Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolituttu oli udellut minusta ja elömäntilanteestani kaveriltani, ajattelinpa

Vierailija
17.05.2012 |

Laittaa tyypille viestin että kysyy seuraavan kerran asiat suoraan multa. Tai jotenkin nätimminkö kirjoittaisin? Tai en ollenkaan? Mielipiteitä?

Mulla ollut haastava elämäntilanne josta tää tyyppi tietää, sitten vielä utelee musta kun en ole paikalla ja oli huokaillut kun ei mua näy enää missään, ym Mikä ei hänelle kuulu. Että tämmöistä..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että se on vain uteliaisuutta ja juoruilun halua? Entä jos pitää sua jotenkin "läheisempänä" kuin sä häntä, ja hän on jotenkin huolissaan tai aidosti kiinnostunut tilanteestasi?

Vierailija
2/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaipaa sua, ja sä vedät herneen nenään? Ei uskalla kysyä suoraan sulta, ettet sä pahastuisi, vaan kysyy yhteiseltä ystävältä, kun on huolissaan, että miten tämä näkee tilanteesi, vähän niin kuin ystävillä joskus on tapana tehdä, yrittää yhdessä huolehtia läheisestä.

Ootko varma, ettei se kautta rantain ole yrittänyt sulta kysyä, mutta ehkä on sitten saanut piikikkään vastauksen.

Joo, haistattele vaan, jos ei sille kerran kuulu, ettei näe sua missään. Tietää hänkin, että turhaan susta huolta kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aloitukseen ees vastaa. Eiköhän ap:n kuvaama huokailu ole jotain tyyliin huhuh kun toinen ei missään enää käy, tuli tämmönen kuva mulle . Toisethan esim masentuneena vetäytyy kaveripiiristä ..

Vierailija
4/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä sovi kysyä, että mitä sille kuuluu. Silloin se Liisa laittaa paskamaisen viestin. Parempi unohtaa koko Lissu ja antaa sen olla. Tosin silloin Liisa vetää herneen nenään, kun kukaan ei välitä.

Vierailija
5/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain muulta kuin asianomaiselta itseltään. Ja vielä joku Puolituttu. Utelu tarkoittaa mielestäni jotain henkilökohtaista, haluaa tietoja joilla voi oikein mässäillä.. Kokemusta näistä ihmisistä valitettavasti on. Itse laittaisin viestin, vaikka että kysy multa suoraan jos haluat tietää kuulumiseni..

Vierailija
6/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on vain puolituttu, niin ei puolitutun sovi tulla, soittaa ja kysyä suoraan. Vain tuttu voi kysyä suoraan. Hän siis toimi mielestäni korrektisti. Nyt sinun pitää päättää, haluatko itse olla korrekti vai et.

Sitä paitsi, ihmiset puhuvat sinusta, halusitpa tai et. Jos haluat, että he puhuvat sinusta entistä enemmän, niin sitten kannattaa pistaa ajattelemasi viesti eteenpäin.

Vierailija
7/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ei se ole mitenkään sairasta utelua, jos heittää kysymyksen jostakin tutusta, että "kuis se nyt on selvinny tilanteesta?"

Sen jälkeen voi kyllä vaikka huokailla harmista tai muusta, jos osaa vaikka olla jotenkin empaattinen ihminen. Ei siinä nyt kamalan juoruileva tartte olla, jos haluaa kuulla onko kaikki ok.

Vierailija
8/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaipaa sua, ja sä vedät herneen nenään? Ei uskalla kysyä suoraan sulta, ettet sä pahastuisi, vaan kysyy yhteiseltä ystävältä, kun on huolissaan, että miten tämä näkee tilanteesi, vähän niin kuin ystävillä joskus on tapana tehdä, yrittää yhdessä huolehtia läheisestä.

Ootko varma, ettei se kautta rantain ole yrittänyt sulta kysyä, mutta ehkä on sitten saanut piikikkään vastauksen.

Joo, haistattele vaan, jos ei sille kerran kuulu, ettei näe sua missään. Tietää hänkin, että turhaan susta huolta kantaa.

Ja todellakaan en pidä siitä että toiset ihmiset, edes ystävät, päivittelevät elämäntilannettani. Koska asia liittyy minuun, ei heillä ole lupaa puhua siitä keskenään.

Luojalle kiitos ystäväni tietävät ettei toisten asioista juoruilla edes kavereiden kesken. He tietävät että jos he haluavat kuulumiseni tietää, he soittavat minulle ja kysyvät, eivätkä päivittele asioitani selkäni takana.

En ihan tosissani arvostaisi tuollaista "huolenpitoa", vaan sanoisin suoraan että jos on huolissaan niin soittaa minulle ja kysyy asiasta minulta, eikä utele muilta.

En ihan tosissani ymmärrä tämän lainaamani tekstin kirjoittajan kaltaisia ihmisiä. He juoruavat toisten selän takana ja jos jäävät siitä kiinni niin suuttuvat ja perustelevat "hyvää hyvyyttäni minä kyselin. No eipähän tarvii susta huolehtia" ja homma kääntyy niin päin että heitä kohtaan on tehty väärin..

Vierailija
9/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sitten kysellyt naapurilta jälkeenpäin pari kertaa, miten äidillä menee jne. En ole tajunnut, että olen ollut moukka ja utelias. En nyt tosiaankaan ole tarkoittanut mitään pahaa tai halunnut kuulla tarkkoja selostuksia. Ihan vaan normaalia kanssakäymistä ihmisten kesken.

Onneksi naapurikaan ei kai ole kokenut kysymystä uteluna, sillä ihan kivasti on vastaillut. Toivottavasti ei äitinsä koe minua uhkana yksityisyydelle....

Vierailija
10/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain muulta kuin asianomaiselta itseltään. Ja vielä joku Puolituttu. Utelu tarkoittaa mielestäni jotain henkilökohtaista, haluaa tietoja joilla voi oikein mässäillä.. Kokemusta näistä ihmisistä valitettavasti on. Itse laittaisin viestin, vaikka että kysy multa suoraan jos haluat tietää kuulumiseni..

Juuri tälläinen juoruilija tyyppi kyseessä, suotakoon siis minulle ihan aiheesta vetää se herne nenään. Tyyppi ennenkin puhunut muista seläntakana, nauttii kun toisella menee huonosti ja saa oikein käydä toisen asioita läpi kun henkilö ei ole paikalla. Ai niin, mutta sehän on sitä aitoa huolenpitoa, miten en tajunnut aikasemmin!

Mulle tärkeää on aidot ihmissuhteet, niihin ihmisiin joihin voi luottaa. Ehkä jotkut kelpuuttaa sitten tuollaisenkin huolenpidon, jota tuo puolituttu harrastaa. taitavat olla samanlaisia itse, jotka tuon huolenpitona ja välittämisenä ymmärtävät.

Ap

Vierailija
11/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläinen juoruilija tyyppi kyseessä, suotakoon siis minulle ihan aiheesta vetää se herne nenään. Tyyppi ennenkin puhunut muista seläntakana, nauttii kun toisella menee huonosti ja saa oikein käydä toisen asioita läpi kun henkilö ei ole paikalla. Ai niin, mutta sehän on sitä aitoa huolenpitoa, miten en tajunnut aikasemmin!

Mulle tärkeää on aidot ihmissuhteet, niihin ihmisiin joihin voi luottaa. Ehkä jotkut kelpuuttaa sitten tuollaisenkin huolenpidon, jota tuo puolituttu harrastaa. taitavat olla samanlaisia itse, jotka tuon huolenpitona ja välittämisenä ymmärtävät.

Ap

että tuo ihminen on tuollainen, niin mistä h***** te tällaisia ihmisiä löydätte? Minulla on ikää 43 vuotta, enkä tunne ketään, en tuttua enkä puolituttua, joka olisi ilkeä/pahantahtoinen. Ehkä minä olen sitten vain naiivi, mutta naiivi ihminen on ainakin onnellinen.

Vierailija
12/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakaan en pidä siitä että toiset ihmiset, edes ystävät, päivittelevät elämäntilannettani. Koska asia liittyy minuun, ei heillä ole lupaa puhua siitä keskenään.

Luojalle kiitos ystäväni tietävät ettei toisten asioista juoruilla edes kavereiden kesken. He tietävät että jos he haluavat kuulumiseni tietää, he soittavat minulle ja kysyvät, eivätkä päivittele asioitani selkäni takana.

En ihan tosissani arvostaisi tuollaista "huolenpitoa", vaan sanoisin suoraan että jos on huolissaan niin soittaa minulle ja kysyy asiasta minulta, eikä utele muilta.

En ihan tosissani ymmärrä tämän lainaamani tekstin kirjoittajan kaltaisia ihmisiä. He juoruavat toisten selän takana ja jos jäävät siitä kiinni niin suuttuvat ja perustelevat "hyvää hyvyyttäni minä kyselin. No eipähän tarvii susta huolehtia" ja homma kääntyy niin päin että heitä kohtaan on tehty väärin..

en nähnyt aloittajan viestissä mitään sellaista takana vatvomista, vaan ehkä sieluni silmillä näin jonkun kysymässä yhteiseltä kaverilta, että "mitä x:lle kuuluu" tai korkeintaan "onko se Xx päässyt jaloilleen siitä erosta", mietiskellen ehkä, että kehtaisiko ottaa yhteyttä, ja että onkohan se masentunut kun ei näy missään, ja olis kiva nähdä, tai jotain.

Mä en ole mikään juoruilija, täytynee vielä sanoa, että mä olen masentunut, syrjäytynyt, eikä mulla ole yhtään tuttua jolta kysellä kenestäkään, kun en ole tekemisissä kenenkään kanssa.

Musta on juoruttu ja päivitelty ihan oikeastikin, "hyvää tarkoittaen", mutta tuossa aloittajan viestissä en sellaista nähnyt.

Ehkäpä vain kahvipöydässä yhtäkkiä mieleen tulleen puheenaiheen. Se toinen kaverihan se juorukello on, jos kertoo kovin yksityisiä asioita. Yleensähän vaan voi vastata, että "joo, ihan hyvää kai sille kuuluu, näin mä sitä vasta. Se vois ilahtua, kun ottaisit yhteyttä." (vaikka aloittajan kohdalla näin tuskin kävisi).

Mutta ehkä mulla ei sitten näitä sosiaalisia taitoja ole, kun ei ikinä ole ollut ystäviä ja tuttavia. Hyvä tietää, etten ainakaan kysele kenestäkään, jos joskus törmää johonkin vanhaan puolituttuun lähikaupassa.

Vierailija
13/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

että tuo ihminen on tuollainen, niin mistä h***** te tällaisia ihmisiä löydätte? Minulla on ikää 43 vuotta, enkä tunne ketään, en tuttua enkä puolituttua, joka olisi ilkeä/pahantahtoinen. Ehkä minä olen sitten vain naiivi, mutta naiivi ihminen on ainakin onnellinen.

Vierailija
14/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tartte erikseen soittaa yhdelle ja kysyä miten sillä on mennyt vaan voi kysyä josko toinen olisi äskettäin jutellut tuon ihmisen kanssa ja tietää.

Minusta siinä ei ole mitään outoa. Jokainen sitten on itse vastuussa siitä mitä kertoo toisesta. Hän siinä juoruaa jos juoruaa mutta yleensä ottaen meilläpäin jos kysellään yhden kuulumisia niin se on ihan asiallista mitä puhutaan.

Ja kyllä: minustakin varmaan jokkut juttelee ja sanon silti että senkun puhuvat.

Minusta tuo on ihan normaalia. Haukkuminen ja arvostelu on asia erikseen.

Vierailija
15/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n kuvailema ihmistyyppi kun kyseessä.

Vierailija
16/16 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessaan kuvaillut vielä, että kyse todellakin on pahantahtoisesta juoruämmästä. Aloitus vaikutti hyvin viattomalta.

t. Se samanlaiseksi juoruämmäksi tässä ketjussa haukuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän