Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo musiikkimaku

Vierailija
08.05.2012 |

Mitä ajattelet miehestä, joka on hauska, mukava, sosiaalinen, rehellinen, ystävällinen, lapsirakas, pukeutuu normaalisti, on hyvässä työssä jne. kaikin puolin siis normaali ja kiva, mutta omaa vaan häiriintyneen musiikkimaun?

Eli kuuntelee melkein pelkästään jotain todella raskasta raastoa, kirkumista, huminaa ynnä muuta "pimeää"..

Sanoo että on vaan oppinut nuoruudestaan kuuntelemaan tommosta ja saa hänet rauhalliseksi ja hyvälle tuulelle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan kertoo hänen musiikkimaustaan, ei sen kummempaa?

Siis tarkoittaako tuo raskas raasto jne. jotain blackmetallia ja sen sellaista? Koska sillä perusteella olen itsekin vissiin häiriintynyt...musiikkimaku on kyllä suht laaja, iskelmät, listahittipoppikset yms. menee mutta myös välillä oikein kunnon raskas metalli, jossa ei "laulusta" saa mitään selvää. Mutta enpä kyllä koskaan ole tullut ajatelleeksi, että sellaisen kuuntelu olisi häiriintynyttä.

Vierailija
2/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee jonkun kanavan sille, miten käsitellä voimakkaampia tunteita.

Se on hyvä, että sellainen kanava on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, etten ole enää vapailla markkinoilla.

Milloin syynätään tennareita, milloin musiikkimakua. Kyllä on monta asiaa, jonka mies voi tehdä väärin.

t. mies.

ps. siis mitä musiikkia mies kuuntelee? Jos heviä, niin peruskamaa suomalaisille miehille.

Vierailija
4/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yläkoulun opettaja kuunteli trancea. Tekeekö se ap:n mielestä opettajasta häiriintyneen?

Vierailija
5/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei mielestäni ole siis mitään normaalia heviä, vaan semmosta mikä ei mielestäni kuulosta musiikilta ollenkaan tai sitten vaan semmosta ihmeellistä matalaa jotain "elokuvamusiikkia", jossa ei oikeastikaan ole mitään melodiaa, huminaa.

Mutta varmaan on vaan joku kanava käsitellä tunteitaan, on vähän siihen tyyliin kait maininnutkin. Tykkää myös piirtää paljon.

Eikä tää nyt ollut mitenkään siis pahalla aloitettu, mutta ihmettelin vaan "ääneen"

Vierailija
6/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ajatellut, että siinä olisi mitään outoa. Hän on kuunnnellut sitä teini-ikäisestä, joten korva on varmasti tässä vuosien varrella tottunut.

Hän kuuntelee kuitenkin muutakin ja pidämme jostain samoistakin bändeistä.

Mielestäni tuo ap:n mies kuulostaa sellaiselta herkältä tyypiltä, jonka luova mieli pääsee askartelemaan tuon musiikin tai sen huminan kautta.

Vierailija
7/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille on myyty heviä melkein yhtä suurella panostuksella kuin iskelmää. Ei ihme että jotkut on aivopestyjä.

Vierailija
8/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelen itsekin synkkää ja raskasta musiikkia, enkä silti ole mikään outo tai umpihullu. Enkä pidä myöskään mitään musiikkimakua "häiriintyneenä". En edes mieheni makua, ja hän kuuntelee sentään suomi-iskelmiä ;)

Vierailija
9/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinamiesten touhujen tulosta. Suomalaisille on myyty heviä melkein yhtä suurella panostuksella kuin iskelmää. Ei ihme että jotkut on aivopestyjä.

Mun mielestä hevi ei kuitenkaan ole Suomessa mainstreamia vaikka hyväksyttyä onkin.

Vierailija
10/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinamiesten touhujen tulosta. Suomalaisille on myyty heviä melkein yhtä suurella panostuksella kuin iskelmää. Ei ihme että jotkut on aivopestyjä.

Mun mielestä hevi ei kuitenkaan ole Suomessa mainstreamia vaikka hyväksyttyä onkin.

Katso nyt ympärillesi. Suomen virallinen hevimieskin on melkein joka ohjelmassa antamassa hyviä neuvoja. Siis hevistä on kapina yhtä kaukana kuin k-kaupan makkarahyllystä. Rahat pois tyhmiltä mustapukuisilta tatskaporukoilta. Harmi ettet ole huomannut tätä koijausta.

Vierailija
11/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä miehissä. Niin se vain on.

Vierailija
12/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä täällä sitten on mainstremia jos ei juuri hevi?

Vierailija
13/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainstreamia kuten Nightwish, muutoin mun mielestä hevissä on paljon bändejä, joita kukaan ei todellakaan kuuntelisi sen vuoksi, että ne on hyvin markkinoitu vaan ylpeydestä olla hevari ja olla osa alakulttuuria.

Vierailija
14/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainstreamia kuten Nightwish, muutoin mun mielestä hevissä on paljon bändejä, joita kukaan ei todellakaan kuuntelisi sen vuoksi, että ne on hyvin markkinoitu vaan ylpeydestä olla hevari ja olla osa alakulttuuria.

Vierailija
15/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se tulee se ajatus siitä että raskaampaa musiikkia kuuntelevat ihmiset ovat jotain synkkiä peikkoja jotka asuvat pimeässä luolassa?

Se voi olla jollekkin vaikea tajuta että se musiikkimaku ei kerro ihmisestä mitään muuta kun sen että minkälaista musiikkia kuuntelee. Itselleni hevimusiikki ja örinä tuo lohtua ja turvaa kun sitä tarvitsee.

Vierailija
16/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon kuunnellut semmosta musiikkia mikä kuulostaa hyvälle.

Tuntuu olevan vuodesta toiseen muodissa semmonen.

Onko se mainstream? Markkinamiesten aivopesua?

Vierailija
17/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon kuunnellut semmosta musiikkia mikä kuulostaa hyvälle.

Tuntuu olevan vuodesta toiseen muodissa semmonen.

Onko se mainstream? Markkinamiesten aivopesua?

Molemmat myydään aina uudestaan uusille sukupolville mukamas vaihtoehtoina. Mitä jos ajattelisit vaihteeksi omilla aivoillasi?

Sitä paitsi ei kai siinä ole sinänsä mitään pahaa jos markkinamiehet touhuavat hevin kanssa? Rahat pois mainstream alakulttuurin harrastajilta. Big deal.

Vierailija
18/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuuntelee juurikin sitä mikä hyvältä kuulostaa - se on sitten ihan henkilöstä kiinni luoko omalle musiikkimaulleen keinotekoisia rajoituksia pelkästään sen takia, jos se oma musiikkimaku on yhtenevä sen kanssa mistä joku toinenkin pitää.

Itse pidän ihan yhtä paljon geneerisestä markkinametallista (Amaranthe, Nightwish, Within Temptation), kuin trve kvlt ug industrial black metallistakin (Tristwood, Iperyt, Plutonium etc.).

Että ihan vaan keskenäsi mietit mitä "saat" kuunnella ja mitä et.

Vierailija
19/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kun vielä voit.

Vierailija
20/23 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon kuunnellut semmosta musiikkia mikä kuulostaa hyvälle. Tuntuu olevan vuodesta toiseen muodissa semmonen. Onko se mainstream? Markkinamiesten aivopesua?

Molemmat myydään aina uudestaan uusille sukupolville mukamas vaihtoehtoina. Mitä jos ajattelisit vaihteeksi omilla aivoillasi?

Näin ajattelee yleensä joku jazz-hyyppä, joka pikkurillipystyssä paheksuu kaikkea musiikkia, jossa ei tahtilaji vaihdu vähintään viidesti biisin aikana. Tai muka-kulturelli klassisen harrastaja (sekä jazzissa että klassisessa on hienoa musiikkia ja fiksuja genren harrastajia/diggareita).

Musiikkia on monenlaista, myös eri genreissä löytyy huumoripläjäyksistä bilemusiikin kautta tekniseen ja musiikillisesti haastavaan ja taiteelliseen. No, on tietysti lajeja, joissa on enemmän vakiokamaa...

Ap:lle sanoisin, että no hätä, jos muuten on normaali mies.

Ja örinästä ja säröstä puheenollen, olen joskus kysellyt ihmisiltä, miksi kuvataide saa olla rumaa ja rujoa (ja on silti arvostettua, vrt vaikka Huuto tai jotkut Picasson kubistiset vääristyneet kasvot), mutta musiikissa samalainen synkkyys ja "rumuus" on paha ja epäilyttävä asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän