Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2012 |

Nykyään harva käyttää kypärää. Vaikka lain mukaan se olisi pakollista. Miten on käytätkö?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyöräillessä.

Vierailija
2/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pyörräillessä, mun mieskin käyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla lähteä ilman. Mies pitää aina ja lapset myös.

Vierailija
4/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että se on (lain mukaan) pakollista.

Luulin sen olevan suositeltavaa.

Vierailija
5/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en käyttänyt. Sit parin kuukauden sisään sattui kolme tapausta, jossa pyöräilykypärä olisi ollut todella tärkeä. Ensin olin todistajana kolarissa, jossa ilman kypärää pyöräillyt nainen jäi auton alle. Kypärä ei varmaan ois pelastanut kasvoja, jotka jäi siihen maantien asfalttiin, mutta aivoja se ois suojannut. Mietin vieläkin, miten hänelle kävi, oli niin pahan näköinen.

Sitten itse kaaduin pahastai pyörällä. Oli onni etten loukannut päätä kovin pahasti, mut kypärä ois säästänyt siltikin päänsäryltä.

Sitten jäin auton alle (autoilija räpläsi kännykkää eikä nähnyt mua) ja siitä onneksi selvittiin silkalla tuurilla vähin vammoin. Silloin aloin miettimään, että voisko olla, että jossain joku nyt nätisti pyytää käyttämään sitä kypärää. Ja että ehkä kannattais kuunnella

Vierailija
6/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä lopetin pyöräilemisenkin ties kuinka moneksi vuodeksi ja menen vaan autolla.

Tänä keväänä olin niin hurja, että pyöräilin pitkästä aikaa, ja ilman kypärää. En tiedä vielä, jatkanko harrastusta.

Mä en vaan käytä kypärää, se on kuvottava.

Vierailija
7/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on pään sisällä jotain suojattavaa, ymmärtävät kyllä suojata sen. Jos ulkonäkö on tärkeämpää, no, se kertoo jotain.

Vierailija
8/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan toki pyöräilyä muutenkin hyötypyöräilyn lisäksi, maantie- ja maastopyöräilyä. Ei tulis mieleenkään ajaa ilman. Pari kolaritilannettakin on tullut omalle kohdalle, joissa kypärä on pelastanut hengen tai ainakin suojannut vakavilta vammoilta.

Suosittelen kaikille pyöräilijöille. Turhamaisuus on tietysti oma lukunsa, mutta kallon luut on melko ohuet..

Vierailija
9/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä olla käyttämättä.

Vierailija
10/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan käytänyt. Lapsuudessa ei kellään ollut kypäröitä.

Vierailija
11/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa puen sen oikein = niin että se suojaa myös otsan. Ei siis koketisti takaraivolle keikkumaan!

Vierailija
12/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini puolesta kun tiedän millaista on elämä kun aivot ovat pilalla.

Vierailija
13/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt siitä saakka, kun se tuli lain mukaan pakolliseksi. Lapsuudessani 70-luvulla kenelläkään ei ollut kypäriä, mutta ei liioin turvavöitäkään takapenkillä, joten se on mielestäni erittäin huono syy olla käyttämättä kypärää.