Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lestadiolaisen opettavan lastani.

Vierailija
03.05.2012 |

Paljastui, että lapseni ensi vuoden opettaja on lestadiolainen. Pidän heidän kulttiaan ja siihen liittyvää ideologiaa niin vastenmielisenä, etten halua heikäläisten olevan missään tekemisissä lapseni kanssa. Mitä tehdä? Miksi kunta saa palkata lahkolaisopettajan lasten opettamiseen? Perustaisivat omat koulunsa!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan yhtä ja tehdään toista. :-(

Vierailija
42/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta ohjelmaa lestadioalisten naisten sortamisesta ja alistamisesta sekä lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Arkkipiispakin on ilmaissut huolestumisensa tästä liikkeen johdolle.

Tässä on hyväkskäytöstä A-talk ohjlema joka lähetettiin 24.5.

http://areena.yle.fi/tv/1530059

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän mielstään, ja tietysti kaikki nuorisomusiikki on kiellettyä. Eokuvat ovat syntiä, samoin teatteri ja ooppera, baletti, seuratanssit myös, kuten tango tai humppa. Diskot on syntiä, samoin partio ja urheilukilpailuissa käyminen.

Sen lisäksi että nainen ei saa käyttää mitään ehkäisyä (eikä mieskään) vaan lapsia pitää tuottaa niin kauan kuin on hedelmällinen. Naisia kontrolloidaan liikkeessä tiukemmin kuin miehiä.

En minä oikein pidä hyvänä että lapsia opettaa ihminen jolla on näin ahdas ja kapea maailmankatsomus.

Vierailija
44/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja ja työkaverinani on lestadiolaisnainen. Mistä tulee tämä käsitys siitä, että he "tuputtaisivat" uskontoaan? Fiksu, mukava ja ammattitaitoinen nainen ainakin tässä kyseessä, osaa kyllä opettaa opetussuunnitelman mukaisesti. Videoita näytetään tarkoituksenmukaisesti - niinkuin muutkin opettajat tekevät (tai pitäisi tehdä).

Varmasti ylilyöntejä tulee opettajillakin, mutta oman kokemukseni mukaan ei voida sanoa, että erityisesti lestadiolaisten kohdalla.

Vierailija
45/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisliikkeen johtohahmot ovat elvistelleet mediassa sillä että he ovat saaneet käännytettyä ihmisiä lestadiolaisiksi Länsi-Afrikan kaikkein köyhimmissä maissa.

http://freepathways.wordpress.com/2010/08/18/togoon-mutta-miksi/

He tekevät omaa erillistä lähetystyötään, irrallaan ev.lut. kirkosta.

Kirkko asettaa korkeat eettiset velvoitteet lähetystyölle, liittyen esim. valistukseen aidsista jne. Kirkko toimii usein yhteistyössä terveys- ja kehitysjärjestöjen kanssa.

Lestadiolaiset taas opettavat että kondomin käyttö on syntiä. Maissa joissa on miljoonia aids-orpoja.

Vierailija
46/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja ja työkaverinani on lestadiolaisnainen. Mistä tulee tämä käsitys siitä, että he "tuputtaisivat" uskontoaan? Fiksu, mukava ja ammattitaitoinen nainen ainakin tässä kyseessä, osaa kyllä opettaa opetussuunnitelman mukaisesti. Videoita näytetään tarkoituksenmukaisesti - niinkuin muutkin opettajat tekevät (tai pitäisi tehdä). Varmasti ylilyöntejä tulee opettajillakin, mutta oman kokemukseni mukaan ei voida sanoa, että erityisesti lestadiolaisten kohdalla.

Lestadioaliset ei toisaankaan tuluta uskontoaan. Päinvastoin he mieluiten pitävät sen omana tietonaan. Se ei yleensä ole itse valittu uskonto, vaan kotikasvatuksen tulos.

Ainakin vanhoillislestadioalisuus on enemmänkin tietynlainen eristäytynyt alakulttuuri, oma erillinen yhteisönsä, jonka tavat ja uskomukset opetetaan jo varhain rauhanyhdistyksen lapsi- ja nuorisotyön yhteydessä. Seuroissa lapset käyvät vähintään kerran viikossa, ja päälle pyhäkoulu ja raamattuluokka.

Vierailija
47/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan ihmeissäni. Oon syntynyt 92 ja minun ollessa ala-asteella luettiin _aina_ ruokarukoukset vaikka yhtään vl opettajaa ei ollut. 5-6 luokalla myös tehtiin itse "ruokarukoukset" joita summassa luettiin, mukavaa oli. Samoin aina maanantaisin oli "aamunavaus" jolloin muistaakseni laulettiin joku virsi esim. "Jumala loi, taivaan ja maan.. jne. Ei näitä sen kummemmin ajateltu. Yksi oppilas oli joka ei näihin aamunavauksiin voinut osallistua kun vanhemmat ei halunnut.

Toivottavasti sun lapset ei opi yhtä suvaitsemattomiksi kun sä, tosi säälittävä olet.

Vierailija
48/68 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni oli eka luokalla vl-opettaja. Hän on ollut paras opettaja kaikista; lapsista välittävä, iloinen ja tyttäreni piti tosi paljon hänestä, ja kuulemma muutkin lapset. Koin että, suurperheen äitinä hän näki lapset lapsina ja osasi käsitellä heitä. Enkä itse ole vl, ja sen takia vaan kehuisi. Löysää vaan hieman tiukka pipoasi :)

Vierailija
49/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä en suosittele lapsen kavereiden vuoksi. Voithan jutella muiden vanhempien kanssa mitä mieltä he ovat ja jos tarpeeksi kannatusta löytyy, niin vaatia opettajaa vaihtoon.

Pidä silmällä lapsen opetusta, jos on vähänkään merkkiä hihhuloinnista niin välittämästi asiasta eteenpäin esim. rehtorille.

Minäkään en haluaisi lestadiolaista opettajaa lapselleni.

Vierailija
50/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tykkää, kun lapsen opettaja on blondi. Kerään just muita vanhempia yhteisrintamaan ja sitten ope vaihtoon!

Vierailija
51/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ensimmäisen päiväkodin lastentarhanopettaja oli todella vahvasti helluntailainen. Se näkyi painotuksissa, esim. musiikki- ja kirjavalinnoissa.

Koulunvaihto voi olla haastavampaa.

Vierailija
52/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolainen mies ja en tykkää yhtään asiasta.

Vierailija
53/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolainen mies ja en tykkää yhtään asiasta.

Vierailija
54/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vl opettajana, eipähän ainakaan katsota televisiota oppituntien aikana. Jää saastaiset opetusohjelmat lapsilta katsomatta.

Vierailija
55/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan vielä tiennyt kenenkään heidän uskonnollista suuntautumistaan. Mitä väliä sillä opetustyössä on?

Vierailija
56/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu teitä ja teidän typeryyttä. Saa siinä koulussa opettaa suvaitsevaisuutta lapsille kun vanhempien asenne kotona on tämä.

Vierailija
57/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastui, että lapseni ensi vuoden opettaja on lestadiolainen. Pidän heidän kulttiaan ja siihen liittyvää ideologiaa niin vastenmielisenä, etten halua heikäläisten olevan missään tekemisissä lapseni kanssa. Mitä tehdä? Miksi kunta saa palkata lahkolaisopettajan lasten opettamiseen? Perustaisivat omat koulunsa!

Onnittelut, olet todella AHDASMIELINEN ja ennakkoluuloinen, suorastaan rasistinen ihminen vaikka tässä ei olekaan kyse rodusta vaan uskonnollisesta ryhmästä!

Vierailija
58/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu teitä ja teidän typeryyttä. Saa siinä koulussa opettaa suvaitsevaisuutta lapsille kun vanhempien asenne kotona on tämä.

Vierailija
59/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lestadiolaisetkin opettajat hommansa hoitavat kuten muutkin opettajat. Eivät he sitä uskoaan tunneilla tuputa. Älä ole niin ennakkoluuloinen! Voit vielä huomata, miten onnekas lapsesi on kun on saanut moisen opettajan ;)

Vierailija
60/68 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti kun kirjoitti kokeeseen sinne tänne "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä", mitä hän aina hoki tunnilla. Ja sitten tervehdin häntä ystävällisesti aina luokkaan astuessa.

Sain päättäriin ysin noilla konsteilla.

Kyllä ne lestadiolaisetkin opettajat hommansa hoitavat kuten muutkin opettajat. Eivät he sitä uskoaan tunneilla tuputa. Älä ole niin ennakkoluuloinen! Voit vielä huomata, miten onnekas lapsesi on kun on saanut moisen opettajan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi