Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla tälläistä?

Vierailija
05.05.2012 |

Meillä kaksi lasta, 4- ja 5-vuotiaat. Lapsilla pitäisi olla koko ajan jotain ohjelmaa muuten heidän touhunsa menee pelleilyksi tai tappeluksi.

Meillä on ihan normaali päivärytmi ulkoiluineen ja päivälepoineen. Lasten kanssa pelataan ja ollaan yhdessä koko perheenä. Lapset saavat katsella lastenohjelmia sen normaalin eli pikku kakkosen verran. Mutta sitten kun heidän pitäisi viihdyttää itse itseään niin se ei onnistu. Leluja on vaikka muille jakaa, mutta niillä ei voi leikkiä. AINA pitää pelleillä niin kauan että satuttaa tai sitten lapset ovat toistensa kurkuissa kiinni, kumpikin on saanut ihan fyysisiä vammoja, kun en ole ehtinyt ajoissa väliin. Koko ajan pitää mölytä. Huhhuh.

Mielestäni tämä aika on paljon stressaavampaa kuin ne pari ensimmäistä vuotta joista varoiteltiin, että on rankkaa, kun on kaksi vaippaikäistä ym. Sanottiin, että sitten helpottaa, kun leikkivät yhdessä. Tämä on sata kertaa rankempaa nyt, sanon minä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kaksi poikaa ja joo, vähän se on tuollaista. Vähän se helpottaa, kun koulu alkaa ja tulee muitakin kavereita. Ja kun annat enemmän telkkarinkatsomisaikaa, tai peliaikaa. Osta vaikka alkupolkua tai muita kehittäviä juttuja. Jos et halua viihdyttää.

Vierailija
2/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä, että kyllä muutkin kokevat tuon vaiheen raskaana. Syy vähäisiin vastauksiin on aloituksen huono otsikointi. Minäkään en yleensä koskaan avaa ketjuja, joissa ei otsikossa kerrota, mitä asia koskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tuo kuopus jaksa katsoa edes pikku kakkosta rauhassa. Puol tuntia jaksaa max ja sit alkaa säheltämään. Esikoinen saa pelailla välillä tietokoneella jotain eskaripelejä. Koko ajan en jaksa viihdyttää sillä mielestäni lasten kuuluu keksiä itsekin sitä tekemistä ja pitäähän kotihommiakin joskus tehdä. ap

Vierailija
4/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan, että jos olet aina keksinyt ohjelmaa, niin heidän ei ole koskaan tarvinnut keksiä itse leikkejä tai touhuja. Ehkä pitäisi pikkuhiljaa opettaa lapset käyttämään omaa mielikuvistustaan. Jos vaikka aloittaisit jonkin leikin heidän kanssaan ja pikkuhiljaa vetäytyisit taustalle. Jospa leikki jatkuisikin siitä itsekseen?

Meidän lapset ovat aina viihdyttäneet itseään, mutta mä en ole leikkinyt lasten kanssa koskaan. Toki on pelattu, luettu yms. mutta varsinaiseen leikkiin en ole koskaan osallistunut ja ovat aina keksineet hyvin leikit itsekseen.

Vierailija
5/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat just tuollaisia, tyttö ja poika. Eivät todellakaan leiki rauhassa keskenään, vaan tappelevat ja juoksentelevat ympäri taloa, repivät leluja toistensa kädestä jne... Nuorempi (3v) saattaa välillä syventyä johonkin omaan juttuun kuten kirjaan, mutta aika äkkiä se vanhempi porhaltaa paikalle kiusaamaan. Ainoa, miten nuo pysyvät rauhassa, on telkkarin ääressä. Tosi rasittavaa, en malta odottaa että kasvavat vähän... Vanhempi on jatkuvasti pienemmän kimpussa, huoh.

Vierailija
6/6 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä voi vaan olla tylsää, niin se on aikuisillakin. Olen juu auttanut leikkejä alkuun ja poistunut sitten, mutta sekään ei tunnu toimivan. Välillä tosiaan rakennanan sen junaradan tai legolinnan ja jätän pojat leikkimään, mutta useimmiten se menee sitten tappeluksi :( ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan