Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko epäreilu? (lasten vaatteiden kierrätyksestä)

Vierailija
03.05.2012 |

Mulla on vähän luuseriolo, kun laitoin huutikseen myyntiin muutamia lasten pieneksi käyneitä vaatteita. Olen sopinut erään sukulaisen kanssa, että näytän aina hänelle ensin, kun vaatteita tulee pieneksi ja hän saa ostaa "päältä jaon" hyvin alhaiseen hintaan mitä tahtoo ja loput sitten laitan huutikseen tai vien kirpparille. Hän ostaakin aina ison kasan, ja tämä on ollut toimiva ratkaisu. Nyt meillä on kuitenkin rahat normaalia tiukemmalla ja lapset tarvii uusia kenkiä ja kevätvaatteita ja kaikenlaista ja pieneksi on jäänyt tosi hyväkuntoisia, tällä kertaa merkkivaatteita. En halua myydä näitä tuolle sukulaiselle ihan pilkkahintaan, kun tarvitsisin niistä nyt oikeasti rahaa, mutten kehtaa häneltä niistä pyytääkään niin paljoa, kun huutiksessa luultavasti saan. Niin siis laitoin nyt joitakin myyntiin..olinko ihan epäreilu ja kurja kaveri?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta voisit myös kertoa tilanteen rehellisesti sukulaiselle, että teillä on nyt rahat tosi tiukalla ja että tällä kertaa on niin paljon kallista vähän pidettyä vaatetta, että laittaisit näille huutiksessa summaksi sen ja sen verran, ja oletko kiinnostunut näillä hinnoilla?

Vierailija
2/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet luultavasti itse maksanut niistä kunnolla ja jos tarvit rahaa niin myy missä haluat ja paljolla haluat, kaveri voi käydä sitten ostamas halvalla jostain kierrätyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän ne vaatteet olet ostanut, joten saat tottakai itse päättää mitä niille teet. Ihan ymmärrettävää, että hyväkuntoisia merkkivaatteita ei noin vaan jaella puoli-ilmaiseksi edes sukulaisille :)

Vierailija
4/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän silti kaivelee omaa mieltä edelleen, kun olen luvannut näyttää aina hänelle ensin. Mies ei varmaan sulattaisi, jos kertoisin sukulaisille, että meidän talous on tällä hetkellä riippuvainen käytettyjen vaatteiden myymisestä :) No, nyt kun nämä muutamat laitoin myyntiin, niin kohta taas sukulaisrouva pääsee katsomaan, mitä kaikkea kesävaatetta hän tuolta haluaa ostaa, se on aina kivaa, kun käännellään ja väännellään niitä yhdessä ja pohditaan, mikä sopisi kenellekin hänen lapselleen ja milloin.

Vierailija
5/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten tätä pitää edes kysyä? Ne ovat sinun ostamiasia vaatteita, myyt kenelle haluat. Erityisesti nyt, kun tarvitset rahaa lasten uusiin vaatteisiin, niin miksi antaisit puoli-ilmaiseksi ja joutuisit ostamaan sen vuoksi omille lapsillesi kirppikseltä käytettyjä ja huonokuntoisia.

Vierailija
6/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vaatteista maksanut, sinulla on oikeus tehdä niille mitä haluat. Jos sukulainen tulee kyselemään, minne se ja se vaate on joutunut, kun on jo pieneksikin jäänyt, niin on se aika noloa häneltä. Joskin olette sopineet tuon käytännön, että hän saa katsoa ensin, niin joko pyydät häneltä sen hinnan, mitä huutiksessakin, tai sitten valikoit huutikseen ne, mitä haluat ja loput näytät hänelle. Tosiaan, jos utelee, niin kysy sitten puolestasi häneltä, että kuinka kauan aikoo hyötyä sinun ostamista vaatteista ja milloin kenties aikoo ostaa omalleen jotain normaalilla hinnalla.

Vierailija
7/7 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla voi olla velvollisuutta raportoida sukulaiselle aina, kun teillä jää vaatteita pieneksi. Olkoon kiitollinen niistäö eristä, joitka on saanut jo halvalla lunastaa. Ja varmasti onkin. Eihän nyt kukaan pane mieleen sukulaisten vaatteita ja odota, kun jokin jää pieneksi. Ei sinun tarvitse hänelle mitään sanoa. Jos hän kysyy vaatteista jotain, sano, että nyt ei ole jäänyt mitään, mitä voisit hänelle myydä. Niin kuin ei olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan