Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N aapurin ainokainen on juuri sellainen "kultamussu"...

Vierailija
07.05.2012 |

joka saa tehdä muille mitä vaan, haluta mitä vaan ja saa sen, sanoa toisille mitä vaan jne.

Hän määräilee, pomottaa, narisee, arvostelee, vaatii, tekee ohareita jne...ja ikää pojalla 8v. Oksettavan itsekeskeisesti kasvatettu lapsi!

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaiset ovat itsekkäämpiä. Onneksi tosiaan en ole enää pkssa töissä sillä meni herne niin monta kertaa nenään siitä kun näiden ainokaisten kullanmurujen vanhemmat eivät nähneet lastensa kierossa käytöstavassa mitään väärää.

Vierailija
22/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaiset ovat aivan yhtä sosiaalisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän ehkä lapsen temperamentista, mutta käytöstapoja ja empatiaa voi opettaa niin ainokaiselle kuin useammallekin lapselle.

Vierailija
24/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan lto et ole, kirjoitusvirheitä on niin paljon. Ja ainokainen saavuttaa sosiaaliset taitonsa vasta koulussa, joten päiväkodissa voikin vielä ainokaisilla olla pieniä ongelmia sosiaalisissa suhteissa. Erot tasoittuvat koulussa ja kouluikäinen ainokainen on aivan yhtä sosiaalinen, kuin isossa perheessä kasvaneet.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Ainoat+lapset+eiv%C3%A4t+j…

Vierailija
25/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sellainen juuri eilen meillä kyläili eikä ihan heti ole tervetullut uudestaan.

"yääk mä en haluu syödä tota ei meillä äiti koskaan pakota mua syömään tollasta." tai " hei anna se mulle mä HALUUN sen sä saat sen sitten kun olen ensin leikkinyt" tai " jos mei ei leikitä tätä mitä mä haluun niin mä lähden sit kotiin"...hyvin huomaa että kotonaan saa ihan yksin päättää mitä tehdääb, milloin tehdään ja miten tehdään.

Meillä 3 lasta ja osaavat olla myös hemmetin ärsyttäviä sille päälle sattuessaan mutta ovat jo aikapäiviä sitten oppineet ettei jyräämällä saa mitään mutta neuvottelemalla ja jakamalla saa!

t. 3 lapsen äiti joka huomannut että sisarukset kasvattavat myös toinen toistaan.

Vierailija
26/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tietenkin ihan normaalia mutta fakta on että ainokaista on vaikeampaa kasvattaa ottamaan muita huomioon etenkin jos on pitkään ollut kotihoidossa...toiset onnistuvat ja toiset eivät mutta väitän että jos perheessä on useampi lapsi niin lapsi on enemmän jalat maan pinnalla eikä odota liikoja. Elämän realiteetit nuorempana hallussa nääs!

Vierailija
27/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1987 kvantitatiivinen tutkimus osoitti ainokaisten väitetyt sopeutumisongelmat perättömiksi. Tutkimuksessa ei löydetty ongelmia, joita hemmottelu olisi ainokaisille aiheuttanut. Tutkimuksen tärkein löytö oli se, etteivät ainokaiset juurikaan eroa lapsista joilla on sisaruksia. Ainut löydetty eroavaisuus osoittautui ainokaisten eduksi: heillä on sisarusparven lapsia suurempi motivaatio onnistumista kohtaan. Tämä siksi, että ainokaiset saavat sisarusparvea suuremman määrän huomiota vanhemmiltaan, jolloin vanhemmat ohjaavat esimerkiksi koulutyötä voimakkaammin.

Toinen tutkimus osoitti, että ainokaiset, esikoiset sekä lapset joilla on vain yksi sisarus ovat verbaalisesti lahjakkaampia kuin lapset joilla on useita sisaruksia tai jotka ovat esikoista myöhemmin syntyneitä. Ainokaisten testitulokset osoittautuvat paremmiksi juuri vanhemmilta saadun huomion ja sitä kautta parempien kehittymismahdollisuuksien vuoksi.

Vierailija
28/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tietenkin ihan normaalia mutta fakta on että ainokaista on vaikeampaa kasvattaa ottamaan muita huomioon etenkin jos on pitkään ollut kotihoidossa...toiset onnistuvat ja toiset eivät mutta väitän että jos perheessä on useampi lapsi niin lapsi on enemmän jalat maan pinnalla eikä odota liikoja. Elämän realiteetit nuorempana hallussa nääs!

Mitään eroa ei ole siinä, onko perheessä 1 lapsi vai 5 lasta. Kaikki lähtee kasvatuksesta.

Mutu on eri, mutta kannattaisi perehtyä alan tutkimuksiin, ennenkuin täällä suu vaahdossa puhuu paskaa.

Vierailija
29/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaiset ovat aivan yhtä sosiaalisia.

kyllä kai vauvapalstan äidit tietää paremmin kun kansainväliset tutkimukset!

Vierailija
30/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tosi itsekäs, epäempaattinen ja syrjäänvetäytyvä. Kun se kasvatus merkitsee, ei mikään muu.

Vierailija
31/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1987 kvantitatiivinen tutkimus osoitti ainokaisten väitetyt sopeutumisongelmat perättömiksi. Tutkimuksessa ei löydetty ongelmia, joita hemmottelu olisi ainokaisille aiheuttanut. Tutkimuksen tärkein löytö oli se, etteivät ainokaiset juurikaan eroa lapsista joilla on sisaruksia. Ainut löydetty eroavaisuus osoittautui ainokaisten eduksi: heillä on sisarusparven lapsia suurempi motivaatio onnistumista kohtaan. Tämä siksi, että ainokaiset saavat sisarusparvea suuremman määrän huomiota vanhemmiltaan, jolloin vanhemmat ohjaavat esimerkiksi koulutyötä voimakkaammin.

Toinen tutkimus osoitti, että ainokaiset, esikoiset sekä lapset joilla on vain yksi sisarus ovat verbaalisesti lahjakkaampia kuin lapset joilla on useita sisaruksia tai jotka ovat esikoista myöhemmin syntyneitä. Ainokaisten testitulokset osoittautuvat paremmiksi juuri vanhemmilta saadun huomion ja sitä kautta parempien kehittymismahdollisuuksien vuoksi.

Vierailija
32/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko minkään tutkimuksen antavan luotettavaa ja objektiivista tulosta kun mitataan jonkun itsekeskeisyyttä :D näillä tutkimuksilla halitaan vain ja ainoastaan huomiota ja puheenaihetta!

Mun tuttavapiirissä on 2 todella itsekästä lasta ja sattuvat kyllä olemaan ainokaisia. Mä väitän että se itsekeskeisyys ei synny automaattisesti siitä ettei ole sisaruksia mutta ainokaisuus kyllä altistaa itsekeskeisyydelle!

Vierailija
33/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko minkään tutkimuksen antavan luotettavaa ja objektiivista tulosta kun mitataan jonkun itsekeskeisyyttä :D näillä tutkimuksilla halitaan vain ja ainoastaan huomiota ja puheenaihetta!

Mun tuttavapiirissä on 2 todella itsekästä lasta ja sattuvat kyllä olemaan ainokaisia. Mä väitän että se itsekeskeisyys ei synny automaattisesti siitä ettei ole sisaruksia mutta ainokaisuus kyllä altistaa itsekeskeisyydelle!

eikä tutkijat. Näin se menee :D

Terveisin piloille lellitty kuopus, jolla 3 siskoa.

Vierailija
34/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perheensä ainoa on hänen vaikeampi oppia sosiaalisuutta ja sitä huomioon ottamista etenkin jos ei ole päivähoidossa. Eihän hänen ole tarvinnut jakaa sitä huomiota koskaan toisen lapsen kanssa! Koskaan ei ole tarvinnut odottaa vuoroa leikeissä jne. Koskaan ei ole tarvinnut odottaa suun vuoroa kun vanhemmille kerrotaan asioita jne...takuulla on haastavampaa opettaa näitä asioita ainoalle lapselle ja toiset onnistuvat siinä ja toiset eivät.

Monilapsisessa perheessä on se etu että siellä ei voi etuilla eikä mennä ensimmäisenä joka paikkaan vaan siellä tulee kuvaannollisesti turpaan jos jos joku näin aina yrittää öykkäröidä.

Toki molemmissa perheissä voivat vanhemmat mennä täysin vikaan ja kenestä tahansa lapsesta voi tulla itsekäs ääliö!

Vierailija
35/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennen tullen.

Itsekeskeisyys tai sen puute kuvastaa myös sosiaalisia suhteita.

Vierailija
36/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaiken maailman tutkimuksia. Johan se on nähty näistä ruoka-ainetutkimuksista joiden mukaan tulokset sitten vaihtuvat joka vuosi :D:D:D

Olispa muuten kiva nähdä tuo tutkimus ja tietää millä tavalla siinä on itsekeskeisyyttä tutkittu ja määritelty.

Vierailija
37/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole koskaan lukenut seiskaa eli ei tietoa mitä siinä on mutta ilmeisesti täällä on joku joka on sitä lúkenut :D vink vink...mutta ei kannta vetää hernettä nenuun jos ei argumentit miellytä!

Vierailija
38/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet ne ihmiset, jotka ovat kasvaneet suurperheissä, he ovat joutuneet taistelemaan paikastaan ja etuisuuksistaan hampaat irvessä. He jos jotka menevät rymisten jonon edelle. Se on heille tuttua. Ainoat taasen eivät osaa aina pitää puoliaan, kun heidän ei ole tarvinnut taistella mistään. Itsellä 2 siskoa, jotka eivät ole läheisiä.

Vierailija
39/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niitä tulee pilvin pimein ja usein jopa tehdään samanlaisia tutkimuksia täysin erilaisin tuloksin.

Mitä tulee omaan elämänkokemukseeni ja lapsiin niin ainakin mun tuttavapiirissäni ne itsekeskeisimmät lapset ovat valitettavasti ainoita lapsia. Tosin heidän vanhempansa ovat ihan yhtä itsekkäitä itsekin :D

Vierailija
40/154 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole koskaan lukenut seiskaa eli ei tietoa mitä siinä on mutta ilmeisesti täällä on joku joka on sitä lúkenut :D vink vink...mutta ei kannta vetää hernettä nenuun jos ei argumentit miellytä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän