Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikatauluprobleema! Liittyen passin, henkkarin yms hakemiseen

Vierailija
03.05.2012 |

Tilanne on se, että pitäisi hakea 2 lapselle passit ja yhdelle henkkarit. Mutta minä ja mieheni ollaan molemmat töissä klo 7-15.30 ja poliisi on auki 9-16.15. Kummankin on tällä hetkellä todella hankala lähteä aikaisemmin töistä, että ehtisi hakea lapset tarhasta ja siitä lupatoimistoon ennen klo 16.15.

Ja meidän lähimpään lupatoimistoon ei saa edes varattua aikaa, vaikka saisikin niin meidän täytyisi varata 3 aikaa ja nekin ajat olis siis keskellä päivää.

Ollaan lähdössä reissuun kesäkuussa joten kohta on hoppu noiden asiakirjojen kanssa.

Täytyy varmaan ottaa palkatonta jotta pääsee hoitamaan nuo asiat.

Miksi lupatoimistot ei voi olla auki esim klo 18 asti? Edes kerran viikossa....

onneksi nykyään ei tarvitse enää molempien vanhempien olla mukana vaan allekirjoitettu suostumuspaperi riittää....

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole pekkasia

Palkansaajista 62% on.

Vierailija
22/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokatunti on keskellä päivää. Ei niistä voi kerryttää vapaata.

Mullakin on se ruokatunti keskellä päivää, joka on ½h ja 2x 12min kahvitauko, jotka ovat omaa aikaa ja se työaika 7:00-15:30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kahden aikuisen talous parin tunnin palkattomaan kaadu.

Tosin kannattaa varata reilusti aikaa, tähän aikaan vuodessa lupapalveluissa on ruuhkaa.

Tarkasta vielä se aukiolo, kaikissa suomen lupapalveluissa on yhtenä päivänä pidennetty aukiolo.

Vierailija
24/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtona on ottaa pikapassit.

toki kallista ja lyhyt aikaista

Ei se pikapassi mitenkään älyttömän kallis ole, jonkun verran tietty, mutta mitä tarkoitat tuolla lyhytaikaisuudella?

Vierailija
25/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, olis varmaan pitänyt jo talvella tietää, että meillä on mahdollisuus lähteä reissuun kesäkuussa.

Lomapäiväksi en voi tuota ottaa koska mulla on lomaa tänä vuonna 10pv JOTKA ON PAKKO PITÄÄ yhtenä pötkönä, vaikka pomon kanssa oltais sovittu tuo loma pätkiin niin LAKI estää sen mun alalla. Olen siis aloittanut duunit loppuvuonna. Ukolla on lomaa huimat 4 pv koska aloitti työt alkuvuodesta. Eli palkattomalle hälläkin menee...

Hankalin puoli on tosiaankin se, että nuo lupatoimistot on täällä auki vain virka-aikaan eikä vastaa siis normaalin työssäkäyvän ihmisen tarpeita....

Ja noita pekkasia ei todellakaan kerry :) Itse asiassa kukaan mun tuttavista tai sukulaista ei saa pekkasia....

On jäänne muinaisuudesta kuten lomaltapaluurahakin mitä sitäkään ei taida kukaan enää saada :)

Vierailija
26/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapassi ole voimassa vaan vuoden?

Jos tuo lyhytaikaisuus sitä tarkoittaa....

Vierailija
27/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntia paria aiemmin ja hart lasten kanssa ne passit.

Vierailija
28/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapassi ole voimassa vaan vuoden?

Jos tuo lyhytaikaisuus sitä tarkoittaa....

siksi tulee kalliikssi

tavanpassin saa 5 vuodeksi

Vierailija
29/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapassi ole voimassa vaan vuoden? Jos tuo lyhytaikaisuus sitä tarkoittaa....

siksi tulee kalliikssi tavanpassin saa 5 vuodeksi

pikapassi on 5v voimassa!

Vierailija
30/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541…

Tuolta löytyy hinnat. Ilmeisesti aikaisemmassa viestissä puhuttiin tilapäisestä passista. Ennen vanhaan oli olemassa vuoden passeja, jotka sai noin vartissa. Nykyään näitä ei enää ole ja rahalla saa normaalin passin nopeammin. Ja hinnassa ei tosiaan kovinkaan suurta eroa ole.

Vierailija
31/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, olis varmaan pitänyt jo talvella tietää, että meillä on mahdollisuus lähteä reissuun kesäkuussa.

Lomapäiväksi en voi tuota ottaa koska mulla on lomaa tänä vuonna 10pv JOTKA ON PAKKO PITÄÄ yhtenä pötkönä, vaikka pomon kanssa oltais sovittu tuo loma pätkiin niin LAKI estää sen mun alalla. Olen siis aloittanut duunit loppuvuonna. Ukolla on lomaa huimat 4 pv koska aloitti työt alkuvuodesta. Eli palkattomalle hälläkin menee...

Hankalin puoli on tosiaankin se, että nuo lupatoimistot on täällä auki vain virka-aikaan eikä vastaa siis normaalin työssäkäyvän ihmisen tarpeita....

Ja noita pekkasia ei todellakaan kerry :) Itse asiassa kukaan mun tuttavista tai sukulaista ei saa pekkasia....

On jäänne muinaisuudesta kuten lomaltapaluurahakin mitä sitäkään ei taida kukaan enää saada :)

että lähdet yhtenä päivänä tuntia aikaisemmin. Keero reilusti syy miksi pitää lähteä. Fiksu pomo ymmärtää. Sovit kans että teet sen tunnin sisään esim heti seuraavana päivänä.

Meillä on todella hankala päästä lähtemään hoitamaan omia asioita, mutta keskustelemalla ollaan aina päästy johonkin sopimukseen tai yhteiymmärrykseen.

Saiaitko jonkun muun hakemaan lapset ja tuomaan ne sinulle suoraan sinne kyttikselle? Näin sun ei tarttis lähtee edes tuntiakaan aikaisemmin.

Nää on vaan järjestelykysymyksiä ja niitä saa järjestettyä jos vaan haluaa. Tässä tapauksessa musta tuntuu ettei sp edes halua järjestää asian.

Vierailija
32/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541…" alt="http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541…">http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541…;

Tuolta löytyy hinnat. Ilmeisesti aikaisemmassa viestissä puhuttiin tilapäisestä passista. Ennen vanhaan oli olemassa vuoden passeja, jotka sai noin vartissa. Nykyään näitä ei enää ole ja rahalla saa normaalin passin nopeammin. Ja hinnassa ei tosiaan kovinkaan suurta eroa ole.

kakarat mukana ; )

sen passin saa vaan nopeammmin kuin viikossa !

ei helpota siis ap tilannetta olleskaa, joutuu raahautuun sinne toimistolle lapsienne jokatapuksessa !!!!!

Vierailija
33/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim isovanhemmat hakea lapsille passia JOS heillä on mukana molemmilta vanhemmilta suostumus?

Vierailija
34/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedän välttää kyseistä alaa.

Vierailija
35/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakia sovelletaan kaikkiin työsuhteisiin, sitä ei pidä sotkea työehtosopimusten määräyksiin. Tässä laissa on on maininta vuorokautisista liukumista, tähänkin lakiin kannattaa tutustua, ettei teitä kuseta ihan 6-0.

Työehtosopimus on toki työntekijälle suotuisampi.

Vierailija
36/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä palkattomaksi? Miksi pitää sitten ottaa koko päivä?

Vierailija
37/37 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokatunti on keskellä päivää. Ei niistä voi kerryttää vapaata.

kasi tunnin tyypeilläkin on safkis keskellä päivää... ovat siis 8,5h töissä... ja saavat pekkasia

Esimerkiksi mulla on 7,5 h työaika plus puolen tunnin ruokatunti omaa aikaa, jolloin se tekee että 8 h päivässä oltava työpaikalla, ei mitään pekkasia ole. No mulla on kyllä liukuma mutta kaikilla ei ole. Ja jos tuota liukumaa haluaa käyttää siihen että lähtee aikaisemmin pois, se tarkoittaa yhden asiakasajan perumista iltapäivältä, mikä pitäisi tietää tosi hyvissä ajoin koska sihteeri laittaa nuo ajat. Eli ymmärrän kyllä hyvin ap:n tilanteen, varmasti on sellaisia työpaikkojakin joissa joustoa ei ole edes sen vertaa kuin meillä. Tietysti jos tulisi lapset sairaaksi kesken päivän niin sitten vaan lähtisin ja asiakastapaamiset peruttaisiin.

Olisi tosiaan hyvä jos virastot olisi edes kerran viikossa klo 18 asti auki, sellaiset joiden asioita voi netissä hoitaa. Tai vaikka aukeaisi klo 7 aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi