Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
^ Voisi olettaa, että huutaneet saavat huutonsa uusissa pakkausmateriaaleissa.
Mulle ei ole vielä auennut että johtuuko se siitä että Sanni on vaan niin köyhä, vai siitä että sen pitää vapaaehtoisesti saada elää mahdollisimman nuukasti?
Toisaalta ihailen ihmisiä joilla on periaatteita ja arvoja joita noudatetaan tarkasti, mutta jotenkin tosta tulee välillä sellanen kuva että elämä on aika ankeaa kituuttamista, ihan niinkuin sillä olis paha pakkomielle tai jotain.
Ei se mikään köyhä ole. Useiden viikkojen matkoja ympäri maailman vuosittain. Vai maksaako se mies ne kaikki matkatkin? Vaikka couchsurffaakin tms niin lennot ja muu siirtyminen paikasta toiseen maksaa. Ihmettelen et miten toi pari on yhdessä kun tuntuu olevan niin eri elämänarvot, tavat ja toiveet.
Outo pariskunta. En seuraa blogia aktiivisesti, mutta Sanni vaikuttaa ehkä...hmmm pilkun viilaajalta ja perfektionistilta (hitusen oudolta myös). Jos matkustetaan yhdessä, niin mitä hiton väliä?!! Toinen vetää tonnikalaa purkista ja toinen nautiskelee 5 tähden ravintolassa :D :D :D
Jotenkin tulee semmonen olo, että hän haluaa kaikin keinoin pitää kiinni itsenäisyydestään ja täydellisesti olla riippumaton. Sinänsä fiksua. Ei tipu tyhjän päälle, vaikka mikä tulisi.
Jos puhutaan kosmetiikkablogista ja Sannin meikkaamisesta, niin hän on jotenkin jämähtänyt samaan tyyliin. Monessakin asiassa hän elää edelleen samaa aikakautta kuin nuoruudessaan. Monet meikit näyttävät yhden silmän lähikuvassa hienoilta, mutta kasvokuvissa (ja luonnossa) ei mielestäni aina toimi se koko silmän kiertävä rajaus. Pienentää silmiä jotenkin.
Ruokajutuista huokuu jonkinlainen "hulluus" joten skippaan ne aina yli. Karkkipäivässä tykkään luonnonkosmetiikasta ja kosmetiikan hinta-laatu-suhteen miettimisestä sekä tuoteselosteiden tutkimisesta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:55"
Ehkä lapsettomien päälle kolmikymppisten kosmetiikkafriikkien elämä on tällai samanikäiselle perheelliselle väärää luettavaa. Joskus tulee mieleen, että lapsettomat ihmiset on kyllä ihan oma rotunsa. Niin itsekeskeiseltä ja omaan napaan tuijottamiselta niiden elämäntyyli perheellisestä tuntuu. Kertokaas jotain hyviä ja järkevämpiä blogeja!! =)
[/quote]
Niinkuin itse sanoitkin, ehkä tuo blogi tosiaan on sulle väärää luettavaa. Tuollaiselle perheelleen omistautuvalle marttyyrimammalle löytyy varmasti luettavaa muiden samanhenkisten joukosta. :)
Siis rasittavan ylimielinen ihminen.
En jaksa itse enää lukea, vaikka on hyviä aiheitakin joukossa (vaellus, matkailu). Blogista paistaa läpi negatiivisuus. En ole varma, olenko ennen huomannut samaa. Kirjoittaja vaikuttaa olevan tosi epävarma, hukassa ja tympiintyneeltä kaikkeen, vaikka kaikki näyttääkin blogissa päälle päin olevan hyvin.
Erikoista, ettei julkaise kaikkien kommentteja. Jos niissä ei siis mitään haukkumista ole ollut. Ehkä sanni ei pidä "marttyyrimammoista" :D Johtuisiko siitä, ettei ole saanut aiemmin kaipaamaansa jälkikasvua? Ehkä mies ei vieläkään halua, tai taustalla lapsettomuusongelmia?
Lopetin blogin lukemisen pari vuotta sitten erään reisi postauksen jälkeen. Ei pysty ymmärtämään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:49"]
Mua häiritsi se, miten Sanni myi tuotteita lukijoilleen huuto.net:ssä mentaliteetilla että rahat loppu ja ruokaa olisi saatava Lidlistä, auttakaa lukijat köyhää bloggaajaa. Nyt sitten paljastui, että Sannin mies on hyvin tienaava ja olisi varmasti helposti voinut lainata tai antaa ruokarahat. Säälipisteitä ei kyllä enää heru.
[/quote]
Hui, milloin tämmöinen juttu on ollut? :-O Ei mahda linkkiä olla?
Sannin mies on ammatissa, jossa keskipalkka lisineen yli viisi tonnia kuussa. On kyllä aika karu yhteen hitsautunut yksikkö (vai miten se Sannin ilmaus tarkalleen menikään) jos toinen puoli siitä elää nälässä?
[/quote]
Tässä sulle linkki, kun sitä pyysit:
http://karkkipaiva.indiedays.com/2011/09/13/kirppis/
Tässä taas se postaus, missä selviää että miehellä korkeampi elintaso kuin Sannilla:
http://karkkipaiva.indiedays.com/2014/07/26/kun-kaksi-eri-mielta-matkustaa/
Mistään en ole lukenut, että Sannin mies olisi 50 vuotias jo. Luulin, että on nelikymppinen.
Kyllä mua jotenkin hämmästyttää tosi erilaiset elintasot ja elintavat. Mies syö, juo ja harrastaa mitä haluaa kun taas Sanni tekee köyhäilystään taidetta. Mies vaikuttaa tasapainoiselta ja Sanni taas kovin tasapainottomalta teiniangsteissaan. Luulisi että pitkä parisuhde olisi tuonut itsevarmuutta, mutta en oikeasti ole törmännyt yhtä epävarmaan aikuiseen naiseen kuin mitä Sanni on.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:47"]
Kyllä mua jotenkin hämmästyttää tosi erilaiset elintasot ja elintavat. Mies syö, juo ja harrastaa mitä haluaa kun taas Sanni tekee köyhäilystään taidetta. Mies vaikuttaa tasapainoiselta ja Sanni taas kovin tasapainottomalta teiniangsteissaan. Luulisi että pitkä parisuhde olisi tuonut itsevarmuutta, mutta en oikeasti ole törmännyt yhtä epävarmaan aikuiseen naiseen kuin mitä Sanni on.
[/quote]
Mä mietin, että onkohan tässä eri elintasomeningissä Sannin puolelta jotain eropelkoa. Kun pitää taloudellisen itsenäisyyden, niin ero ei ole katastrofi. Sinänsä ihan järkevää, mutta en itse haluaisi vetää noin eri linjalla puolison kanssa vuodesta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:47"]
[/quote]
Mä mietin, että onkohan tässä eri elintasomeningissä Sannin puolelta jotain eropelkoa. Kun pitää taloudellisen itsenäisyyden, niin ero ei ole katastrofi. Sinänsä ihan järkevää, mutta en itse haluaisi vetää noin eri linjalla puolison kanssa vuodesta toiseen.
[/quote]
Voi olla hyvinkin mahdollista tai sitten syynä on vaan perisuomalainen vaatimattomuus ettei osata/haluta nauttia rahasta tai mistään ylellisestä vaikka siihen olisi mahdollisuus vaan köyhäily tuo mielihyvää. Mielestäni Sanni on joskus blogannutkin siitä että pelkää aina pahinta ja on todella vaikea antaa itselleen lupa nauttia elämästä.
Sanni taitaa rakastaa rutiineja ja tuttua vanhaa mikä luo turvallisuutta. Joku ikivanha nokialainen puhelimena on must ja älytön treenaus vaikka ei tykkää kun on vaan pakko. Toisen elätettäväksi heittäytymisellä menettää kontrollin omaan elämään tietyltä osin ja sieltä putoaminen olisi kova kolaus. Ja tohon hiilarittomuushulluuteen en viitsi edes komnentoida. Tai no ei se näytä autuutta tuoneen vaikka Sanni yrittää niin uskotella.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 22:59"]Voi hyvät ihmiset, eikö teillä muuta murhetta ole! No, WT-porukalta ei muuta voi odottaakaan..
[/quote]
Niin, sehän ei ole jos lähettelee ilmaiseksi postin kautta kirjeitä? Eikö pummailu ole juuri sitä wt:tä parhaimmillaan? Mauton vastaus yhtä mauttomaan kommenttiin.
[/quote] En tajua yhtään tätä aivan ihmeellistä ja hatarille oletuksille perustuvaa sivujuonnetta. Alkaa mennä jo kunnianloukkauksen puolelle syyttää jostain rikoksesta josta ei ole minkäänlaisia todisteita.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:27"]
Reisipostaus on jäänyt mieleen - negatiivisesti. Naisella älyttömän timmi kroppa ja kaunis muutenkin, niin ne kroppakuvat ja ulkonäöstä itkeminen ei oikein tehnyt vaikutusta. Lähinnä ärsytti.
Nykyisin skippaan ruokavalio- ja ryppypostaukset, koska ei vain jaksa kiinnostaa. Meikkipostaukset ovat vieläkin hyviä, mutta sitten välillä en vain ymmärrä Sannia niin kuin matkustuspostauksessa miehensä kanssa. Kaksi eri elintasoa suhteessa tuntuu vain niin älyttömältä hommalta. Joidenkin lukijoiden ihmetellessä asiaa uskollisimmat lukijat sitten räjähtivät, että kukin tekee tyylillään ja turpa rullalle. Miksi tehdä postaus yhtään mistään, jos ei halua kuulla erilaisia ja eriäviäkin mielipiteitä?
Vielä enemmän jotenkin ihmetyttää Sannin Kreikkaan matkailu. Luulisi, että kieltäkin voisi vähän opiskella, jos maa niin paljon kiinnostaa. Mua ei Kreikka enää jaksa innostaa. Viimeksi, kun kävin Kreikassa niin aikamoiset Suomi-antipatiat tuntui ihmisillä olevan siellä. Meni loma aika kiitettävästi pilalle.
[/quote]
Voi hyvänen aika, tolla narinalla menee mikä tahansa loma pilalle! :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:27"]
Reisipostaus on jäänyt mieleen - negatiivisesti. Naisella älyttömän timmi kroppa ja kaunis muutenkin, niin ne kroppakuvat ja ulkonäöstä itkeminen ei oikein tehnyt vaikutusta. Lähinnä ärsytti.
Nykyisin skippaan ruokavalio- ja ryppypostaukset, koska ei vain jaksa kiinnostaa. Meikkipostaukset ovat vieläkin hyviä, mutta sitten välillä en vain ymmärrä Sannia niin kuin matkustuspostauksessa miehensä kanssa. Kaksi eri elintasoa suhteessa tuntuu vain niin älyttömältä hommalta. Joidenkin lukijoiden ihmetellessä asiaa uskollisimmat lukijat sitten räjähtivät, että kukin tekee tyylillään ja turpa rullalle. Miksi tehdä postaus yhtään mistään, jos ei halua kuulla erilaisia ja eriäviäkin mielipiteitä?
Vielä enemmän jotenkin ihmetyttää Sannin Kreikkaan matkailu. Luulisi, että kieltäkin voisi vähän opiskella, jos maa niin paljon kiinnostaa. Mua ei Kreikka enää jaksa innostaa. Viimeksi, kun kävin Kreikassa niin aikamoiset Suomi-antipatiat tuntui ihmisillä olevan siellä. Meni loma aika kiitettävästi pilalle.
[/quote]
Voi hyvänen aika, tolla narinalla menee mikä tahansa loma pilalle! :D
[/quote]
Suomalaisen turistin vika tietysti, jos kreikkalaisen käytös muuttuu kohteliaasta vihamieliseksi heti kun tämä saa kuulla että turistin kotimaa on Suomi. Näin kävi useamman kerran, enkä mitenkään mainostanut suomalaisuuttani, vaan kysyttäessä vastasin kohteliaasti olevani Suomesta. Kyllä tuollaisista kohtaamisista jäi paha maku suuhun. Eipä itse tule Kreikkaan enää mentyä, vaikka siellä jopa asuu sukulaisiani. Jännä, että kuittaat narinaksi toisten mielipiteet ja kokemukset. Taitaa siellä suunnalla joku narista liitoksistaan.
Mun mielestä Sanni on vähän outo noiden hiilarijuttujen, reisipostausten ja ikivanhojen nokialaistensa kanssa. Pidän blogista silti :)
Vaikuttaa hieman pakkomielteiseltä, jotenkin kireältä ja kontrollifriikiltä ihmiseltä. Mielenkiintoista yrittää miettiä syitä tuollaiselle käytökselle. Ja ylipäätään kurkata blogin kautta erilailla toimivan ihmisen elämään ja ajatuksiin. Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei Sanni sisimmässään olisi kovin tyytyväinen elämäänsä. Toivottavasti niin kuitenkaan ei ole :) Sellainen kuva itselleni vain väistämättä välittyy tuosta kaikesta.