Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lestadiolaisen opettavan lastani.

Vierailija
03.05.2012 |

Paljastui, että lapseni ensi vuoden opettaja on lestadiolainen. Pidän heidän kulttiaan ja siihen liittyvää ideologiaa niin vastenmielisenä, etten halua heikäläisten olevan missään tekemisissä lapseni kanssa. Mitä tehdä? Miksi kunta saa palkata lahkolaisopettajan lasten opettamiseen? Perustaisivat omat koulunsa!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti kun kirjoitti kokeeseen sinne tänne "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä", mitä hän aina hoki tunnilla. Ja sitten tervehdin häntä ystävällisesti aina luokkaan astuessa.

Sain päättäriin ysin noilla konsteilla.

Kyllä ne lestadiolaisetkin opettajat hommansa hoitavat kuten muutkin opettajat. Eivät he sitä uskoaan tunneilla tuputa. Älä ole niin ennakkoluuloinen! Voit vielä huomata, miten onnekas lapsesi on kun on saanut moisen opettajan ;)

Tämän taisit juuri keksiä omasta päästäsi. Mulla on ollut useampikin lestadiolaisopettaja, eivätkä ole koskaan tuoneet uskoaan sanallakaan esiin. Tunneilla on jopa katsottu videoita, huh huh! :P

Mukavia opettajia ovat olleet.

Vierailija
62/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliseksi menee aikuistenkin käytös, kun tällaista tarvitsee edes pohtia. Olipa opettaja mitä uskontoa ja lahkoa tahansa, opettaminen on se, mitä hän työkseen tekee, ei parannukseen kehottaminen. Joten ole ihan rauhallisin mielin, lestadiolaisopettajatkin kertovat kyllä biologian tunnilla muten niitä lapsia tehdään! Terveisin lestadiolaisäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat tyrkyttävät uskoaan joka käänteessä, etenkin lapsille ja kun vanhemmat ei ole näkemässä. Toisaalta, lestallakin on oikeus työskennellä vaikka opena. Mutta en haluais omallekaan lapselleni lesta-opettajaa – en missään tapauksessa.

Onko kyse 1. luokasta? Silloin voi pyytää että alottaa rinnakkaisluokalla.

Vierailija
64/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eräänlainen legenda kotikaupungissani, nyt jo varmaan kuollut.

Riitti kun kirjoitti kokeeseen sinne tänne "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä", mitä hän aina hoki tunnilla. Ja sitten tervehdin häntä ystävällisesti aina luokkaan astuessa.

Sain päättäriin ysin noilla konsteilla.

Kyllä ne lestadiolaisetkin opettajat hommansa hoitavat kuten muutkin opettajat. Eivät he sitä uskoaan tunneilla tuputa. Älä ole niin ennakkoluuloinen! Voit vielä huomata, miten onnekas lapsesi on kun on saanut moisen opettajan ;)

Tämän taisit juuri keksiä omasta päästäsi. Mulla on ollut useampikin lestadiolaisopettaja, eivätkä ole koskaan tuoneet uskoaan sanallakaan esiin. Tunneilla on jopa katsottu videoita, huh huh! :P

Mukavia opettajia ovat olleet.

Vierailija
65/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä opettajan uskonnolla on?

Itse en ole lestadiolainen mutta kuulun pienempään uskontokuntaan, mutta jos lapsia opettaisin niin ei se opetuksessa näkyisi. Ei oppilaille saa tuputtaa omaa uskontoaan.

Suvaitsevaisempi olisin kuin Ap ja kohtelisin kaikkia tasapuolisesti.

Vierailija
66/68 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisiin parempia opettajia. ;-D

Vierailija
67/68 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet viisas kun ymmärrät vuorovaikutuksellisten pitkäaikaisvaikutukset lapsiimme kehityspsykologisessa mielessä. Mielestäni on hienoa että löysit sanan "vastenmielinen" joka myös minulle tulee mieleen kun pohdin jopa vain omaa suhdettani lestadiolaisiin tuttuihini. Järjen valon, terveen tunnetalouden ja kyvyn aitoon vuorovaikutukseen ELÄMÄN KAIKILLA ALUEILLA voit unohtaa. Heidän oppinsa johtaa kyllä aikamoisen vääristyneeseen maailmankuvaan ja ihmiskäsitykseen. Me suomalaiset emme ymmärrä tarpeeksi miten lapsemme imevät rakennuspalikoitaan kaikissa ikävaiheissa. Minun lapselleni ei tule lestadiolaista opettajaa - mieluummin vaikka blondi!

Vierailija
68/68 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolainen mies ja en tykkää yhtään asiasta.

Tuo tavallisen koululuokan opettajana vl ei ole niin ongelma, paitsi että lapsille ei sitten tulla koulussa näyttämään mitään tv:n opetusohjelmia tai videoita tai kuunteluttamaan musiikkia, vaikka liittyisivät miten opetettavaan aiheeseen. Lestadiolaiset kyllä pitävät muuten vakaumuksensa meidän "ei-uskovaisten" seurassa ihan hys-hys.

Mutta juuri em. syystä se rippikoulun vetäjänä lestadiolainen VOI olla ongelma. Ainakin jos haluaisit, että siellä lapsesi rippikoulussa oikeasti käytäisiin jotain maailmankatsomuksellisia keskusteluja ennakkoluulottomasti eikä vain pintapuolisesti opeteltaisi kymmenen käskyä ja pari tunnustusta katekismuksesta ulkoa ja se siinä. Lestadiolaispappi on näissä tavallisissa rippikouluissa leipäpappi pahimmillaan eikä voi ottaa rehellisesti kantaa yhtään mihinkään.

Olen itse viitisentoista vuotta sitten käynyt vanhoillislestadiolaisen papin rippikoulun, kun sinne laitettiin kaikki ne, jotka eivät seurakunnassa rippileirille sopineet. Oli todella puuduttava ja ikävä kokemus juuri em. syystä. Olin siihen ikään asti ollut jotenkin miedosti kiinnostunut seurakuntatouhuistakin, mutta sen jälkeen en enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi