Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lestadiolaisen opettavan lastani.

Vierailija
03.05.2012 |

Paljastui, että lapseni ensi vuoden opettaja on lestadiolainen. Pidän heidän kulttiaan ja siihen liittyvää ideologiaa niin vastenmielisenä, etten halua heikäläisten olevan missään tekemisissä lapseni kanssa. Mitä tehdä? Miksi kunta saa palkata lahkolaisopettajan lasten opettamiseen? Perustaisivat omat koulunsa!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja omaisi uskonnollisen vakaumuksen. Toivoisin, että korostaisi seksin kuuluvan jos ei nyt vasta avioliittoon niin aikuisten vakiintuneeseen parisuhteeseen. Ja että abortti olisi vasta se äärimmäinen ratkaisu eikä "itsestäänselvyys" nuorten kohdalla, muistuttaisi että yleensä omat vanhemmat kyllä tukevat vauvan hoidossa.

Vierailija
22/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi muuta sanoa!

Miksi ihmeessä lestaadiolainen opettaja laulattaisi virsiä bilsan tunnilla tms. Ei kai kukaan muukaan niin tee??

Miksi te muutamat ääliöt luulette, että lestaadiolainen aiheuttaisi lapsillenne hallaa??

Muistakaa, että kaikki lestadiolaiset eivät allekirjoita kaikkea mitä media julkistaa srk:sta tms. Tietäkää myös, että lestadiolaisuudessa sisällä käydään ja on käyty pitkään vakavia keskusteluja kaikista niistä asioista, jotka ovat muistakin outoja!!!

Ja miksi rippipappi ei saisi olla lesta? Hän todennäköisesti opettaa asiat enemmän raamatun mukaan kuin tavallinen luterilainen. Ja on monella muullakin kirkon papilla joku uskonnollinen vakaumus. Kaikista muista ei vaan puhuta saati ymmärretä mitä tarkoittaa.

Te jotka ette halua lapsenne/itsenne olevan missään tekimisissä lestojen kanssa:

-mites mahd lestat luokkatoverit/työkaverit, entä muut eri uskontokuntiin kuuluvat vastaavat..

-lääkärit, neuvolantäti, kouluterkkari, poliisi, lastentarhanope, jne jne

Lyön vetoa, ettette edes monesta osaisi itse sanoa, että ovat lestoja ja yllättyisitte kun myöhemmin saisitte tietää. Suurin osa on kuitenkin ihan tavallisia kristittyjä kansalaisia.

Mutta sanotaan vielä, että huomaa taas tyhmyyden tällä palstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkanpa että jos et tietäisi lapssi open olevan vl, et huomaisi sitä mistään.

Vl:t eivät ole sellaisia uskovaisia jotka tuputtaisivat uskoaan, eivät todellakaan.

Vl-opettajat kyllä opettavat opetussuunnitelman mukaiset asiat, evoluutioteoriat sun muut. EIvät tuputa uskoaan edes uskonnontunneilla, eihän opetus saa kouluissa olla tunnustuksellista.

Hoitavat työnsä työnä, hankkivat sillä keinoin perheelleen ja itselleen elantoa, eivät suinkaan ole siellä koulussa käännyttämässä lapsia.

Vierailija
24/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloitin koulun -81 ja en ole ikinä lukenut koulussa ruokarukousta, että ei se nyt ihan tavallista ole. En ole myöskään koskaan tätä ennen kuullut kenenkään koulussa olleen ruokarukous käytäntöä. Mun lapsen lto on vahvasti uskonnollinen ja heillä on kotona uskonnollisia juttuja paljonkin. Pk:ssa kuitenkin luetaan ihan tavallisia kirjoja ja jouluna askarrellaan tonttuja yms ja yhtään uskonnollista laulua ei lapseni ole siellä oppinut tai ainakaan kotona laulanut. Muita pk:ssa oppimiaan lauluja laulaa paljonkin.

Vierailija
25/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea jumala. Ja miettikää sitten, haluatteko todella lapsillenne lahkolaisopettajan. Dokkarin muija on opettaja ja on mm. omille lapsilleen opettanut, että EPÄUSKOISET (mikä sanahirviö) joutuvat palamaan HELVETIN TULIMERESSÄ. Naperot siinä kirkkain silmin tällaisen aivopierun päästivät.

Vierailija
26/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päiväkodissa hoitajan uskonnollista suuntautumista. Nehän voisivat olla ihan mitä tahansa satanismista islamin uskoon. Eikä minun kuulukaan tietää. Suomessa on uskonnonvapaus ja jopa opettajille, uskokaa tai älkää on lupa tunnustaa iahn mitä tahansa uskontoa.

Töissä he tietysti toimivat esimiehensä antamien ohjeiden mukaan ja noudattavat opetussuunnitelmaa.

Itse olen ev.lut uskova ja opettaja. Kukaan vanhemmista ei tiedä uskonnollista suuntautumistani varmasti, suurin osa ehkä arvaa kun mieheni on pienen paikkakunnan pappi. Mutta en todellakaan tuot tätä esille työssäni.

Jyllääköhän tässä nyt ennakkoluulot. Minua huvitti kun aloitin uudessa koulussa niin jälkeenpäin työkaverit sanoivat etten ole ollenkaan sellainen kuin he luulivat etukäteen papin vaimon olevan. Minulla ei ole nuttura tiukalla, en ole hillitty, pikemminkin kovaääninen, osaan jopa kiroilla ja juhlia=)

Jotne mitä jos vaan suhtautuisit rennosti ja tukisit opettajaa. Jos jo kotona opetat lapselle että opettaja on tyhmä voit tehdä lapselle suuren karhunpalveluksen. ja toivottavasti lapsi oppii äitiään suvaitsevaisemmaksi

Vierailija
27/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kannattaa myös kriittisesti miettiä onko tuossa dokkarissa kaikki ihan sellaista mikä kuuluu JOKAISEN lestan elämään!!!

Dokkari kertoo enimmäkseen tietystä perheestä ja tiedoksi, että tekijät ovat siihenkin halunneet välttämättä joitain sellaisia asioita tuoda,joita asianomaiset eivät olisi halunneet!

Vierailija
28/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaiset opettajat osaavat opettaa uskontoneutraalisti. Omien lapsien kohdalla ei ole tullut negatiivisesti esille, vaikka opettajat olisivat uskovaisia, päinvastoin.

Vierailija
29/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ole ihan rauhallisin mielin, lestadiolaisopettajatkin kertovat kyllä biologian tunnilla muten niitä lapsia tehdään! Terveisin lestadiolaisäiti

Ei kerrottu mulle. Eikä opettaja ollut edes lestadiolainen. Kerrotaanko tämä yleensä kouluissa nykyään?

Nimim. "Suuri kurpitsa tuo lapset"

Vierailija
30/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hyväpuoli lestoissa kyllä on ,että eivät tyrkytä uskoaan muille. Liekö taivaspaikkojen lukumäärä jo täynnä?

Vierailija
31/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hyväpuoli lestoissa kyllä on ,että eivät tyrkytä uskoaan muille. Liekö taivaspaikkojen lukumäärä jo täynnä?

Ei se siitä johdu vaan siitä, että ei monikaan uskalla muuta kuin mainita tilaisuuden tullen, ku on jo niin ikävästi leimattu koko porukka julkisuudessa. Ja toisaalta moni ajattelee niinkin, että pelkkä elämäntapa kertoo jo ihmisille paljon.

Mutta ite oon ainakin kokenu, että esim. SLEY-opet on ollu paljon aktiivisemmin tuomassa uskoaan esiin jokapäiväisessä opetuksessa kuin lestadiolainen. Mutta se johtuu varmaan siitäkin, että monilla on valmiiksi negatiivisia ennakko-oletuksia lestadiolaisista, ni sit ei vaan haluta korostaa eikä provosoida turhaan enempää.

Ap, jos et kestä sitä, että lapsella on opettaja, jolla on henkilökohtainen vakaumus, ni miten oletat, että sinut kuitenkin hyväksytään sun henkilökohtaisesta näkökannasta huolimatta? Jos opetus on mielestäsi liian uskonnollista, ni voit sanoo siitä opelle tai koittaa saada lapsi eri kouluun.. voi kyllä olla aika haastavaa, ku peruste on noin ontuva.

Vierailija
32/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsonut). Olisin tosi onnellinen jos saisin oman poikani kasvatettua yhtä järkeväksi ja ihanaksi kuin mitä oli tuon perheen esikoispoika :).

Vierailija
33/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tunnen heitä paljon. kunnioitan esim. heidän alkoholikielteisyyttä! Joka päivä saa lukea, miten viinan takia kuolee syyttömiä ihmisiä. Miksei pidetä meteliä siitä miten hienoa, että ollaan raittiita!

Vierailija
34/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsonut). Olisin tosi onnellinen jos saisin oman poikani kasvatettua yhtä järkeväksi ja ihanaksi kuin mitä oli tuon perheen esikoispoika :).

Niillä oli ihan hullunkiilto silmissä kun papukaijamaisesti kälättivät ainoaa oikeaa totuutta. Tulee mieleen pohjois-korea...

Vierailija
35/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kulttia tarkoitat?

Kuulostat todella suvaitsemattomalta! He ovat enimmäkseen kunnon kansalaisia. Perustatko mielipiteesi lehtijuttuihin? Tunnetko hyvin ketään lestadiolaista? Tavallisia ihmisiä, siinä mielessä erikoisia, etteivät törttöile ja tapa ihmisiä humalassa!!!!!!!!!!!! En ymmärrä mitä pahaa voisi olla lestadiolaisessa opessa. Ehkä oppilaat joutuvat rokin sijaan kuulemaan myös klassista musiikkia, ja voivat vahingossa tykästyä vaikka Bachiin. Voisiko pahemmin käydä.

Vierailija
36/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolainen mies ja en tykkää yhtään asiasta.

Mun uskonnonope oli vl ja seurauksena musta tuli teiniäiti, vaikka en ole uskovaisesta perheestä. Eikä tämä valitettavasti ole mikään vitsi, ne jutut sikiöiden paloittelusta kohtuun ym oli hieman liikaa teinille...

Vierailija
37/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun uskonnonope oli vl ja seurauksena musta tuli teiniäiti, vaikka en ole uskovaisesta perheestä. Eikä tämä valitettavasti ole mikään vitsi, ne jutut sikiöiden paloittelusta kohtuun ym oli hieman liikaa teinille...

[/quote]

Vierailija
38/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin epäreilu, että yleistetään kakki lestadiolaiset, koska niitäkin on monta eri liikettä, joissa on eri tavat. Itselläni oli koulussa vl:nen opettaja joka opetti psykologiaa, ortodoksi uskontoa, tavallista uskontoa ja et:tä. Ja kaiken opetti niinkuin pitikin ja sain vasta aika myöhään tietää, että oli lastadiolainen. Itse olen lestadiolainen, luokallani ja koulussani oli paljon muitakin lohkolaisia, enkä heitä mitenkään väheksynyt, sillä ihmisiä hekin ovat, eikä se usko heistä mitenkään huonoja ihmisiä tee.

Jos kuulee, että lapsen opettaja on lestadiolainen niin ei kannata mitään ennakkoluuloja ottaa vaan katsella miten koulussa sujuu ja jos jotai tapahtuu niin miettii sitten uudestaan. Suosittelisin kaikkia ihmisiä suhtautumaan kaikkiin uskovaisiin normaalisti, sillä eivät kaikki ihmiset samallaisia ole kuin lehdissä väitetään ja on minullakin paljon ystäviä, jotka eivät ole lestadiolaisia ja ovat silti ystäviäni vaikka tietävät, että olen lestadiolainen. Ollaan monta kertaa puhuttu, että mikä on omasta mielestä oikein ja mikä väärin ja jos ollaan jostai erimieltä niin kunnioitetaan toisten mielipiteitä.

Ja te kaikki jotka luulette meitä jotenkin erilaisiksi niin miettikääpä uudestaan, että oletteko tekään niin normaaleja!!!

Vierailija
39/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka luulette meitä jotenkin erilaisiksi niin miettikääpä uudestaan, että oletteko tekään niin normaaleja!!!

Voi voi kun maailma ei aina ole reilu paikka. Minusta aikuinen ihminen joka uskoo mielikuvitusystäviin ei ainakaan ole ns. normaali.

Pidätkö jotenkin kummallisena että ihmiset pelkäävät lastensa joutuvan helpommin uskonnollisen indoktrinaation uhriksi jonkin hyvin avoimesti uskonnollisen lahkon jäsenen toimesta kuin jonkun tapauskovaisen luterilaisen.

Järjestäytynyt uskonto on syöpä jota ei saa tartuttaa lapsiin.

Vierailija
40/68 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun opettajani oli aikoinaan ja on vieläkin vanha harakka, periuskovainen..mutta opetti ilmeisen hyvin sillä olen kiinnostunut tänä päivänäkin Raamatusta ja sen opetuksista. Tosin erosin jo pian 10-vuotta sitten kirkosta mutta minua kiinnostavat monet asiat tässä maailmassa. Heh..tämä vetää monia harhaan kun aletaan keskustella asioista. Minulle ajatus on vapaa ja sitä ei voi kahlita. Myös muinainen Egypti kuuluu kiinnostukseni kohteisiin...Vitsailinkin joskus että minua uskovaisempaa saa hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi