Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi vähättelee tunteitani?

Vierailija
05.05.2012 |

Keskustelun aiheeksi nousi anopin aloitteesta kiusaaminen. Hän kertoi tilanteita, joissa hänen tuttavia oli kiusattu lapsena ja erästä tuttavan lasta haukuttu äskettäin.

Kun kerroin siihen omia kokemuksia, miten minua myös oli kiusattu, niin hän alkoi inttämään, että eihän sua kiusattu samasta aiheesta kuin tuttavaansa tai tuttavan lasta. Sanoin vain siihen tiukasti, että jokatapauksessa jouduin kokemaan sellaista, eikä se ollut kivaa. Tämän jälkeen ei keskusteltu aiheesta enempää.

Pahoitin mieleni ja koin, etten saisi kertoa omia kokemuksiani hänen kuullen tai jos kyseessä ei ole juuri samanlainen tilanne kuin hänen kertomuksessaan. Ja nämä anopin tuttavien kokemukset eivät olleet "pahempia" kiusaamistilanteita kuin minunkaan.

Mikä noita anoppeja riivaa?

Muilla tällaisia kokemuksia? Tai miten luette tilannetta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noista mummeleista ota hullukaan selvaa!!

Vierailija
2/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kömmähdyksiä keskusteluissa. Anoppisi oli tohkeissaan omasta tarinastaan, eikä osannut olla empaattinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit on joo joo laji. Kerrot vähän asioistasi, et paljoa. Sanot kaikkeen joo, joo ja teet miten haluat ja ennen kaikkea pidät hajurakoa!

Vierailija
4/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä yritti viedä keskustelun pois aiheesta itseensä. Ei anoppi miniästä halunnut puhua vaan näiden tuttujen kiusaamiskokemksista, joka homma sitten vesittyi, kun itsekäs miniä alkoi omilla kokemuksillaan elvistelemään. Todennäköisesti anoppi on tänään huokaillut tutuilleen, että se miniä ei osaa pysyä asiassa ollenkaan vaan aina tyrkyttää niitä omia kokemuksiaan ja vähättelee muita.

Vierailija
5/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todellakaan ota selvää, mummeleilla kai heittää päässä. Jonkun toisen kohdalla olisi varmasti ollut tarkempi sanoissaan, jos hänen persoonastaan sitten löytyy tuollainen epäempaattinen piirre (minä, minä, muut eivät saa kertoa mitään, minä vain)...

Todella tekisi mieli olla vain joojoo-asenteella tästä lähtien, jos noin vähän arvostaa ja osaa kunnioittaa minunkin kokemuksia.

Vierailija
6/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka aina tunkee omat mielipiteensä tai kokemuksensa joka keskusteluun mitätöidäkseen kertojan sanomiset

Vierailija
7/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo otsikko oli tavoitehakuisesti väärä. Anoppi oli sitä mieltä, että sinua oli kiusattu eri aiheesta kuin tuttujaan, ei hän tunteisiisi ottanut kantaa.

Onko sinulla oikeasti noin heikko itsetunto?

Vierailija
8/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole ihan normaalia, että ihmiset kertovat omia kokemuksisaan, jos joku on aloittanut keskustelun juuri siitä aiheesta, josta itselläkin on kokemusta. Miten sitä yleensä keskusteltaisiin sitten mistään?

Ä kertoisi koiristaan, Y ei uskaltaisi, vaikka hänellä on ollut koira, koska Ä saattaisi suuttua siitä jne.

Vierailija
9/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ikinä kerro kokemuksiasi tai tunteistasi aopille, pääset helpommalla

Vierailija
10/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pahalta on tuntunut myös se oma kiusaaminen, joten siltä osin varmaan huono itsetunto. Oletko itse kokenut vai ollut kiusaaja?

Vierailija
11/15 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän tuossa anoppi vähätellyt tunteitasi lainkaan eli jo otsikko oli tavoitehakuisesti väärä. Anoppi oli sitä mieltä, että sinua oli kiusattu eri aiheesta kuin tuttujaan, ei hän tunteisiisi ottanut kantaa. Onko sinulla oikeasti noin heikko itsetunto?"

Sehän aloittikin otsikon kysymysmerkillä!

Vierailija
12/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anoppi miettii, mikä miniää riivaa koska tämä yritti viedä keskustelun pois aiheesta itseensä."

Kyllä siinä aikansa keskusteltiin ja kahuisteltiin näistä anopin kertomista kiusaamistapauksista ennenkuin kerroin omia kokemuksia. Jos nyt sitä epäilet.

Vierailija
13/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puhui yhdestä tietystä kiusaamisen aiheesta, ap kiusaamisesta yleensä. Ap:n tausta kiusattuna varmaan vaikuttaa vahvana kuulluksi tulemisen tarpeena, siitä mielipaha.

Vierailija
14/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on myös itse kokenut kiusaamista, joten luulisi hänen ymmärtävän miltä se tuntuu, eikä olla noin välinpitämätön toisen kertoessa myös omista kokemuksistaan.

Miten tuollaisessa keskustelussa voi fiksaantua päähä ajatus, että nyt puhutaan vain näistä tapauksista, eikä minun tarvitse osoittaa myötätuntoa millään tavalla, jos joku keskusteluun osallistunut ottaa tilanteeseen mukaan myös omat kokemukset?

Eikö tuollainen todella hämmentäisi muita?

Vierailija
15/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jollain anopilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä