Osaako miehesi käynnistää a)pyykkikoneen b)astianpesukoneen c)kuivausrummun?
Kommentit (35)
Ja tästä kyllä kiistellään. Minulla pidemmät työpäivät pidemmän matkan takia, ansaitsen enemmän rahaa talouteen, joten en keksi mitään syytä miksi minun pitäisi tehdä enemmän kotitöitä. Mies tekee pihatöitä ja minä pyykkään. Minäkin tekisin mieluullin ulkotyöt, kun muutenkin saan olla päivät sisällä.
minä teen meillä kaikki ko. käynnistykset ja täytöt.
Ei muuten paljoa naiseltakaan vaadi tuon vertainen koneiden käynnistys, että siihen miestä avuksi tarvittaisiin!
Miehellä on meillä hieman vaativammat tehtävät.
Ihme kysymyksiä taas, varmaan joku uskis.
Entä osaako vaimosi käynnistää auton? ...tai television...
Ei muuten paljoa naiseltakaan vaadi tuon vertainen koneiden käynnistys, että siihen miestä avuksi tarvittaisiin!Miehellä on meillä hieman vaativammat tehtävät.
Miehellä on meillä hieman vaativammat tehtävät.
Muunlainen mies ei minulle kelpaisikaan. Vapautuksen kotitöistä saisi vain vaikeasti sairastunut.
Meillä noiden käyttö kuuluu myös lasten viikottaisiin askareihin. Kaikki kolme poikaa ovat alakouluikäisistä lähtien vastanneet omasta pyykkihuollostaan täysin. En siis tee asialle mitään vaan saavat ihan itse hoitaa pyykkinsä pesuun, pestä ja kuivata ne ja sen jälkeen hoitaa puhtaat pyykit kaappiin. Hyvin pelittää ja pääsee äippy helpommalla :) Eikä tarvitse tulevien miniöiden valittaa, että poikani ovat avuttomia.
Kuivausrumpua ei tosin meillä ole mutta eiköhän tuo osaisi.
Oma-aloitteisuudesta en niinkään puhuisi, varsinkaan pyykkikoneen kohdalla... Ja vaatteiden pesuohjeiden lukeminen, noudattamisesta puhumattakaan, on selkeästi hyvin vaikeata. En ole itsekään noissa kovin tarkka, mutta ns. parempien vaatteiden kohdalla kyllä katson saako lingota tm. Meillä mies siis osallistuu pyykkihuoltoon, mutta vain minun valvonnassani tai tarkkaan ohjeistettuna.
Tosin lupa käyttää vain tiskikonetta. Sen verran monta koneellista pyykkiä pilannut, että pyykit on mun kontolla nykyään. Mies hoitaa tiskit.
Olen ihan tarkoituksella valinnut sellaiset mallit, joiden käyttö on niin äärimmäisen yksinkertaista, että jopa insinööri osaa.
Mutta ei mies niitä käynnistä kuin äärimmäisessä hätätapauksessa.
Ei muuten paljoa naiseltakaan vaadi tuon vertainen koneiden käynnistys, että siihen miestä avuksi tarvittaisiin!Miehellä on meillä hieman vaativammat tehtävät.
Saanko kysyä, että mitä ovat ne tehtävät, joihin sinä naisena et kykene?
Meillä sellaiset ovat asentajan ammattitaitoa vaativat siinä tapauksessa, että joku kone tai kulkuneuvo on rikki.
Meillä osaa ihan kaikki, osaa käyttää myös silitysrautaa ja -lautaa, yleiskonetta, leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, porakonetta, hiomakonetta, traktoria, telkkaria, tietokonetta ja printteriä sekä skanneria.
Voi olla muitakin taitoja, joita en vaan nyt osaa luetella ;-)
Mutta ei viitsi käynnistellä kuin astianpesukonetta.
Osaa ja lisäksi mies osaa mm. käyttää hellaa ja kahvinkeitintä sekä soittaa itsenäisesti ovikelloa.
Oikeasti en voisi kuvitellakaan olevani miehen kanssa, joka ei selviytyisi tai haluaisi selvitä kodin jokapäiväisistä askareista, ellei sitten esteenä olisi jokin miehelle sattunut vamma tai sairaus. Oma isäni teki kaikkia kotitöitä, samoin mieheni isä. Tuntuisi hullulta asua ison lapsen kanssa, joka seisoisi avuttomana jokapäiväisten rutiinien edessä.
miksi osaisi kun ei osaa edes täyttää mitään niistä.
Turha sitä on tyhjää konetta käynnistää.