Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toimeentulotuesta säästää?

Vierailija
05.05.2012 |

Vai otetaaanko se seuraavassa kuussa huonioon tulona? Haluan nyt ihan oikeaa lakia enkä ihmisten mielipiteitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta huomioon seuraavan kuukauden tuloissa, mikäli saa toimeentulotukea peräkkäisinä kuukausina. Ongelmaksi asia voi tulla, jos säästösumma on suurehko, ja välillä on kuukausia, jolloin oikeutta toimeentulotukeen ei ole.

Vierailija
2/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää,mullakin makas tilillä tonni eikä sitä mistään vähennetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laillisesti, ennen kuin voi hakea toimeentulotukea täytyy käyttää omat säästöt. Eli suuria summia ei voi missään tilillä lepuuttaa samaan aikaan kuin hakeaa toimeentulotukea.

Pääsääntö on, että ne jotka tarvitsevat toimeentulotukea eivät voi säästää, sillä tarvitsevat rahat toimeentuloon.

Itse elän täysin minimeillä mutta säästän 35 euroa kuukaudessa. Lisäksi olin pitkään Unicefin kuukausilahjoittaja ja huomasin että aivan huomaamattani olin pieninä erinä lahjoittanut yhteensä n. 2000 euroa. Huh!

Vierailija
4/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittanut, niin enpä sua kivitä! Hyvä antaa vähästäkin, paha ei paljostakaan.

Vierailija
5/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siitä jonkun verran uskaltaa tililleen jättää. Itse tosin vedän tilin tyhjäksi aina kun tuet saapuu, laskujen maksamisen jälkeen. Parempi säästää käteisenä kuin tilille. Laista et mitään tarkkoja lukuja löydä kuinka paljon "saa tilillä olla". Toimeentulotuesta puhuttaessa käytännöt vaihtelevat paikkakunnittain. "Toimeentulotukilaki" on hyvä hakusana esim. Googleen tain Finlexiin.

Vierailija
6/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä usko että kauheesti voi muutenkaan säästää. Paitsi jos ei ole lapsia ja ei mene senttiäkään rahaa mihinkään lääkkeisiin, bussilippuhin jne.

Vierailija
7/7 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kuntasi sosiaaliasiamieheltä. Sieltä saat varmuudella oikeaa tietoa.

Itse olen tosin säästänyt suuriakin summia, mutta käteisenä. Jos senkin takia, että käytin rahat matkailuun, enkä halunnut, että tilitiedoistani olisi selvinnyt minun olleen viikkokausia pois Suomesta. Se kun olisi voinut vaikuttaa niin työttömyyskorvaukseen kuin toimeentulotukeen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi