Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ammattikasvattajen lapset on järkiään "heitteillä"?

Vierailija
03.05.2012 |

Meilläpäin varsinkin päiväkodin ammattilaisten lapset roikkuu päivätpitkät milloin missäkin.

Eikö ne mammat jaksa enää työpäivän jälkeen katsella tai kasvattaa edes omiaan?

Surullista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemieni ammattikasvattajien lapset eivät odellakaan ole heitteillä vaan rakastettuja, hyvin hoidettuja lapsia. Eivät tietenkään ongelmattomia. Jospa nuo tarkkailemasi ulkoilevat, leikkivät ulkona? Joka tapauksessa yhden ihmisen kokemus ja tulkinta on vain yhden ihmisen kokemus ja tulkinta.

Vierailija
2/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä muuten on meilläkin päin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäitä ja ryhmiinsopeutumattomia, että kyllä ne mehut imee. Siksi ei myöskään ole enää ammattitaitoista porukkaa alalla, koska ne hakeutuu muihin hommiin. Ihan järkky vastuu ja työmäärä, orjapalkalla.

Että miettikääpä sitä te kotiäidit, jotka heivaatte lapsenne hoitoon kotona vauvan kanssa lusiessanne, tai muuten vain lomaillessa!

Vierailija
4/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muuten on. Samasta syystä myös koulujen opettajat alkaa olla loppuunpalaneita riepuja :(

Vierailija
5/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin viikolla olen maksanut 150 e tilapäisestä lastenhoidosta

t. lto

Vierailija
6/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jonkin verran opettajia, koska itsekin olen sellainen ollut. Ja siten tunnen myös paljon opettajien lapsia, jotka todellakin on hellyydellä kasvatettuja, sopivasti ymmärrettyjä, isompinakin hyvin käyttäytyviä, kerta kaikkiaan herttaisia lapsia.

Mutta sitten omalla työurallani, ennen kuin sain omat lapset, olin opettajana. Siltä ajalta on jäänyt mieleen muutama asia, ja yksi niistä on se, että niistä parista tuhannesta oppilaasta, joita ehdin opettaa, ne kaikista kamalimmin käyttäytyvät oppilaat olivat opettajien lapsia. Erityisesti samassa koulussa työskentelevien opettajien lapset olivat aivan järkyttäviä. Nämä oppilaat ilmeisesti tiesivät kodin kautta liikaa sellaisia asioita, jotka eivät kuuluneet oppilaiden tietoon. Ja osasivat sitten tehokkaasti käyttää hyväkseen näitä sisäpiirin tietoja (esim. opettajakokouksen keskusteluista, uusista poissaolovalvonnoista, arvosteluaikatauluista, opettajakunnan ongelmista, jne.) Näitä oppilaita oli todella inhottava opettaa. Eikä kyse ollut mistään yksittäistapauksesta, vaan näitä samanlaisia oli useita vuosien mittaan.

Vierailija
7/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikasvattajaksi tunnustaudun, mutta omien kanssa en juuri nyt jaksa, täydellisen hyvin.

Syy väsymykseeni on rankat sytostaattihoidot. Lapset pääsevät nyt aika helpolla, kun en jaksa olla niin "nipo", kuin normi olosuhteissa.

Kasvattavat nyt toinen toisiaan :)

Lupaan, kyllä keskittyä enemmän kasvatustehtävääni saatuani itseni parempaan kuntoon :)

Vierailija
8/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin opettajien lapset ovat valitettavana usein kaikkein pahimpia kiusaajia, huonoiten käyttäytyviä.

Samoin tiedän erään lastensuojelunsossun tädin, jonka lapsi olisi aivan heitteillä, jos isovanhemmat eivät hoitaisi lasta. Lapsi on aivan päästäpideltävä ilmeisesti juuri vanhempia välinpitämättömyyden ja itsekkyyden takia. Aika pienestä lapsesta vielä kyse.

Lisäksi tiedän erään lääkäripariskunnan, jonka lapset ovat vieneet pienestä pitäen vieneet vanhempiaan aivan 7-0. Lapsia on imetetty ja pompittu sängystä olohuoneeseen kaiket yöt yli 2 vuotiaiden perusterveiden lasten kanssa. Lasten ekat hampaat on myös paikattu jo 4-vuotiaana. Ja kämppä on aina kuin kaatopaikka.

Lisäksi terkkarin ja poliisin lapset ovat istuneet autossa 2v:sta lähtien etupenkillä ilman minkäänlaista turvaistuinta tai edes turvavyötä. Pyöräilykypärääkin käyttävät kun viitsivät.

Mä oikeasti luulen, ettei suutarin lapselle ole kenkiä. Onneksi me ollaan teknisellä alalla töissä ;)

Vierailija
9/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkiään heitteillä? Mitä tarkoittaa järkiään?

Vierailija
10/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin opettajien lapset ovat valitettavana usein kaikkein pahimpia kiusaajia, huonoiten käyttäytyviä.

Samoin tiedän erään lastensuojelunsossun tädin, jonka lapsi olisi aivan heitteillä, jos isovanhemmat eivät hoitaisi lasta. Lapsi on aivan päästäpideltävä ilmeisesti juuri vanhempia välinpitämättömyyden ja itsekkyyden takia. Aika pienestä lapsesta vielä kyse.

Mitä tekemistä pitkällä imetyksellä on huonon vanhemmuuden kanssa?

Lisäksi tiedän erään lääkäripariskunnan, jonka lapset ovat vieneet pienestä pitäen vieneet vanhempiaan aivan 7-0. Lapsia on imetetty ja pompittu sängystä olohuoneeseen kaiket yöt yli 2 vuotiaiden perusterveiden lasten kanssa. Lasten ekat hampaat on myös paikattu jo 4-vuotiaana. Ja kämppä on aina kuin kaatopaikka.

Lisäksi terkkarin ja poliisin lapset ovat istuneet autossa 2v:sta lähtien etupenkillä ilman minkäänlaista turvaistuinta tai edes turvavyötä. Pyöräilykypärääkin käyttävät kun viitsivät.

Mä oikeasti luulen, ettei suutarin lapselle ole kenkiä. Onneksi me ollaan teknisellä alalla töissä ;)

Vierailija
11/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhatätien lapset on pph:lla hoidossa?

Vierailija
12/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi paremmassa tilanteessa kuin nuo ylläluetellut. Lapsemme saavat pelkkää positiivista palautetta joka paikasta.

Mutta en tosiaan sano, etteikö olisi myös hyvässä kodissa kasvaneita ammattikasvattajien yms. lapsia, mutta olen kiinnittänyt huomiota noihin edellisiin, kun ovat kaikki lähipiiristämme.

edellinen

Vierailija
13/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaiket yöt jatkuvaa imetystä ja vuosia kestävää lasten pompottamista öisin sillä seurauksella, että vanhemmat ovat aivan kuutamolla kaikesta väsymyksen takia.

sama

onneksi paremmassa tilanteessa kuin nuo ylläluetellut. Lapsemme saavat pelkkää positiivista palautetta joka paikasta.

Mutta en tosiaan sano, etteikö olisi myös hyvässä kodissa kasvaneita ammattikasvattajien yms. lapsia, mutta olen kiinnittänyt huomiota noihin edellisiin, kun ovat kaikki lähipiiristämme.

edellinen

Vierailija
14/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden lapset sais olla vähän ennemmän heitteillä. Varsinkin toista lapsista ymmärretään liikaa. Silloin kun sille pitäisi sanoa että anna olla viimeinen kerta kun teet noin, lapsi saa vain syliä ja voi voi -leperrystä.

Vierailija
15/18 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa sijaisuuksia tehneenä olen todennut, että omaa lastani en sinne ikinä laita sitten kun sen aika tulee. Toki on erilaisia päiväkoteja, mutta oman kokemuksen kautta tutulle pphlle, jos kotihoitoon ei ole mahdollisuutta aikanaan.

Vierailija
16/18 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa kuten 4 kirjoitti. Eilenkin vänkäsin tuntikausia yhden lapsen vieressä koko päivän, oli uhkaavaa käytöstä.

Siinä jäin kivasti muut parikymmentä oman onnensa nojaan keksimään ajanvietettä kun kollegaakin tarvittiin välillä rauhoittamaan tilannetta.

Ryhmässä on myös 2 muuta lasta, joiden paikka olisi ihan muualla kuin päiväkodissa.

Että näin. Pitkät on työpäivät, avustajia ei saa vaikka olisi diagnoosit. Eniten harmittaa näiden muiden lasten puolesta, sälytyksessähän he ovat.

Kyllä olen ihan puhki kotona illalla, omien lasten kinastelut kuulostaa linnunlaululta kun on 7 tuntia kuunnellut meteliä.

Vierailija
17/18 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa kuten 4 kirjoitti. Eilenkin vänkäsin tuntikausia yhden lapsen vieressä koko päivän, oli uhkaavaa käytöstä.

Siinä jäin kivasti muut parikymmentä oman onnensa nojaan keksimään ajanvietettä kun kollegaakin tarvittiin välillä rauhoittamaan tilannetta.

Ryhmässä on myös 2 muuta lasta, joiden paikka olisi ihan muualla kuin päiväkodissa.

Että näin. Pitkät on työpäivät, avustajia ei saa vaikka olisi diagnoosit. Eniten harmittaa näiden muiden lasten puolesta, sälytyksessähän he ovat.

Kyllä olen ihan puhki kotona illalla, omien lasten kinastelut kuulostaa linnunlaululta kun on 7 tuntia kuunnellut meteliä.

Ei mun mielestä se meteli pk:ssa nyt niin kamala ole. Lapsiahan ne siellä on.

Kamala miten tympääntyneitä ihmisiä joissakin päiväkodeissa on! Olen muutaman sellaisen tavannut ja potkut antaisin jos voisin.

T: PK:n täti

Vierailija
18/18 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä se meteli pk:ssa nyt niin kamala ole. Lapsiahan ne siellä on.

Kamala miten tympääntyneitä ihmisiä joissakin päiväkodeissa on! Olen muutaman sellaisen tavannut ja potkut antaisin jos voisin.

T: PK:n täti

Istutte vaan alas ja ootte niille kivoja. Kyllä nekin on sitten kivoja teille!

PK:ssa on niin helppoa jos kunnioittaa lasta ja myötäelää. Lapset vaistoaa heti jos vihaat niitä. Kyllä ne sitten tekee kaikkensa, että sulla ois paha olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä