@@@HAAHUJEN uusi viikko 47@@@
Kommentit (36)
Kovasti on mua kyselty, joten muutaman rivin tulin kirjoittamaan. Omaa napaa siis luvassa lähinnä.
Uusi sohva ja uudet lipastot on hankittu. On ihanaa huomata, että kun tietoisesti siirtää vauvakuumetta ja täällä roikkumista taaemmas, sitä ehtii vaikka mitä. Ja jaksaa. Jumpassa on käyty ja uuden sohvan ominaisuudet vaakamamboillen testattu...kelpaa meille! :)
Palstatauko teki siis tosi hyvää. Laihduttaminen ei ole edennyt, mutta lisää painoakaan ei ole tullut. Menkat ovat toistaiseksi pysyneet poissa. Ylihuomenna on tasan 4 viikoa edellisten alusta. Ovista en ole tikutellut, enkä KP:itä laskenut ihan niinkuin lupasinkin. Rinnat on sivuilta tosi arat, iltalämpö 37,5, olo flunssainen...mut vielä en piinaile, jätetään se muille. Samoilla oireilla on ennenkin saatu lopputulokseksi vain flunssa ja menkat.
Oikein rentouttavaa viikkoa teille!
Nonna, joka palaa seuraanne pian, heti kun täti taas tulee...
Hende (meniköhän oikein?) Paljon paljon onnea raskaudestasi!! Toivottavasti ei enää vuotoa tulisi ja kaikki menisi hyvin loppuun asti! Mulla on ollut onnistuneissa raskauksissa myös tuhruttelua ja toisessa suht runsasta verenvuotoakin alussa, joten ei se vuoto aina huonoa tiedä..
Kaksonen: sulla on jännät paikat! Voi kun se olisi sitä itseään! bbbbb
Katri: Mitä kuuluu? Ootko saanut neuvolasta ketään kiinni?
Oma (.) kp 10/24-28. On semmoisia tuntemuksia, että ovis alkaa olemaan lähellä; valkovuoto lisääntynyt, rinnat tuntuu välillä kipeiltä ja huonoa oloa esiintyy niin ja halut ovat taas kasvaneet. Tosin tällä peuhaamisella, mitä me ollaan harrastettu ei kyllä raskauduta (lapset ovat pitäneet ehkäisystä huolen viime päivät), mutta toivottavasti sillä rintamalla vilkastuu.. Tosin päätin että en ota nyt asiasta stressiä. Katotaan nyt miten sitten käy.. :)
Tsemppiä kaikille!
Neronja: Kesäinen raskaus meni näin: vikat menkat alkoi 21.4., itse tehdyt testit negaa toukokuun vikalla viikolla ja kesäkuun ekan ja tokan viikon kieppeillä sekä labran testi negaa just ennen juhannusta. Sitten itse tehdyllä testillä plussa 3.7. Tuo plussa oli myös haamuksi sanottavissa, mutta kuitenkin selkeästi nähtävissä. Myös mies näki sen silloin selvästi. Eli oikein vahvaa viivaa ei tullut lainkaan.
Nyt vikat menkat alkoi 2.10. Jos katsoo ajallisestikin eroa, niin kesällä oli tässä vaiheessa selkeä nega ja nyt ei sitä siis ollut vaan sellainen hyvin heikko just havaittavissa oleva viiva.
Omaa napaa:
Tänään olin koko päivän poissa ja tulin vasta vähän aikaa sitten kotia. Jäi siis tältä päivältä kokeilematta neuvolaan soittoa. Eilen yritin, mutta en saanut ketään kiinni. No, huomenna olen koko päivän kotona, joten aikaa on yrittää. =)
Nonna: oli kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. On tainnut se stressitön kierto onnistua aika hyvin tai ainakin puheistasi saa sen kuvan.
Eipä tässä muuta kuin heipat taas!
sani-74 kiitokset tsempityksestä! Niin mäkin haluisin uskoa, että kyseessä olisi positiivisen merkkistä vuotoa. Onneksi tosiaan tänään on tuhruttelu yms. ollut hyvin vähäistä, mutta mahaa nippaa ja jomottelee kyllä vähän väliä aikalailla. Miten pitkille saakka sani sulla oli vuoto, muistatko?
En halua siis vielä ilmoittatua raskautuneeksi. Tuntuu nyt siltä, että se tietäisi huonoa onnea. Lääkäri, jolle mulle oli soittoaika tänään, sanoi, että jokatapauksesa jos HCG on nousut, mut ultrataan 6+ viikoilla, Katson sitten sen jälkeen siirtyväni toislele puolle, jos näin onnellisesti olisi. Mutta se tästä omasta.
Toivon, että plussa-aalto tarttuisi muihinkin. Erityisesti Katrin tilanne on hyvin mielenkiintoiinen, enkä käsitä mieten pystyt olemaan hermoilematta...:) Onnea matkaan siis!
Muillekin tsempitystä!
jospa nyt saisin viestinkin aikaiseksi...
Hende: varovaiset onnittelut plussasta! Oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan. Toivottavasti nyt saatte kauan kaipaamanne nyytin syliinne. Haahuile vaan täällä meidän parissa niin kauan kuin siltä tuntuu. Tämä alkuraskaushan on juuri se vaikein aika näillä taustoilla. Toivottavasti vuoto loppuu ja pääset nauttimaan raskaudesta!
Nonna-80: olipas hauska kuulla sinunkin kuulumisiasi! Sulla on tosiaan ihanan stresstiön kierto... Tekee varmasti hyvää. Jospa stressi olisi laantunut ja toisi plussankin ;-). Mukavaa stresstiöntä loppukiertoa! Tulehan sitten taas kertomaan kuulumisiasi! :-)
Sani-74: sinullakin alkaa olla tärppipäivät käsillä... Koittakaahan pöllytellä peittoja, jotta pääset piinailemaan ;-).
Neronja: joko ovistikun viivat ovat tummuneet? Toivottavasti bongaat oviksen ja pääset piinailemaan.
Kaksonen76: sullapas onkin jännät paikat... Tsemppiä piinailuun ja pidä täti kaukana ;-). Minäkin aloitin joulukorttien teon toissapäivänä ja sain kaikki melkein valmiiksi. Nyt pitäisi vielä pienet viimeistelyt tehdä ja sitten hankkia kirjekuoret ja postimerkit... Askarteleminen on kyllä aikaa vievää, mutta todella mukavaa puuhaa. Siinä kun näkee kättensä jäjljen ihan konkreettisesti.
ON: tätiä odotellaan edelleen... Josko se sieltä pian tulisi. Kaikki piinailijat, hätistelkää se täti tänne minun ja ulriinan luokse! Me odotamme tätiä kuin kuuta nousevaa ;-). Harvoinpa sitä näin odottaa oikein tätiä, mutta joskus näinkin.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja ovisbongareille!!! Kaikille tasapuolisesti plussasäteitä++++++++++++++
masunasu
Hende: vastaan äkkiä täältä töitten lomasta.. Mulla oli esikoista oottaessani ekat menkat (kuten silloin luulin), mutta vuoto niukempaa eikä muuttunut veriseksi vuodoksi, kesti kyllä ihan normaalisti noin viikon verran. En muista oliko hänen aikana muuta vuotoa alkuraskaudesta sitten myöhemmin oli kyllä ainakin pari kertaa pientä vuotoa.. Kuopukselta mulla kesti vuoto tuonne 13 viikolle asti, mihin loppui kuin seinään. Pääasiassa vuoto oli ruskeaa tuhruttelua, mutta olikohan kolme tai neljä kertaa tuli vertakin ja ihan kunnolla (kerran kävinkin polilla tutkimuksissa, mutta mitään ei löytynyt eivätkä keksineet mistä vuoto johtuu). Toivottavasti sinullakin on vaaratonta tuhruttelua! Aina se kyllä säikäyttää! Tsemppiä sinulle vielä! :)
Joo masunasu viime yönä tuli viimein laitettua simppoja liikkeelle ja täytyy koittaa vähän terästäytyä sen suhteen.. ;)
Täällä titi on ihan epätietoisena. Täti näytti itestään merkkejä eilen aamulla, mutta ei sitten loppupäivänä enää mitän tullutkaan. Siis tosi niukkaa tuhruvuotoa¿.kp:t oli eilen vasta 26, eli voihan ne vielä tässä nyt tän ja huomisen aikana alkaa tai vasta ens viikon alussa, mutta miksi ne nyt olis sitten merkkejä tollain näyttänyt. Maha ei ole yhtään kipeä¿maanantaina tuntu vähän vattanpohjassa ja jattelin, että menkat alkaa kohta. Nyt ei ole oikein minkäänlainen olo¿ei ole ollenkaan sellainen olo, että menkat tulis tai sitten että olisin raskaana. Ihan hölmö olo. Toivottavasti nyt ei ole sitten kierrot menneet ihan sekasin tai jos menkat oikeesti jää tollaseks vilahtamiseks, en tiedä mitä tässä nyt sit pitäs tehdä. Olen menossa kaverin kanssa piiiiiiiiiiitkästä aikaa baariin perjantaina ja ajattelin vähän ottaa drinksuakin, joten kai mun täytyy varmuuden vuoksi perjantaina se testi tehdä jos menkat ei nyt sitten ala. En kyllä silti mitenkään päin usko, että raskaana olisin¿ei vaan ole yhtään sellainen olo. Mutta onhan se hyvä nyt sitten varmistaa, ettei sitten tarvi kantaa huonoa omaa tuntoa jos sielä joku yllätys nyt ihmeen kaupalla oliskin. Sitten jäisi drinksut kyllä ottamatta. ;-) No oli tai ei¿niin eipä tuo tuhruvuotokaan mikään mieltä ylentävä alku heti tähän olis jos raskaana olisin. Miettisin sitä kuitenkin, miksi sitä tuhrua siinä alussa olisi tullut, kun joka kerta se on mulla tarkoittanut km:a. Joten ehkä sit enemmän nyt toivon, että en raskaana olis. Olisi mukava ottaa siihen vähän toisenlainen alku kun nyt tää.
Mä en ole töistä taas täällä vkolla päässyt muuta kun lukemaan teidän muiden viestejä ja illat on olleet niin kiiruita että en ole ehtinyt koneelle. Siksi ei ole kuulunut musta mitään. No eipä täällä nyt mitään infottavaa ole ollutkaan. Ke:na ajattelin, että voihan nokka, että kun en päässyt kunnolla ees piinailemaan kun täti yllätti, mutta ota tuosta nyt sitten selvää. Kääntyi näköjään ovelta, eikä visiitille vielä tullutkaan¿ = /
Uusia palstailijoitakin oli taas tullut. Mukaan vaan¿täällä meitä riittää¿valitettavasti. Toivotaan, ettei teidänkään tarvisi täällä puolella kauan olla. Mietin oikeesti, että miten täältä uskaltaisi siirtyä tonne odottajien puolelle, kun/jos uusi tärppi joskus tulee¿tällä puolella on jotenkin niin paljon turvallisempi olo. Ei sitä raskautta todellakaan pidä ihan itsestäänselvyytenä. Joten ymmärrän esim. Neronja sua kun kysyit silloin meiltä, että vaikka plussa tuli, niin että saatko silti haahuilla täällä meidän kanssa.
Käyn vaikka illalla ilmoittelemassa itestäni jos tilanne tästä tätin suuntaan muuttuu suuntaan muuttuu¿
Titi kp27, jos eilistä turhua ei lasketa¿!
Kotona ollaan. Kävin aamuselta jo kokouksessa, mutta muuten on iltaan saakka töitä, niin tulin välillä kotiin maalaamaan (ikuisuusremontti meneillään) ja ilmeisesti myös roikkumaan netissä...:)
Oli kiva kuulla Sani sun omia kokemuksia. Mulla on aikalailla samankaltaista kuin sullakin on ollut. Eka luulin, että menkat alkoi viikon etuajassa, mutta se olikin sitten jonkin sortin kiinnittymisvuotoa vai mitä lie. Nyt tuhru on ollut liki toista päivää poissa, mutta uudet ongelmat alkoivat. Nyt harmaita hiuksia aiheuttaa yöllinen mahakipu. Päivälläkin mulla on vatsa vähän väliä kipea, siis kuukautsikipua, mutta nyt on kolmena yönä ollut sellainen kuvio, että kun nukahdan, herään puolen tunnin tunnin päästä kovaan vatsakipuun ja täytyy lähteä vessaan pissalle. Siinä sitten samalla on pyttyyn lorahtanut helakan punaista verta (anteeksi...). Koko loppuyönä ei kuitenkaan ole tullut edes tuhrua. Siten viime yökin meni ihan persiilleen nukkumisen kanssa, kun koko yön näin painajaisia, että alan vuotaa ja siinä menee petivaatteet ja kaikki. Olen tässä itsekseni järkeillyt, että voiko mulla olla taas kehittymässä hematooma. Tämä aiheutti keskenmenon viimeksikin. Eli jos olen sellaisessa asennossa yöllä, joka painaa sisuskaluissa jotain, mikä alkaa vuotamaan. Koskaan päivällä ei ole verta tullut, vain öisin...:(
Titi75:lle siis tsempitykset täältäkin. Onko sulla koskaan ennen kuukautisia ollut tuhruvuotoa? Itselläni ei ole, joten melkein heti aavistinkin, miten asiat ovat, vaikka aluksi epäilin Proveraakin, jota olen syönyt (siis keltarauhashrpminia lyhyeen kiertoon), että onko tämä laittanut hormoneja sekaisin.
Mutta jälleen toivotan piinailijoille lykkyä!
Hende
Menkat on mulla ollut aina aikas niukat, eli mitään ryöppyvuotoa ei ole ollut muuta kun km vuoto ja sitten km jälkeiset menkat on yleensä ollut runsaammat. Näähän olis nyt tokat menkat km jälkeen. Jo pelkästään sen takia en mitään suurempia todellakaan innostu, koska olis kyllä TODELLA ihme jos nyt taas olis tärpännyt km jälkeen tästä ekasta " sallitusta" peittojen pöllytys kierrosta samanlailla uudelleen kuten viime kerrallakin. Viimeksi vielä tunsin niin selkeesti sen oviksen...nyt tuntuu kun ovista ei tässä kierrossa olis ollutkaan. Eihän se aina nyt niitä kovia kipuja tai limoja tarvitse, mutta jotenkin vaan on sellainen fiilis, että jostain muusta nyt kiikastaa miksi vuoto ei nyt lähde tulemaan normaalisti. En toki pistäisi plussaa pahakseni, mutta sitä taitaa tosiaan olla turha nyt havitella. Ja kyllä mulla joinain kuukausina on vähän tuhrutellutkin ennenkö menkat kunnolla alkaa. Eli voipi olla että tässä on muutaman päivän sisällä kääntynyt tilanne suuntaan tai toiseen.
titi75
Olen ollut koko aamun liikenteessä, kävin parturissa ja sitten yhden liikkeen avaijaisissa äidin kanssa. Ja, nyt sitten pitäis alkaa TAAS vaihteeksi valmistautuun töihin menoa varten.
Huomenna olisi sitten tarkoitus lähteä sinne risteilylle ja lauantaina on kavereiden kanssa pikkujoulut, joten voi olla että en kerkiä lukemaan teidän kuulumisia.
Hende: Varovaiset onnittelut myös minulta! Oikein paljon tarrasukkia matkaan mukaan.
Omaan napaan: kp28/26-31.. Nyt sitten se täti-paholainen on näyttänyt itsestään merkkejä, että TAAS olisi tulossa kylään. Mä en. Meinas jo eilen itku päästä kun kävin vessassa. Ja, tänään sama juttu. Tosin niukahkoo vuotoa on ollut, mutta sellaisia ruskehtavaa valkovuodon tapaista vuotoa on tullut. (sori noi kuvaukset).
Kyllä se on niin mun kohdallani niin että nuo mahdolliset " oireet" =täti tulee kylään. =( Masussa edelleen kyllä nippailee ja on sellainen outo-olo koko ajan. Aamulla en juonut kuin yhden kupillisen kahvia, vaikka yleensä juon pari-kolme kuppia.
Täytyy myöntää, että olen pettynyt vaikka osasin tätä odottaakin. Eihän ne meidän peittojen pöllyyttelyt oikein osunut kohdalleen oviksen kanssa. Kyllä nyt harmittaa ja paljon. Miehellekin kerroin eilen, että menkat myöhässä pari päivää.. Sekös tässä myös harmittaa, se kun innostuu heti jos sattuu olemaan päivänkin myöhässä menkat mulla.
Että tämmöistä minulle kuuluu taas. Aika hyvin osasin kyllä laskea tuosta oviksesta, että 14vrk ja täti tulee jos on tullakseen. Ja, niin se taitaa nyt tulla. Huomenna alkaa sitten se kunnon vuoto, jos vain vanhat merkit pitää paikkansa. =( Ja, mä lähdössä risteileen.. Plääh.
Mitäpä muille haahusiskoille?
Katri: Jokos olet soitellut sinne neuvolaan...? Paljon peukkuja! =)
Kaksonen76
Kaksonen: Olen yrittänyt monta kertaa jo soitella, mutta on varattua. Nyt sitten tuli vähän taukoa kun söin ja sitten tuli huoltomies käymään. Äsken se lähti, mutta nyt pitäisi kohta puoliin tulla putkimies. Eli en nyt viitsi soitella kun näitä miehiä täällä pyörii. ;)
Kyllä se sitten kauan kestikin ennenkuin huollosta joku tuli. Tästä on varmaan pari-kolme viikkoa kun mies soitti ja valitti meidän kylmästä olohuoneen patterista. Siitä ei siis tule lämpöä ollenkaan. Ollaan täällä sitten paleltu ja varsinkin mun rinnat on ollu kovilla. Kun on kylmä, niin on myös vedon tunnetta ja sekös on pistäny mun rinnat vihlomaan joka päivä. No, ensinnäkin oli kuulemma termostaatti hajalla ja nyt sitten lisäksi vielä jokin tukos ettei pääse vesi kiertämään. Sen takia se putkimies on tulossa. Koirakin ihmettelee miksi se on jätetty esteen taakse meidän yhteen huoneeseen eikä pääse pois. Piti laittaa se sinne, ettei ole jaloissa.
Omaa napaa: Ei tässä itsellä mitään uutta. Kuvotusta, palelua, vihlontaa, ajoittaisia nippailuja alavatsalla oikealla puolen, turvotusta sekä sitä ihme napaoiretta eli nippailee ihan navan vierestä.
Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!
Täällä sitä taas ollaan ihan kypsänä kun tätiä ei kuulu ei näy. Kp on 33 ja ois pitäny tulla jo mutta ei niin ei. En ole siis myöskään raskaana. Tein testin eilen vaikka ei mitään oireitakaan ole, mutta ihan varmuuden vuoksi kun on tuo Parlodel-lääkitys päällä että osaa sen sitten lopettaa jos tärppi käy. Eli prolaktiini on siis edelleen koholla koska kierto venyy. Aina sama juttu... :o(
Masentaa tosi rankasti koska tää mun prolaktiiniongelma on ollu tiedossa jo kuukausitolkulla mutta oikeaa lääkitystä ei saada päälle kun terveyskeskuslääkäri ei uskalla muuttaa lääkitystä ja tyksistä ei oteta yhteyttä varmaan vielä moneen kuukauteen. Tekis mieli suurentaa annosta ihan vaan itsekseen (ennenkin oon ottanu isompia annoksia kuin nyt) mutta sitten taas loppuu lääkkeet kesken ennen aikojaan ja alkaa lääkäri ihmetellä. Suututtaa tällainen jumiutuminen tähän samaan ongelmaan. >:o(
Viikonloppuna käytiin katsomassa veljen kaksi päivää vanhaa tyttövauvaa ja se ei kyllä ainakaan helpottanut mun vauvakuumetta yhtään... Taisi kyllä lisätä miehen vauvakuumetta mikä on tietysti hyvä asia. :o)
Anteeksi omanapainen viesti, nyt täytyy mennä hakemaan tyttö sisälle päikkäreiltä. Myöhemmin lisää, sitten joskus kun kerkiän...
Kaksonen, samassa tilanteessa siis ollaan. Eli täti näyttänyt merkkejä, mutta eipä ole vuoto alkanut kunnolla. Mulla ihan ekat pikkumerkit oli jo ma iltana ennen nukkumaan menoa. Ti aamulla tuli ihan vähän sitä tuhrua ja siinä se sitten on ollutkin. Tänään olin ihan vähän havaitsevani jotain hailakkaan vaaleanpunaista paperissa, mutta vaan yhdellä veskireissulla. Mälsää. Alkais nyt sitten jos on alkaakseen. Sama fiilis, että tuskin mistään raskaudesta on kyse...ei vaan tunnu siltä...ei minkään sortin oireita. Mutta sillain harmittaa kun tehtiin oikeesti kaikkemme kuluvan kuun aikana, että oltais pikkunen saatu alulle. Tais mennä ne ainekset harakoille. Pakko vaan odottaa.
Mä taidan lähteä nyt töistä kotsaan. Kuullaan taas. =)
titi75
Mä sain sitten ihan lääkäriltä luvan uuteen yritykseen =)Eli jälkitarkastus oli aamulla.Kaikki oli ok sisätutkimuksessa ja kun se viimeviikkoinen hcg-kontrollikin oli nega,niin mikään ei estä.Nyt vaan sais ne menkat tulla,että pääsis niistä joskus eroonkin =)
...tai paremminkin, en ole oikein tahtonut ehtiä.
Meille siis syntyi poika 4.11.05 rv 41+3. Painoa pojalla syntyessään oli 3435g ja pituutta 50,5cm sekä pipo 34cm. Vauva-arki on alkanut ja isosisko (2,5v.) on ihastuksissaan pikkuveljestään.
Toivottavasti jokainen haahu saa pikaisesti lipun odotuspuolelle!!!
Kaikkea hyvää teille toivotellen:
Vallu ja " paavo" 2vko:a ja 4 pv
neronja:
Tää on niin totta. Mulla oikeestaan jo muutenkin on aina se ihan normis elämä pysähtyny kun plussa on tikkuun tullu. Siitä on alkanu jännitys ja stressaaminen, koska olen sellainen luonteeltani. Tottahan sitä kuuluis ja vois elää ihan täysin normaalia elämää, mutta mä en vaan ihan silleen osaa ottaa rennosti. No nyt sitte tietysti elämä on ihan täysin kieppunu noiden kahden alkaneen raskauden parissa sillon kun raskaana olen ollut, koska on ollut koko ajan niitä ongelmia niin eipä siinä oikeen muuhun ole pystynyt keskittymään. No nyt jos uus raskaus jossain vaiheessa taas alkaa, niin ihan sama miten se raskaus menee, paniikki iskee kumminkin ja rennosti en pysty enää ottamaan ollenkaan. Ei siinä kyllä ajatuksissa sitten ole muu kuin se raskaus. Olis se kyllä niin ihanaa kun vois huomata odottavansa vaikka vasta rv16 kieppeillä.
Eipä kai siinä omassa sisäänpäinkääntyneisyydessä mitään haittaa olis, JOS ois vaan ihan itekseen, mutta kun sitä pitäis olla täysin skarppina ja energisenä joka päivä noiden lasten kanssa. Niiden kannalta ois varmaan parempi, että en enää haveilis uudesta raskaudesta. Mä kun olen raskaana aina ihan äksy, jos oon kovin huolestunut.
Kyllä sulla neronja varmaan on vielä vaikeempaa ajatella positiivisesti, koska vielä useemmin oot pettymyksen joutunut kokemaan. HAttua nostan ja tsemppiä toivottelen ja roppakaupalla onnea lähetän.
-Porkkana-