Mitä "omituisia" ruokayhdistelmiä syöt joita muut ovat ihmetelleet?
Omia herkkujani ovat mm. keitetty kananmuna + mätitahna, ruisleipä + sokeri, ranskalaiset dipattuna pehmikseen:)
Kommentit (68)
Yhtäkään noista yhdistelmistä en syö. Eikä mulla kyllä ole muitakaan...
- Sinihomejuustonpaloja mansikkajugurtissa
- Vadelmahilloa pinattilettujen päällä
- Mansikkahilloa karjalanpiirakan päällä
- Hapankorppuja dipattuna maitoon
+ nää perus; riisi+ketsuppi, ranskalaiset+pehmis jne...
nam!
mustaa kahvia ja kaakaota sekaisin
ranskalaiset dipattuna pehmikseen:)
Luulin olevani ainoa maailmassa! Kuuma suolainen ranskanperuna ja kylmä makea pehmis... tosi herkkua! Kaikki tuttuni ihmettelevät tätä.
Mieheni on sillä lailla vanhanaikainen, että hän haluaa vetäistä pullansiivulle voita. Itseäni ällöttää tuo, mutta tiedän kyllä, että vanhukset meidänkin suvussa harrastavat tätä.
mutta tätä on kyllä ihmetelty. Eli jauhelihaperunasoselaatikon kanssa pitää olla ketsuppia.
Seuraavaksi paljastat laittavasi ketsuppia makaronilaatikkoon?
nam!
mustaa kahvia ja kaakaota sekaisin
Suklaakahvia saa automaateistakin. Oletkos kokeillut kaakaota maitoon?
mansikkahilloa + maksalaatikkoa. NAM!
Lihapiirakka + puolukkahillo sisään.
hoitotäti keitti maksalaatikon kyytipojaksi aina makaronia. Tapa jäi, nyt olen jo yli 30 v ja olen opettanut tavan lapsellenikin. Makaroniin joukkoon ketsuppia ja sit joka haarukalliseen otetaan maksalaatikkoa sekä makaronia.
Petyin kun äitini sanoi muutama vuosi sitten, että se oli hoitotädin tapa saada lapset syömään maksalaatikkoa. Mä olin luullut, että se tarjosi sitä siksi kun se oikeesti on hyvää.
Dracula-salmiakit on tosi hyviä Luostari-juustoviipaleeseen käärittynä.
mutta mä syön ketsuppia kalapuikkojen päällä. Ja ketsuppia myös munakkaan kanssa.
Enkä tosiaan syö ketsuppia juuri minkään muun ruoan kanssa. En esim. laita sitä makaroonilaatikkoon.
eli, voipaketti esille ja siitä sitten mantelin päälle kahmaistaan nokare. Koko komeus ääntä kohti.
Paistinpannulla runsaassa voissa paistetaan seitä ja parsakaalia, sekaan ripotellaan mantelijauhoja. Maustetaan suolalla ja valkopippurilla. Parasta tämä on muhennokseksi sotkettuna.
Paras pitsan täyte on katkaravut ja banaani
Vähän hapan marja toimii hyvin tässä.
ja ketsuppia.
Mieheni syö suoraan purkista sellaisenaan mm. mätitahnaa, sinappia ja maksamakkaraa.
mietin aina miten nämä kombinaatiot saa alkunsa, esim. meetvurstia ja piparkakkuja, sinappia puuroon? :D
omituisinta mitä itse olen syönyt on ehkä banaaninpalat ja hunaja, oli makeannälkä eikä ollut muuta :D
siskoni "omituisuus" (mielestäni) on ruispalat joiden päällä hilloa ja voita..
Jossain päin Suomea laitetaan puuroon sokeria, jossain suolaa.
Verilättyjen kanssa sopii mikä tahansa marja, kokonaisena tai hillona!
Ja tuo homejuustohan sopii lähes kaikkeen, pipareiden kanssa, omenan kanssa, viinirypäleiden tai vaikka mansikan kanssa.
Minä tykkään laittaa ruisleipää palasina velleihin. Ja tietysti lisäksi paljon sokeria ja voita.
Puolukkahan on kans sellanen, että sopii joka ruokaan. Myös puuron päälle tai vaikka ranskalaisten kanssa...
Mutta sinappia en laittais puuroon...yök.
Veljeni tekee aika paljon kokeiluja ruoan kanssa,samoin mieheni. Veljeni tykkää mm. meetwurstista vaniljapullan päällä. Ei siis laita sitä aina, mutta on kuulema hyvää...
ruisleivän päälle mansikkahilloa. Minä ja lapset syömme hyvällä ruokahalulla.
Ketsuppia voi laittaa ihan mihin vaan, ehkä puuroon ei oikein mutta moneen muuhun voi.
Ei montaa ihmeellistä juttua ole ollut, ehkä se silli siinä pinaattikeitossa tai nakki...
Tässä ei tosin meistä olemitään kummallista, Brasiliassa kypsennetty banaani kuului luonnollisesti hyvän naudanlihan seuraksi. Suomalaisille se kuitenkin tuntuu olevan jotenkin kummallinen yhdistelmä, banaani mielletään jälkiruoaksi.
Mutta suosittelen kokeilemaan. Grilliin vain banaanit kuorineen sinne marinoidun härän sisäfileen viereen ja avot, loistava yhdistelmä!
Työkaverit aina nauraa. Monet muut haluavat kahvipullan, mutta mun on aina silloin tällöin saatava "kahvibanaani". On vaan niin hyvää, kokeilkaa vaikka! :)