Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

au pairit lontoossa

Vierailija
21.02.2014 |

myötähäpeä

mä en ainakaan tollasia juoppoja,teinejä ja todellisuudesta irtautunutta vanhaapiikaa ottaisi kotiini.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sarjaa katsoessa on voimistunut halu muuttaa ulkomaille... vaikka en todellakaan au pairiksi ole menossa enää :)

Vierailija
62/196 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä musta tuntui, että Anna puhui aika teennäisesti kameroille. Tietysti kameralle höpöttäminen yksin on aika absurdi tilanne kaikille. Tykkäsin kovasti sarjasta, katsoin kaikki jaksot putkeen sairaslomalla :) Nyt tekis mieli ostaa lennot Englantiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaikutti tosi ihanalta tytöltä. :) Mira ja Hilla oli niiiiin ärsyttäviä, en kestäis hetkeekään!

Vierailija
64/196 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Mira on varsinainen selviytyjä. Symppis, tulee varmasti menestymään. Ei ollut samanlainen "vauva" kuin Hilla ja Jasmiina. Annahan olikin jo aikuisempi tyyppi.

Vierailija
65/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan sen jasmiinan koskaan tarvinnut tehdä mitään kotona?

Vierailija
66/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että Hillan äiti ei SUOSTU puhumaan englantia! Edes vähän, muutaman sanan olis voinut opetella tuota tapaamista varten. Ei olisi liikaa pyydetty. Kuka tahansa suomalainen pystyy sanomaan jotakin. Todella epäkohtelias nainen!

Vierailija
67/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:05"]

84 jatkaa;

Olen siis katsonut kaikki jaksot ja silti jäi hieman epäselväksi Jasminen lähtö. Tottakai itse helppo sanoa, kun ei ole kokenut au pairina oloa, mutta tuntuu hieman mielenkiintoiselta, ettei sitä toista kahta kuukautta millään jaksanut. Tuossa olisi ehkä hieman tarvinnut enemmän miettiä, ennenkuin reissuun lähtee, sillä samalla järjestää isäntäperheelle ongelman etsiä heti uusi au pair.

[/quote]

Tähän oli siis tarkoitus vastata.

Jasminalta vaan puuttui henkistä kanttia ja kypsyyttä, jos minulta kysytään... Pilalle hemmoteltu mammantyttö taitaa olla, ja aika pinnallinen :)

[/quote]

Samanlainen olo tuli. Hilla kertoi itse olevansa mammantyttö, mutta kyllähän Hilla noista kahdesta oli huomattavasti reippaampi ja varsinainen selviytyjäluonne. Jasminasta sai kyllä kuvan, että kyseessä on varsinainen prinsessa, jolle kaikki pitäisi tuoda tarjottimella. En vain pysty ymmärtämään, ettei neiti kyennyt lopulta jäämään siksi viimeiseksi kuukaudeksi. Herra jumala, kuukauden seisoo vaikka paskassa päällään. Jos olisin Jasminin äiti, olisin yrittänyt selittää tytölle, että aikuisten maailmassa sopimukset on tapana pitää. Tytöllähän oli työsopimus tehtynä, eikä perhe edes kohdellut häntä mitenkään epäreilusti.

Vierailija
68/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Hillan äidin, koska olemme samalta paikkakunnalta kotoisin ja hän kyllä osaa englanninkielen perus fraasit. Luultavasti ohjelma on vain leikannut hänen puheenaa pois korostaakseen kielitaidon puutetta. (?)

Aika lapsellista alkaa haukkua näitä tyttöjä ja heidän perheitään, sen mukaan mitä televisiosta näkee. Koulussa jo aikoinaan on opetettu suhtautumaan kaikkeen tälläiseen kritiikillä... :)

Vierailija
69/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:39"]

84 jatkaa;

Olen siis katsonut kaikki jaksot ja silti jäi hieman epäselväksi Jasminen lähtö. Tottakai itse helppo sanoa, kun ei ole kokenut au pairina oloa, mutta tuntuu hieman mielenkiintoiselta, ettei sitä toista kahta kuukautta millään jaksanut. Tuossa olisi ehkä hieman tarvinnut enemmän miettiä, ennenkuin reissuun lähtee, sillä samalla järjestää isäntäperheelle ongelman etsiä heti uusi au pair.

[/quote]

Jasminalta vaan puuttui henkistä kanttia ja kypsyyttä, jos minulta kysytään... Pilalle hemmoteltu mammantyttö taitaa olla, ja aika pinnallinen :)

[/quote]

Samanlainen olo tuli. Hilla kertoi itse olevansa mammantyttö, mutta kyllähän Hilla noista kahdesta oli huomattavasti reippaampi ja varsinainen selviytyjäluonne. Jasminasta sai kyllä kuvan, että kyseessä on varsinainen prinsessa, jolle kaikki pitäisi tuoda tarjottimella. En vain pysty ymmärtämään, ettei neiti kyennyt lopulta jäämään siksi viimeiseksi kuukaudeksi. Herra jumala, kuukauden seisoo vaikka paskassa päällään. Jos olisin Jasminin äiti, olisin yrittänyt selittää tytölle, että aikuisten maailmassa sopimukset on tapana pitää. Tytöllähän oli työsopimus tehtynä, eikä perhe edes kohdellut häntä mitenkään epäreilusti.

[/quote]

Olen tavallaan aika eri mieltä. Jos missä tahansa työssä alkaa oikeasti voida niin pahoin, että itkettää ihan koko ajan, kyllä siitä työstä pitää lähteä. Hirveä sellainen äiti, joka kiristäisi lastaan jäämään. Me ei täältä ulkopuolelta voida sanoa, milloin pitää lähteä ja milloin voi vielä yrittää jatkaa. Yleensäkin toivoisin enemmän sellaista ilmapiiriä, että oma hyvinvointi menee työn edelle.

Vierailija
70/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:52"]

84 jatkaa;

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen tavallaan aika eri mieltä. Jos missä tahansa työssä alkaa oikeasti voida niin pahoin, että itkettää ihan koko ajan, kyllä siitä työstä pitää lähteä. Hirveä sellainen äiti, joka kiristäisi lastaan jäämään. Me ei täältä ulkopuolelta voida sanoa, milloin pitää lähteä ja milloin voi vielä yrittää jatkaa. Yleensäkin toivoisin enemmän sellaista ilmapiiriä, että oma hyvinvointi menee työn edelle.

[/quote]

Totta kai hyvinvointi on tärkeää. Enkä mä mistään kiristämisestä puhunut. Vaan siitä, että olisi yrittänyt käsitellä vähän pidemmälle niitä omia tuntemuksiaan. Aina ei voi olla vaan kivaa ja helppoa. Ja kyse ei ollut mistään painajaisten työpaikasta, host-perhe yritti kuunnella ja ymmärtää tyttöä parhaansa mukaan. 

Vierailija
71/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:05"]

84 jatkaa;

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta kai hyvinvointi on tärkeää. Enkä mä mistään kiristämisestä puhunut. Vaan siitä, että olisi yrittänyt käsitellä vähän pidemmälle niitä omia tuntemuksiaan. Aina ei voi olla vaan kivaa ja helppoa. Ja kyse ei ollut mistään painajaisten työpaikasta, host-perhe yritti kuunnella ja ymmärtää tyttöä parhaansa mukaan. 

[/quote]

http://areena.yle.fi/tv/2166661   joo,en minäkään oikein ymmärtänyt tuota Jasmiinan itkemistä ja vinkumista. Oliko tämä nyt sitä kun Jasmiina joutui "ekaa kertaa" elämässään oman mukavuusalueen ulkopuolelle?

Vierailija
72/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 jatkaa;

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tunteita tulee ja menee. Kuuluu asiaan, että ulkomailla olo välillä ahdistaa. Aikuisella on varmasti paremmat valmiudet käsitellä tunteita ja pärjätä niiden kanssa. Kuukausi menee todellakin vaikka päällään seisoen. Toisekseen au pair olisi voinut ottaa asioita puheeksi ja vaikuttaa näin myös olosuhteisiin. Nämä tunteet tulivat perheelle aika lailla puun takaa.

Toki on henkisesti raskasta, että työ ja koti on ikään kuin 24/7 sama. Tuosta tilanteesta olisi silti hyvin voinut selvitä. Se olisi voinut olla henkisesti vahvistavaa ja kasvattavaa.

Jokainen tekee silti omat valintansa, eikä ulkopuoliset pysty tietämään kaikkea tällaisen ohjelman perusteella.

Vierailija
73/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin pystyväni opettamaan omille lapsilleni pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä. Ettei kävis niin, että heti ensimmäisten ahdistuksen tunteiden ilmetessä heitetään hanskat tiskiin. Kaikki ei ole aina hienoa ja mahtavaa missään. Omia tunteitaan voi hallita ja niiden kanssa voi pärjätä.

J:n kohdalla olisin ymmärtänyt nuo tunteet, jos perheessä olisi ollut isoja ongelmia. Ei ollut. Kuten joku kirjoittikin, niin J oli vain joutunut pois omalta (suppealta) mukavuusalueeltaan.

Vierailija
75/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://miramariablogs.blogspot.fi/2014/02/ala-tuomitse-ihmista-jos-et-tieda.html

Miran blogi, jos joku ei vielä tiennyt. Rohkea, impulsiivinen tyttö. Mutta kirjoitustaidot melko matalalla...

En ikinä ottaisi tuollaista tyttöä au pairiksi kotiini. Enkä kyllä aupairia lainkaan, koska ovat niin nuoria j akuitnekin hyvin vastuullisissa tehtävissä lasten kanssa.  (Kauhistutti esim. se, että Anna laitettiin hyvin pian kuskaamaan yksin lapsia vasemmanpuoleisessa liikenteessä...).

Itsekin olen ollut au pairina 9 kk Belgiassa, ja vaikka olinkin hyvin kuuliainen ja tunnollinen, olin silti nuori ja typerä (näin jälkikäteen ajatellen). 

Vierailija
76/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:22"]

http://jasu-prettyinblack.blogspot.fi/2014/03/weve-got-these-big-city-dreams.html

Jasmiinan blogi

[/quote]

Hurjan nätti tyttö, en ole katsonut tuota ohjelmaa kylläkään.

Tuo au-pair homma on kyllä ihan puhdasta hyväksikäyttöä, normaali ihminen ottaisi oikean nannyn, jos haluaa lastenhoitajan. Jos ei ole varaa nannyyn, ei ole varaa lastenhoitajaan, ja joku au-pair orjuutus ei ole mielestäni moraalinen ratkaisu tuohon.

Vierailija
77/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:17"]

Järkyttävää, että Hillan äiti ei SUOSTU puhumaan englantia! Edes vähän, muutaman sanan olis voinut opetella tuota tapaamista varten. Ei olisi liikaa pyydetty. Kuka tahansa suomalainen pystyy sanomaan jotakin. Todella epäkohtelias nainen!

[/quote]

No ei tosiaankaan jokainen osaa. Esim mun äiti ei ole koulussa lukenut muuta kuin saksaa ja italiaa. Niitä osaa kyllä jonkin verran, pientä keskustelua, mutta englantia ei tosiaankaan osaa sanaakaan. Ei se englanti ole aina ollut koulussa pakollista.

Mutta sinä taas aivan varmasti sinä pystyt käymään peruskeskustelua vaikka swahiliksi, jos tarve tulisi. Et ole sitä päivääkään opiskellut, mutta hei, varmaan ihan lennon aikana pystyisit sisäistämään jonkun 30 tunnin alkeiskurssin, vai mitä...

Vierailija
78/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on perheessamme taalla Lontoossa au pairi, joten seurasin sarjaa mielenkiinnolla. Taytyy kylla sanoa, etta olen aika jarkyttynyt siita, miten paljon kotitoita jotkut perheet tettivat au paireilla sarjassa. Meille ei koskaan ole tullut edes mieleen pyytaa au pairia silittamaan vaatteitamme tai huoltamaan kenkiamme. Lapseen liittyvat kotityot ja astianpesukoneen tyhjennys ovat ok mutta muita hommia varten ainakin meilla kay varta vasten siivooja.

Vierailija
79/196 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:41"]

Meilla on perheessamme taalla Lontoossa au pairi, joten seurasin sarjaa mielenkiinnolla. Taytyy kylla sanoa, etta olen aika jarkyttynyt siita, miten paljon kotitoita jotkut perheet tettivat au paireilla sarjassa. Meille ei koskaan ole tullut edes mieleen pyytaa au pairia silittamaan vaatteitamme tai huoltamaan kenkiamme. Lapseen liittyvat kotityot ja astianpesukoneen tyhjennys ovat ok mutta muita hommia varten ainakin meilla kay varta vasten siivooja.

[/quote]Johtuisko siitä että noi oli suomalaisia. Suomalaiset on briteille alempirotuisia itäihmisiä joita voi pitää kuin kotieläintä

Vierailija
80/196 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa kysytään, niin Hillan poikaystävä on kyllä todella itsekäs ja mustasukkainen. Ei tule noiden kahden suhde kauaa kestämään. Hilla vaan vaikuttaa kiltiltä ja sellaiselta joka haluaa miellyttää. Toivottavasti ymmärtäisi jättää tämän Aleksin eikä pomppia sen pillin mukaan. Tuollaisesta pomottamisesta ei hyvää seuraa ja tuskin Aleksi sille ainakaan on uskollinen ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi