Osaako miehesi käynnistää a)pyykkikoneen b)astianpesukoneen c)kuivausrummun?
Kommentit (35)
a) vain jos siellä on sen omat työvaatteet
b) osaa kahdesti viikossa
c) ei
a) osaa b) osaa ja c)osaa. Mitä osaamista noissa on?
No osaa! Se osaa jopa korjata niitä........huh mitä aivottomia miehiä teillä on...
pyykinpesukoneeseen. Muita koneita meillä ei ole.
sekä hoitaa astian pesukoneen käytön melkolailla kokonaan.
Varnaan paremmin käyttää kuin minä :--D
Osaa myös tyhjentää ja täyttää ne. Käyttää myös imuria ja moppia.
Saa puhtaat pyykit kaappeihin,
Siksi se onkin entinen. Lapseni osaavat, vieläpä ilman kehoitusta.
senkin oppisi. A:n ja b:n lisäksi osaa imuroida, silittää, viedä roskat ja vaihtaa vaipat.
Varsinainen tosielämän McGyver.
Mutta omatoimisesti laittaa vain tiskikoneen päälle.
En kauan jaksaisi katsella miestä, joka ei osaa tavallisia kodinkoneita käyttää... Tosin kieltämättä itse pesen pyykit mieluummin, mies ei aina lueskele pesuohjeita.
Noiden koneiden käyttö kuuluu kuitenkin minun hommiini yleensä. Pesukoneenkäytössä mies yleensä kysyy mikä ohjelma olisi hyvä jos kerran vuodessa haluaa sillä jotain rättejään pestä.
Mies kyllä tekee mukavasti kotihommia mutta juuri noihin koneisiin ei yleensä koske muuta kuin korjaus- ja puhdistusmielessä (nukkasihdit, tiivisteet yms.)
Esikoisen syntyessä yllättäen mies soitti sairaalaan ja kysyi pesukoneenkäyttöohjeita. Hieman hävetti muiden äitien kuullen selostaa niitä. :)
En ole koskaan itsekään käyttänyt kuivausrumpua, tiedä sitten kuinka vaativaa sen käyttö on. :)
Pyykki- ja tiskikoneen osaa myös korjata ja tietenkin huoltaa, vaikka onkin akateeminen. Mehän emme tunnetusti hallitse mitään käytännön taitoja.
meillä mies hoitaa pyykkäyksen pääsääntöisesti.
a) kyllä
b) kyllä
c) kyllä
miksi ei osaisi?
Tietenkin osaa kaikki kolme. Hän on itse ostanut kaikki kolme konetta ja käyttää niistä ainakin astianpesukonetta ja kuivausrumpua merkittävästi enemmän kuin minä.
Minä en hänen mielestään osaa täyttää astianpesukonetta yhtä hyvin kuin hän, joten hän yleensä toivoo, etten täytä sitä, koska silloin hän joutuu siirtelemään astioita.
Kuivausrumpu on yleensä hänen heiniään, koska minä laitan joskus töiden jälkeen pyykin koneeseen ja muistan ne nukkumaan mennessäni. Pyydän miestä laittamaan ne rumpuun ja hän sitten laittaa.
En ole tosiaan mikään kotitalousihme, joten siinä mielessä on tosi hyvä, että mies käy kaupassa, laittaa ruuat, siivoaa keittiön ja pesee pyykitkin pääasiassa. Jos pitää korjata jokin vekotin, säätää ilmanvaihtoa tai täyttää veroehdotus, niin minä pääsen loistamaan.
Olisi muuten varsin huvittavaa, jos ei osaisi, koska ovat kaikki miehellä olleet jo kun muutin kotiimme. (Kotimme siis miehen kotipaikka jonka on ostanut vanhemmiltaan ja asui siinä 1,5v yksin)