6 v jännittäjälapsi ja omat tunteet
Mitä tehdä, kun lapsi ilmoittaa, ettei halua lähteä omaan mieleiseen harrastukseensa, josta yleensä nauttii, koska jännittää? Mennään paikan päälle ja toinen vaan itsee ja tarraa lahkeeseen, että mennään kotiin, mua jännittää. Ja kun tullaan kotiin, itse myrskynmerkkinä tosin, koska pakottamaankaan en pysty, alkaa itku, että mä niin haluisin olla siellä. Samaan aikaan tekis meili hakata tai postia jotakuta turhautumisesta ja pettymyksestä, ja lapsi tietysti huomaa, ettei hänen käytöksestään nyt oikein tykättyä. Äh...
Kommentit (2)
6 v tyttö (täyttää tänä vuonna 7v), joka jännittää uusia tilanteita, paikkoja ja ihmisiä. Ei kuitenkaan tarraudu lahkeeseen, mutta kieltäytyy lähtemästä jo kotona. Tänäkin iltana ilmoitti ettei lähde huomenna eskariin, ja huomenna on ohjelmassa, että kun käyvät laulamassa vanhuksille. Jälkikäteen on aina ihan tyytyväinen ja iloinen, mutta yleensä etukäteen suhtautuu kaikkeen kielteisesti ja pelokkaasti. Raskasta kun joutuu aina suostuttelemaan, neuvottelemaan ja selittämään, jotta lähteminen onnistuisi. Tätä on jatkunut varmaan jo pari vuotta ollen välillä helpompaa, välillä vaikeampaa, joten vinkkejä kaipaisin minäkin...
Meillä 5v lähtee aina nihkeästi futistreeneihin, mutta sitten treeneissä kuitenkin viihtyy todella hyvin jos paikalla pari hänen hyvää tarhakaveriaan. Niin kertoina kun kaverit ei paikalla poika ei millään suostuisi pelaamaan ja usein silloin lopettaa treenit kesken.