Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vartalostani (sis. kuvan)

Vierailija
04.05.2012 |

http://i4.aijaa.com/b/00351/10126399.jpg

Minulla on syömishäiriö.. Ajoittain olo on ihan hyvä mutta aina jossain vaiheessa ahdistus nousee ja vihaan itseäni.

Nälkiinnytän, oksennan, jumppaan..

Vahdin orjallisesti kaloreita ja punnitsen itseni useita kertoja päivässä. Kierre jatkuu aina kunnes olen saanut pois keskimäärin 7kg ja sen jälkeen en halua ajatella asiaa eli työnnän sen pois mielestäni. lihon takaisin sen seitsemän noin vuodessa.

Tämä on jatkunut sen 8 vuotta jonka olen ollut äiti jota ennen syömishäiriöni oli enemmänkin anorektista ja painoin jatkuvasti 45-52kg.

Painoni on kuvassa 82kg ja olen 173cm pitkä.

Olen käynyt kehon koostumuksen mittauksessa ja minulla on sen mukaan 13kg liikaa ihraa.

Millainen SINÄ ajattelet kertomuksestani ja kuvastani?

Ihan rehellisesti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näet peilistä?

Mun mielestä olet ainakin herkullinen nainen :) oletko selvittänyt minkä painoinen sun kuuluisi olla ja minkä painoinen haluat olla? Sen jälkeen sun tarttee varmaan noiden lukujen perusteella tehdä joku kompromissi.

Pää-asia että olet hyvässä kunnossa eli jaksat arkiliikuntaa ja olet energinen.

Vierailija
2/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla että se riittää että muutaman kilon turvotuspöhötys poistuu

Vierailija
4/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, kiitos että ajattelet noin, jos saisin vain aivoni toimimaan sen mukaan

3, mä näen peilistä löysähkön, pyylevän suomalaisnaisen. erityisesti takapuoli ärsyttää koska se ei kapene millään vaan nousee vaan pystymmäksi jumppaamalla.. noi ratsastushousut saavat minut vihaamaan kesällä uimarannalla oloa.

Mun kuuluisin olla 62-65kg näillä lihaksilla mutta mielummin painaisin 60kg. realistisemmin tähtään aina 72 kiloon.

arkiliikuntaa on päivittäin töissä ja se näkyy käsivarsissa joissa lihakset onkin kunnossa. ala- ja keskivartalooni en ole yhtään tyytyväinen.

Vierailija
5/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun makuuni liian pyöreä. Mutta muista se, että et saa miettiä sitä, mitä muut ajattelee, muuten menetät jotain itsestäsi. Ole oma valloittava itsesi.

Jos et ole tyytyväinen, niin aloitat terveellisen elämän... Tollä tyylillä sairastutat itsesi vain pahemmin.

Vierailija
6/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihava, painoindeksisi on 27 joten olet ihan tilastollisestikin ylipainoinen. 10 kg pois niin voisit paremmin vaikka et hoikka olisikaan mutta monet terveysriskit pienenis.

Ne ketkä sanoo vartaloasi upeaksi, ovat itse ylipainoisia. Itse ole 173 cm ja painoin raskauden jälk. Pitkään 65 kg ja tunsin itseni oikeesti läskiksi. Oli jenkkakahvat ja maha pömpötti. Nyt laihdutin ja painan57 kg a nyt olen hoikka, just hyvä. Mutta tämä mun mielipide, sitähän sää kysyit...! ;)

Vierailija
7/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossa sun nykyisessä painossa lievä lihavuus joka on ihan hyvästä :)

3

Vierailija
8/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, tiedän kyllä noi jutut ja ne on vain viittellisiä koska niissä ei oteta huomioon mm. lihasten ja rasvan suhdetta.. Siksi luotan enemmän peilikuvaan ja kehon koostumuksen mittaukseen..

5, olen jatkuvasti vähähiilarisella. vatsani ei ole turvonnut tai kipeä..

Vierailija
9/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 171 cm pitkä ja 80-kiloisena olin järkyttävä ihratiinu, sinä sen sijaan olet hyvän mallinen.

Vierailija
10/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, "ole oma valloittava itsesi"

juuri tuota inhoan.. minua etoo että minua pidetään "iloisena, pirtsakkana lihavana" kun tunnen sisimmässäni olevani ihan erilainen. minulla on lihavan persoonaleima otsassa ja haluan että minut otetaan vakavasti eikä leppoisana lihavana..

terveellinen elämä.. tiedän terveellisestiä ruokavaliosta vaikka kuinka paljon mutta en pysty elämään niin.

8, itsekään en pidä itsestäni tällaisena mutta minusta moni pulska nainen näyttää sopusuhtaiselta ja kauniilta. joten sinänsä vähän yksipuolinen näkemys sulla jos ajattelet yks yhteen että vain lihava sanoo toista lihavaa kauniiksi ja kumpikaan ei oikeasti ajattele niin.. :)

Vierailija
11/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: mä olen ollut saman painoisena joskus myös pulskempi: käytin 46-kokoja..

nyt yläosa on 40 ja alaosa 42 koska lihakset on paremmassa kunnossa..

-

lähden nyt töihin mutta tulen iltapäivällä vilkaisemaan jos jollain on vielä sanottavaa.

Mukavaa päivää kaikille siksi aikaa!

Vierailija
12/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikas kamalalta myös.

Itsellä nyt pituus 174 kg ja painoa 88 kg ja olen samassa jamassa - sitä 5-10 kg seilaamista vuoden sisällä. Nuorena myös kärsin anoreksiasta, vaikka keveimmmilläni olin jopa 56 kg, en päässyt laihemmaksi, kun siinä pisteessä tuli kova herätys ja sain itseni psyykkisesti "kuntoon" tai siis ainakin melkein. Ekassa raskaudessa tuli n. 30 kg 10 vuotta sitten ja niiden kanssa olen sitten taistellut - kun pistää niin kovasti vastaan sekä laihtumista, että lihomista - lihavuus ja lihominen oksettaa ja ahdistaa, mutta yhtä lailla laihtuminen ahdistaa, koska jossain vaiheessa alan ajatella kuinka en koskaan halua enää päätyä siihen anorektiseen ajattelutapaan - joka kyllä on jossain määrin päällä koko ajan. Olisi niin helppo vaan olla syömättä ja siten laihtua, mutta en anna itseni sitä tehdä.

Kuvasi näyttää hyvältä verrattuna mun kiloihin, sulla kuitenkin esim. vyötärö ym, mulla sellaista löysää löllöä koko yläkroppa - reisissä ei sitten niinkän paljon ylimääräistä...

Vierailija
13/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuo rehellinen mielipide kuvastasi. Olet minusta vartaloltasi varsin tavanomaisen näköinen suominainen. Suuri osa meistä, minä itsekin, olemme tuommoisia vähän rehevämpiä naisia varsinkin 30 ikävuoden jälkeen. Itse en pidä naisellista rehevyyttä rumana, eikä BMI alle 30 ole edes käytännössä minkäänlainen terveysriski tilastojen mukaan. Et sinä toki sellainenkaan ole että ihmiset katsoisivat perään upean kropan takia mutta miksi täytyisikään? Eipä katso kukaan ihan varmasti myös "ällön" kropan takia, ihan tavallinen olet.

Tarinasta muuten, niin sen luettuani toivon että löydät rauhan oman kehosi ja sen ulkonäön ja painon kanssa, vaikka se tarkoittaisi ettet laihdu ikinä tuosta kiloakaan tai jopa lihot hieman. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi taisteluun omaa kehoa vastaan, ja varsinkin kun se taistelu ei edes onnistu niin kuin itse sanoa (olet kierteesä jossa lihot kuitenkin aina takaisin). Minä olen itse entinen bulimikko ja olen päättänyt antaa itseni olla lievästi ylipainoinen, koska tällaisena pysyn ilman henkisesti epätervettä taistelua, ahmimisia ja oksentamisia jne. Laihemmaksi pyrkiminen laukaisee heti bulimiakäytöksen.

Vierailija
14/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkroppa on tosi jees, en keksi mitään huomautettavaa. Lantio on MINUN MAKUUNI (ja olen siis nainen) hieman liian leveä. Mutta niin se on suurella osalla suomalaisnaisia. Mielestäni näytät tyypilliseltä, normaalilta, normaalikroppaiselta naiselta.

Älä stressaile tuon painojutun kanssa. Itse olen myös vähän "kierteessä", joten ymmärrän hyvin sen, että painoa tulee tsekattua hysteerisesti esim. 8kk ja laskettua kalorit tietokoneella. Ja sit kun tavoite on saavutettu, voi taas löysäillä ja syödä herkuja. Tuntuu, että oikein uhallani syön herkkuja silloin, kun en ole laihiksella... Joten jotain vikaa taitaa olla korvien välissä / minäkuvassa.

Otapa ihan iisisti tuon kroppa-asian kanssa ja hyväksy itsesi!.

Vierailija
15/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa näkyy et sun perse on hirveän leveä ja roikkuva mut entäs sitten?

Sä et ole läheskään niin lihava ja/tai ruma et sun kandeis ajatella asiaa noin paljon.

Vierailija
16/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä miksi sun pitäisi inhota itseäsi tai kiusata itseäsi tuollaisilla kuureilla. Toivoisin sulle jonkinlaista itsearmahdusta.

Vierailija
17/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestani naytat ihan hyvalta.

Silmaani pisti aikaisempi kommenttisi ,jossa kirjoitit etta sinun 'kuuluisi olla 62-65kg, mieluiten 60kg' . 60kg sinun pituisellesi naiselle on aika vahan. Ihan oikeasti. Yrita olla realistinen ja vahan armollisempi itsellesi. Sinun ei todellakaan kuulu valttamatta painaa 60kg.

Jos tosiaan haluat laihtua, ota realistinen tavoite (esim laihdun 5kg ja pidan huoenettei se 5kgtule takaisin).

Tsemppiaja kaikkea hyvaa.

Vierailija
18/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytät naiselta. :)

Vierailija
19/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot olevasi syömishäiriöinen, miksi siis linkität tänne kuvasi ja kerrot mittasi?

Tämä palsta on niin täynnä ilkeitä ihmisiä että toisena syömishäiriöisenä osaan kuvitella motiiviksesi vain sen, että saat noita "olet lihava ihan painoindeksinkin mukaan, laihduta 10 kg, niin tein minäkin" -kommentteja ja saat niistä potkua kääntää häiriösi jälleen syömättömyyteen.

Vierailija
20/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoi mulle että kaunis olet. Pylly pitää naisella ollakin ja muutenkin olet kaunis ja naisellisen mallinen. Lantio on toki leveä, mutta monilla naisilla on.. Olen itse 174cm ja 55kg ja kroppa kuin 12v. pojalla. Jos minulla olisi rinnat ja takapuoli kuin sinulla niin kantaisin niitä ylpeydellä!