. Aurinkoa tulisi ottaa vähintään käsivarsiin ja jalkoihin.
""Tämän vuoden heinäkuussa julkaistun meta-analyysin mukaan runsas D-vitamiinin saanti pienentää rintasyövän riskiä. Tässä kiinalaisten tekemässä meta-analyysissä eniten D-vitamiinia saaneiden naisten väestön osalla (viidennes) oli 45 % pienempi riski saada rintasyöpä kuin vähiten D-vitamiinia saaneilla.""
http://www.pronutritionist.net/rintasyopa-ja-ruokavalio-onko-niilla-sel…
""Maailmanlaajuisesti 1,3 miljoonaa naista ja noin 13 000 miestä sairastuu vuosittain rintasyöpään. Se on naisten yleisin syöpätauti. Viime vuosikymmeninä hoidon tulokset ovat parantuneet huimasti, mutta silti joka neljäs potilas kuolee tähän tautiin. Ongelmana on, että "parantuneidenkin" potilaiden elimistössä lymyää syöpäsoluja. Suosittelen kaikille syöpäpotilaille tukihoidoksi ravintolisiä, joista kerron tässä katsauksessa.""
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=131
""D-vitamiinin puute on erittäin yleistä Suomessa. Monien kroonisten sairauksien syntymekanismissa D-vitamiinin puutteella on merkittävämpi osa kuin aiemmin on tiedetty. Lähes kaikissa elimistömme soluissa on D-vitamiinireseptoreita. Yleisimpiä syöpiä, autoimmuunitauteja, infektioita sekä sydän- ja verisuonisairauksia esiintyy enemmän niillä, joilla on D-vitamiinin puutos. On varsin ilmeistä, että näiden tautien kasautuminen ja viimeaikainen lisääntyminen Suomessa liittyy yleistyneeseen D-vitamiinin puutokseen. Voidaan myös todeta, että Suomessa ei olisi terveydenhuollon rahoituskriisiä jos D-vitamiinisuositukset neuvoloissa olisivat ajanmukaiset ja elintarvikkeiden D-vitaminointi olisi riittävällä tasolla tai jos väestön yleinen tietoisuus D-vitamiinin puutteen vaikutuksista ja tarvittavasta korvaushoidosta olisi edes kolesterolitietämyksen tasoa.""
http://www.dvitamiini.com/yksityiskohtaisesti.html
D-vitamiini ja rintasyöpä:
http://vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=42&sort_mod…
Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247
Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm
Toivottavasti hoidot meni hyvin ja perheenne elo sujui hoidoista huolimatta.
Itse kävin samasta syystä syto-sädehoidot vuosi sitten ja onneksemme kroppa ja mieli kesti rankan hoitojakson yllättävän hyvin ja kasvain saatiin katoamaan.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!!
Olen 15 vuotias ja mulla on kestänyt kuukautiset noin 1kk. Vuoto oli sen alku viikkon ihan normaalia mutta sittenkun kuukautiset jatkui normaalia aikaa pidemälle niin vuodosta on muuttunut ruskehtavaa ja ei niin runsasta kuin yleensä. Käytän säännöllisesti e-pillereitä! Aluksi luulin kun kuukautiset eivät loppuneet kun piti että ne loppuisivat kyllä pian, mutta kun ne on jatkunut vieläkin niin olen ruvennut jo huolestuun. Olen ollut normaalia enemmän väsynyt ja kokoajan kylmä, päänsärkyä ollut myös. En tiedä mitä tehdä, olen ihan paniikissa ja haluisin nopeasti tietoa/apua tähän.. Ja suoraan sanottuna pelkään!! :(
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:46"]Olen 15 vuotias ja mulla on kestänyt kuukautiset noin 1kk. Vuoto oli sen alku viikkon ihan normaalia mutta sittenkun kuukautiset jatkui normaalia aikaa pidemälle niin vuodosta on muuttunut ruskehtavaa ja ei niin runsasta kuin yleensä. Käytän säännöllisesti e-pillereitä! Aluksi luulin kun kuukautiset eivät loppuneet kun piti että ne loppuisivat kyllä pian, mutta kun ne on jatkunut vieläkin niin olen ruvennut jo huolestuun. Olen ollut normaalia enemmän väsynyt ja kokoajan kylmä, päänsärkyä ollut myös. En tiedä mitä tehdä, olen ihan paniikissa ja haluisin nopeasti tietoa/apua tähän.. Ja suoraan sanottuna pelkään!! :(
[/quote] Väsymys ja päänsärky johtuu siitä että olet vuotanut niin pitkään ja hemoglobiinisi on alhainen--->ANEMIA. Nuorilla epäsäännölliset kuukautiset ovat normaaleja. Mutta käy lääkärillä jos oireet pahenee eikä vuoto lopu.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:46"]Olen 15 vuotias ja mulla on kestänyt kuukautiset noin 1kk. Vuoto oli sen alku viikkon ihan normaalia mutta sittenkun kuukautiset jatkui normaalia aikaa pidemälle niin vuodosta on muuttunut ruskehtavaa ja ei niin runsasta kuin yleensä. Käytän säännöllisesti e-pillereitä! Aluksi luulin kun kuukautiset eivät loppuneet kun piti että ne loppuisivat kyllä pian, mutta kun ne on jatkunut vieläkin niin olen ruvennut jo huolestuun. Olen ollut normaalia enemmän väsynyt ja kokoajan kylmä, päänsärkyä ollut myös. En tiedä mitä tehdä, olen ihan paniikissa ja haluisin nopeasti tietoa/apua tähän.. Ja suoraan sanottuna pelkään!! :(
[/quote] Väsymys ja päänsärky johtuu siitä että olet vuotanut niin pitkään ja hemoglobiinisi on alhainen--->ANEMIA. Nuorilla epäsäännölliset kuukautiset ovat normaaleja. Mutta käy lääkärillä jos oireet pahenee eikä vuoto lopu.
[/quote] Niin ja ala syödä rautatabuja!
Toivottavasti ap:n hoidot ovat tehonneet!
Siunausta ja voimia sinulle. Itse sairastuin reilu vuosi sitten 32-vuotiaana rintasyöpään, joka ei onneksi ollut ehtinyt levitä. Uusiutumisriskihän on aina olemassa, joten sen kanssa on vaan opittava elämään. Itsellä kaksi pientä lasta.
Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja sitä, että löytäisit hengellisten asioiden kautta lohtua elämääsi. Se auttoi minuakin. Ei tarvitse pelätä niin paljon.
Ketjun aloittaja on tämä, jonka jokaisen ketjun otsikossa on sana 'sitten'... Näitä tulee aina muutaman viikon väliajoin - ja aiheet ovat aina kovin dramaattisia. Hän on aina onnistunut saamaan aikaan kymmenien vastausten ketjun!
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:23"]
Ketjun aloittaja on tämä, jonka jokaisen ketjun otsikossa on sana 'sitten'... Näitä tulee aina muutaman viikon väliajoin - ja aiheet ovat aina kovin dramaattisia. Hän on aina onnistunut saamaan aikaan kymmenien vastausten ketjun!
[/quote]
Niinpäniin. Ainoa vaan, että tämä ketju on aloitettu yli kaksi vuotta sitten.
Äitini kuoli siihen vuodessa. Oli levinnyt, eikä voinut leikata, joka on ensisijainen hoitomuoto.
Isotädilläni sytostaattihoidot auttoivat, vaikka tilannetta pidettiin aluksi lohduttomana. Haki apua yksityiseltä ja se auttoi. Hoitojen jälkeen on porskuttanut jo toista kymmentä vuotta.
Tsemppiä ja haleja!! :)
Äitini kuoli siihen vuodessa. Oli levinnyt, eikä voinut leikata, joka on ensisijainen hoitomuoto.[/i
Mikä oli motiivisi?
on, että jos on kovin agressiivinen syöpä, niin vähissä on elinpäivät, joten yksityiseltä ainakin heti hakemaan toinen mielipide. Tupakanpoltto kannattaa lopettaa heti ja tiettyjä järjestelyjä tulevaisuuden suhteen kannattaa miettiä.
Mutta miksi ei voi leikata kohtua, munasarjoja ja kaikkea heti pois? Onko lähettänyt jo etäpesäkkeitä ja levinnyt muualle?
Kuulostaa kamalalta, mutta elämä tosissaan antaa voimaa jos sille antaa mahdollisuuden.Sinulla on ihanat lapset elä heidän kauttaan.Anna tunteiden näkyä niin surun kuin ilonkin, älä itke hiljaa yksin ,itke avoimesti jos siltä tuntuu, se auttaa paljon enemmän. VOIMIA SINULLE!!! Ota joka hetkestä ilo irti!!
Äitini tuttava parani pitkälle levinneestä syövästään koivuntuhkalipeällä. Hän ei saanut mitään muuta hoitoa, kun katsottiin ettei niistä ole enää mitään hyötyä siinä vaiheessa. Niin vain parani ja eli vielä pitkään, kuoli johonkin muuhun sitten vanhana.
Koivuntuhkalipeää voi valmistaa itse. Sen teho perustuu tiettävästi siihen, että se alkalisoi elimistöä, samoin tekee ruokasooda ja sitäkin kannattaa kokeilla. Kaikkien pitäisi pitää elimistö emäksisenä, kun se nykyään on useimmilla hapan ja näin otollinen alusta syövälle. Syömme ruokaa, joka aiheuttaa happamuutta elimistössä; runsaasti sokeria, kahvia, viljatuotteita, lihaa. Ja aivan liian vähän alkalisia ruokia, kuten kasviksia ja marjoja. Samoin myrkkyä elimistölle ovat lääkkeet ja varsinkin ylimääräiset hormonit, joita saadaan esim. e-pillereistä ja hormonikierukoista.
Kaikki keinot vaan käyttöön, mitään ei menetä. Jos kuitenkin käy niin, että on aika jättää tämä keho, niin se lohduttaa, että elämä ei pääty siihen. Kuolema on vain siirtyminen toiselle tasolle. Olen tavannut monia jo kuolleita ihmisiä, jutellut heidän kanssaan ja olen täydellisen varma, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Kaikki menee kuten on tarkoitus, meidän kaikkien kohdalla. Jumalallinen rakkaus, eli kaiken luova energia on aina kanssamme, aina meissä, eikä mikään voi kadota.
Nyt viimeisin näytteen ottaja sanoi, että täällä kasvaa jotain ylimääräistä ja siitä sitten pyörä lähti liikkeelle ja pääsin parin päivän sisällä yo-sairaalan naistenklinikalle. Olivat ystävällisiä, kertoivat myös sen, että siellä hoidetaan myös monia alle 30-vuotiaita cervics-karsinoomapotilaita. Se, että tauti on jo laalalti levinnyt tarkoittaa käynnössä sitä että hoito on aika palliatiivista. Vaikka aikaa saisi lisää, tähän tautiin sitten kuitenkin lähdetään. Koko elämä muuttui yhden lauseen aikana. Mua oksettaa.
Nyt viimeisin näytteen ottaja sanoi, että täällä kasvaa jotain ylimääräistä ja siitä sitten pyörä lähti liikkeelle ja pääsin parin päivän sisällä yo-sairaalan naistenklinikalle. Olivat ystävällisiä, kertoivat myös sen, että siellä hoidetaan myös monia alle 30-vuotiaita cervics-karsinoomapotilaita. Se, että tauti on jo laalalti levinnyt tarkoittaa käynnössä sitä että hoito on aika palliatiivista. Vaikka aikaa saisi lisää, tähän tautiin sitten kuitenkin lähdetään. Koko elämä muuttui yhden lauseen aikana. Mua oksettaa.
Miksi sepostelette valheita? Syöpä ei toimi noin. Vasta kun syöpäkasvainta ruvetaan leikkaamaan ja muuten ronkkimaan/hoitamaan, syöpä lähtee ärhäköitymään.
Jos syöpä löydetään sattumalta, kaikkihan on silloin ollut siihen asti hyvin ja olo terve. Ei siitä syöpäkasvaimen tiedosta kukaan mene huonoon kuntoon, eikä aleta antamaan kivunlievennys lopunajanhoitoa.
Aloittaja sanoi, ettei voi leikata ja levinnyt.
Millanen kirjottelee tuollasia provoja?
Tulit mieleen..