Vuokran myöhästyminen jatkuvasti parilla päivällä
Moi! Osaako joku sanoa, onko siitä jotain haittaa että vuokra myöhästyy monta kertaa peräkkäin, aina yhdellä tai kahdella päivällä.
Olen ollut niin lahopää, että unohtanut jo monta kertaa peräkkäin maksaa vuokran ajallaan, mutta onko muutamalla päivällä mitään merkitystä?
VVO:lla asutaan.
Kommentit (18)
kun tarvitset suosituksia uutta vuokra-asuntoa varten.
Opettele laittamaan laskut maksuun aina HETI kun tipahtavat postiluukusta.
Tämä on ollut minulle ainoa tapa muistaa maksaa laskut ajallaan.
Eli syötät ne ennakkoon verkkopankkiin.
kun tarvitset suosituksia uutta vuokra-asuntoa varten.
Opettele laittamaan laskut maksuun aina HETI kun tipahtavat postiluukusta.
Tämä on ollut minulle ainoa tapa muistaa maksaa laskut ajallaan.Eli syötät ne ennakkoon verkkopankkiin.
tule mitään laskua postiluukusta.
VVO.lla ei niin nipoteta, kuin joku yksityinen saattaisi(ymmärrettävästi).
Mä maksoin siellä pari vuotta joka kuukausi 5 pv myöhässä kun tilipäivä oli vasta silloin eikä mitään tullut koskaan. En muutenkaan yleensä maksa koskaan mitään laskuja ihan ajoissa paitsi jos on yksityishenkilölle velka, eikä siitä mitään haittaa ole. Edes mitään viivästysmaksuja ei tule pienistä myöhästelyistä.
Yritä sopia uusi eräpäivä vuokralle jos on vaikeuksia pitäytyä siinä nykyisessä eräpäivässä. Yritä saada sitä pari päivää myöhemmäksi.
vuokra on toistuvasti myöhässä on se peruste vuokrasopimuksen purkuun
eli kannattaa huolehtia ajallaan, sopimuksessa sovittuna päivänä
oli tälläinen tilanne:
Hän asui erään VVO:n kaltaisen firman vuokra-asunnossa. Hänellä oli elämäntilanne jolloin vuokranmaksu myöhästyi viikon verran muutaman kuukauden ajan, palkka päivä oli silloin.
Kun olimme hakemassa yhteistä asuntoa samalta firmalta, tyssäsi asunnon saanti tuohon ajanjaksoon. Firman kirjoissa exä oli maksuhäiriöinen vaikka oli kaikki vuokrat kuitenkin maksanut.
Näin on ollut jo ainakin 7 vuotta. Kerran eräällä naapurilla oli unohtunut maksaa kesäkuun vuokra. Maksuhuomautus oli tullut joulukuussa.
Kun muutin tähän asuntoon, (vastaavan omista,a mitä VVO on) minulta kysyttiin mikä päivä haluan maksaa vuokran, laitoin päivän joka tilipäivän jälkeen. Samoin kun aikanaan hain luottokortin kysyttiin minkä haluan eräpäiväksi, samoin kysyttiin kun taannoin otin autolainan. maksupäivän voi sopia.
TAI tekee niin että säästää ETUKÄTEEN sen summan. Vuokran kaltaississa säännöllisissä menoissa helppoa, maksaa kerran etukäteen niin on aina se kuukauden vuokran verran pelivaraa. Tiliä ei kannata vetää aina tyhjiin.
VVO.lla ei niin nipoteta, kuin joku yksityinen saattaisi(ymmärrettävästi).
että se on NIPOTTAMISTA kun edellyttää tehdyn sopimuksen pitämistä.
Mielenkiintoista.
ennakkokirjaat nettipankkiin menemään sen säännöllisesti, so simple. (pankkihan sitten siirtää eräpäivän automaattisesti ekalle arkipäivälle jos vuokranmaksupäivä osuu vkl:lle tai arkipyhälle mutta se on ihan lainmukainen viivästys)
t.eräs jonka vuokra on aina päivälleen vaikka laho pää täälläkin
ajoissa ja eräpäivään MENNESSÄ? Tai jos se ylitsepääsemättömän vaikeata tai mahdotonta esimerkiksi oman palkkapäivän takia, voisitte ilmoittaa velkojallenne tilanteestanne.
Olen yksityisyrittäjä ja kyllä korpeaa, kun ihmiset eivät maksa laskujaan ajoissa! Mitäpä mieltä olisitte siitä, että oma palkkanne maksettaisiin, kun jaksettaisiin? Kun tulot ovat kolmen tonnin luokkaa kuukaudessa, eikä puhuta mistään isojen yritysten miljoonista, "pienet" 500 euron laskut ovat todella merkittävä osa tuloja.
Maksan omista tuloistani yrittäjän eläkevakuutusta ja tuloveroja. Ne on maksettava tasan tarkkaan eräpäivään mennessä, muuten tulee pahoja seuraamuksia. Minulla on pakko olla parin kuukauden puskurirahasto näitä pakollisia maksuja varten ihan vain siitä syystä että TE ETTE MAKSA LASKUJANNE AJOISSA!!
Pahimmillaan asiakkaat maksavat laskunsa 2kk myöhässä. En voi myydä laskuja ulkopuolisille firmoille, koska niihin menee ihan tuhottomasti rahaa. Ja ulosottoviranomaisiin vetoaminen karkoittaa asiakkaat alta aikayksikön.
Kiitos!
tiedän toki, että kaikki laskut tulee maksaa ajallaan, en minä mikään tyhmä ole. Sattuu vaan olemaan todella huono muisti + päivissä aina ihan sekaisin, kotiäitinä kun olen. Lupaan skarpata!
Toivotaan nyt sitten ettei vaikuta seuraavan asunnon saantiin tämä huonomuistisuus.
Olen aina ollut todella säntillinen laskujen maksun suhteen, mutta nyt on monta kertaa lipsunut, ja toivon ettei tämä lipsuminen kostaudu. Kai se selviäisi kun soittaisi sinne VVO:lle ja kysyisi.
Kiitos vastaajille, otan opikseni!
suosituksia te oikein vuokra-asuntoa varten pyydätte? En ole itse pyytänyt koskaan.
YH:lla on ainakin takuuvarmasti näin, ja kunnalla. Yksityinen saattaa joustaa jopa isoja firmoja enemmän! Itse sain siirrettyä maksupäivää soittamalla yksityiselle vuokranantajalle kun palkkapäivä tylsästi aina 10. Tiedän kans erään ihmisen, jolla oli jotain rahaongelmia ja sai yksityisen vuokranantajan kanssa sovittua että maksaa muutamana kuukautena vähemmän ja summat tasaantuvat myöhemmin.
Isot firmat ovat yllättävänkin tiukkia tällaisissa asioissa. Mutta muutaman päivän myöhästymisellä ei pitäisi olla merkitystä.
oli tälläinen tilanne:
Hän asui erään VVO:n kaltaisen firman vuokra-asunnossa. Hänellä oli elämäntilanne jolloin vuokranmaksu myöhästyi viikon verran muutaman kuukauden ajan, palkka päivä oli silloin.Kun olimme hakemassa yhteistä asuntoa samalta firmalta, tyssäsi asunnon saanti tuohon ajanjaksoon. Firman kirjoissa exä oli maksuhäiriöinen vaikka oli kaikki vuokrat kuitenkin maksanut.
Ihme satuseppoja täällä! Eli yksityinen vuokranantaja saattaa toki hermostua jos vuokra ei ole eräpäivänä maksettu, mutta esim. vvo:lla sillä ei ole mitään väliä eikä todellakaan tule maksuhäiriötä siitä jos vuokraa ei ole maksettu eräpäivänä.
Aivan eri asia tietysti jos vuokria on rästissä.
Eri pankkien välillä voi olla maksuliikenteessä parin päivä viive, joten eipä niitä maksamattomuuksia aleta heti muutenkaan eräpäivänä syynätä.
t. eräpäiväsurffailija