Mitä "omituisia" ruokayhdistelmiä syöt joita muut ovat ihmetelleet?
Omia herkkujani ovat mm. keitetty kananmuna + mätitahna, ruisleipä + sokeri, ranskalaiset dipattuna pehmikseen:)
Kommentit (68)
Mun herkkua on aina ollut suklaa ja salmiakki yhdessä (nykyinen salmiakkitäytesuklaa on pahaa, paitsi jos sitä pitää pakastimessa että se jähmettyy). Siis salmiakkiaakkonen jonka kanssa 2 palaa Fazerin maitosuklaata (punainen levy), aah!
Olen myös aina tottunut syömään pinaattiletut mansikkahillon kanssa, ala-asteella ne tarjottiin niin. Kenenkään muun en ole kuullut niin tottuneen syömään paitsi tämän paikkakunnan koulussa.
Lihaperunasoselaatikko kuuluu syödä punajuuren kanssa.
Syön maksamakkaraa pelkiltään, samoin tonnikalaa öljyssä, suoraan purkista.
Just nyt ei tule muita mieleen. Tuo ranskanperuna+pehmis on kyllä aika omituisen kuuloista.. :O
kastan vaaleaa leipää joko oliiviöljyn ja viinietikan tai oliiviöljyn ja murskatun valkosipulin seokseen.
no ehkä jossain junttilan perukoilla. Tosin balsamico on parempaa kuin viinietikka.
..sinä, joka väitit, että on normaalia laittaa ketsuppia riisiin, niin olet väärässä - se ei ole normaalia ja sitä ei varmasti kaikki tee. Minä en ainakaan eikä yksikään tuttavani... :D
Minäkin tiedän monia jotka näin tekee.
Paahdettua leipää (kaikki leivät käy) voita päälle ja kastetaan kylmään maitokaakaohon.
Sipsiä dipattuna suklaa pehmikseen, pehmiksen teen sekoittamalla vanilja jädeä kaakaohon.
molempia kummasteltu, mutta itse pidän ihan tavallisena tapana, kun tosiaan kotoota asti nähnyt näin syötävän :D
mutta tätä on kyllä ihmetelty. Eli jauhelihaperunasoselaatikon kanssa pitää olla ketsuppia.
Samoin riisi, munakkaan, munakokkelin ja ruisleivän päälle sopii hyvin ketsuppi.
Tunnen vain yhden ihmisen joka laittaa pizzan päälle (oli täytteenä mitä tahansa) sinappia ja sen pitää olla ehdottomasti vihreetä turun sinappia.
Yksi ystäväperhe laittaa makkarakeitoon ketsuppia.
Äitini laittaa ruisleivän päälle kylmää saarioisten lanttulaatikkoa.
Ja maksalaatikkohan syödään ehdottomasti vadelmahillon kanssa:)
Isäni laittoi aina pullavan päälle flooraa ja lauantaimakkaraa.
Ja tääl mainittu monia hekkuja, kuten banaani ruisleivällä, tai raaka valkosipuli leivällä.
samoten sinihomejuusto omenan kanssa.
Valkohomejuusto taas pitää syödä kiivin kanssa.
Kamalimpiin makuyhdistelmiin mielestäni kuuluu ehdottomasti kaurapuuro sokerilla tai makealla hillolla.
(mansikka) jogurttia ja kylmiä lihapullia samanaikaisesti suuhun, nam!
(mansikka) jogurttia ja kylmiä lihapullia samanaikaisesti suuhun, nam!
Jollain olikin sama nakkien ja broiler pyöryköiden kanssa aikasemmin, en siis ole suinkaan ainoa! Mikähän tuossa himottaa? :D
Ei ehkä niin outoja mutta ihmettelyjä olen saanut myös:
-Perunasalaattia kaupan hampurilaisen väliin
-Maksalaatikon kanssa oltava aina raejuustoa
laittavat tyyliin ketsuppia riisiin, tai dippaavat ranskalaisia jäätelöön (haloo, kaikki tekevät sitä..). Se ei ole omituista.
Eivät tasan tee.
ei _kaikki_. Ei _kaikki_ juo oluttakaan mut en mä sitä näkis minään omituisuutena kuitenkaan.
noista kuulostaa ihan normaalilta, esim toi ketsuppi riisi. Mutta ite tykkään dipata nakkeja jugurttiin, paras on mansikkajugurtti :) ja sitten tuli mieleen sellanen kun makaronivelli, eli keitettyjä makaroneja ja maitoo, päälle vähän sokeria ja avot. Mukulana tuli syötyä kun ei ollu kaapissa muuta ja hyvää oli :)
-edamsiivu dipattuna vispipuuroon tai omenahilloon
-ruisleipää, voita, juustoa ja banaania
-vanilijajäätelöä ja jogurttia
-perunamuussia ja ketsuppia (kaameet katseet sain lapsena leirillä..)
-makeannälkään shottilasissa pursotinkermaa ja kinuskikastiketta nuollen ah
-limsaa pehmikseen
-pitsaa ja kermaviiliä
-maustamatonta jogurttia ja mansikkahilloa
enempää ei tuu mieleen mut noi on kyllä ihan normaalijuttuja
-perunamuussia ja ketsuppia (kaameet katseet sain lapsena leirillä..)
-maustamatonta jogurttia ja mansikkahilloaenempää ei tuu mieleen mut noi on kyllä ihan normaalijuttuja
Joo niin on. Noi kaksi on yhtä ihmeellisiä kuin maito kahvissa. :D
Homejuuston ja hedelmän yhdistäjät ei ole ihan niin erikoisia kuin ilmeisesti kuvittelevat. :D Niitähän kuuluu syödä yhdessä. Enkä mä näe miksi riisi ja ketsuppi on jotenkin ihmeellistä ja outoa, kun tomaattiriisi on tosi tavallinen ruoka. Ero ei ole niin radikaali. No mikäs siinä.
Mä en syö mitään outoja yhdistelmiä.
Pinaattikeiton kanssa pitää olla sekä kananmuna että NAKKI
Saarioisen maksalaatikkoa ja ketsuppia. *slurps*
mozzarellajuusto + anjovikset. Hernekeitto+ silli (laitan aina lautasen reunalle silliviipaleita). Irtokarkeista on aina saatava yhtä aikaa suuhun 1 vaaleanpunainen vaahtokanttarelli + 2 mustaa pantterikarkkia.
ruisleipää leivänpaahtimeen hetkeksi, päälle sipaisu voita, ja sitten päälle siivutetaan lämpimiä uusia perunoita!
Pistän hernekeittoon, mustikkakeittoon ja joskus johonkin muuhunkin keittoon palasia juustosiivusta. Ne sulaa siihen ja on hyvää.
tykkään laittaa ruispuuroon jogurttian nam!
laitan leipäjuustoa kahviin ja syön ne sieltä lusikalla! :)
myös raaka valkosipuli maistuu flunsassa hyvältä ruisleivän päällä
Banaani ruisleivän päällä.
Banaani ja pistaasipähkinät.
Pestoa kaurapuurossa.