Vierailija

Kommentit (11)

Oikaissut siitä radan yli, tuolla tavalla aika usein jäävät alle vahingossa. Itsemurhat sitten erikseen, mutta niistä ei taideta uutisoida. Meidän lähiasemalla (Tikkurila) on tainnut vuoden aikana pari ihmistä oikaistessaan saada junasta osumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että ihan päivä meni pilalle ja ihan traumatisoiduit. Hohhoijaa.

Lainaus:

Nuori nainen teki itsemurhan. Oon oikeesti tästä varmaan koko loppuelämäksi traumatisoitunu; säpälöityneiden ruumiiden näkeminen....... Se on jotain ihan kamalaa.

Kaikki ihmiset olivat aivan shokissa ja itkivät bussissa. Alkushokin jälkeen tuli lähinnä perkeleellinen viha: että joku kehtaa tehdä tollaisen tempun. Entä, jos paikalla olisi ollut lapsia? Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu mihinkään. Ei koskaan. Lapsuuden ystäväni, joka joskus aikoinaan yritti itsemurhaa kolmekin kertaa, sanoi ettei ole mistään niin onnellinen kuin siitä, ettei onnistunut: kun ollaan tarpeeksi pohjalla, ei ole enää muuta kuin suunta ylöspäin. Aikaa se ottaa, mutta näin se menee.

Lainaus:

Nuori nainen teki itsemurhan. Oon oikeesti tästä varmaan koko loppuelämäksi traumatisoitunu; säpälöityneiden ruumiiden näkeminen....... Se on jotain ihan kamalaa.

Kaikki ihmiset olivat aivan shokissa ja itkivät bussissa. Alkushokin jälkeen tuli lähinnä perkeleellinen viha: että joku kehtaa tehdä tollaisen tempun. Entä, jos paikalla olisi ollut lapsia? Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu mihinkään. Ei koskaan. Lapsuuden ystäväni, joka joskus aikoinaan yritti itsemurhaa kolmekin kertaa, sanoi ettei ole mistään niin onnellinen kuin siitä, ettei onnistunut: kun ollaan tarpeeksi pohjalla, ei ole enää muuta kuin suunta ylöspäin. Aikaa se ottaa, mutta näin se menee.

jotain muuta kuin omaa napaasi?

Sä et tiedä tuosta ihmisestä mitään. Et mitä hänelle on käynyt, mitä hän on kokenut jne. Iso osa itsemurhan tekevistä on psykoosissa, eivätkä oikein ymmärrä mitä tekevät. Ja vaikka ei olisikaan psykoosissa, niin sä et tiedä, millaisia kärsimyksiä siinä on taustalla.

Uskomattoman lapsellinen näkökulma sulla.

Joo saattaa olla, että ilmaisin itseäni hieman tökerösti, mutta mutta.... Ei se tarkoita sitä, että jos asia järkyttää minua, niin 'ajattelen vain omaa napaani'. Varmasti jokainen, joka tuon tilanteen näkin järkyttyi ja traumatisoitui, kukin tavallaan. Ja varmasti tuollaiset tapahtumat herättävät jokaisessa ihmisessä erilaisia ja ristiriitaisia tunteita.

Sairastuin itse 12-vuotiaana anoreksiaan ja myöhemmin bulimiaan; takanani on 10 vuotta syömishäiriöitä, masennusta jne. Äitini on alkoholisti, isäni pahoipidellyt minua jne. Ja minä selvisin, vaikka en itse olisi koskaan tuolloin uskonut selviäväni. Tuli todella paha olo nähdä, mitä niin nuori ihminen päätyy tekemään. En todellakaan voivottele tässä itseäni ensi sijassa: hänellä on varmasti ollut valtavan paha olla - ihan varmasti. Mutta uskon että myös tuolla tytöllä oli läheisiä, jotka varmasti rakastivat häntä ja kaipaavat häntä nyt. Tietenkään taustoja en tiedä, mutta en usko, että tässä maailmassa on yhtäkään ihmistä, jota kaikki vihaisivat!

En todellaan tarkoittanut loukata viestilläni ketään, mutta tokihan tuollainen järkyttää aina. Eihän tällaista voi oikein ymmärtää ja siksi ei oikein tiedä, miten tuollaiseen reagoida. Toivottavasti hänen sielunsa lepää nyt.

'A thousand people yell

Shouting my name

But I wanna die in this moment

I wanna die

And a thousand people smile

Smiling at me

But I wanna die in this moment

I wanna die

No way to understand

Why I've become the way I am

When the sky is filled with stars

I find a place inside my heart'

Kuten aina, mitenköhän tyttö päätyi tähän? Miksei kukaan auttanut häntä? Yrittikö hän kenties hakea apua, mutta häntä ei ikänsä puolesta otettu tosissaan.

Voimia ja jaksamista omaisille.

Ja sille joka traumatisoitui, ymmärrän hyvin. Mutta kuolema on osa elämää, joskin siitä on tullut meille kovin vierasta. Näin itse isäni kuolleena ollessani 12v, hän oli myös osissa. (kuoli kolarissa) Se tavallaan traumatisoi minua, tavallaan taas opin tajuamaan kuin hauras ihmisruumis on, ja se on antanut minulle näkökulmaa myöhempään elämään. Toivottavasti tämäkin herättää sinussa ajatuksia, ja pystyt ammentamaan tästä jotain.

Vierailija

Tunnen tytön itse, hän oli ystäväni, ja hänellä oli mielenterveydellisiä ongelmia varmastikkin, tai ahdistusta, sekä päihdeongelmia. On aivan hirveää kuulla että oma kaveri tehnyt itsemurhan, ja surettaa kyllä myös todellapaljon hänen vanhempiensa kohtalo. Elämää pitää arvostaa semmosena kun se on, ja vaikka nuorella olisi kaikki apu saatavilla käsissään niinkun kyseisellä henkilöllä oli, silti näin pääsee käymään, ja se on aivan hirveää. Yöunet menneet viimeöinä, ja nyt oikeasti ymmärtää kuinka arvokasta elämä on koska itsekkin tullut tehtyä virheitä, mutta ei mitään mitä ei olisi korjattavissa. Erittäin hirveä näky varmastikkin, en edes halua miettiä asiaa, koska tyttö oli todellakin ystäväni, erittäin ihana ihminen ja tuli hieman seinän takaa tämä asia. Päihteet pilaavat ihmisten elämän, ja tässä erittäin vahva esimerkki siitä että päihteettömyys tietyille ihmisille tuo itseään vahingoittavia ajatuksia. Tämä oli kuitenkin ehkä hieman arvttavissa koska moneen kertaan näin hänet viileltyneenä ja itseään vahingoittuneena, mutta en olisi osannut arvata että tämä on lopputulos kun ei kukaan ollut varoittanut tästä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat